Kolarin vuoksi !
Todistajan mukaan poliisit olivat sanoneet sinne tulevan toisen partion, joka sitten saapuikin 15 min kuluttua.
Tähän asti siviilit ohjasivat liikennettä 2 auton kolaripaikalla.
Poliisineitien ruokataukoa ei mikään saa keskeyttää !
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009073010006813_uu.shtml
Vuokottaret eivät keskeyttäneet
23
447
Vastaukset
- ....
Mitä moitittavaa tuossa muka on. Ei yksikään duunari nosta persettään penkistä ruokatunnin aikana, vaikka mikä olisi!!
Lentokonelastillinen matkustajiakin odottelee kentällä, jos lehtohenkilökunnalle on merkattu taukoa tai lepoaika.- k0nstaabeli
puhuu paskaa sen kun ehtii. Jos väität, että palomiehet, lääkärit, ambulanssikuskit jne jatkaa ruokailuaan hätätapauksessa, olet todella hölmö!!! No, kyseiset ammatithan ovat ihan oikeasti palveluammatteja, toisin kuin poliisi. Jos kyseessä olisi ollut pankkiryöstö tms niin kyllä poliistkin olisivat liikkeelle lähteneet. Näinhän ne arvot tässä maailmassa on, että rikkaan rahat on prioriteetissä korkeammalla kuin köyhän turvallisuus.
- selville poliisin
työaikasäädökset: Kuuluuko ruokatauko työaikaan vai onko se omaa aikaa. Jos kuuluu työaikaan, silloin ollaan työssä eikä omalla ajalla, eli työ on tehtävä jos sellainen eteen tulee vaikka ruoka kylmenisi - vai saattaisiko ruokarosvo iskeä?
Ai niin, taas ratkaiseva asia: Kukaan ei ollut käskenyt, ulkopuolinen vain pyysi. Hätäkeskus ei ollut käskyttänyt juuri tätä paria - sepä se.................
Anteeksi vaan, mutta tuollainen käytös tosiaan todentaa sen vitsin että poliisi on puupäistä puupäisin! - ihmettelevä:/
selville poliisin kirjoitti:
työaikasäädökset: Kuuluuko ruokatauko työaikaan vai onko se omaa aikaa. Jos kuuluu työaikaan, silloin ollaan työssä eikä omalla ajalla, eli työ on tehtävä jos sellainen eteen tulee vaikka ruoka kylmenisi - vai saattaisiko ruokarosvo iskeä?
Ai niin, taas ratkaiseva asia: Kukaan ei ollut käskenyt, ulkopuolinen vain pyysi. Hätäkeskus ei ollut käskyttänyt juuri tätä paria - sepä se.................
Anteeksi vaan, mutta tuollainen käytös tosiaan todentaa sen vitsin että poliisi on puupäistä puupäisin!Eihän toi ihan malliesimerkki toiminnasta ole, mutta auttaiskohan jos poliisin resursseista vähennettäisiin vielä pikkasen. Ei olisi aikaa pitää sitä taukoa ollenkaan. Kyllä jossain on tässä yhteiskunnassa pahasti vikaa jos kiirettömässä asiassa (esim. pieni peräänajo) voi joutua odottamaan poliisa jopa 2 tuntia!
- The Punisher
selville poliisin kirjoitti:
työaikasäädökset: Kuuluuko ruokatauko työaikaan vai onko se omaa aikaa. Jos kuuluu työaikaan, silloin ollaan työssä eikä omalla ajalla, eli työ on tehtävä jos sellainen eteen tulee vaikka ruoka kylmenisi - vai saattaisiko ruokarosvo iskeä?
Ai niin, taas ratkaiseva asia: Kukaan ei ollut käskenyt, ulkopuolinen vain pyysi. Hätäkeskus ei ollut käskyttänyt juuri tätä paria - sepä se.................
Anteeksi vaan, mutta tuollainen käytös tosiaan todentaa sen vitsin että poliisi on puupäistä puupäisin!Poliisilaki
1.luku
9§
Poliisimiehen toimialue ja toimimisvelvollisuus
Poliisimies on velvollinen toimimaan sen poliisiyksikön toimialueella, johon hänet on sijoitettu.
Poliisimies voidaan määrätä toimimaan myös sijoitusyksikkönsä toimialueen ulkopuolella.
Poliisimies on ilman eri määräystä velvollinen ryhtymään kiireellisiin toimiin koko maassa myös toimialueensa ulkopuolella ja vapaa-aikanaan, jos se on välttämätöntä vakavan rikoksen estämiseksi, tällaista rikosta koskevan tutkinnan aloittamiseksi tai yleistä järjestystä ja turvallisuutta uhkaavan vakavan vaaran torjumiseksi taikka milloin se näihin rinnastettavan muun erityisen syyn vuoksi on tarpeen.
9c§
Poliisimiehen käyttäytyminen
Poliisimiehen on virassa ja yksityiselämässään käyttäydyttävä siten, ettei hänen käyttäytymisensä ole omiaan vaarantamaan luottamusta poliisille kuuluvien tehtävien asianmukaiseen hoitoon. Arvioitaessa poliisimiehen käyttäytymistä otetaan huomioon myös hänen asemansa ja tehtävänsä poliisihallinnossa.
Eli Suomeksi sanottuna: EI Mitenkään hyväksyttävää toimintaa kyseiseltä poliisipartiolta. Sanoi työaikasäädökset mitä tahansa.
Palomiehillä tai (lähinnä) pelastuslaitoksen sairaankuljettajilla ei pahimmillaan ole taukoa ehkä ollenkaan, jos keikkaa pukkaa koko ajan.
- ovat.
Pitäähän se syödä, mitä väliä vaikka vieressä tulisi ruumiita.
Poliisien autokin oli varmaan invapaikalla, siitähän on hyvä löntystää murkinalle.
"Hän huomasi poliisipartion auton onnettomuuspaikan läheisen Nesteen pihassa ja päätti mennä pyytämään poliisit apuun ohjaamaan liikennettä. Tuolloin ohikulkijat ohjasivat liikennettä paikalla.
- Menin sanomaan poliiseille, että kolaripaikalla tarvittaisiin apua ja liikenteenohjausta. Poliisit jatkoivat syömistä ja sanoivat, että sinne on jo tulossa partio. He olivat nähneet kolarin huoltoaseman ikkunasta, mutta eivät viitsineet tulla paikalle.
- Se oli aivan käsittämätöntä. Ilmeisesti poliisien ruokarauha on tärkeämpi kuin ihmishenki, mies kauhistelee."
Toivottavasti paskalakeille donitsit maistui:D- Uusi ruoka tilalle
Naapurini ambulanssiurakoitsija tuli kollegansa kanssa ruokailemaan seuraani jolloin tuli juttua että tuletko uudelleen syömään jos sattuu häly iskemään kun olet tarttumassa pihvin reunaan.
No niinhän siinä kävi että pojille tuli lähtö ennenkuin ehtivät ruokailua juurikaan aloittaa.
Sen verran ehdittiin keskustella asiasta että ravintola tarjoaa heille uudet ruuat tällaisissa tapauksissa kun seuraava rako löytyy uuteen ruokailuyritykseen.
Luulen että vastaava käytäntö löytyy poliisienkin kohdalla jos tehtävä iskee päälle.
Täytyykin ängetä läheiselle suositulle konditoria-kahvilalle jossa käy paljon poliiseja ja seurata niiden radioliikennettä.
- repesorsa
nuo poliisin paskiaiset olisivat joutaneet tukehtua ruokaansa!
- ....
Nyt vakiohäirikkö käy turhan kuumana!!
- Uittuilija
.... kirjoitti:
Nyt vakiohäirikkö käy turhan kuumana!!
Varmaan vituttaa sinua. Niin se vaan on, etkä voi tällekkään asialle yhtään mitään.
Kuten et millekkään muullekkaan asialle, loser ! - taas vauhdissa
.... kirjoitti:
Nyt vakiohäirikkö käy turhan kuumana!!
Taas on palstan vakiohäirikkö vauhdissa,
Vakiohäirikkö ei näköjään osaa edes lukea!,
Vakiohäirikkö tulee hullummaksi ja hullumaksi päivä päivältä,
Taas se vakiohäirikkö pelleilee,
Jaaha, palstan vakiohäirikkö taas paikalla.
Taas on vakiohäirikkö aktivoitunut!!
Vakiohäirikkömme on vedossa edelleen!!
On vakiohäirikkö taas mielipuuhassaan!!
