napalukot?

ämmäratissa

Päivee!
meille tuli äskettäin Rocky DX. Ohjekirjassa puhutaan napalukkojen kääntämisestä, mutta ei tossa oo kun sileet pulpurat ilman liikkuvia osia. Miks? Automaattisetko? Onko kellä kokemuksia DX:stä vetoautona?

5

1630

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ROCKY

      Voi olla että niitä napalukkoja ei ole, jos ne tosiaan on sellaset sileät peltiset "suojakupit".
      Automattinen napalukko on lähes saman kokoinen päällisin puolin kuin manuaalinen lukko, selvä koko ero lukottomaan eli kiinteään malliin.

      En tiä onko kyseessä turbo vai turboton, pitkä vai pätkä malli. Mutta joka tapauksessa, kyllä rockyllä vetohommat onnistuu ihan hyvin.

      • ana

        Meillä ollut kaksikin rockya. Niissä oli ainakin käännettävät napalukot. sekä turbossa ja ilman turboa. Autoilla vedettiin 6.5m asuntovaunua ja hyvin riitti puhti ainakin turbo vehkeessä.. Vaihde Laatikot meni molemmista alle 200tkm:ssä mutta rahaa se vain on..


      • mece82
        ana kirjoitti:

        Meillä ollut kaksikin rockya. Niissä oli ainakin käännettävät napalukot. sekä turbossa ja ilman turboa. Autoilla vedettiin 6.5m asuntovaunua ja hyvin riitti puhti ainakin turbo vehkeessä.. Vaihde Laatikot meni molemmista alle 200tkm:ssä mutta rahaa se vain on..

        napalukot voi olla manuaaliset tai automaattiset. Eli jos autossa on automaattiset pitäisi napalukkojen nappula löytyä sisältä. Ja laatikko ei hajoa jos osaa huoltaa autoa. Eli laatikosta ilmeisesti menee jakolaatikon ja v.laatikon välinen stefa. Eli öljyt menee toiseen laatikkoon. On rocky ollut melkein alusta asti ja ajettu nyt 240tkm ja laatikko on kestänyt. on vaunua vedetty ja autotraileria..


      • myös rockyn omistaja
        mece82 kirjoitti:

        napalukot voi olla manuaaliset tai automaattiset. Eli jos autossa on automaattiset pitäisi napalukkojen nappula löytyä sisältä. Ja laatikko ei hajoa jos osaa huoltaa autoa. Eli laatikosta ilmeisesti menee jakolaatikon ja v.laatikon välinen stefa. Eli öljyt menee toiseen laatikkoon. On rocky ollut melkein alusta asti ja ajettu nyt 240tkm ja laatikko on kestänyt. on vaunua vedetty ja autotraileria..

        tuli mieleeni että mitäs öljyä mece suosittelee rockyn vaihdelaatikkoon? onko siihen jotain erityistä mitä pitäisi tietää? Tämä neiti kun on vasta ostanut rockyn ja haluaisi tietää, jotta osaa huoltaakin sitten oikein =)
        Toinen asia oli nämä napalukot, jotka mun rockyssa on tietääkseni sähköiset niin kuin nuo sanoo, eli kyllä on vaihtanut itse ilman nappeja nelivedolle lukot päälle. muistanut tietenkin "pakittaa ne pois" niin kuin on kehoitettu, joten ongelmia ei ole ollut. Laatikko vain taitaa kaivata uudet oljyt (tai ainakin niin on arvioitu, kun se kolistaa tyhjäkäynnillä mutta ei kytkin alhaalla) Vai onko muita ideoita siitä asiasta?


      • rocky TD-1
        myös rockyn omistaja kirjoitti:

        tuli mieleeni että mitäs öljyä mece suosittelee rockyn vaihdelaatikkoon? onko siihen jotain erityistä mitä pitäisi tietää? Tämä neiti kun on vasta ostanut rockyn ja haluaisi tietää, jotta osaa huoltaakin sitten oikein =)
        Toinen asia oli nämä napalukot, jotka mun rockyssa on tietääkseni sähköiset niin kuin nuo sanoo, eli kyllä on vaihtanut itse ilman nappeja nelivedolle lukot päälle. muistanut tietenkin "pakittaa ne pois" niin kuin on kehoitettu, joten ongelmia ei ole ollut. Laatikko vain taitaa kaivata uudet oljyt (tai ainakin niin on arvioitu, kun se kolistaa tyhjäkäynnillä mutta ei kytkin alhaalla) Vai onko muita ideoita siitä asiasta?

        Vaihdoin kans oljyjä. Vaihteiston/jakovaihteiston suositusöljyt API GL-3: 85W-90/75W-85 (käsis. s.15-3). Siis GL-3:a ei ole mistään saatavilla, kysyin varmaan kymmeneltä asiantuntijalta neuvoa, vastaukset yleensä jotain: "se vois varmaan käydä". Sitten huomasin käsiksen (s.14-15)API GL-3 tai GL-4, SAE 75W-85 molempiin - et´silleen. Onkohan kellään tetoo, mistä nettisivuilta löytyis Rockin "räjäytyskuvia" (en nyt puhu Irakista)?
        Ostaisin pari kpl hyviä rockin kesärenkaita!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe