Oon vain miettinyt,että kuinka hyvin todella leijona ja rapu sitten sopiikaan yhteen?Oon kuullut monenlaista eri tahoilta,eikä kukaan oikeen osaa sanoa mitään selkeää.Oma mielipiteeni on,että kaksi liian jääräpäistä(tässä tapauksessa rapu&leijona)tuovat vain toistensa pahimmat puolet(jääräpäisyys ainakin)vain pahemmin esille.Olisiko siihen syytä sitten panostaa tai mikä muu merkki sopisi paremmin?
Rapu+Leijona
23
17138
Vastaukset
- Jakatta
poikaystäväni on aurinko-leijona ja itse olen aurinko-rapu. Leijona rakastui kertomansa mukaan, naiseen joka tiesi mitä halusi, eikä tuntunut kaihtavan keinoja saadakseen sen. Rapu taas rakastui leijonan, avoimuuteen, ja herrasmiesmäisyyteen. Leijona on kuin unelma tälle ravulle sängyssä!
se missä meillä tökkii, löytyy leijonan hyväsydämisyydestä ja ystävällisyydestä.. miksi jokaista koiran pissattajaakin täytyy jäädä jututtamaan!?! Leijona puolestaan sanoo, ettei aina ymmärrä ravun äkkipikaisia muutoksia ja päätöksiä.
Hyvä suhde jos rakkautta ja yritteliäisyyttä riittää! - lio
Itse olen leijona ja poikaystäväni on rapu. Tässä suhteessa yleensä minä olen se joka sanoo viimeisen sanan eli jääräpää...Välillä tuo vähän rasittaa, kun ei miehestä saa kunnon vastusta, mutta silti virnuilen tyytyväisenä "voittoani".
Sitten jos molemmat merkit ovat jääräpäitä niin en tiedä mikä soppa siitä syntyy.Yleisestiottaen leijona naiset haluavat, että mies on vahvempi ja sanoo viimeisen sanan, kun taas leijona miehet haluavat olla "kunkkuja" ja sanoa viimeisen sanan..- Mariah
Epäilen juuri sen jääräpäisyyden kannalta,ettei suhde tulisi toimimaan.Yleensäkin liian samanlaisten ihmisten pitäisi kai vältää toisiaan.Mutta kokeeko leijona sitten haasteena sen,ettei hän välttämättä saakaan olla kunkku?Onko se hyvä vai huono asia?
- biologi
Ravun ja leijonan suhde on vaarallinen, sillä leijona on peto, joka syö ravun saadessaan sellaisen pyydystettyä tai jos eläintarhassa leijonalle tarjoillaan rapua, niin varmasti maistuu. Rouskutus vain käy, jos rapu on kuorimaton.
- Kuun tytär
Ravun ja Leijonan suhde tökkii pidemmän päälle siinä, että Leijona tahtoo olla kaikkialla keskipisteenä ja Rapu kokee itsensä syrjäytetyksi.
Esim. suuressa seurassa Leijona "esiintyy" keskipisteenä ja Rapu saa olla aika oman onnensa nojansa.Rapu jättää tämän sisimpäänsä.
Ravun herkkä luonne, saattaa olla myös Leijonalle liikaa.Joissakin tilanteissa kun Leijona antaa vaan mennä, miettii rapu, että juupasko vai eipäs ja Leijona ei siitä pidä.
Molemmilla on taipumus johtaa, mutta tyyli on hyvin erilainen.
Leijona syö ravun tunteellisuuden mahdillaan ja rapu syö leijonan itsevarmuuden ennenpitkään.
Rapu rakastaa Leijonan "glamouria" ja Leijona sitä herkkyyttä, mutta alta paljastuu tällaisia käytännönongelmia. - Olavi
Rapu ja Leijona sopivat hyvin yhteen, olen rapu, ja ja puolisoni on Leijona.
Ja meidän yhteiselo on mahtavaa, ja olemme onnellisia.
Kyllä se riippuu siitä että sopivatko kemiat yhteen tai sitten ei.
Ei horoskoopin mukaan kannata elää... ne kemiat ne kemiat.- marihaa
Meilläkin on näin. Mies leijona, minä rapu ja onnellisia ollaan. Mieheni ei kyllä ole mitenkään huomionhakuinen.
