Moi,
Millaisia kokemuksia ko. autosta. Onko tyyppivikoja, kuinka kestää kilometrejä, mitä todelliset kulutuslukemat. Paremmin se ainakin kulkee suoraan, kuin aikasemmat mallit.
320d e90 kokemuksia
23
11696
Vastaukset
- 320 CDA
Moi!
Mulla muutaman kuukauden vanha coupe, kuluttaa 4,5 maantiellä (ei moottoritie) seka ajossa 5,5.
Oikein kitkuttamalla lukemia saa tiputettua 0,3 l/100
Jos oot ostamassa manuaalivaihteisen niin kulutukset ovat varmasti pienemmät varsinkin seka ajossa jossa se auto stop juttu laskee keskikulutusta reippaasti, kun motori ei latki liikenne valoissa.
kilometrejä takana 5500 ei valittamista. - ...............
Moottorista en osaa sanoa mitään, kun en ole diesel-mallia ajanut. Itsellä on 2.0i vuosimallia 2006, joten itse autosta voin sen verran sanoa, että parempaa ajettavaa tässä hinta- ja kokoluokassa saat hakea. Itse koeajoin monia, sekä ystävien autoja. Erittäin mukava ajaa pidempääkin matkaa. Itsellä oli alaselkäkipuja edellisellä autolla (Audi A4) heti kun ajoi yli 200 km putkeen ja luulin jo, että selkä prakaa. Bemarilla on tullut heitettyä jo yli 500 km reissuja ja selässä ei tunnu, ei sitten tippaakaan. Ihan alkuperäispenkit, ainoastaan korkeus- ja selkänojan säätö. Hyvä äänieristys. Nopea ja tunnokas ohjaus. Erinomainen alusta, ainakin vakiorenkailla (älä laita mitään teinikumeja alle). Alusta tuntuu sellaiselta "pehmeän kovalta", eli napakka, mutta ottaa töyssyt hyvin vastaan. Itsellä automaattilaatikko, joka toimii aivan mahtavasti. Tuntuu huomattavasti itseään tehokkaammalta ja väännökkäämmältä Suomen rajoitusten nopeusalueilla. Sama pätee varmasti vielä tehokkaampaan ja väännökkäämpään dieselmoottoriinkin. Suosittelen ehdottomasti automaattilootaa - saahan siinä vaihtaa myös itse jos huvittaa.
Katso tästä 320d pitkän matkan koeajo entisen kisakuskin toimesta:
http://www.youtube.com/watch?v=BCRD56bLLZw- Paremmin ajettavia
saa selvästi halvemmalla. Ja ne ovat myös isompia. Bemarin alkuperäisrenkaat kannattaa vaihtaa ei runflatteihin, niin mukavuus paranee edes siedettävälle tasolle.
- .................
Paremmin ajettavia kirjoitti:
saa selvästi halvemmalla. Ja ne ovat myös isompia. Bemarin alkuperäisrenkaat kannattaa vaihtaa ei runflatteihin, niin mukavuus paranee edes siedettävälle tasolle.
Teehän lista merkeistä ja malleista, jotka ovat parempia ajettavia. Katsotaan moniako niistä testasin ennen bemarin ostoa. Voin sanoa, että testasin _monia_ puolen vuoden aikana.
- autotestien
................. kirjoitti:
Teehän lista merkeistä ja malleista, jotka ovat parempia ajettavia. Katsotaan moniako niistä testasin ennen bemarin ostoa. Voin sanoa, että testasin _monia_ puolen vuoden aikana.
kruunamaton kuningas, sanasi on laki. Mistä teikäläisiä oikein sikiää???????????????? Mainitse itse huonommin ajettavia perusteineen. Listasi on paljon lyhyempi kuin minun.
- ................
autotestien kirjoitti:
kruunamaton kuningas, sanasi on laki. Mistä teikäläisiä oikein sikiää???????????????? Mainitse itse huonommin ajettavia perusteineen. Listasi on paljon lyhyempi kuin minun.
Jos sinä tulet väittämään, että halvemmallakin löytyy monia paremmin ajettavia, niin jotain listaa olisi hyvä nähdä muuten tyhjien sanojesi katteeksi. Mitä minun tässä pitää todistella? Ostin bemarin kun sen parhaaksi koin pitkän harkinnan jälkeen. Olemme BMW-palstalla, huomasitkos?
- ihan itse
................ kirjoitti:
Jos sinä tulet väittämään, että halvemmallakin löytyy monia paremmin ajettavia, niin jotain listaa olisi hyvä nähdä muuten tyhjien sanojesi katteeksi. Mitä minun tässä pitää todistella? Ostin bemarin kun sen parhaaksi koin pitkän harkinnan jälkeen. Olemme BMW-palstalla, huomasitkos?
aloittanut "tyhjillä sanoilla"? Kuka mitäkin luulee parhaaksi.
