pro-ana

fatfatfat

oon 14v tyttö ja oon jtn 165/70kg. joskus puoli vuotta sitte masennuin ja lopetin syömisen, lähti ehkä pari kiloa mutta sitte aloin vaan syömään vaikka ei etes ollu ruokahalua. löysin netistä pro-anan joskus 4kk ja alotin sen. söin 500-800kcal päivässä mutta sitte aloin lipsumaan joka päivä ja tuli kamala morkkis. oon yrittäny oksentaa mutta aina ku meinaan oksentaa tulee jotenki ällö olo ja sitte en pystykkään. miten saisin itteni oksentamaan? tein kerran tai kaks kertaa päivässä tosi kovan vatsalihas ja reisi reenin. epäonnistuin laihuttamisessa koska en enää vaan henkisesti pystyny. mutta nyt taas haluan sitä. ja niitten ihmisten jotka ei hyväksy tätä ni ei tarvi kommentoida. päätin että ainaku lipsun viiltelen vaikka viiltelen muutenki koska oon tavallaan masentunu mutta tavallaan en. mulla on lääkitys mutta iltasin tulee vaan joskus ahistava olo ja on pakko viillellä, se helpottaa. antakaa vinkkejä miten voin onnistua,nettisivuja tai jotain koska en enää jaksa katella itteäni. kertokaa miten ite onnistutte ja mitä teette sen eteen.

27

2733

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -

      tyhmä teini, hanki elämä. tai mene puhumaan terveydenhoitajalle yms.

    • Broken Angel

      Mulla on vähäsen sama tilanne. Olen 156/49, 12w.

      Oon pari kertaa oksentanu, ensin en osannu mut sitt kun yritin muutaman kerran nii onnistu. Työnsin sormet aika syvälle kurkkuun ja painoin ylöspäin. Tein niin pari kertaa, ennen kun oksennus tuli.

      Miksei mistään löydy niitä pro ana-sivustoja??

      • CyberrKitty

        mutta luiskelin tässä parisen kuukautta sitten juttua noista pro-ana sivuistoista, että jotkutyhtiötmitkälie on alkanut työskentelemään toden teolla poistaakseen noita sivuja netistä. Kunnon perustelutkin siinä jutussa oli.


      • liiannuori

        Älä sää älkääkä muutkaan pilatko elämääne pro analla.

        Siitä tulee helvetti, jota rakstaa enemmän kuin mitään ja jonka eteen antaa kaikkensa, mutta jota samalla vihaa sydämmensä pohjasta!


    • siskosein.

      voi teitä, ottakaa ensin selvään mikä pro-ana on. Ei pro-anaa aloiteta, sellaiseksi aletaan...

      useimmille sivustoille on ikärajat, eikä niitä nyt kauhean vaikea ole löytää, tosin en suosittele sivustoja ainakaan teille noin nuorille joilta vielä uupuu tientynlainen kyseenalaistamisen kyky ym.

      • voi elämän kevät vaan

        Miten voit kunnioittaa itseäsi mitenkään, kun tietoisesti ja tahtosi alaisena hankit itsellesi sairautta ja ihannoit sitä? Miten sinulla ei voi olla kyseenalaistamiskykyä itseäsi kohtaan, vaikka siitä muille puhut? Etkö ole ikinä esimerkiksi kyseenalaistanut, mitä saatat itsellesi aiheuttaa ja "miksi" oikein "alat"?

        Voisin itse alkaa afrikkalaiseksi, oi että kun ne on niin laihoja ihQ iih.


      • voi elämän kevät vaan

        Miten voit kunnioittaa itseäsi mitenkään, kun tietoisesti ja tahtosi alaisena hankit itsellesi sairautta ja ihannoit sitä? Miten sinulla ei voi olla kyseenalaistamiskykyä itseäsi kohtaan, vaikka siitä muille puhut? Etkö ole ikinä esimerkiksi kyseenalaistanut, mitä saatat itsellesi aiheuttaa ja "miksi" oikein "alat"?

        Voisin itse alkaa afrikkalaiseksi, oi että kun ne on niin laihoja ihQ iih.


