Tornion meripartio

Tææltæ

Tornion Meripartiolaiset ovat valloittaneet Huippuvuoret ja Longyearbyenin Heinäkuussa. Matkaan lähdettiin Altasta 18.8. omalla 35-jalkaisella purjeveneellä. Menomatkalla käytiin Karhusaaressa ja sama on tarkoituksena 30. alkavalla paluumatkallakin.

Osataan sitä meripartiota pohjoisemmassa Suomessakin.

Matkaa voi seurata pyramid77.blogspot.com blogista.

4

3329

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuffi

Heippa hyvät torniolaiset!

Minulla on tekeillä eräs juttu kemiläisistä Jääkarhuista. Se meripartiolippukunta ei enää toimi, mutta haen tietoa siitä, mihin Remiga-kaljaasi joutui vuoden 1968 jälkeen. Jääkarhut ostivat sen Rymättylästä vuonna 1963 ja toivat sen itse Kemiin. Itse muistan Remigan hyvin, koska olin silloin työssä meripuolella.
      Kommodorina oli laivanrakennusinsinööri Leo Toppala.

Parkain kesäterveisin
      Eero Antikainen [email protected]

• S Nordström

Hei Eero
        Satuin itse katselemaan löytäisinkö tietoja Remigasta, juteltuani isäni kanssa hetki sitten. Isäni oli mukana noihin aikoihin kun se tuotiin Turkuun. Silloin sen osti tuttavamme EERO SANDELL jonka osoite on MUSTAINVELJESTENKUJA 3 C 6, 20700 TURKU. Löydät varmaan hänen puhelinnumeronsa jos olet vielä kiinnostunut asiasta. Terveisin S Nordström

• Vapaaherragmail.com

Oliko se kaljaasi. Minusta se oli jaala. Se oli ollut ennen kemiin tuloa hiekkajaalana. Toppila johti sen kunnostusta ja muistaakseni kemi oy maksoi ainakin osan kustannuksista.

• Anonyymi

Ei ollut hiekkajaala, vaan puuta kuljetti isoisä sillä kaljaasilla Turkuun ennen kuin myi partiolaisille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ne katseet, ei niitä

Voi unohtaa. Se, miten molemmat katsoi
      Ikävä
      92
      1508
    2. 110
      1208
    3. Miten jotkut kehtaa aikuisiällä kiusata

Ihmisiä? Eikö se ole aika noloa?
      Ikävä
      168
      1120
    4. Onko kaivattusi seksipommi?

Minun kaivattuni on😅😍
      Ikävä
      72
      1086
    5. Rydmanin lista lääkkeistä joista poistetaan Kela-korvaus julkisen potilailla

Rydmanin lista lääkkeistä joista poistetaan Kela-korvaus julkisen potilailla (yksityisen asiakkaille Kela-korvaus jätetä
      Maailman menoa
      455
      971
    6. Mies miksi me ei voida aloittaa salaista suhdetta

Pakkoko siitä olisi kenellekään kertoa? Voitaisiin nähdä salaa jossain eri paikkakunnalla.
      Ikävä
      81
      866
    7. Salassapito ja kunnan hommat

Hyryllä alkanut olla ihmeellinen tapa että minä kuulen kunnan tapahtumista kylältä yhden henkilön toimesta. Tiedotusta h
      Hyrynsalmi
      15
      844
    8. Hyvää yötä kivalle miehelle!

Samasta kylästä! 😊
      Ikävä
      112
      820
    9. Milloin mies aloitetaan

Joku kiihkeä romanssi tai vakavampi suhde..? En jaksa enää olla yksin. Sä taidat haluta olla yksin.
      Ikävä
      39
      709
    10. En enää mies ikävöi sinua niin paljon

Jos nyt vain pysyttelisit pois näköpiiristäni vielä kesän yli näiden useiden kuukausien jatkeeksi, niin luulen että kaik
      Ikävä
      58
      658
    Aihe