Pystykauppa

ee

Minulla on sellainen tilanne että puimuri alkaa olla tiensä päässä ja uutta,tai paremminkin käytettyä,ei viittis ostaa ku viljeltyä ei oo ku 30ha ja kun omaa kuivuriakaan ei ole niin oon vähän suunnitellu myidä viljat pystykaupalla.Hinta tasosta ei oo kuitenkaan mitään käsitystä.Eli minkälaisia hintoja ootte maksaneet tai millä olette ostaneet ohraa ja kauraa pystystä??

4

1917

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täällä päin

      Jos on sika ohraa ja tauti ruiskutukset tehty
      n:90e /ha kaura sama . Vehnä n:130e / ha.

      • ei sentään ilman

        300-350€/ha viimesyksynä hyvästä ohrasta nyt ehkä vähän halvemmalla mutta ei sentään ilmaiseksi.


      • viljanviljelijä

        Oletko ihan tärähtänyt. Vai että pitäisi sinun saada ilmaiseksi kaikki.
        Ettet vielä olisi se sama kaveri jostain kaukaa c-arealta, joka soitteli meillekkin ja kyseli saisiko tehdä ilmaiseksi kesantomailta rehut. Sanoin että maksaa sitten kolme euroo paali, niin kehtas kaveri sanoo että ei sitten. Oli muuten sama kaveri soitellut kaikille tutuille viljelijöille ja yrittänyt ehdotella samaa. Jotkut suostu ja jotkut ei. Ja nekin jotka oli suostunut, niin huomas kanssa sen kusetuksen kun oltiin juteltu, ja eivät varmasti anna enää ens vuonna ilmaiseksi paalata. Ei taida kaveri olla kauheessa suosiossa omalla seudullaan, kun täytyy reilun 200km päästä kysellä saisko tehdä rehuja ja vielä ILMASEKSI. Ja tää kyselijä ei kai ole edes ainoon tundrahuijari joka näin tekee. Tiedä sitten kuinka kaverit on jakanut etelän apajat. Mutta on niillä kehveleillä otsaa, kun kehtaa tulla täältä pienen tuen alueelta hakeen sapuskaa viisinkertaisesti tuetuille elukoilleen. Jos oliskin kaveri ollut samalta tukialueelta, niin olisin voinut vaikka itse kuljettaa paalit ilmatteeksi perille.

        Aloittajalle. Älä vain kuuntele tätä tärähtänyttä. Itse myin viime syksynä kaiken rehuviljan pystyyn. Hintana oli tonni hinta listalta miinus 15% ja kyllä ostajakin oli tyytyväinen. Esimerkiksi vehnän hinta oli 121€/t ja tavaraa tuli 5,2t/ha. Ohran hinta taas oli 94€/t ja tavaraa tuli5,4t/ha.

        Ja syynä pysty myyntiin oli ainoastaan siitä saatu hyvä hinta, josta ei edes tarvinnut neuvotella. Ostaja itse ehdotti hinnoittelua, enkä sitä kahta kertaa miettinyt. Itse puin ja kuivasin rypsit ja heinän siemenet.


      • ei sentään ilman
        viljanviljelijä kirjoitti:

        Oletko ihan tärähtänyt. Vai että pitäisi sinun saada ilmaiseksi kaikki.
        Ettet vielä olisi se sama kaveri jostain kaukaa c-arealta, joka soitteli meillekkin ja kyseli saisiko tehdä ilmaiseksi kesantomailta rehut. Sanoin että maksaa sitten kolme euroo paali, niin kehtas kaveri sanoo että ei sitten. Oli muuten sama kaveri soitellut kaikille tutuille viljelijöille ja yrittänyt ehdotella samaa. Jotkut suostu ja jotkut ei. Ja nekin jotka oli suostunut, niin huomas kanssa sen kusetuksen kun oltiin juteltu, ja eivät varmasti anna enää ens vuonna ilmaiseksi paalata. Ei taida kaveri olla kauheessa suosiossa omalla seudullaan, kun täytyy reilun 200km päästä kysellä saisko tehdä rehuja ja vielä ILMASEKSI. Ja tää kyselijä ei kai ole edes ainoon tundrahuijari joka näin tekee. Tiedä sitten kuinka kaverit on jakanut etelän apajat. Mutta on niillä kehveleillä otsaa, kun kehtaa tulla täältä pienen tuen alueelta hakeen sapuskaa viisinkertaisesti tuetuille elukoilleen. Jos oliskin kaveri ollut samalta tukialueelta, niin olisin voinut vaikka itse kuljettaa paalit ilmatteeksi perille.

        Aloittajalle. Älä vain kuuntele tätä tärähtänyttä. Itse myin viime syksynä kaiken rehuviljan pystyyn. Hintana oli tonni hinta listalta miinus 15% ja kyllä ostajakin oli tyytyväinen. Esimerkiksi vehnän hinta oli 121€/t ja tavaraa tuli 5,2t/ha. Ohran hinta taas oli 94€/t ja tavaraa tuli5,4t/ha.

        Ja syynä pysty myyntiin oli ainoastaan siitä saatu hyvä hinta, josta ei edes tarvinnut neuvotella. Ostaja itse ehdotti hinnoittelua, enkä sitä kahta kertaa miettinyt. Itse puin ja kuivasin rypsit ja heinän siemenet.

        Vähän sain takkiin jos vertaa sun saamaa hintaa, tuo hehtaarikauppa on vähän perseestä mutta ei oikein muutakaan tapaa ole, ohra oli meillä myös hyvää ja painavaa, ostaja oli siinämielessä reilu että korotti hintaa ihan oma-alotteisesti sovitusta ku huomasi että tavara on hyvää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      33
      7651
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4566
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      67
      3211
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2166
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1709
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1687
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      357
      1485
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      15
      1442
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1129
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      276
      1080
    Aihe