Mitä kohdetta suosittelisitte 4 päivän kaupunkilomalle, kahdelle 3-kymppiselle "tytölle"? Ajankohta lokakuun loppu / marraskuun alku, ja toiveissa edes hiukan lämmintä, joten Etelä-Eurooppa varmaankin kiikarissa.
Haluamme lomalta jonkin verran nähtävyyksiä, historiaa ja kulttuuria, mutta enemmänkin kaunista kaupunkia, kävelyä, mukavia katukahviloita ja hyvää ruokaa, ihmisiin ja kaupunkiin tutustumista ja yhden päivän shoppailuakin.
Moni kaupunki on jo katsottu, ja useaan voisi mennä uudelleenkin, mutta jospa täältä tulisi jokin uusi idea?
Kaupunkiloma Rooma, Ateena, Barcelona...?
2
713
Vastaukset
- Gillian
Paremmuusjärjestys minun mielestäni: Rooma, Barcelona ja Ateena. Johonkin väliin vielä lisäisin Lissabonin ja Sevillan. Kaikki nämä täyttävät kriteerisi.
Jos ajankohta ei olisi noin myöhään, lisäisin listalle Ljubljanan. Siellä on tuohon aikaan jo kalseata.
Entä Firenze? Säästä en osaa sanoa, mutta pahin ruuhka saattaisi olla ohi. Kulttuuria, ihania puistoja, kahviloita yms. löytyy.
Itse olen tehnyt alustavaa lomasuunnittelua Madridista, joka on vielä näkemättä.
Miten kukin kaupungit kokee ja mitä jää mieleen? Ateenan liikenne järkytti mielenrauhaani ja torilla nähty köyhyys samoin. - niin ehdottomasti
kannnattaa sinne matkustaa. Tuolloin ei ole enään liian kuumakaan. Jos aurinkoa takuuvarmasti haluaa niin sitten kauemmas.
Roomassa viihtyy kyllä sateellakin ja on ehdottomasti kävelykaupunki. Kahviloita ja ruokapaikkoja joka kulmassa. Samoin nähtävyyksiä ei tarvitse hakea vaan niitä tupsahtaa eteen joka käänteessä. Vaatteita, koruja ym. saa hienoja halvemmalla kuin Suomesta. Isoillekin tytöillekin.
Haittapuoli on, että ei oikein maistu enään ravintolaruuat Suomessa, kun on käynyt Rooman ravintoloissa syömässä parempia herkkuja ja vielä halvemmalla.
Katumarkkinoita vielä lisäksi. Voi niitä vihanneksia ja hedelmiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059