että mikä kumma täällä ihmisiä risoo.. nyt on kesä kauneimmillaan.. luonto on puhjennut kukkaan.. on mansikka aika.. mustikoitakin tulee pian.. sitten puolukoita myös toivon mukaan..
Kun iloitsee pienistä
asioista,
voi iloita usein.
Tuossa ajattelin
25
395
Vastaukset
- "Kirjanpitäjä"
ja toisia taas se kun ei ole saanut niitä tällejä vaan on päässyt sen suhteen helpommalla. Joutilaisuus myöskin risoo monia koska aikaa jää liikaa kun ei ole tekemistä, ts. ihminen turhautuu.
Itse yritän mennä jonkinlaista pintaliitoa koska en oikein enää nauti mistään, sen verran raakaa elämää minut laitettiin elämään... Yritän paikata sitä karskeudella ja isoilla sanoilla...- hulluja todella on
Joutilaisuus ja liika yksinäisyys, ns.mökkihöperyys saa ihmisessä pahoja aikaan. On monella vainoharhaisuutta ja vakavaa luulotautia ja hullua mustasukkaisuutta. Ja monesti ihan syyttä. Ja näitä ihmisiä käy sääliksi. Täytyy mustamaalata muita kun oma itsetunto matelee pohjalukemia ja yksinäisyys painaa päälle. Kuulin tänään tapauksen jossa sairas ihminen tietentahtoen levittää valheita toisesta ihmisestä ja juttu etenee oikeusasteelle. Vaan mieleltään sairasta ei edes tuomita uskokaa pois.
- tällit tekkee hyvää
Kyllä kaikilla elämässä vaikeuksia on. Vaan meidät ihmiset on luotu niistä selviämään. Toisten ihmisten takiahan ne yleensä tulee. Joku on joskus viisaasti sanonut että toista ihmistä ei voi koskaan kokonaan tuntea ja ymmärtää. Ja kun muistaa että itsellä on helpompaa kun antaa anteeksi. Uskokaa pois se on minua helpottanut aina.
- "Kirjanpitäjä"
hulluja todella on kirjoitti:
Joutilaisuus ja liika yksinäisyys, ns.mökkihöperyys saa ihmisessä pahoja aikaan. On monella vainoharhaisuutta ja vakavaa luulotautia ja hullua mustasukkaisuutta. Ja monesti ihan syyttä. Ja näitä ihmisiä käy sääliksi. Täytyy mustamaalata muita kun oma itsetunto matelee pohjalukemia ja yksinäisyys painaa päälle. Kuulin tänään tapauksen jossa sairas ihminen tietentahtoen levittää valheita toisesta ihmisestä ja juttu etenee oikeusasteelle. Vaan mieleltään sairasta ei edes tuomita uskokaa pois.
on mustamaalattu sellaisen taholta jolla itsellään on pahoja psyykkisiä ongelmia.Meni vielä poliisille sepittämään valheita jotka nämä kirjasivat ylös ja siten pääsi ukkonsa kanssa kuin koira veräjästä minun pahoinpitely-asiassa.
On lähisukulainen joten en ole vienyt asiaa oikeuteen vaikka toiset sukulaiset ovatkin käskeneet niin tekemään. - "Kirjanpitäjä"
tällit tekkee hyvää kirjoitti:
Kyllä kaikilla elämässä vaikeuksia on. Vaan meidät ihmiset on luotu niistä selviämään. Toisten ihmisten takiahan ne yleensä tulee. Joku on joskus viisaasti sanonut että toista ihmistä ei voi koskaan kokonaan tuntea ja ymmärtää. Ja kun muistaa että itsellä on helpompaa kun antaa anteeksi. Uskokaa pois se on minua helpottanut aina.
anteeksiannettavaksi että en ole vielä siihen kyennyt. Meni koko elämän peruskuvio uusiin puihin eikä siitä ikinä korjaannu että hyvästi vaan perhe-elämä.
