Kupliva lähde

Olet nuoruuden hiphop
heavy metal kulkija

rastaiset hiukset värjättynä
olemuksesi pikkujättiläinen
nerouden leikki- einstein -

viuhdot katuja
katujen kasvatti

ahmit nykyisyyden
kiroja aamiaispöydälläsi

sanailet rakkausrunojen perään
kun luulet itsessäsi asuvan
valheellisen mahtivoiman

nykyisyyden hektinen kahle
urbaani päähine päälläsi

ajassa jossa mies
kirjoittaa ajatonta nostalgiaa
runollisen lähteen
tuohipäähineessään - ikikiannon.

Luet lehtiä
samaistut johonkin suurempaan
kokonaisuuteen trendikkäänä

- mutta et huomaa
etkä tunne runoudenlähdettä -

ajatonta sielujen sointia
tässä hiljaisuuden
lähteen reunalla.

Vain minä ja kupliva
lähde tässä mystisen
kauneuden lehvikössä

kun sinä olet eksyneenä
kylmään urbaaniin
itseesi.

6

233

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *MURUKULTA*

      Tulee mieleen - 'olen ollut hiljaa, mutta kyllä minulla on sanat olemassa...'
      En tiedä, mutta tässä runossasi on tynamenttia - mietin sitä ehkä myöhemmin lisää..

      Rok-pvää, dolan, Murukulta niiaa nääääin ! ;○)

      • Hei ja Hyvää pyhäpv. Sinulle kuin Kiitos
        kommentistasi.
        Olen elämäni varrella näitä - lähderunojakin
        useampiakin - kirjoittanut ja tähän kuin juuri
        tälläiseen on oma syynsä että sai tälläisen
        asun...hiukan salaan "lähdetietouttani".

        Kiva kun kävit ja aina hyvältä on tuntunut
        sanasesi lukea kuin myös runojasikin.


    • lindalinda1

      vahvaa ja topakkaa tekstiä Sinulta nyt.

      Miksi ihmeessä et huomaa, et tunne kuinka
      sydämeni huutaa Sinua ?
      Kuljet omaa kylmää tietäsi, muodin ja kaiken
      maallisen perässä - sokeana.
      Luet lehteä, kun minä odotan edes yhtä
      vaivaista aamusuukkoa. Mutta ehei, et Sinä
      ymmärrä minua etkä rakkauttani enää.

      Miksi taistelen tuulimyllyjä vastaan ?

      Voi olla, että tulkitsin runoasi väärin, mutta tuollaiset
      ajatukset se minussa synnytti.

      Hieno tunnelmapitoinen ja todella vahva runo.

      • Hei linda kuin pyhäpv.aatoksia - Kiitoksella - että
        sanasi ovat tännekin tiensä löytäneet.

        Tähän yritin saada kuten huomasitkin saada
        topakampaa tekstiä ja helppohan tuo oli saada
        aikaiseksi kun - aine - oli valmiina minussa
        odottamassa jonkin aikaa - kytemässä.

        Tässä tavallaan kohtasi tietoisesti eri sukupolvet
        kuin elämäntyylikin toisensa kirvoittamaan tätä
        runoa - joskus - potku tuonne jonnekin saa aikaan
        lähteenkin - tuota "vimmaisuutta".


    • Ylväs nuorukainen
      asioista tietoinen
      uteliaana aina menossa
      rakkausrunot eivät kiinnosta

      joka on kiireinen
      levoton kaupungin kasvatti
      jota koti-ikävä vaivaa
      mutta haluaa pysyä ajan tasalla

      runous on hänelle vierasta
      sielujen sointi kenties ikävää.

      Näet kuitenkin
      kaiken kauneuden ympärilläsi
      sen herkän mystiikan
      vaikka tuo nuorukainen
      olisi eksyksissä omaan jengiinsä.

      Näin minä tulkitsin, voihan olla jälleen väärä tulkinta, mene ja tiedä? :)
      Aikas jännä, jopa mystinen runosi, erittäin mielenkiintoinen, hyvä sinä! :)

      • Sinä - joka ratkot kirjoittajan taustatekijöitä
        taidolla ja en edes totuutta väitä vastaan,sillä
        on helpompi elää kuin olla tässä arjessa

        runojen siivillä.

        Kiitos Sinulle , hyvä Sinä on minun
        vuoroni lausahtaa...pitääpä nyt olla
        minunkin jo varovaisempi

        vaikkakin runo runona
        kuin elämä elämänä...ja
        saat hymyilemään mystiikkaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      605
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe