Tornion Meripartiolaiset ovat valloittaneet Huippuvuoret ja Longyearbyenin Heinäkuussa. Matkaan lähdettiin Altasta 18.8. omalla 35-jalkaisella purjeveneellä. Menomatkalla käytiin Karhusaaressa ja sama on tarkoituksena 30. alkavalla paluumatkallakin.
Osataan sitä meripartiota pohjoisemmassa Suomessakin.
Matkaa voi seurata pyramid77.blogspot.com blogista.
Tornion meripartio
4
2313
Vastaukset
- kuffi
Heippa hyvät torniolaiset!
Minulla on tekeillä eräs juttu kemiläisistä Jääkarhuista. Se meripartiolippukunta ei enää toimi, mutta haen tietoa siitä, mihin Remiga-kaljaasi joutui vuoden 1968 jälkeen. Jääkarhut ostivat sen Rymättylästä vuonna 1963 ja toivat sen itse Kemiin. Itse muistan Remigan hyvin, koska olin silloin työssä meripuolella.
Kommodorina oli laivanrakennusinsinööri Leo Toppala.
Parkain kesäterveisin
Eero Antikainen [email protected]- S Nordström
Hei Eero
Satuin itse katselemaan löytäisinkö tietoja Remigasta, juteltuani isäni kanssa hetki sitten. Isäni oli mukana noihin aikoihin kun se tuotiin Turkuun. Silloin sen osti tuttavamme EERO SANDELL jonka osoite on MUSTAINVELJESTENKUJA 3 C 6, 20700 TURKU. Löydät varmaan hänen puhelinnumeronsa jos olet vielä kiinnostunut asiasta. Terveisin S Nordström - Vapaaherragmail.com
Oliko se kaljaasi. Minusta se oli jaala. Se oli ollut ennen kemiin tuloa hiekkajaalana. Toppila johti sen kunnostusta ja muistaakseni kemi oy maksoi ainakin osan kustannuksista.
- Anonyymi
Ei ollut hiekkajaala, vaan puuta kuljetti isoisä sillä kaljaasilla Turkuun ennen kuin myi partiolaisille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1177522- 525638
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa663150Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72673Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101628Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2031494Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931129Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3271107Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2501091Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30966