Minulla on sellainen tilanne että puimuri alkaa olla tiensä päässä ja uutta,tai paremminkin käytettyä,ei viittis ostaa ku viljeltyä ei oo ku 30ha ja kun omaa kuivuriakaan ei ole niin oon vähän suunnitellu myidä viljat pystykaupalla.Hinta tasosta ei oo kuitenkaan mitään käsitystä.Eli minkälaisia hintoja ootte maksaneet tai millä olette ostaneet ohraa ja kauraa pystystä??
Pystykauppa
4
1972
Vastaukset
- täällä päin
Jos on sika ohraa ja tauti ruiskutukset tehty
n:90e /ha kaura sama . Vehnä n:130e / ha.- ei sentään ilman
300-350€/ha viimesyksynä hyvästä ohrasta nyt ehkä vähän halvemmalla mutta ei sentään ilmaiseksi.
- viljanviljelijä
Oletko ihan tärähtänyt. Vai että pitäisi sinun saada ilmaiseksi kaikki.
Ettet vielä olisi se sama kaveri jostain kaukaa c-arealta, joka soitteli meillekkin ja kyseli saisiko tehdä ilmaiseksi kesantomailta rehut. Sanoin että maksaa sitten kolme euroo paali, niin kehtas kaveri sanoo että ei sitten. Oli muuten sama kaveri soitellut kaikille tutuille viljelijöille ja yrittänyt ehdotella samaa. Jotkut suostu ja jotkut ei. Ja nekin jotka oli suostunut, niin huomas kanssa sen kusetuksen kun oltiin juteltu, ja eivät varmasti anna enää ens vuonna ilmaiseksi paalata. Ei taida kaveri olla kauheessa suosiossa omalla seudullaan, kun täytyy reilun 200km päästä kysellä saisko tehdä rehuja ja vielä ILMASEKSI. Ja tää kyselijä ei kai ole edes ainoon tundrahuijari joka näin tekee. Tiedä sitten kuinka kaverit on jakanut etelän apajat. Mutta on niillä kehveleillä otsaa, kun kehtaa tulla täältä pienen tuen alueelta hakeen sapuskaa viisinkertaisesti tuetuille elukoilleen. Jos oliskin kaveri ollut samalta tukialueelta, niin olisin voinut vaikka itse kuljettaa paalit ilmatteeksi perille.
Aloittajalle. Älä vain kuuntele tätä tärähtänyttä. Itse myin viime syksynä kaiken rehuviljan pystyyn. Hintana oli tonni hinta listalta miinus 15% ja kyllä ostajakin oli tyytyväinen. Esimerkiksi vehnän hinta oli 121€/t ja tavaraa tuli 5,2t/ha. Ohran hinta taas oli 94€/t ja tavaraa tuli5,4t/ha.
Ja syynä pysty myyntiin oli ainoastaan siitä saatu hyvä hinta, josta ei edes tarvinnut neuvotella. Ostaja itse ehdotti hinnoittelua, enkä sitä kahta kertaa miettinyt. Itse puin ja kuivasin rypsit ja heinän siemenet. - ei sentään ilman
viljanviljelijä kirjoitti:
Oletko ihan tärähtänyt. Vai että pitäisi sinun saada ilmaiseksi kaikki.
Ettet vielä olisi se sama kaveri jostain kaukaa c-arealta, joka soitteli meillekkin ja kyseli saisiko tehdä ilmaiseksi kesantomailta rehut. Sanoin että maksaa sitten kolme euroo paali, niin kehtas kaveri sanoo että ei sitten. Oli muuten sama kaveri soitellut kaikille tutuille viljelijöille ja yrittänyt ehdotella samaa. Jotkut suostu ja jotkut ei. Ja nekin jotka oli suostunut, niin huomas kanssa sen kusetuksen kun oltiin juteltu, ja eivät varmasti anna enää ens vuonna ilmaiseksi paalata. Ei taida kaveri olla kauheessa suosiossa omalla seudullaan, kun täytyy reilun 200km päästä kysellä saisko tehdä rehuja ja vielä ILMASEKSI. Ja tää kyselijä ei kai ole edes ainoon tundrahuijari joka näin tekee. Tiedä sitten kuinka kaverit on jakanut etelän apajat. Mutta on niillä kehveleillä otsaa, kun kehtaa tulla täältä pienen tuen alueelta hakeen sapuskaa viisinkertaisesti tuetuille elukoilleen. Jos oliskin kaveri ollut samalta tukialueelta, niin olisin voinut vaikka itse kuljettaa paalit ilmatteeksi perille.
Aloittajalle. Älä vain kuuntele tätä tärähtänyttä. Itse myin viime syksynä kaiken rehuviljan pystyyn. Hintana oli tonni hinta listalta miinus 15% ja kyllä ostajakin oli tyytyväinen. Esimerkiksi vehnän hinta oli 121€/t ja tavaraa tuli 5,2t/ha. Ohran hinta taas oli 94€/t ja tavaraa tuli5,4t/ha.
Ja syynä pysty myyntiin oli ainoastaan siitä saatu hyvä hinta, josta ei edes tarvinnut neuvotella. Ostaja itse ehdotti hinnoittelua, enkä sitä kahta kertaa miettinyt. Itse puin ja kuivasin rypsit ja heinän siemenet.Vähän sain takkiin jos vertaa sun saamaa hintaa, tuo hehtaarikauppa on vähän perseestä mutta ei oikein muutakaan tapaa ole, ohra oli meillä myös hyvää ja painavaa, ostaja oli siinämielessä reilu että korotti hintaa ihan oma-alotteisesti sovitusta ku huomasi että tavara on hyvää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400003925651- 192349
- 1982201
- 1121574
- 881517
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu601043- 741042
IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka21009Martina miehensä kanssa Malediiveilla.
Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.133955Ei lumous lopu koskaan
Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu59816