      • voi elämän kevät vaan

        Miten voit kunnioittaa itseäsi mitenkään, kun tietoisesti ja tahtosi alaisena hankit itsellesi sairautta ja ihannoit sitä? Miten sinulla ei voi olla kyseenalaistamiskykyä itseäsi kohtaan, vaikka siitä muille puhut? Etkö ole ikinä esimerkiksi kyseenalaistanut, mitä saatat itsellesi aiheuttaa ja "miksi" oikein "alat"?

        Voisin itse alkaa afrikkalaiseksi, oi että kun ne on niin laihoja ihQ iih.


    • Silleen.

      Miksi haluat hankkia uuden sairauden olemassaolevan lisäksi? Olemassa olevalla sairaudella tarkoitan tuota ajattelutapaasi.
      En mitenkään pilkkaavassa mielessä, vaan ystävällisenä kehotuksena ja avunantona suosittelen sinuu menee juttelee jollekki terkkarille tai muulle. Elkää kiltit tuhotko tuollalailla elämäänne.
      Ps. kyllä teki pahaa tuon 12veen kommentti.

    • mislaid__

      Täytyy olla joko tyhmä tai sokee, jos ei löydä netistä näitä pro ana-sivuja. Mut hei, ei pro anaks aleta, ei päätetä, että tänään minulla on anoreksia, huomenna ei, se loppuu parin kuukauden päästä, mutta olen päättänyt taas alkaa pro anaksi.

      Voisin ehkä verrata anoreksiaa huumeisiin. Kun nouset oravanpyörään ja otat pari askelta, pudotat pari kiloa, huomaat kuinka helppoa se on... yhtäkkiä huomaat, että oravanpyörää ei voi pysäyttää, siinä on juostava niin kauan, ettei yksinkertaisesti enää jaksa. Absoluuttinen nollapiste, joku sanoi joskus ja tämä oli täysin oikeasssa.. Lopullinen romahdus on kuin absoluuttinen nollapiste, monta kertaa helpommin saavutettavissa tosin.

      Anoreksiaa ei saa pettää, muuten se voi pettää sut, eikä jonain päivänä kulje enää vierelläsi. Ana on ainoa ystävä, ana on kaikkea, mitä mä ystävältä tahdon. Mutta niin ihana kuin se onkin, vihaan sitä yhtä paljon. Rakastan laihduttamista, mutta tahdon eroon siitä. Rakastan tätä sairautta, mutta tahdon jossain syvällä parantua.

      Koko sairaus on ristiriitainen, mutta ei, älkää nyt herran jumala vaan päättäkö ALKAA pro anoiksi, tai anorektikoiksi. Ei tää sairaus niin kaunis ole, kuin mitä moni viestittää.

      • siskosein.

        perjaatteessa anorektikoksi et voi ryhtyä, alkaa tai mitään, siihen vain sairastuu... mutta oman näkemykseni mukaan pro-anaksi aletaan ja ryhdytään, eikä se silloin tarkoita sitä, että olisi jo sairas, sairastunut anoreksiaan, yhä useammin tuntuu, että pro-ana sivuja kaipailevat ovat juuri niitä, joilla sairautta ei vielä ole, ja pro-anailun kautta sairastuvat.

        on erittäin surullista että näin nuoret voivatkin ottaa näitä vaikutteita niin sokeasti vastaan, mutta sama se koskee meitä vanhempiakin, miksi saastutamme mieltämme, varsinkin jos olemme alttiita sairastumaan syömishäiriöihin. kaikki ovat alttiitta, ja kun sillä pienellä itseinholla on tapana kasvaa suureksi ja vaaralliseksi.


    • anar

      mulla on sivu sulle : www.freewebs.com/finthinspiration

    • JesseW

      Hanki elämä!

      • Anoratzuka

        Kyllä teki pahaa lukea eka postaus.

        Vai että oikein väen vängällä halutaan mukaan tähän helvettiin. On se niin ihanaa, kun elämä on pelkkää kalorien laskentaa, itseinhoa, sairaalaa, yksinäisyyttä, laihduttamista, oksentamista ja ties mitä. Jessus, kyllä sellaisesta elämästä tosiaan kannattaa haaveilla.


      • -.-
        Anoratzuka kirjoitti:

        Kyllä teki pahaa lukea eka postaus.

