millainen tila tuo oikeastaan on?
Onko kenelläkään kokemusta.... ja ennenkaikkea tajuaako ihminen itse olevansa sairas, jos hänellä on tuo tila?
Itse olen kärsinyt masennuksesta, ja välillä olen kertakaikkisen jähmettynyt. Siis saatan istua samassa asennossa vaikka kuinka kauan.
Toisinaan taas en pysty olemaan yhtään paikoillani. Tavallaan on kokoajan liikuteltava kehoaan, sillä tavalla pakonomaisesti. Ei pysty yhtään rentoutumaan. Paitsi ehkä nukkuessa, vaikka unen saanti tuolloin on vaikeaa. Saan kuitenkin viimein aina unen päästä kiinni.
Olen alkanut pelkäämään, että onko minulla katatonia... tai sellainen tulossa? ja pelkään että sitä ei huomata, ja kuolen siihen.. luin että tuo kiihtymystila voi johtaa niin pahaan uupumukseen, että siihen voi jopa kuolla.
Katatonia?
6
3489
Vastaukset
- psykiatri
sinulla on skitsofrenia
- -psykiatri-
vittuun täältä!!!oot seinähullu.
- masennukseen
kuuluu myös tuollaisia kiihtymyksen hetkiä. Voi kai se olla biboakin.
Toimiikohan kilpirauhasesi normaalisti???
Ammattitaitoinenkaan psykologi ei pysty tekemään diagnoosia sen perusteella mitä joku kirjottaa suomi24:ssä... - skitso
Katatonia on todella harvinainen hengenvaarallinen tila. Sillon jähmetyt tuntikausiksi samaan asentoon ja mieli eikä keho pysty liikkumaan. Se on hyvin kivuliasta.
Mulla oli aikoinaan kun jouduin sairaalaan, niin
hirveetä jäykistelyä raajoissa. Piti ojentaa ja koukistaa koko ajan. En muista sattuiko se. Pää jokatapauksessa oli ihan huuruissa ja tuntuu että "en ollut olemassa". En osaa selittää tuota enempää... tuntui että piti kokea, että ne raajat ovat olemassa tai jotain. Se oli psykoosi kuitenkin ja hoidettiin lääkkeillä parissa viikossa. En muista ajasta paljoakaan, mutta katatonia se ei ainakan ollut.
Voisin luulla, että sun olot johtuu ahdistuksesta. Hae siihen lääkettä. - sdfgfgfdgdffgggddfgg
Moro, sisarelleni laukesi vasta katatoninen psykoosi, pitkän masennuksen ja vainoharhaisuuden jälkeen, sekakäytti kannabista, silokkeja ja gammaa, ekaa kertaa. Oli poissa tolaltaan paripäivää ja ei oikein saanut unta, kolmantena päivänä oli sikiöasennossa ja jankkas yhtäsanaa pääle 3tuntia. Ei reagoinut yhtään ulkopuolisiin ärsykkeisiin. Puhui myös siansaksaa eikä häneen saanut oikein mitään yhteyttä. Pääsi suoraan hoitoon.
- köpa
Samoja oireita läheiselläni ja ollut jo yli 2 vuotta. Sairaalaan saatu ihan väkisin ja ollut 3-4 kk ja olisi pitänyt olla enemmänkin. Kotona ei tule mitään ilman omaisten apua. Nyt ei saada sairaalaan ITSEMÄÄRÄÄMISOIKEUDEN vuoksi. Potilas kun haluaa olla omaistensa luona!
Mitä tehdä tässä tapauksessa. Kukaan ei voi auttaa ja läheiset ovat jo yli 70v.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1086927- 954441
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483846Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483522- 513518
- 1893465
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242969- 672674
- 472507
- 131904