hukkakaurat juurineen pakosti?

dsaddafsfgdv

onko ne pakko vetää aina juurineen? varisevat siemenethän niitä ongelmia tuo, ja juurethan kuolee itsestään...luulisin.
helpottaisi tota jokavuotista turjuntasotaa kun repäisi vaan niiltä pään veke...

5

645

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmnhois<

kun ei itsellä ole..Mutta sopisi järkeen että leikkais vaan röyhyn ja osan vartta pois vaikka saksilla ja heittäis säkkiin,työ tehostuis hurjasti kun ei tarvii kantaa sitä multamäärää ja turhaa painoa mikä juurista tulee.

• P.Ölvästi

versomaan uutta kasvua juurista, jos jätät ne maahan.

Sitten oot tyytyväinen kun luulet että olet hukat kitkenyt.

Ja seuraavana vuonna itket kun on entistä enemmän hukkaa pellossa.

• hukkis3

Totta! Juurineen pois.

• vain varsi mukaan

Olen vetänyt koko rönsyn juurineen ylös ja katkaissut varret ja vain rönsyt
      pussin ,joka on helppo tehdä 40kg apulantapussista käännä reuna kaksinkerroin
      noin 5cm, tee 2 viiltoa keskelle käännöstä kumpaankiin reunaan, pujota vyö tai
      lukollinen irto hihna reijistä läpi ja vyötärölle kiinni, niin pussi on mukana mukavasti,
      molemmat kädet ovat vapaina tehkaaseen kitkentään.
      Näin alusyksystä kun rönsyn ylimmät ovat jo variseen ei ole väliksi vetää enää ruuriakaan
      ylös kuin vain rönsyt pois ei kerkiä kehitään enää lisääntymiskykyistä kasvustoa.
      Tällä voidaan vähentää työtä ,kun hukkakauran leviäminen torjunta on menetetty
      mutta seuraavanvuoden kirkentään sillä kyllä on vähentävää vaikutusta ja viljaankaan ei tule hukkakauran siemmeniä niin paljon joten puimuri ja kuivurikaan
      levilä sitä niin tehokkaasti.

• c52007

ihme,että hukkakaura leviää,kun on edellisen kirjoittajan kaltaisia ruudinkeksijöitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      177
      2153
    2. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      315
      1825
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      93
      1587
    4. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      3
      1479
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      82
      1278
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1230
    7. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1170
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      25
      1101
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      48
      1027
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      73
      986
    Aihe