- Pömppis
se mistä minä pidän leijona-miehessä on juuri se esille tullut herrasmiesmäisyys ja glamour. jos hän ostaa minulle lahjoja niin se on sitten viimeisen päälle luksusta ja kallista että.. ja sängyssä täydellinen.. pitää varmasti huolta että nautin ;)
mikä välillä tökkii suhteessa on se, että silloin tällöin hän -minun mielestään - ajattelee liikaa itseään eikä anna minulle tarpeeksi huomiota. sitä hän ei ymmärrä koska on itsekin luonteeltaan huomionkipeä. ja otetaan esimerkkinä vaikka jotkut juhlat - tuntuu että hän jättää minut oman onnensa nojaan kun taas minä hieman turvattomana haluaisin olla hänen vierellään. hän taas ahdistuu minun jatkuvasta halailusta ja koskettelusta. molemmilla on kyllä voimakas tahto mutta se ei meidän suhteessa ole haitannut ainakaan siinä määrin etteikö asiasta olisi voinut neuvotella suuntaan tai toiseen.. tai sitten kokonaan unohtaa.
mutta vaikka kuinka tuo lievä itsekeskeisyys ärsyttääkin minua silloin tällöin niin pian on tasan 5 vuotta siitä kun tapasimme ensi kerran!kai se on sitä,että kun tietää toistensa huonot puolet niin ymmärtää enemmän ja näin välttää monet riidat.. :)- Mariah
Tuossa voi olla perää,että kun tietää toisen huonot puolet osaa välttää riitaa.Riitelettekö usein sun miehen kanssa?Ajattelin vain ihan uteliaisuudesta...
- Pömppis
Mariah kirjoitti:
Tuossa voi olla perää,että kun tietää toisen huonot puolet osaa välttää riitaa.Riitelettekö usein sun miehen kanssa?Ajattelin vain ihan uteliaisuudesta...
sanotaanko näin että suhteen alussa elämä oli aikas lailla vuoristorataa.. molemmat on tosi mustasukkaisia joten se aiheutti paljon riitoja, vielä kun ei hyvin tunnettu toisiamme. puolen vuoden seurustelun jälkeen muutin hänen luokseen. hän tekee pitkiä työpäiviä, ja olin itse silloin työtön ja tietysti tunsin oloni yksinäiseksi ja masentuneeksi.. hän heittikin minut melkein vuoden päästä pihalle kun yhtenään valitin hänen työssä käyttämästä ajasta, mutta palattiin yhteen kuukauden eron jälkeen- ja asuttiin erillään. täytyy sanoa että se ero sai minunkin silmät auki- ensinnäkin että ihmistä ei voi muuttaa. jos jokin piirre ei miellytä niin voi itse lähteä suhteesta. ja toiseksi- opin ettei ihan joka asiasta tarvitse nalkuttaa vaan asioista, mitkä vaivaa mieltä, voi yrittää puhua.
nyt kun joulukuussa (vasta noin viiden vuoden seurustelun jälkeen!) muutimme yhteen niin menee tosi hyvin, molemmat antaa toisen mennä kaveriporukalla juhlimaan ilman että miettii että onkohan se nyt kiltisti :) eli sitä yhteenmuuttoakin kannattaa odottaa jonkin aikaa eikä heti parin kuukauden seurustelun jälkeen pakata hynttyitä yhteen..
semmoista meillä.. - _KiSS_
Mä oon huomannu kans leijonasta, et se välillä näkee vain itsensä. Mä oon ite kans rapu ja mies leijona. Joskus se todellakin ärsyttää kun miehelle puhuu itsestään,niin johan se sanoo et "ai, niin mäkin" ,tai vastaavaa. Aina pitää puhua itsestään. :) Mut, muuten se on todella ihana ihminen. Eihän siinä olisi mitään haastetta jos olisi ihan täydellinen ihminen. ;)
- Pömppis
_KiSS_ kirjoitti:
Mä oon huomannu kans leijonasta, et se välillä näkee vain itsensä. Mä oon ite kans rapu ja mies leijona. Joskus se todellakin ärsyttää kun miehelle puhuu itsestään,niin johan se sanoo et "ai, niin mäkin" ,tai vastaavaa. Aina pitää puhua itsestään. :) Mut, muuten se on todella ihana ihminen. Eihän siinä olisi mitään haastetta jos olisi ihan täydellinen ihminen. ;)
sama täällä.. kun pyydän esim hieromaan se sanoo 'ethän säkään koskaan mua' tai kun huomautan etten naistenpäivänä saanut kukkakimppua tms niin 'sitten kun aletaan juhlia miestenpäivää'.. välillä ottaa päähän mutta niinhän se on että kuka tässä maailmassa olisi täydellinen.
periaatteet on kyllä kanssa mistä leijona ei luovu.. toisaalta hyvä sillä minun leijonani yksi periaate on ettei hän koskaan lyö naista :) tähän päivään asti se on pitänyt ja olen onnellinen siitä!!
