mitä on se, että heräät keskellä yötä märkänä hiestä.. Yrität että tulisi uni.. mutta se ei tule.. Ajatukset vain pyörii päässä.. Jonkinlaisessa tokkurassa olet aamuun.. päivällä sitten hereillä ne samat ajatukset kiertää vain kehää.. On tunne ettei oo nukkunut silmällistäkään.. Mitä väsymistä tämä tällainen on.. onko se henkistä vai ruumiillista.. onko se yliväsymyksen eräs muoto?
Väsyminen
9
268
Vastaukset
- sulla on
Sullahan on ihan tyypilliset vaihdevuosi oireet hiotuksineen, univaikeuksineen sun muineen.
kans ihan samaa,,, Menin tänään jälleen rantasaunalle, näin tuulen kun se puhalsi pieniä vaahtopäitä rantaan. Ajattelin edesmennyttä poikaani ja katselin samana päivänä ostettuja tyynynpäällisiä, kun saimme tietää hänen kuolemastaan. Oli pakko ottaa paperia ja kynää, en koskaan ole ainekirjoittaja enkä runoilija, mut tuntu taas, niin kuin hänen hautajais yönään,et tarttee kirjoittaa, tämän sain aikaan, vaikka ette tiedä, ettekä ymmärrä sitä tunnelmaa mikä minulla oli, mut tässä:
Uinu poikani ikiuntasi ihanaa, pilvilaiva sua onnesi satamaan kuljettaa.
Ikävä meillä on täällä, kaipuu suuri sun hymyäsi lämmintä ja ihanaa..
kaksi vuotta sitten, kävelin hänen kanssaan kaksistaan meidän rantasaunalta meille, kävimme hakemassa aamuksi leipää.. sekin tuli mieleeni ja taas kirjoitin..
Näin kävelin kanssasi käsikkäin, kuin kaksivuotiaana sitten.
Yö sydämmenä, äiti ja poika, käsi oman lapsen kädessä, täynnä onnen ajatuksia..- tuo johtua
vaihdevuosistakin, mut luultavasti sulla masis, johtuen kaikesta mitä olet kokenut.
- sulla on
Mene lekuriin, apuja löytyy.
- mielikuvitusta kaik
tyyni.
Sulla on alkavaa masennusta, mene ihmeessä käymään lääkärissä.
Masennus on kavala sairaus. Tuntee olevansa sairas, mutta ei tiedä miten.
Lääkäri tekee sulle sen minimasennustestin ja siitä se lähtee.
Ja aina parempi jos vastaukseksi tulee...stressi!
Siihen lisää liikuntaa ja ulkona oloa, lepäilyä ja olemista.
Liikunat väsyttää luonnollisesti. - 53-v savolaisakka
mielikuvitusta kaik kirjoitti:
tyyni.
Sulla on alkavaa masennusta, mene ihmeessä käymään lääkärissä.
Masennus on kavala sairaus. Tuntee olevansa sairas, mutta ei tiedä miten.
Lääkäri tekee sulle sen minimasennustestin ja siitä se lähtee.
Ja aina parempi jos vastaukseksi tulee...stressi!
Siihen lisää liikuntaa ja ulkona oloa, lepäilyä ja olemista.
Liikunat väsyttää luonnollisesti.Voipi olla sekä/että. Mulla kun alkoi vaihdevuosioireet juuri älyttömillä (yö)hikoiluilla ja samaan aikaan alkoi kaikki itkettää, ihan kaikki. Tuntui että elämässä ei ole mitään hyvää. Sain estrogeenilaastarit ja itse mielessäni hihittelin, että eihän tuommoinen läpyskä mihinkään voi vaikuttaa. Parin-kolmen viikon päästä huomasin että herra jee, en ole muutamaan päivään itskeskelly! Ja yöhikoilukin hävis. Lääkäri sanoi, että kortisonin syönti voi aikaistuttaa vaihdevuosioireita (siis mulla johtui siitä että alkoi jo 45-vuotiaana). Minä nääs gynellä käydessäni vänkäsin että mulla EI VOI OLLA vaihdevuodet. Vaan niinpä oli. Mutta tämä on vain yksi vaihtoehto. Asioita ei pidä laskea liian pitkälle olipa kyseessä vaiva mikä tahansa. Yöt on nukkumista varten, jos joutuu valvomaan paljon, siinä kyllä pää leviää. Ja yksi masennuksen oirehan voi olla juuri unettomuus.
- RIMMIR
tämä unettomuus johtuu monestakin asiasta. Kun elämäntilanne jostakin ulkoisesta, itsestä riippumatta, asiasta muuttuu täysin niin sitähän reagoi kukin milläkin tavalla.
Mutta jos et enää edes voi nukkua kunnolla niin sinun on pakko mennä sinne terveyskeskukseen ja pyytää lääkärin kautta itsellesi aika terapeutille.Ja se ei ole mikään häpeä jos ottaa vastaan apua siltäkin taholta.
Miksi hän jolta katkeaa akillesjänne menee vielä jälkikäteen sairasvoimisteluun, juuri siksi että pystyisi käyttämään jalkaansa tulevaisuudessa.
Aivan sama asia on oman itsensä fyysisen ja psyykkisen terveyden kannalta ottaa vastaan kaikki apu mitä on tarjolla myös silloin kun elämä saa yllätävän käänteen sairauden, avioeron, kuoleman, työpaikan menetyksen myötä.
Onko tilanteesi se että miehesi on kotona ja sinä hoidat häntä yksin? Jos näin niin tahdo kunnaltasi väli-aikainen ympärivuorokautinen kotiavustaja viikoksi, menet itse vaikka seurakunnan järjestämälle virkistysleirille. - Enkeli-trio
lukemista vaihdevuosista.Helpottaa !
- hikiliinu
minulla itsellä syy löytyi kilpirauhasesta, liian kauan odotin ja ihmettelin ja vaihdevuosia syytin. Nyt olen kunnossa. Menepä ensin terveystarkastukseen labroineen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun302826Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5081827Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei171810- 171424
Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si731320- 241245
Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431228Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?771169- 311018
UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa
Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa971007