E pillerit vs ehkäisylaastari

tindee

elikkä ongelmani on se että e pillerit aiheuttavat haluttomuutta minullekkin... olen syönyt marvelon nimisiä pillereitä nyt muutaman vuoden ja seksihalut ovat kadonneet miltei kokonaan. poikaystävänikin kanssa harrastan seksiä vain ns "rutiinina". nautin kyllä seksistä mutta koskaan ei tee mieli esim tehdä alotietta , joskus jopa seksin ajatteleminenkin kuvottaa minua :( mikä olisi hyvä vaihtoehto pillereille joka ei tappaisi halujani. (kortsua en voi sietää) Olen itse miettinyt ehkäisy laastaria? oletteko havainneet laastarin hyväksi? vaikuttaisi ainakin kätevältä.
kiitos jo etukäteen vastauksistanne.

5

2160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lissuvaa

      olemassa haluttomia naisia, on vain kyvyttömiä miehiä.
      Vaihda miestä.

    • minipilleri

      Laastari on myös yhdistelmäehkäisy eli sisältää niin keltarauhashormonia kuin estrogeenia, samat aineet siis kuin yhdistelmäpillereissä, ja siinä renkaassa. Mitkään näistä eivät sopineet minulle. Nyt syön minipillereitä ja ne tuntuvat sopivan paremmin, niissä on vain keltarauhashormonia. Oletko harkinnut kierukan ottamista?

    • halut takaisin

      olen kärsinyt, huom siis kärsinyt - ei se mitään mukavaa ole, samasta ongelmasta pillereiden kanssa. Itse käytin sit tuota laastaria ainakin pari vuotta ja minulla toimi tosi hyvin - halut palasivat ja myös muut mielialaoireilut helpottivat. Itse vain allergisoiduin laastarin liimalle, enkä voinut enää niitä käyttää. Suosittelen lämpimästi kokeilemaan!

      • ei haluja:(

        Taidan kokeilla laastaria.. Olen niin kyllästynyt siihen, että noin 1,5 vuoden ajan halut ovat olleet todella vähäisiä! Aluksi ajattelin syyn olevan kiireessä ja stressissä, mutta tässä on ollut niin paljon hyvää ja rentoa aikaa, että aiheuttaja on jotakin muuta. Muuten parisuhde voi hyvin ja elämän muutkin osa-alueet ovat kunnossa, intoa seksiin vain ei ole. Miehen aloitteesta sitä harrastetaan ja nautin kyllä siitä. Todella haluaisin kadonneen libidoni takaisin. Haluttomuuden ajan olen syönyt eri pillerimerkkiä, kuin ennen, joten ehkä syy on siinä.

        Välillä turhauttaa, kun oikeanlaista ehkäisyä ei tunnu löytyvän. Tämänhetkiset pillerit ovat muuten hyvät, sillä ne eivät pahenna akneani ja ne tuntuvat muutenkin sopivilta, mutta aion mennä lääkärilleni puhumaan asiasta -nyt saa tämä haluttomuus riittää. Se laastari voisi ehkä sitten olla yksi toivo. Olen myös kierukkaa miettinyt, mutta lääkärini ei suosittele minkäänlaista kierukkaa synnyttämättömälle.. vaihtoehdot ovat siis vähissä.


      • hoidinitseni
        ei haluja:( kirjoitti:

        Taidan kokeilla laastaria.. Olen niin kyllästynyt siihen, että noin 1,5 vuoden ajan halut ovat olleet todella vähäisiä! Aluksi ajattelin syyn olevan kiireessä ja stressissä, mutta tässä on ollut niin paljon hyvää ja rentoa aikaa, että aiheuttaja on jotakin muuta. Muuten parisuhde voi hyvin ja elämän muutkin osa-alueet ovat kunnossa, intoa seksiin vain ei ole. Miehen aloitteesta sitä harrastetaan ja nautin kyllä siitä. Todella haluaisin kadonneen libidoni takaisin. Haluttomuuden ajan olen syönyt eri pillerimerkkiä, kuin ennen, joten ehkä syy on siinä.

        Välillä turhauttaa, kun oikeanlaista ehkäisyä ei tunnu löytyvän. Tämänhetkiset pillerit ovat muuten hyvät, sillä ne eivät pahenna akneani ja ne tuntuvat muutenkin sopivilta, mutta aion mennä lääkärilleni puhumaan asiasta -nyt saa tämä haluttomuus riittää. Se laastari voisi ehkä sitten olla yksi toivo. Olen myös kierukkaa miettinyt, mutta lääkärini ei suosittele minkäänlaista kierukkaa synnyttämättömälle.. vaihtoehdot ovat siis vähissä.

        Kaikki hormonaalinen ehkäisy voi aiheuttaa haluttomuutta. Hormoniton ehkäisy ei sitä aiheuta. Älä siis turhaan tuhlaa aikaasi kokeilemalla eri valmisteita. Vaihda lääkäriin, joka asettaa sinulle kuparikierukan. Synnyttämättömyys ei ole este; erittäin monella synnyttämättömällä on kierukka.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      274
      2810
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      212
      1808
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1502
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1261
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1188
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      249
      1117
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1032
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      963
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      78
      882
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      760
    Aihe