- rapunainen
että minä rapunainen erosin juuri leijonamiehestä reilun vuoden seurustelun jälkeen. Ei ollut leijona ainakaan tälle tytölle sopiva kumppani: liian mustasukkainen ja hän kyseli joka menon ja tulon.
Ja rapu loukkasi kuulemma meidän suhteessa leijonaa kipeästi. Herra ei pahemmin selitellyt, mutta sanoi minun tietävän miten loukata pahiten. Eli se taisi olla meillä toisin päin että se oli leijonamies se "herkempi". Tällästä tällä kertaa..- Päron
Mun miesystävä on todella mustasukkainen. En saa edes JUTELLA toisille miehille,enkä välillä kavereillenikaan. Aina hänen pitää tietää missä olen ja mitä teen. :( Se on tosi rasittavaa. Mutta,minkäs tekee kun rakastaa toista niin paljon :) Toisaalta se on hyvä että on mustasukkainen, koska olen itse herkkä ja huomionkipeä rapu.
- Mariah
Leijonaa voisi kai tämän perusteella kutsua hiukan ristiriitaiseksi merkiksi.Mielipiteet leijonasta ovat laidasta laitaan.Ravun ja leijonan suhde ei kai kuitenkaan näytä olevan niitä kaikista helpoimpia??
- Pömppis
ei se niitä helpoimpia maailmassa ole mutta eihän elämä liian helppoa saakaan olla vai mitä?? nyt viiden vuoden seukkailun ja yhteenmuuton jälkeen tuntuu että osataan paremmin lukea toista ja näin välttää turhat kinastelut. sun täytyy nyt kuule vaan kuunnella sun sydäntäs ja jos tuntuu siltä että haluat yrittää ja rakastaa niin ei kun leijonan metsästykseen :) uskon voimalla, se että kyllä tämä tästä vielä, minäkin jaksoin suhteen alun, ja nyt menee hyvin! mutta ilman rakkautta ja uskoa suhteeseen ei kannata jatkaa kovin kauan..
aurinkoista kevään jatkoa :)
- Kemia, se kemia!
MÄÄ rapunainen oon aivan toivottoman rakastunu/ihastunu leijonamieheen joka asuu toisella puolella maapalloa ja jonka tunsin vain 38 tuntia kunnes hän lensi pois.. Se oli rakkautta ensi silmäyksellä/tai suudelmalla!! Järkyttävää salamontia ja sielujen sympatiaa.. Ja se seksi!! Tunne on molemmin puolinen ja kemia maata järisyttävä ja kumpa olisi rahaa mennä tätä aitoa herrasmiestä katsomaan!! Kohta vuosi jo toisiamme ollaa skypessä tuijotettu himoiten.. Kummatkin köyhiä opiskelijoita.. rahaa yritetää säästää :D Ehkä jo ensi syksynä tapaamme!
- Entiedäm
Itse olen Leijona ja poikakaverini on Rapu ja kaikki aina kysyy miten meillä menee koska olemme vähän niinkuin voholliset mutta meillä menee todella hyvin ei mitään
- Yksrapu
Minun elämässäni on leijona itse olen rapu. Kehun leijonaani tämän tästä. Meillä menee hyvin. Hän on jopa ymmärtäväinen minua kohtaan vaikka mielialani vaihtelee. Meillä on myös samoja harrastuksia.
- unohtamatta
kaikki ravut ja leijonat eivät ole samanlaisia. Kuten eivät muutkaan saman merkin alla syntyneet vaakat, härät jne
- Anonyymi
No siis. Itsellä Rapu poikaystävä ja ite Leijona. Molemmat järjettömän avoimia, innovatiivisia ja positiivisia. Molemmat on taivaanrannan maalareita ja uskovat ja tsemppaava toisiaan. Eli voi kyllä toimia. Täs tapauksessa kyseessä kaks tosi kunnianhimoista ihmistä joiden jääräpäisyys suuntautuu omaan uraan ja siinä edistymiseen, mutta kotona varjellaan konfliktitonta ilmapiiriä sillä molemmat inhoaa riitelyä ja on ratkasuhakusii. Kaikilla on joskus vaikeaa mut en kyl koe leijonan tai ravun piirteitä ongelmaksi.
- Anonyymi
Haha, hra Rapu juoksee äitille yökylään kun tulee jotain vastoinkäymisiä.
Ravulla ei ole yhtään oikeaa ystävää, Aku Ankka mieheksi.
Usein työtön peräkammarinpoika. - Anonyymi
Mielestäni taas rapu ja leijona sopivat täydellisesti yhtyeen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1273461- 841805
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151581Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541342VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu901184Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1071151- 681059
- 65954
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k80905Oli pakko saada sut suuttumaan
Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä20887