Tornion meripartio

Tææltæ

Tornion Meripartiolaiset ovat valloittaneet Huippuvuoret ja Longyearbyenin Heinäkuussa. Matkaan lähdettiin Altasta 18.8. omalla 35-jalkaisella purjeveneellä. Menomatkalla käytiin Karhusaaressa ja sama on tarkoituksena 30. alkavalla paluumatkallakin.

Osataan sitä meripartiota pohjoisemmassa Suomessakin.

Matkaa voi seurata pyramid77.blogspot.com blogista.

4

3114

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuffi

Heippa hyvät torniolaiset!

Minulla on tekeillä eräs juttu kemiläisistä Jääkarhuista. Se meripartiolippukunta ei enää toimi, mutta haen tietoa siitä, mihin Remiga-kaljaasi joutui vuoden 1968 jälkeen. Jääkarhut ostivat sen Rymättylästä vuonna 1963 ja toivat sen itse Kemiin. Itse muistan Remigan hyvin, koska olin silloin työssä meripuolella.
      Kommodorina oli laivanrakennusinsinööri Leo Toppala.

Parkain kesäterveisin
      Eero Antikainen [email protected]

• S Nordström

Hei Eero
        Satuin itse katselemaan löytäisinkö tietoja Remigasta, juteltuani isäni kanssa hetki sitten. Isäni oli mukana noihin aikoihin kun se tuotiin Turkuun. Silloin sen osti tuttavamme EERO SANDELL jonka osoite on MUSTAINVELJESTENKUJA 3 C 6, 20700 TURKU. Löydät varmaan hänen puhelinnumeronsa jos olet vielä kiinnostunut asiasta. Terveisin S Nordström

• Vapaaherragmail.com

Oliko se kaljaasi. Minusta se oli jaala. Se oli ollut ennen kemiin tuloa hiekkajaalana. Toppila johti sen kunnostusta ja muistaakseni kemi oy maksoi ainakin osan kustannuksista.

• Anonyymi

Ei ollut hiekkajaala, vaan puuta kuljetti isoisä sillä kaljaasilla Turkuun ennen kuin myi partiolaisille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pystyisitkö pitämään

Näppejä erossa jos tulisi siihen tilaisuus
      Ikävä
      45
      4113
    2. Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa

Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on
      Yrittäjyys
      6
      4103
    3. Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd

Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai
      Maailman menoa
      84
      3313
    4. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      40
      3288
    5. En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä

Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛
      Ikävä
      14
      3077
    6. Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa

Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl
      Maailman menoa
      164
      2850
    7. Tuntuuko ettet tiedä

Enää miten toimia mun suhteen. Kun en taida tietää itsekään
      Ikävä
      25
      2419
    8. Onnettomuus

Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?
      Kuhmo
      4
      2410
    9. Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki

Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h
      Maailman menoa
      45
      2165
    10. Kirjotan ikävää ulos

Haluaisin kuulla mitä ajattelet minusta. ihan mitä vaan mitä mietit. Voisit kertoa minulle, tai sitten kirjoittaisit run
      Ikävä
      14
      1868
    Aihe