        Vai että oikein väen vängällä halutaan mukaan tähän helvettiin. On se niin ihanaa, kun elämä on pelkkää kalorien laskentaa, itseinhoa, sairaalaa, yksinäisyyttä, laihduttamista, oksentamista ja ties mitä. Jessus, kyllä sellaisesta elämästä tosiaan kannattaa haaveilla.

        Kenenkää ei pitäs haluta itelleen minkäälaista syömishäiriöö! Ne on niin helvetillisiä sairauksia, ja JOS niistä JOSKUS parantuu, ne saattaa helposti uusia ja ainaki itelläni, ku "parannuin", niin edelleen mietin kaloreita, ku syön jotakin..tosi ahistavaa ://


    • unelmana laihuus

      Mä painoin ennen viime joulua melkein 60kg. Oon 164cm ja 12w.
      Ennen kesää painoin 48kg mutta nyt oon taas lihonu 52kiloon.
      Siis lopetin vaan syömisen ja niin aion tehä nytkin... 43kiloo haluisin painaa, se olis ihanaa.
      Eilen illalla tein 30min lihasliikkeitä (vatsa, selkä, kyykkyyn ylös, askelkyykkyjä...) ja 50 äx-hyppyy, sama olis tarkotus tänä iltanaki. Enemmänki jos mahollista, koska söin tällä viikolla melkei kaikkee mitä en sais eli:
      -ranskalaisia
      -jätskiä
      -SUKLAATA
      -kouluruuan
      -kaakaota
      ja vaikka mitä muuta!!!

      Haluisin siis laihtuu 43kiloon. Pitäis vähentää sitä syömistä ja kaikki herkut pois, se on vaa N___N mahotonta ku äiti vahtii koko ajan että syön. Mutta onneks se on huomenna myöhään töissä ja pikkuveli on iskällä, niin ei tarvi syödä! Ja sunnuntaina sama juttu. Mut en kummiskaan saa tarpeeks painoo pois viikonlopun aikana ku tänäänki söin vanilja ja mansikka jätskii. Minkä ikäsenä aloit laihduttaa? Mä olin sillon 11. Jouluun mennessä haluisin painaa 47kg. mut ei se kuitenkaa onnistu. Mut nyt on tullu kaikkee haittaa laihdutuksesta; huimaus kohtauksii, aamul ei voi nousta nopeesti ku silmissä pimenee, ei saa enää helposti unta tms.
      Enää en osaa kuvitella elämääni niin, etten olis alkanu laihduttaa, siit on tullu pakkomielle. Oikeesti alotin sen laihdutuksen vitosluokan terkkatarkastuksen takia, siirsin sitä aina vaan eteenpäi, mut sit oli pakko mennä sinne. Painoin sillon 53.3kg. Mä muistan sen ku ne numerot ilmesty siihen digitaali vaa´an näyttöö. Se oli kauheeta, olin tietty helpottunu etten painuna enää niin paljoo, mut se oli silti liikaa.
      Nyt vaan yritän koota itteni ja löytää jostain Thinspon. Ja nyt oonki taas laihtunu vähän, ku aloin lukee yhtä laihdutus blogia. Suosittelen :)
      Mut ihan oikeesti, mä en toivo että sä alat laihduttaa, painosta on tullu mulle melkein pakkomielle ja aina ku syön jotai, mietin kuin paljo siin on kaloreita. Mutta jos välttämättä haluut alottaa, mä haluisin tietää miten sä edistyt.

      • Itkeäkkö vaiko naura

        Kyllä ootte tyhmiä ja varsinki ne jotka puhuu sairaudesta niinku se olis joku ihminen.
        Huh huh


      • Anatar

        Olen itse nuissa unelmamitoissasi. Eli 164/43
        Vihaan itseäni ja ajattelin että 35 kiloa olisi kiva.
        Ana olen sisimmässäni ollut aina mutta se tuli esiin kunnolla vasta 4 luokalla.
        Olen 14 vuotias.
        Rakastan anaa enkä aio luopua siitä, en ikinä.


    • rosseeboo

      Mulla on aika samatilanne oon 156/38 lihoin kesän aikana jonkun verran noihin mittoihin koska olin parantumassa mutta raahauduin foorumeille uudestaan, ikää löytyy hurjat 12vuotta. Ja voin sanoa että niitä pro ana sivustoja ei löydy kauhean helposti koska joku tietysti tulis ja poistais ne(: Ite käyn niillä sivustoilla mitä ei ole linkitetty ympäri nettiä.

      • wannabethin

        onko tääll jotai kene kans vois puhuu anoreksiast ja antaa jotai vinkkei kannustaa yms . ?


      • Cici-chan
        wannabethin kirjoitti:

        onko tääll jotai kene kans vois puhuu anoreksiast ja antaa jotai vinkkei kannustaa yms . ?

        ^ Kannustaa anoreksiaan? Järki käteen, mieti nyt itse mihin sitä kannustusta tarvitsisit, et todellakaan syömishäiriöön SAIRASTUMISEEN. Mikä siinä on kun ihmiset ihan välttämättä tahtovat SAIRASTUA. Puhuvat anoreksiasta kuin se olisi jokin harrastus tai laihdutuskuuri.


    • xylitolia

      Tosta oksentamisesta vielä varotan vaikka tiiät varmasti sen seuraukset : /. Hampaat kellastuu, tulee tosi ruma ääni, ruokatorvee ja kurkkuu polttelee ja verisuonii katkee silmist. Multa meni pehmonen ääni tossa touhus tosiaa ja se on ny kähee : (. En oo tehny aikoihin sitä, enkä tuu tekee enää ikinä sellasta.

      • one of them ?

        Oon koht melken viistoist. Sairastuin kuudennen luokan lopussa, lähinnä nykyään sekasyömishäiriö, enimmäkseen ollu buliimisia oireiluita. Mulla on viiltelyn jälkiä nilkassa,sisäreidessä ja kainalon alapuolella joten rintsikat peittää ne hyvin. Mun mitat on 159/57. Oon harrastanut yleisurheilua jonka seurauksena mun tilanteeni oikeastaan paheni. Tytöt oli siel mun mielest niin upeita, että aloin oksennella reeneissä ja jättää syömisiä entisestään. Nyt en sit enää jaksanu ko en pystyny tilannetta hallitsemaan kiitos mun jätkä kaverin nyt on lähete psykologil,lasten ja nuorten poliklinikal ja hammashoitoon. Multa ei onneks oo ääntä menny mut madaltuu tosi usein juuri siitä syystä. Ite käytin oksentamiseen stabiloa koska sormet ei aina riitä ja oppisin oksentamaan ilmankin. Liikun ihan hirveesti ja tykkään liikkumisesta tosi paljon, mut en kaikest huolimatta oikeestaa laihtunu ko parhaimmillaan 6kg. Siinä vaiheessa kaveri puuttu asiaan. Nyt onnellisesti jo hyväksyny asian ja tästä nyt alkaa parantuminen. Ei sellast haluta se tulee. Mut oikeesti rekatkaa ittenne vaiks sivul www.kiloklubi.fi ja laihuttakaa terveellisesti.


    • fatfatfat

      Kappas oma teksti noussut ylös. Nyt huomaan kuinka tyhmästi olen tämän kirjoittanut. Eli olen nyt siis päälle 15v ja oppinut paljon. En ole laihtunut koska on ollut paljon kausia kun kaikki vain sortuu. Ehkä sitten olen pro-ana..en kuitenkaan onnistunut sellainen. Ahdistun syömisestä ja vihaan itseäni sisältä ja ulkoa. En vain yksinkertaisesti pysty elämään kropassani ja aijon muuttaa asian. Muut eivät voi minua estää koska viha itseäni kohtaan on parin vuoden aikana kasvanut niin suureksi että en välitä. Minussa ei ole mitään, minä en ole mitään. En ole ikinä tarpeeksi. Aina on joku parempi kuin minä. Kaikki kaverini voivat liikkua "estoitta" haluamissaan vaatteissa näyttämättä läskiltä toisin kuin minä. Tiedän jossakin syvällä että olen sairas mutta en halua apua koska en tarvitse sitä. Olen pinnallinen mutta kyse on MINUSTA. Haluaisin vain olla kaunis niin kuin muut, haluttu niin kuin muut.

    • fatfatfat

      Ja tosiaan minulla on heikko luonne ja paska itsetunto ^^

      • lilac pompom

        olet siis epäonnistunut proana? onko tosiaan paha asia olla epäonnistunut sellainen, joka ihannoi sairautta - siis ELÄMÄNTAPAA, joksi syömishäiriötään kutsuu, ettei tarvitsisi kohdata todellista ongelmaansa? elämäntapa tästä tosiaan tulee, sairaat tavat aamusta iltaan joka hetki.

        meinasin jo tulla haukkumaan sut lyttyyn sairaudenhakuisuudesta, mutta noi viimisemmät viestis sai silmät aukeemaan, ja toivon, että sunkin silmäs aukeaa vähäsen.

        "Minussa ei ole mitään, minä en ole mitään. En ole ikinä tarpeeksi. Aina on joku parempi kuin minä."

        en kerro sulle mitä olet, koska en sua tunne, enkä ihan tarkkaan muista mitä oli olla viisitoista. omalta kohdalta koko yläaste meni masennuksen kanssa, myöhemmin vitutti kun heitin ne vuodet hukkaan, lopulta tajusin masennuksen olevan vain seuraus kaikesta ikävästä ja jutuista mitä olin sisälleni padonnut. muutama vuosi myöhemmin poikakaverini kertoi mulle, etten ole mitään, ja samalla kaikki mitä olin, oli jotenkin viallista. piti yrittää olla parempi, ja vaikka erosta on yli kaksi vuotta ja vanhat kaunat unohdettu, sairaus on ja pysyy. kerron tämän siksi, että tajuaisit masennuksen menevän ohi paljon helpommin kuin syömishäiriön, pienikin muutos piristää, ja se hyvä olo on niin kaivattu keskelle masennusta, että vaikka pieni olisikin, peittää suuren osan mustaa alleen. syömishäiriö taas ei meinaa irrottaa otettaan, vaikka elämä muuttuisikin.

        onko se tosiaan sun kroppas, mikä sua masentaa? sanooko se sulle, ettei sulla voi olla kivaa, koska et oo yhtä laiha kuin se ja se? luultavasti ne on sun ajatukses, jotka tekee sulle pahan olon ja saa sut uskomaan, ettet ole mitään eikä kukaan voi pitää susta, ja harmi vaan, usein se näkyy asenteesta. mikään laihtuminen ei auta, jos mieli on sairas (yleensä se on, jos väkisin kiduttaa itseään tehdäkseen itsestään jonkun arvoisen), koska ne ajatukset ei lähde mihinkään. sussa on enemmän kuin sä uskotkaan ja vielä sen näet, ellet anna tän sairauden sokeuttaa sua.

        usko jos haluat, masennusta voi purkaa muutenkin kuin viiltelemällä ja kroppaa kontrolloimalla. sanoit syöväsi lääkkeitä, joten varmaan käyt juttelemassa jollekin terapiatyypille? puhuminen näistä jutuista voi tuntua tyhmältä, mutta kannattaa. ehkei apu tunnu heti, mutta edes se, että saa kaadettua osan toisillekin harteille, auttaa. jokaisella on ne asiat, jotka piristää, ja vaikka susta voi tuntua, ettei niitä just ole, kyllä sä ne löydät. et varmaan välitä, mutta kun niitä juttuja tulee ja mieles on parempi, alat taas välittää ja haluat lisää hyviä asioita elämääsi, ja samalla saat muuta ajateltavaa. ja tuskin sun yksin tarvitsee niitä juttuja etsiä.


      • kyllästynyt tähän

        miksi pistit tuon linkin tänne? se on varmaan ihan yleisessä tiedossa, mutta niiden ketkä ei siihen ole vielä törmänneet, ei ko sivuille tarvitsisi eksyä. tietty sieltä löytyy samalla tapaa ajattelevia, mutta myös turhan paljon vinkkejä, millä saa itsensä huonompaan kuntoon. syömishäiriö on SAIRAUS, myönsi sen itse tai ei, eikä sairauttaan pitäisi pyrkiä pahentamaan.

        lukekaa mieluummin tämänkin palstan keskusteluja, joissa ihmiset kertovat mihin sairaus on johtanut. ette varmaan löydä ohjeita pudottaa "ylimääräistänne" tai välttää syömästä äidin leipomia pullia, vaan voitte tajuta, ettei tämä ole se mitä elämältänne haluatte. älkää sairastuko, vaan pyrkikää parantumaan. pelkkä halu parantua riittää eikä siitä pidä päästää irti.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2625
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1094
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1054
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      923
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe