elikkä ongelmani on se että e pillerit aiheuttavat haluttomuutta minullekkin... olen syönyt marvelon nimisiä pillereitä nyt muutaman vuoden ja seksihalut ovat kadonneet miltei kokonaan. poikaystävänikin kanssa harrastan seksiä vain ns "rutiinina". nautin kyllä seksistä mutta koskaan ei tee mieli esim tehdä alotietta , joskus jopa seksin ajatteleminenkin kuvottaa minua :( mikä olisi hyvä vaihtoehto pillereille joka ei tappaisi halujani. (kortsua en voi sietää) Olen itse miettinyt ehkäisy laastaria? oletteko havainneet laastarin hyväksi? vaikuttaisi ainakin kätevältä.
kiitos jo etukäteen vastauksistanne.
E pillerit vs ehkäisylaastari
5
2318
Vastaukset
- Lissuvaa
olemassa haluttomia naisia, on vain kyvyttömiä miehiä.
Vaihda miestä. - minipilleri
Laastari on myös yhdistelmäehkäisy eli sisältää niin keltarauhashormonia kuin estrogeenia, samat aineet siis kuin yhdistelmäpillereissä, ja siinä renkaassa. Mitkään näistä eivät sopineet minulle. Nyt syön minipillereitä ja ne tuntuvat sopivan paremmin, niissä on vain keltarauhashormonia. Oletko harkinnut kierukan ottamista?
- halut takaisin
olen kärsinyt, huom siis kärsinyt - ei se mitään mukavaa ole, samasta ongelmasta pillereiden kanssa. Itse käytin sit tuota laastaria ainakin pari vuotta ja minulla toimi tosi hyvin - halut palasivat ja myös muut mielialaoireilut helpottivat. Itse vain allergisoiduin laastarin liimalle, enkä voinut enää niitä käyttää. Suosittelen lämpimästi kokeilemaan!
- ei haluja:(
Taidan kokeilla laastaria.. Olen niin kyllästynyt siihen, että noin 1,5 vuoden ajan halut ovat olleet todella vähäisiä! Aluksi ajattelin syyn olevan kiireessä ja stressissä, mutta tässä on ollut niin paljon hyvää ja rentoa aikaa, että aiheuttaja on jotakin muuta. Muuten parisuhde voi hyvin ja elämän muutkin osa-alueet ovat kunnossa, intoa seksiin vain ei ole. Miehen aloitteesta sitä harrastetaan ja nautin kyllä siitä. Todella haluaisin kadonneen libidoni takaisin. Haluttomuuden ajan olen syönyt eri pillerimerkkiä, kuin ennen, joten ehkä syy on siinä.
Välillä turhauttaa, kun oikeanlaista ehkäisyä ei tunnu löytyvän. Tämänhetkiset pillerit ovat muuten hyvät, sillä ne eivät pahenna akneani ja ne tuntuvat muutenkin sopivilta, mutta aion mennä lääkärilleni puhumaan asiasta -nyt saa tämä haluttomuus riittää. Se laastari voisi ehkä sitten olla yksi toivo. Olen myös kierukkaa miettinyt, mutta lääkärini ei suosittele minkäänlaista kierukkaa synnyttämättömälle.. vaihtoehdot ovat siis vähissä. - hoidinitseni
ei haluja:( kirjoitti:
Taidan kokeilla laastaria.. Olen niin kyllästynyt siihen, että noin 1,5 vuoden ajan halut ovat olleet todella vähäisiä! Aluksi ajattelin syyn olevan kiireessä ja stressissä, mutta tässä on ollut niin paljon hyvää ja rentoa aikaa, että aiheuttaja on jotakin muuta. Muuten parisuhde voi hyvin ja elämän muutkin osa-alueet ovat kunnossa, intoa seksiin vain ei ole. Miehen aloitteesta sitä harrastetaan ja nautin kyllä siitä. Todella haluaisin kadonneen libidoni takaisin. Haluttomuuden ajan olen syönyt eri pillerimerkkiä, kuin ennen, joten ehkä syy on siinä.
Välillä turhauttaa, kun oikeanlaista ehkäisyä ei tunnu löytyvän. Tämänhetkiset pillerit ovat muuten hyvät, sillä ne eivät pahenna akneani ja ne tuntuvat muutenkin sopivilta, mutta aion mennä lääkärilleni puhumaan asiasta -nyt saa tämä haluttomuus riittää. Se laastari voisi ehkä sitten olla yksi toivo. Olen myös kierukkaa miettinyt, mutta lääkärini ei suosittele minkäänlaista kierukkaa synnyttämättömälle.. vaihtoehdot ovat siis vähissä.Kaikki hormonaalinen ehkäisy voi aiheuttaa haluttomuutta. Hormoniton ehkäisy ei sitä aiheuta. Älä siis turhaan tuhlaa aikaasi kokeilemalla eri valmisteita. Vaihda lääkäriin, joka asettaa sinulle kuparikierukan. Synnyttämättömyys ei ole este; erittäin monella synnyttämättömällä on kierukka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346