Mutta itsekukin uhreja omalla vuorollaan kuten on tutkimalla selvinnyt. - hulluja todella on
"Kirjanpitäjä" kirjoitti:
on mustamaalattu sellaisen taholta jolla itsellään on pahoja psyykkisiä ongelmia.Meni vielä poliisille sepittämään valheita jotka nämä kirjasivat ylös ja siten pääsi ukkonsa kanssa kuin koira veräjästä minun pahoinpitely-asiassa.
On lähisukulainen joten en ole vienyt asiaa oikeuteen vaikka toiset sukulaiset ovatkin käskeneet niin tekemään.Minusta myös sepitelty valheita ja mustamaalattu. Yritän ymmärtää sillä kysessä on mieleltään sairas ihminen. On sepitellyt myös muista puuta heinää. Mutta sen vannon että edestään tulee löytämään jollei joudu hoitoon ennen sitä.
- vaan toimi
On lähisukulainen joten en ole vienyt asiaa oikeuteen vaikka toiset sukulaiset ovatkin käskeneet niin tekemään.Ei kenelläkään ole oikeutta pahoittaa edes sinun mieltäsi ilman sinun omaa lupaasi. Kaikkien meidän kaltoin kohdeltujen puolesta toimi kun vielä voit. Skitso ihminen osaa vielä valehdella paremmin kuin ns.terve ihminen. On muuten kuulemma ihan tietellisesti todistettu. Hyi h....tti. Oksettaa ihan.
- "Kirjanpitäjä"
vaan toimi kirjoitti:
Ei kenelläkään ole oikeutta pahoittaa edes sinun mieltäsi ilman sinun omaa lupaasi. Kaikkien meidän kaltoin kohdeltujen puolesta toimi kun vielä voit. Skitso ihminen osaa vielä valehdella paremmin kuin ns.terve ihminen. On muuten kuulemma ihan tietellisesti todistettu. Hyi h....tti. Oksettaa ihan.
kun minulle hakkasivat pysyvän fyysisen vamman ja pääsivät vastuusta valehtelemalla. No, nyt on se ukko kuitenkin jo haudassa joten ei tee enää minulle pahaa. Akkansa eli minun sukulaiseni osaa pukeutua siististi ja käyttäytyä arvokkaasti joten poliisitkin, rikostutkija, uskoi häntä ja ukkoaan.
Minä tein ilmoituksen pahoinpitelystä mutta minulle sattui heikkotasoinen lakimies joka myös uskoi näitten valheita. Jälkikäteen kuulin täällä paikallisilta että ei tämä lakimies enää ole kuten oli ennen. Laskun kylläkin sain ja vamman ja kivun saan pitää itse. Elämä on raskasta ja kun vielä häiriintyneet lähi-ihmiset tekee siihen lisää. - elämä on
anteeksiannettavaksi että en ole vielä siihen kyennyt. Meni koko elämän peruskuvio uusiin puihin eikä siitä ikinä korjaannu että hyvästi vaan perhe-elämä.
Mutta itsekukin uhreja omalla vuorollaan kuten on tutkimalla selvinnyt.Vaan kun sairas ihminen voi saada jo pelkillä valheillansa niin pahaa jälkeä että ihan etoo. Olen vierestä seurannut erästä avieroa ja sen rinnalla uusioperhettä jossa mies ei voi päästää edellisestä vaimostaan irti vieläkään. Sen uusio perheen riepottelemaksi on joutunut puoli kylää eikä loppua näy. Tällä viikolla ilmeni uusi likainen teko lisää. Kaikki jutut valheita ja sairaita epäilyjä toisista ihmisistä. Ei järjen häivääkään. Tälläiset ihmiset vaatisivat pitkän terapian.
- elämä tosiaan on
elämä on kirjoitti:
Vaan kun sairas ihminen voi saada jo pelkillä valheillansa niin pahaa jälkeä että ihan etoo. Olen vierestä seurannut erästä avieroa ja sen rinnalla uusioperhettä jossa mies ei voi päästää edellisestä vaimostaan irti vieläkään. Sen uusio perheen riepottelemaksi on joutunut puoli kylää eikä loppua näy. Tällä viikolla ilmeni uusi likainen teko lisää. Kaikki jutut valheita ja sairaita epäilyjä toisista ihmisistä. Ei järjen häivääkään. Tälläiset ihmiset vaatisivat pitkän terapian.