- 740
................ kirjoitti:
Tää sama pelle kun täällä kirjoittelee skeidaa joka viestiin jos pystyy.
HEHEHEHEHEHEHEHEHE
Ei se pysty parempaan. HAHAHAHAHAHAHAHA - mikä pelle
740 kirjoitti:
Tää sama pelle kun täällä kirjoittelee skeidaa joka viestiin jos pystyy.
HEHEHEHEHEHEHEHEHE
Ei se pysty parempaan. HAHAHAHAHAHAHAHAKukahan se täälä skeidaa kirjottelee joka viestiin jos pystyy.....
- 740 740
mikä pelle kirjoitti:
Kukahan se täälä skeidaa kirjottelee joka viestiin jos pystyy.....
mä luulen että se on se 740 joka skeidaa skriivaa.
- hyvä paitsi
Ainakin vm -07 ja sitä edellisten vakiorenkaat RF Bridgestone Turanza ovat todella syvältä eli epävakaat ja ottaa uriin niin että tuntuu. Eli kannattanee hommata "normaalirenkaat" (ei run flat) alle. Muutamia selkeitä hyviä ja huonoja puolia autosta:
Toimintavarmuus (mulla ei mitään vikaa 50tkm)
Meluttomuus
-Herkkä sivutuulelle
-Heikko maalipinta - BMW 320D E90
Reilun vuoden ja n. 30tkm kokemuksella voin vilpittömästi suositella.
-Yhdistetty kulutus 5,5l/100km minullakin
-Hiljainen ajossa
-Pehmeää voimaa, jota etenkin maantieajossa osaa arvostaa, kun ohitukset sujuvat turvallisesti jne.
-Ei ole ollut mitään vikoja, narinoita, natinaa tms. haittaa
-En tiedä asuuko tuo sivutuulesta valittanut henkilö rannikolla, mutta en ole ainakaan itse huomannut mitään sivutuuliherkkyyttä
Kaikin puolin erittäin hyvä auto, jolla on todella miellyttävä ajaa matka-ajoa. Osta ihmeessä, et kadu päivääkään!- BMW 320D E90
Unohtui mainita, että kovin herkkä on naarmuuntumaan ainakin ostoskeskusten parkkipaikoilla.. ;)
- on ala-arvoisesti
BMW 320D E90 kirjoitti:
Unohtui mainita, että kovin herkkä on naarmuuntumaan ainakin ostoskeskusten parkkipaikoilla.. ;)
maalattu. saattaa myös maalien laatu olla niin huono, ettei saa parempaa.
- BMW 320D E90
on ala-arvoisesti kirjoitti:
maalattu. saattaa myös maalien laatu olla niin huono, ettei saa parempaa.
Autoni on vain kaiketi ollut kaltaisesi tuning-teron avaimien tiellä?
- ajanut yli
BMW 320D E90 kirjoitti:
Autoni on vain kaiketi ollut kaltaisesi tuning-teron avaimien tiellä?
kuuttakymppiä, jolloin maali alkaa hilseillä irti.
- mitään vikaa
>En tiedä asuuko tuo sivutuulesta valittanut henkilö rannikolla, mutta en ole ainakaan itse huomannut mitään sivutuuliherkkyyttä
No voisitko kertoa mitkä kesärenkaat autossasi on? Ei minullakaaan mitään ongelmia talvirenkailla, Nokian Hakkapeliitta RF kitkat. Mutta ensiasennusrenkaat siis kesärenkaat Bridgestone Turanza 205/55 R16 91V RF (run-flat) ovat huonot. Kannattaa muuten lukea TM:n uusimmasta numerosta miten joku merssumies tilittää lukijapalstalla CLS mersun ensiasennusrenkaista, siinä on mietittävää :) - BMW 320D E90
mitään vikaa kirjoitti:
>En tiedä asuuko tuo sivutuulesta valittanut henkilö rannikolla, mutta en ole ainakaan itse huomannut mitään sivutuuliherkkyyttä
No voisitko kertoa mitkä kesärenkaat autossasi on? Ei minullakaaan mitään ongelmia talvirenkailla, Nokian Hakkapeliitta RF kitkat. Mutta ensiasennusrenkaat siis kesärenkaat Bridgestone Turanza 205/55 R16 91V RF (run-flat) ovat huonot. Kannattaa muuten lukea TM:n uusimmasta numerosta miten joku merssumies tilittää lukijapalstalla CLS mersun ensiasennusrenkaista, siinä on mietittävää :)Samat kumit minullakin. Ehkä entisen Fordin ajokokemukset ovat vielä niin tuoreessa muistissa, etten osaa noita renkaita huonoina pitää?
- rengaspaineet?
BMW 320D E90 kirjoitti:
Samat kumit minullakin. Ehkä entisen Fordin ajokokemukset ovat vielä niin tuoreessa muistissa, etten osaa noita renkaita huonoina pitää?
Ainakin tapauksessani paineet pitää noissa RF Turanzoissa laittaa yli 2.5 tai muuten vetelee todella voimakkaasti, mutta siltikin ne tuntuvat jotenkin epävakailta talvirenkaisiin verrattuna. Noilla paineilla ne alkavat olla jo epämukavat ja meluisat myös (tämä on vähän suhteellista koska E90 on hiljainen auto). On niissä toki hyviäkin puolia: vierintävastus tuntuisi olevan pieni, pitoa riittää eivätkä vingu tahi kitisi kaarteissa kovaakin ajettaessa. Kulutustakin näyttävät kestävän hyvin.
- BMW 320D E90
rengaspaineet? kirjoitti:
Ainakin tapauksessani paineet pitää noissa RF Turanzoissa laittaa yli 2.5 tai muuten vetelee todella voimakkaasti, mutta siltikin ne tuntuvat jotenkin epävakailta talvirenkaisiin verrattuna. Noilla paineilla ne alkavat olla jo epämukavat ja meluisat myös (tämä on vähän suhteellista koska E90 on hiljainen auto). On niissä toki hyviäkin puolia: vierintävastus tuntuisi olevan pieni, pitoa riittää eivätkä vingu tahi kitisi kaarteissa kovaakin ajettaessa. Kulutustakin näyttävät kestävän hyvin.
Minulla on paineet (rengasliikkeen suosittelemana) tasan 3bar, eli kivikovat. Ehkä siinä yksi selitys, miksi auto ei heilahtele sivusuunnassa mihinkään ja menee luotisuoraan? Ainoa mihin en ole täysin tyytyväinen on vanteiden koko, mutta ensi kesäksi olisi tarkoitus vaihtaa 18" renkaat alle, ja silloin kyllä runflatit jäävät automaattisesti pois. Taajamanopeuksissa noilla rengaspaineilla renkaiden jyrinä kuuluu hieman voimakkaammin, mutta maantieajossa sitä ei vastaavasti huomaa mitenkään.
- hyviä pointteja
BMW 320D E90 kirjoitti:
Minulla on paineet (rengasliikkeen suosittelemana) tasan 3bar, eli kivikovat. Ehkä siinä yksi selitys, miksi auto ei heilahtele sivusuunnassa mihinkään ja menee luotisuoraan? Ainoa mihin en ole täysin tyytyväinen on vanteiden koko, mutta ensi kesäksi olisi tarkoitus vaihtaa 18" renkaat alle, ja silloin kyllä runflatit jäävät automaattisesti pois. Taajamanopeuksissa noilla rengaspaineilla renkaiden jyrinä kuuluu hieman voimakkaammin, mutta maantieajossa sitä ei vastaavasti huomaa mitenkään.
On totta että 16" vanne näyttää hieman pieneltä E90 malliin, ei kuitenkaan ota niin pahasti silmään kuin joissakin muissa uusissa autoissa, jotka ehdottomasti vaativat vähintään 17" vanteet (muuten näyttää rengastus olevan kuin kottikärryssä). En kyllä minäkään huomaa maantiella melueroa talvikitkojen ja noiden kesärenkaiden välillä. Varsinkin moottoritienopeuksissa E90 on yllättävän hiljainen menopeli.
- brunox
noloo kertoa, mutta olen ajanu isi-liesingillä -05 vm, kyseistä diesel mallia, mittarissa on noin 80 000, ja ei ole ollut mitään vikaa, mielestäni yksi bemarin varmatoimisimmista malleista, yhteisiä osia 1 sarjalaisella, ja yhtä hyvin toiminut sekin, noin 60 000 ajettu -06 vm, oma auto siis. Alustassa ei ole juurikaan ruostetta, kiveniskemät eivät ruostu nopeasti, ei nitinöitä, alusta tuntuu edelleenkiin uudelta, elektroniikka ei ole häröillyt, mitä E46 malleissa on ollut. Jos haluat, että autosi arvo säilyy pidempään rahallisesti, että myös ajamisen ilon puolesta, suosittelen... E90 faceliftissä tosin on korjattu muutamia vikoja, kuten tyylikkäämmät takavalot!!!
- tietäjä..
Miten tyylikkäämät takavalot on korjattu vika?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273623- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362304Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381539
- 141342
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661285Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275