kipsivuoret

lmcgklfncäönkm

Siinä olisi näyttävä turistikohde. Miksi ne pitää ajaa niin mataliksi, vaikka ovat komeen näköisiä?

17

1574

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alppiruusun kasvualusta

      Kun ne hienosti pengerretään niin näkymät kuin Alpeilta. Mutta eihän se ole hienoa kun ne tehnyt ihminen. Vaikka ei se jokainen myky luonnossakaan niin kovin kaunis ole.

      • Vellupirinen

        Kemira, tai yara poistuu Siilinjärveltä heti, kun apatiitti loppuu, kenties 20 vuoden kuluttua. Jäljelle jää ruma monttu sekä kipsivuori. Tahkoakaan ei koroteta, joten eikö olisi järkevinä siirtää tahko Siilinjärvelle? Korkea kipsivuori ja syvä monttu tarjoaisi riittävän korkeuseron ja onhan Siili kuitenkin liikenneyhteyksien varrella.


      • apatiitti!
        Vellupirinen kirjoitti:

        Kemira, tai yara poistuu Siilinjärveltä heti, kun apatiitti loppuu, kenties 20 vuoden kuluttua. Jäljelle jää ruma monttu sekä kipsivuori. Tahkoakaan ei koroteta, joten eikö olisi järkevinä siirtää tahko Siilinjärvelle? Korkea kipsivuori ja syvä monttu tarjoaisi riittävän korkeuseron ja onhan Siili kuitenkin liikenneyhteyksien varrella.

        Nykyisellä tuotantomäärällä apatiittia riittää ainakin sadaksi vuodeksi. Siilinjärven esiintymä on Euroopan suurin.


      • suurin läheskään
        apatiitti! kirjoitti:

        Nykyisellä tuotantomäärällä apatiittia riittää ainakin sadaksi vuodeksi. Siilinjärven esiintymä on Euroopan suurin.

        Entisen Tsekkoslovakin alueella on euroopan suurimmat ja onhan vielä tuo Soklikin tulossa hyödynnettäväksi heikosta sijainnistaan huolimatta.


      • kunkunkun
        suurin läheskään kirjoitti:

        Entisen Tsekkoslovakin alueella on euroopan suurimmat ja onhan vielä tuo Soklikin tulossa hyödynnettäväksi heikosta sijainnistaan huolimatta.

        Kipsi vuoret, pierun kuoret!
        Meinaan mennä aina Kipsiin, kun ajelen noitten vuorien ohi! Mikähän takia?


    • Anonyymi

      Tahkovuorelle pitäisi rakentaa lentomäki Yaran kipsistä.

    • Anonyymi

      ympäristörikos koko juttu ja niitä ei saa korottaa kun vaikuttavat jo lentokentän tutkiin. Kylämme on ruma kaatopaikka, mieleen tulee itärajan takaa muutama paikka.

      • Anonyymi

        Rikoksesta ei tietoakaan. Pitäisi jo ymmärtää että enää ei asustella turvekömmäköissä, eikä kerätä eväitä pellonpientareilta. Siilinjärvi, kehittyvä kunta, menee vain ajan hengen mukaisesti.
        Lapsikorttikin tässä asiassa on jo niin loppuunkaluttu argumentti että älkää sitä enää vilautelko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rikoksesta ei tietoakaan. Pitäisi jo ymmärtää että enää ei asustella turvekömmäköissä, eikä kerätä eväitä pellonpientareilta. Siilinjärvi, kehittyvä kunta, menee vain ajan hengen mukaisesti.
        Lapsikorttikin tässä asiassa on jo niin loppuunkaluttu argumentti että älkää sitä enää vilautelko.

        Nuoret osaavat aikuistuttuaan muuttaa muualle. No eipä ollut lapsikortti. Siilinjärvi ei ole ajan hengessä mukana, jos sallii tuon laajentumisen entisestään. On silloin nimenomaan ajan henkeä vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rikoksesta ei tietoakaan. Pitäisi jo ymmärtää että enää ei asustella turvekömmäköissä, eikä kerätä eväitä pellonpientareilta. Siilinjärvi, kehittyvä kunta, menee vain ajan hengen mukaisesti.
        Lapsikorttikin tässä asiassa on jo niin loppuunkaluttu argumentti että älkää sitä enää vilautelko.

        Siiliperssu et siis ajattele luontoa.


    • Hienoa että Siilinjärvellä on Yara, iso työllistäjä. Siilinjärvi muutenkin hyvä asuinpaikka. Nuoret pysyy jos on pysyäkseen.

      • Anonyymi

        Nuorista suuri osa lähtee joka tapauksessa, niin on tapahtunut jo nyt. Siilinjärven tärkeä asia on se muuttavatko he ja muita nuoria perheitä paikkakunnalle lasten saanti-iässä. Jos kirkonkylää pilkataan kaivoksen laajennuksella, suuntaavat he muualle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuorista suuri osa lähtee joka tapauksessa, niin on tapahtunut jo nyt. Siilinjärven tärkeä asia on se muuttavatko he ja muita nuoria perheitä paikkakunnalle lasten saanti-iässä. Jos kirkonkylää pilkataan kaivoksen laajennuksella, suuntaavat he muualle.

        Suuntaavat he muutenkin kaupunkeihin. Et kai tosissaan luule että nykyajan nuoriso jäisi tällaiseen kyläpahaseen:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suuntaavat he muutenkin kaupunkeihin. Et kai tosissaan luule että nykyajan nuoriso jäisi tällaiseen kyläpahaseen:)

        En sanonutkaan heidän jäävän Siiliin, vaan lähtevän edes Kuopioon. Kuten mainitsin kyse onkin siitä muuttavatko Kuopioon muuttaneet nuoret aikuiset lastensaanti-iässä Siiliin. Itse en jäänyt ja ohitin samalla myös Kuopion


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suuntaavat he muutenkin kaupunkeihin. Et kai tosissaan luule että nykyajan nuoriso jäisi tällaiseen kyläpahaseen:)

        Kukaan ei varmasti halua asua Siilinjärven ns. keskustassa, mutta ei tarvitsekaan. Itse muutin ulkopaikkakunnalta Siilinjärvelle, enkä voi paikasta valittaa. Jos asuisin keskussa, niin muuttaisin heti muualle.


    • Anonyymi

      Tykkäisin asua pöljän siilinjärvellä, passissa lukisi hienosti pöljä.

      • Anonyymi

        jep:)))))


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1244
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1121
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1003
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      843
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      315
      796
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      43
      682
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe