Täällä on usein puhuttu, että mulla on lämmöt ne ja ne. Kysyisinkin aloittelijana, että näkeekös ne jostakin ja mistä vai pitääkö ladata joku ohjelma?????
Tietokoneen lämmöt
14
554
Vastaukset
SIW.
sillä näet lämmöt kaikki muut mitä koneessasi on. ja kun pidät sitä päällä esim pelatessa tai muuten niin näet kuinka korkealla maksimilämmöt on käynyt.
ihan pätevä pikku ohjelma, säätään sillä ei pysty mitään. siihen on taas omat softansa.- Pekka_
kokeilla, tiedä sitten osaanko sitä käyttää.
Pekka_ kirjoitti:
kokeilla, tiedä sitten osaanko sitä käyttää.
helppo, tosin englanniksi.
kun aukaiset sen niin siinä ikkunan vasemmalla on pitkä lista; ensin pääotsikko software, mistä näät kaikki ohjelmapuolista ja tällaisista; alempi pääotsikko hardware kertoo koneesi raudan, siinä on kohta sensors niin sitä klikkaamalla näet kaikki lämoötilat, mitkä ovat anturoitu.- Pekka_
harrastelijakirurgi kirjoitti:
helppo, tosin englanniksi.
kun aukaiset sen niin siinä ikkunan vasemmalla on pitkä lista; ensin pääotsikko software, mistä näät kaikki ohjelmapuolista ja tällaisista; alempi pääotsikko hardware kertoo koneesi raudan, siinä on kohta sensors niin sitä klikkaamalla näet kaikki lämoötilat, mitkä ovat anturoitu.kiitoksia tiedoista, kokeilen miten äijän käy.
Tuolla muutama ohjelma, joilla voi seurata lämpötiloja:
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/3/436140#2669676- kun on
ammattilaisia muutama niin työnnän lusikkani soppaan ja kysyn tarviikos tavallisen käyttäjän niitä lämpöjä tietää?????
kun on kirjoitti:
ammattilaisia muutama niin työnnän lusikkani soppaan ja kysyn tarviikos tavallisen käyttäjän niitä lämpöjä tietää?????
normikäytössä, paitsi silloin jos on ongelmia, esim sammuu kesken käytön tai muuta.
normi surffailuissa ja elokuvienkatseluissa sun muissa eivät lämmöt kohoa mitenkään merkittävästi.
peleissä ja kellotuksissa se onkin sitten ihan eri juttu :)- oikeastaan
kun on kirjoitti:
jos kone toimii niin ei, jos kaatuilee ja jämähtelee niin voisi epäillä jonkun koneessa lämpiävän liikaa. Yleensä se on prossu, näytönohjain tai piirisarjan north bridge jotka rasituksessa lämpiävät ja jos jäähdytys ei toimi niin se aiheuttaa ongelmia käytössä.
- Pekka_
normikäytössä, paitsi silloin jos on ongelmia, esim sammuu kesken käytön tai muuta.
normi surffailuissa ja elokuvienkatseluissa sun muissa eivät lämmöt kohoa mitenkään merkittävästi.
peleissä ja kellotuksissa se onkin sitten ihan eri juttu :)noita tarkkailla vaikka en juuri pelaakaan ja kellotuksista en tiedä mitään. Itse asiassa pikku neuvo vielä, että paljonko ne lämmöt sitten pitäisi olla kun en tiedä sitäkään.
Pekka_ kirjoitti:
noita tarkkailla vaikka en juuri pelaakaan ja kellotuksista en tiedä mitään. Itse asiassa pikku neuvo vielä, että paljonko ne lämmöt sitten pitäisi olla kun en tiedä sitäkään.
että prossu jossain 30-40 C:n välissä, emo mulla on 40 astetta, näyttis hiukan kakspiippunen juttu, uusimmissä lämmöt rasituksessa jopa toista sataa ja silti ne kestää. itse säädin rivatunerilla oman näyttikseni min 50C max 65C. tuuletin huutaa mutta käyttöikä pitenee huomattavasti. saishan siihen hiljasemman jäähyn ja tuulettimen muttei viitsi sorkkia kun on takuuta vielä ainakin vuosi. kiintolevyt jotain alta 30 -35 astetta on vielä käsittääkseni ihan ok.
vanhemmissa koneissa nuo saattavat olla jonkin verran alhaisemmat ja se on tietty paljolti raudasta kiinni.
jotain vinkkiä :)- Pekka_
että prossu jossain 30-40 C:n välissä, emo mulla on 40 astetta, näyttis hiukan kakspiippunen juttu, uusimmissä lämmöt rasituksessa jopa toista sataa ja silti ne kestää. itse säädin rivatunerilla oman näyttikseni min 50C max 65C. tuuletin huutaa mutta käyttöikä pitenee huomattavasti. saishan siihen hiljasemman jäähyn ja tuulettimen muttei viitsi sorkkia kun on takuuta vielä ainakin vuosi. kiintolevyt jotain alta 30 -35 astetta on vielä käsittääkseni ihan ok.
vanhemmissa koneissa nuo saattavat olla jonkin verran alhaisemmat ja se on tietty paljolti raudasta kiinni.
jotain vinkkiä :)paljon tiedoista *nostaa hattua* kerrankin hyviä tietoja.
- Ääftördaan
On erittäin vastuutonta tarjota Afterdawnin sivulla linkkiä, joka johtaa huonomaineiseen Finnish Toggleen.
Vai onko Mikro-Make kenties itse mukana kyseisen haitakesivuston levittämisessä? - Ankea Anturi
jotain vinkkiä :)Miksei mun kone näytä kuin kovalevyn ja acpin lämmöt? Ei emoa, ei näyttistä, eikä mitään muutakaan kuin nuo kaksi.
Voinko itse auttaa asiaa?
T: Ankea Anturi - viilenähän
jotain vinkkiä :)tuo käy.
Mulla emo on yleensä päälle 40 (nyt everstillä katsoen tosin 36)
Prossu yleensä päälle 40 (nyt 43)
Kiintolevyt aina yli 40 (nyt 44 ja 45).
Prossu on tosin välillä käynyt yli 80 asteen kuormituksessa mutta silloin olikin siili vähän tukossa.
Näytönohjaimessa ei mulla taida olla anturia laisinkaan, ainakaan everest ei sen läpöjä kerro.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 924637
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?843862Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1433438Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1152615Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1292544- 432141
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282057Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2261830Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91707- 881689