Tornion Meripartiolaiset ovat valloittaneet Huippuvuoret ja Longyearbyenin Heinäkuussa. Matkaan lähdettiin Altasta 18.8. omalla 35-jalkaisella purjeveneellä. Menomatkalla käytiin Karhusaaressa ja sama on tarkoituksena 30. alkavalla paluumatkallakin.
Osataan sitä meripartiota pohjoisemmassa Suomessakin.
Matkaa voi seurata pyramid77.blogspot.com blogista.
Tornion meripartio
4
3327
Vastaukset
- kuffi
Heippa hyvät torniolaiset!
Minulla on tekeillä eräs juttu kemiläisistä Jääkarhuista. Se meripartiolippukunta ei enää toimi, mutta haen tietoa siitä, mihin Remiga-kaljaasi joutui vuoden 1968 jälkeen. Jääkarhut ostivat sen Rymättylästä vuonna 1963 ja toivat sen itse Kemiin. Itse muistan Remigan hyvin, koska olin silloin työssä meripuolella.
Kommodorina oli laivanrakennusinsinööri Leo Toppala.
Parkain kesäterveisin
Eero Antikainen [email protected]- S Nordström
Hei Eero
Satuin itse katselemaan löytäisinkö tietoja Remigasta, juteltuani isäni kanssa hetki sitten. Isäni oli mukana noihin aikoihin kun se tuotiin Turkuun. Silloin sen osti tuttavamme EERO SANDELL jonka osoite on MUSTAINVELJESTENKUJA 3 C 6, 20700 TURKU. Löydät varmaan hänen puhelinnumeronsa jos olet vielä kiinnostunut asiasta. Terveisin S Nordström - Vapaaherragmail.com
Oliko se kaljaasi. Minusta se oli jaala. Se oli ollut ennen kemiin tuloa hiekkajaalana. Toppila johti sen kunnostusta ja muistaakseni kemi oy maksoi ainakin osan kustannuksista.
- Anonyymi
Ei ollut hiekkajaala, vaan puuta kuljetti isoisä sillä kaljaasilla Turkuun ennen kuin myi partiolaisille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 542844
- 88964
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!12955- 49876
- 82818
Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35761- 92695
Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27650Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap85596- 48575