Olen kuullut saman suuntaisia juttuja. Eräs ystäväni on joutunut joidenkin hampaisiin. Taitaa vain se tyttö olla kova pala purtavaksi. Ei kuulema vois vähempää kiinnostaa paskan puhujat. Sanoi että ei tunnu missään, itte en vois toki olla noi kova. Hyvät naurut saatiin. En vain vieläkään ymmärrä miksi ei vie kunnianloukkauksesta eteenpäin. Minä veisin.
- näinkin
elämä tosiaan on kirjoitti:
Olen kuullut saman suuntaisia juttuja. Eräs ystäväni on joutunut joidenkin hampaisiin. Taitaa vain se tyttö olla kova pala purtavaksi. Ei kuulema vois vähempää kiinnostaa paskan puhujat. Sanoi että ei tunnu missään, itte en vois toki olla noi kova. Hyvät naurut saatiin. En vain vieläkään ymmärrä miksi ei vie kunnianloukkauksesta eteenpäin. Minä veisin.
Ei paha kenkään oo ihminen vaan toinen on heikompi toista. Soppii tuohonki tarinaa....
- osatonko?
Avio-erosta jo kymmenen vuotta...olen kypsä aikuisten tavoin jakamaan se mitä oli yhteistä: aikuiset lapset jo, muutama peltohehtaari, tontti jne...mutta!
toinen ei siihen pysty, elää parisuhdettaan itseään vanhemman kanssa--leikkineekö lasta?
käy kyseine X kimppuuni milloin mistäkin, inhottavaa.
Onko tuttua kohtalotoveri?- vois sannoo
Monelle eron kokeneelle vois sannoo et hanki jo vihdoin oma elämä. Päästä irti menneestä. Ja uusioperheen voimolle/miehelle päästä irti edellisen vaimon/miehen mollamisesta. Ja tokkiisa hanki sieki elämä. Ja käy juttelee kallokutistajalla jos elämä riepoo. Ja elä sei hyvä immeinen luule kaikista voan pahhoo. Täs muutama tärkkee neuvonen. Uskokee hyvät kanssaihmiiset saisitte heleppoa elämää ku nui tekisittä.
- sitä se on
Noin olen kuullut monen tekevän. On hankala päästää kai irti menneestä. Ehkä niin kipeitä asioita pelissä mukana. Hirveintä kyllä lapsista riitely. Mitä turvattomuutta lapset saavat kokea sitä voidaan vaan kuvitella.
- "Kirjanpitäjä"
sitä se on kirjoitti:
Noin olen kuullut monen tekevän. On hankala päästää kai irti menneestä. Ehkä niin kipeitä asioita pelissä mukana. Hirveintä kyllä lapsista riitely. Mitä turvattomuutta lapset saavat kokea sitä voidaan vaan kuvitella.
alaikäisillä lapsilla joita kumpikin vanhemmista käyttää pelinappuloina erotilanteessa. Eron jälkeen kumpikin yrittää päihittää toisen ostelemalla kaikkea mitä vaan lapsi ymmärtää pyytää ja vaikka ei pyytäisikään.
Vanhemmat kamppailevat lastensa suosiosta ostamalla parempia ja lapsia enemmän kiinnostavia tavaroita näille. Että näistä lapsista varmaan kehittyy aikuisia ihmisiä joille ei sitten riitä mikään ja jotka eivät itse omilla ansioillaan kykene ostamaan kaikkea mitä haluavat. Voi surkeus mikä tilanne kun aikuiseksi tullut lapsi joutuu ostamaan kaiken itse eikä raha riitä.
Olen itse ollut auttamassa tällaista sukulaislasta hänen kasvettuaan aikuiseksi ja kun piti kohdata kova elämä. - ja vielä lisäksi
alaikäisillä lapsilla joita kumpikin vanhemmista käyttää pelinappuloina erotilanteessa. Eron jälkeen kumpikin yrittää päihittää toisen ostelemalla kaikkea mitä vaan lapsi ymmärtää pyytää ja vaikka ei pyytäisikään.
Vanhemmat kamppailevat lastensa suosiosta ostamalla parempia ja lapsia enemmän kiinnostavia tavaroita näille. Että näistä lapsista varmaan kehittyy aikuisia ihmisiä joille ei sitten riitä mikään ja jotka eivät itse omilla ansioillaan kykene ostamaan kaikkea mitä haluavat. Voi surkeus mikä tilanne kun aikuiseksi tullut lapsi joutuu ostamaan kaiken itse eikä raha riitä.
Olen itse ollut auttamassa tällaista sukulaislasta hänen kasvettuaan aikuiseksi ja kun piti kohdata kova elämä.Entä kun lapsuus eletään katkeruudessa. Lapsi imee vanhemmistaan mallia. Minkä mallin antaa vanhempi joka lasten kuullen haukkuu lapsen isää/äitiä josta on kipeästi eronnut. Haukkuu sivussa entisen puolison sukua, ystäviä jne. Sairasta. Kyllä lapsella tulisi olla parempi ympäristö kasvaa ja kehittyä tasapainoiseksi kansalaiseksi.
- pisti ajattelemaan
ja vielä lisäksi kirjoitti:
Entä kun lapsuus eletään katkeruudessa. Lapsi imee vanhemmistaan mallia. Minkä mallin antaa vanhempi joka lasten kuullen haukkuu lapsen isää/äitiä josta on kipeästi eronnut. Haukkuu sivussa entisen puolison sukua, ystäviä jne. Sairasta. Kyllä lapsella tulisi olla parempi ympäristö kasvaa ja kehittyä tasapainoiseksi kansalaiseksi.
Kaikki edelliset tekstit laittoi ajattelemaan. Mita perhehelvettejä voi ollakkaan. Millainen on ihminen joka haluaa toiselle pahaa? Mitä hänelle itselleen on tapahtunut?
- "Kirjanpitäjä"
pisti ajattelemaan kirjoitti:
Kaikki edelliset tekstit laittoi ajattelemaan. Mita perhehelvettejä voi ollakkaan. Millainen on ihminen joka haluaa toiselle pahaa? Mitä hänelle itselleen on tapahtunut?
toiselle pahaa mutta se kauhean paha vaan tapahtuu kun ei muutea ymmäretä.
Näin meidänkin perheen paha koska se paha on kiertänyt sukupolvesta toiseen ja sitä on alettu ehkä pitämään normaalina käyttäytymisenä. Siksi aiemmin kirjoitin että meilläkin jokainen uhreja omalla tavallaan.
Mutta sitä en voi ikinä kieltää etteikö elämä olisi helvettiä ja ulospääsyä ei ole.
Liian vanha saamaan uusia lapsia ja ainoa lapsi, niin mitäpä se halusi nuorena liian kiiheästi ja isänsä oli tämän äiti opettanut hyville tavoille. Paksua on soppa minulle ollut ja on jatkuvasti... - pahaa täynnä
toiselle pahaa mutta se kauhean paha vaan tapahtuu kun ei muutea ymmäretä.
Näin meidänkin perheen paha koska se paha on kiertänyt sukupolvesta toiseen ja sitä on alettu ehkä pitämään normaalina käyttäytymisenä. Siksi aiemmin kirjoitin että meilläkin jokainen uhreja omalla tavallaan.
Mutta sitä en voi ikinä kieltää etteikö elämä olisi helvettiä ja ulospääsyä ei ole.
Liian vanha saamaan uusia lapsia ja ainoa lapsi, niin mitäpä se halusi nuorena liian kiiheästi ja isänsä oli tämän äiti opettanut hyville tavoille. Paksua on soppa minulle ollut ja on jatkuvasti...Kyllä kaikki kauhea lapsuudessa koettu jättää jälkensä. Itsetunto ei voi kehittyä terveeksi jos ei lapsuudessa ole ollut rakkautta tarpeeksi. Juuri nämä ihmiset minun kokemukseni mukaan mustamaalaavat viattomia ihmisiä. Epäilevät kaikkea ja kaikkia sairaasti. On itsellä kokemusta. Heidän sairaaloisen vihan pauloihin on hirveä kokemus joutua sillä mieleltään sairas kykenee mihin vain. Todellisuuden ja valheen raja on heiltä kokonaan hämärtynyt.
- ja sairaita on
pahaa täynnä kirjoitti:
Kyllä kaikki kauhea lapsuudessa koettu jättää jälkensä. Itsetunto ei voi kehittyä terveeksi jos ei lapsuudessa ole ollut rakkautta tarpeeksi. Juuri nämä ihmiset minun kokemukseni mukaan mustamaalaavat viattomia ihmisiä. Epäilevät kaikkea ja kaikkia sairaasti. On itsellä kokemusta. Heidän sairaaloisen vihan pauloihin on hirveä kokemus joutua sillä mieleltään sairas kykenee mihin vain. Todellisuuden ja valheen raja on heiltä kokonaan hämärtynyt.
Älä puhalla hiillokseen lisää tulta jos kestät ryöpytystä. Anna olla, hellitä, jätä omaan arvoonsa. Älä alennu moiselle tasolle. Nokka pystyyn. Kun näät ole niinkuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Sillä sinä olet aina se fiksumpi osapuoli, tiedätkös.
- "Kirjanpitäjä"
pahaa täynnä kirjoitti:
Kyllä kaikki kauhea lapsuudessa koettu jättää jälkensä. Itsetunto ei voi kehittyä terveeksi jos ei lapsuudessa ole ollut rakkautta tarpeeksi. Juuri nämä ihmiset minun kokemukseni mukaan mustamaalaavat viattomia ihmisiä. Epäilevät kaikkea ja kaikkia sairaasti. On itsellä kokemusta. Heidän sairaaloisen vihan pauloihin on hirveä kokemus joutua sillä mieleltään sairas kykenee mihin vain. Todellisuuden ja valheen raja on heiltä kokonaan hämärtynyt.
se joka sai eniten sitä rakkautta ja maallista mammonaa on käytökseltään se sairain koko sakista vaikka meitä monta onkin. Joten se rakkaudenpuute ei ole syynä hänenkään "hulluuteensa". Hän kyllä oli ottanut vanhemmistanikin yliotteen ja niin myös meistä toisista sisaruksista että me pelkäsimme häntä kun hän tuli koulusta lomille ym.ta. Isäkin meni aina piiloon tupakalle kun yritti säästyä tämän ryökäleen ryöpytykseltä. Äiti yritti olla tämän ja toisten välissä mutta hänkin sai osansa tältä pilalle lellityltä pirulaiselta. Vanhempiani kävi sääliksi. Tuosta että sairas "hullu" kylenee mihin tahansa, olen samaa mieltä koska itsekin olen joutunut sisareni uhriksi fyysisestikin ja monta kertaa.
Omassa perheessäni riittää kun suolaamme toisiamme, ei sitä jaksa enää toisten elämää miettiä joten maalatkoot toiset itse mitä maalaavat. - ei perheessä
se joka sai eniten sitä rakkautta ja maallista mammonaa on käytökseltään se sairain koko sakista vaikka meitä monta onkin. Joten se rakkaudenpuute ei ole syynä hänenkään "hulluuteensa". Hän kyllä oli ottanut vanhemmistanikin yliotteen ja niin myös meistä toisista sisaruksista että me pelkäsimme häntä kun hän tuli koulusta lomille ym.ta. Isäkin meni aina piiloon tupakalle kun yritti säästyä tämän ryökäleen ryöpytykseltä. Äiti yritti olla tämän ja toisten välissä mutta hänkin sai osansa tältä pilalle lellityltä pirulaiselta. Vanhempiani kävi sääliksi. Tuosta että sairas "hullu" kylenee mihin tahansa, olen samaa mieltä koska itsekin olen joutunut sisareni uhriksi fyysisestikin ja monta kertaa.
Omassa perheessäni riittää kun suolaamme toisiamme, ei sitä jaksa enää toisten elämää miettiä joten maalatkoot toiset itse mitä maalaavat.Meitä terrorisoiva on onneksi perheen ulkopuolelta. Vaan kyllä perheestä jossa ei ole kaikki ihan hyvin.Hänellä ihtellään on pahoja henkisiä ongelmia myös. Minä en ole ainoa hänen kohteistaan.Nuot pari edellistä kirjoituksista oli suoraan neuvoja minulle. Olin kyllä itsekin jo silläviissiin aatellut. Tuo juttu tuosta rakkaudesta on miun mielestä niin et sekin ois rakkautta jos perhe veis hoitolaan jo nuorena. Se se vasta ois rakkautta se.
- "Kirjanpitäjä"
ei perheessä kirjoitti:
Meitä terrorisoiva on onneksi perheen ulkopuolelta. Vaan kyllä perheestä jossa ei ole kaikki ihan hyvin.Hänellä ihtellään on pahoja henkisiä ongelmia myös. Minä en ole ainoa hänen kohteistaan.Nuot pari edellistä kirjoituksista oli suoraan neuvoja minulle. Olin kyllä itsekin jo silläviissiin aatellut. Tuo juttu tuosta rakkaudesta on miun mielestä niin et sekin ois rakkautta jos perhe veis hoitolaan jo nuorena. Se se vasta ois rakkautta se.
olen minäkin läheisteni kanssa pohtinut eli että miksi ei tällaista sairasta kieroutumaa edes koululääkärit huomanneet tai eivät halunneet huomata. Meilläkin tämä vääristynyt ihminen koulutettiin velkarahoilla ja me toiset jäimme vähemmälle ja rikkinäisissä vaatteissa ja kengissä kävimme koulua omalta osaltamme. Tämä se potuttaa ja kun tämänkin koulutus meni aivan ketuille koska hänestä ei ollutkaan siihen virkaan mihin koulunsa kävi. Kyllä hän on osannut näytellä ihmisten parissa kunnollista mutta sisarilleen on kuin itse piru. Kovasti hän on vieläkin ottamassa niskalenkkiä minustakin ja erilailla käräjille hommaamassa. Poliisistakin jo sanottiin minulle että meidän toisten pitäisi myydä hänelle osuutemme yhteisestä paikasta. Poliisi toivoi kai että itse pääsisivät tästä eroon kun jatkuvasti on viemässä mukamas näyttöjä meitä toisia vastaan.
Mutta jospa se Pyhä Pietari aikanaan kyselee niitä tekemisiä! - sanoi ystäväni
olen minäkin läheisteni kanssa pohtinut eli että miksi ei tällaista sairasta kieroutumaa edes koululääkärit huomanneet tai eivät halunneet huomata. Meilläkin tämä vääristynyt ihminen koulutettiin velkarahoilla ja me toiset jäimme vähemmälle ja rikkinäisissä vaatteissa ja kengissä kävimme koulua omalta osaltamme. Tämä se potuttaa ja kun tämänkin koulutus meni aivan ketuille koska hänestä ei ollutkaan siihen virkaan mihin koulunsa kävi. Kyllä hän on osannut näytellä ihmisten parissa kunnollista mutta sisarilleen on kuin itse piru. Kovasti hän on vieläkin ottamassa niskalenkkiä minustakin ja erilailla käräjille hommaamassa. Poliisistakin jo sanottiin minulle että meidän toisten pitäisi myydä hänelle osuutemme yhteisestä paikasta. Poliisi toivoi kai että itse pääsisivät tästä eroon kun jatkuvasti on viemässä mukamas näyttöjä meitä toisia vastaan.
Mutta jospa se Pyhä Pietari aikanaan kyselee niitä tekemisiä!Jokainen edestään löytää minkä taakseen jättää. Hän on tuota joutunut muistamaan monta kertaa omassakin elämässään. Puhuttu paljon juuri siitä että mikä tekee ihmisestä niin pahansuovan toista kohtaan.
- vastaus ekaan viestiin
Tuossa olisi ns. itua. Pitäisi muistaa iloita asioista, pienistäkin. Ja asiat joille ei mitään mahda jättäisi omaan arvoonsa, hellittäisi. On tämä maailma niin ihmeitä täynnä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.505285Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli652703Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️181824- 1381704
Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1321616Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä181500- 1021447
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?271399Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411166Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141153