Vakiohäirikkö näyttää olevan tänään todelle vauhdissa.
Jälleen on vakiohäirikkö vauhdissa!! .
Taas on vakiohäirikkö vauhdissa!!
Nyt vakiohäirikkö käy turhan kuumana!!
Osaatko muuta kommentoida, kertoisit edes jotain faktaa.
http://keskustelu.suomi24.fi/search/s24search/vakiohäirikkö?term_keywords=vakiohäirikkö - toivoton tapaus !
taas vauhdissa kirjoitti:
Taas on palstan vakiohäirikkö vauhdissa,
Vakiohäirikkö ei näköjään osaa edes lukea!,
Vakiohäirikkö tulee hullummaksi ja hullumaksi päivä päivältä,
Taas se vakiohäirikkö pelleilee,
Jaaha, palstan vakiohäirikkö taas paikalla.
Taas on vakiohäirikkö aktivoitunut!!
Vakiohäirikkömme on vedossa edelleen!!
On vakiohäirikkö taas mielipuuhassaan!!
Vakiohäirikkö näyttää olevan tänään todelle vauhdissa.
Jälleen on vakiohäirikkö vauhdissa!! .
Taas on vakiohäirikkö vauhdissa!!
Nyt vakiohäirikkö käy turhan kuumana!!
Osaatko muuta kommentoida, kertoisit edes jotain faktaa.
http://keskustelu.suomi24.fi/search/s24search/vakiohäirikkö?term_keywords=vakiohäirikköOli se nyt vähän aikaa hieman hiljempaa kun sille kettuiltiin, mutta ei pystynyt pidättelemään tämän pidempää. Taitaa ihan oikeasti uskoa asiaansa ja vitsikkyyteensä. MOT.
- pelle ku on!
taas vauhdissa kirjoitti:
Taas on palstan vakiohäirikkö vauhdissa,
Vakiohäirikkö ei näköjään osaa edes lukea!,
Vakiohäirikkö tulee hullummaksi ja hullumaksi päivä päivältä,
Taas se vakiohäirikkö pelleilee,
Jaaha, palstan vakiohäirikkö taas paikalla.
Taas on vakiohäirikkö aktivoitunut!!
Vakiohäirikkömme on vedossa edelleen!!
On vakiohäirikkö taas mielipuuhassaan!!
Vakiohäirikkö näyttää olevan tänään todelle vauhdissa.
Jälleen on vakiohäirikkö vauhdissa!! .
Taas on vakiohäirikkö vauhdissa!!
Nyt vakiohäirikkö käy turhan kuumana!!
Osaatko muuta kommentoida, kertoisit edes jotain faktaa.
http://keskustelu.suomi24.fi/search/s24search/vakiohäirikkö?term_keywords=vakiohäirikköMihin muuhun se paskiainen pystyisi? Vain haukkumaan muita?
- strategia !!
Vähän kun odottelee, niin hetken päästähän voi tulla vaikka lisää kolareita, kun kukaan ei ole liikennettä ohjaamassa. Ja sittenhän voi sakottaa useampia samalla kertaa. Poliisihan on vain sakottaja jota ei juuri muuta asiat kiinnosta kuin juhlapuheissa. Punisher on mielipiteineen loistava esimerkki siitä, että poliisi ei ole kansalaisia, vaan valtiota (vallanpitäjiä) varten.
- The Punisher
"Punisher on mielipiteineen loistava esimerkki siitä, että poliisi ei ole kansalaisia, vaan valtiota (vallanpitäjiä) varten."
Millä perustelet tuon väittämäsi? - sun mielipiteistä
The Punisher kirjoitti:
"Punisher on mielipiteineen loistava esimerkki siitä, että poliisi ei ole kansalaisia, vaan valtiota (vallanpitäjiä) varten."
Millä perustelet tuon väittämäsi?mulle vaan on syntynyt. En tosin viitsi niitä sen enempää ruveta analysoimaan. Siirrän kaiken vastuun muille lukijoille muodostaa omat mielipiteet, mutta toi oli mun näkemykseni.
- tulosta paikalle.
sun mielipiteistä kirjoitti:
mulle vaan on syntynyt. En tosin viitsi niitä sen enempää ruveta analysoimaan. Siirrän kaiken vastuun muille lukijoille muodostaa omat mielipiteet, mutta toi oli mun näkemykseni.
Kirjoituksesta ei käy laisinkaan ilmi se, miten pian paikalle hälytetty partio tuli paikalle. Toiseksi ruokailussa oleva partio on todennäköisesti ilmoittanut hätäkeskukselle olevansa tauolla, eivätkä näin ollen ole saanut edes kyseistä tehtävää itselleen. Kolmanneksi, jos kyseessä on ollut kolari jossa ei kuolonuhreja ole tullut, ei välitöntä paikalle menemistä vaadita edes ruokatauolla olevalta partiolta. Neljänneksi pelastustoimen tehtävistä onnettomuuspaikalla vastaa korkein pelastusviranomainen, eli päällikkö tai joku muu paloesimies, myös liikeenteen ohjauksesta tarvittaessa.
Mitä edellä mainittiin poliisilaista, pitää täysin paikkansa ja sitä on myös todennäköisesti täysin noudatettu. Jos tauolla ollut partio olisi ollut koko alueen ainut partio, olisi ruokailu ilmeisesti jäänyt kesken, mutta nyt kun käytössä oli muista vapaita partioita, on menetelty täysin oikein.
Mitä tulee ryöstöihin, ei niitä voi oikein verrata. On kaksi eri asiaa uhataanko ihmistä esim. aseella vai ajaako joku liikenteessä vasemmalta toisen eteen.
Täällä poliisipalstalla on joskus niin äärettömän älyttömiä juttuja siitä miksi poliisi ei tee sitä tai tätä. Kirjoittajat yleensä näkevät asiat ERITTÄIN suppeasti eivätkä halua edes ymmärtää miksi asioita välillä hoidetaan niin kuin hoidetaan. Eikä tähän tarvtise kenenkään lisätä ylimmän johdon sekoiluja huumejupakoissa jne. - jebulis
tulosta paikalle. kirjoitti:
Kirjoituksesta ei käy laisinkaan ilmi se, miten pian paikalle hälytetty partio tuli paikalle. Toiseksi ruokailussa oleva partio on todennäköisesti ilmoittanut hätäkeskukselle olevansa tauolla, eivätkä näin ollen ole saanut edes kyseistä tehtävää itselleen. Kolmanneksi, jos kyseessä on ollut kolari jossa ei kuolonuhreja ole tullut, ei välitöntä paikalle menemistä vaadita edes ruokatauolla olevalta partiolta. Neljänneksi pelastustoimen tehtävistä onnettomuuspaikalla vastaa korkein pelastusviranomainen, eli päällikkö tai joku muu paloesimies, myös liikeenteen ohjauksesta tarvittaessa.
Mitä edellä mainittiin poliisilaista, pitää täysin paikkansa ja sitä on myös todennäköisesti täysin noudatettu. Jos tauolla ollut partio olisi ollut koko alueen ainut partio, olisi ruokailu ilmeisesti jäänyt kesken, mutta nyt kun käytössä oli muista vapaita partioita, on menetelty täysin oikein.
Mitä tulee ryöstöihin, ei niitä voi oikein verrata. On kaksi eri asiaa uhataanko ihmistä esim. aseella vai ajaako joku liikenteessä vasemmalta toisen eteen.
Täällä poliisipalstalla on joskus niin äärettömän älyttömiä juttuja siitä miksi poliisi ei tee sitä tai tätä. Kirjoittajat yleensä näkevät asiat ERITTÄIN suppeasti eivätkä halua edes ymmärtää miksi asioita välillä hoidetaan niin kuin hoidetaan. Eikä tähän tarvtise kenenkään lisätä ylimmän johdon sekoiluja huumejupakoissa jne.Olipa ihan asiallinen vastaus! Aina välillä yllättyy..
- nuoleskella
jebulis kirjoitti:
Olipa ihan asiallinen vastaus! Aina välillä yllättyy..
kaiken maailman selittelijöitä!! Tekstissä oli 'jos' sana niin monta kertaa ja sen perään aina jokin arvaus, että selitys oli pelkkää spekulointia. Jostain hassusta kaikki poliisia vastaan olevat argumentit oli unohdettu ja oletettu asioiden olleen parhain päin poliisien kannalta. Jos 8-tiellä sattuu onnettomuus, niin se aiheuttaa muille liikkujille vaaraa ja siihen poliisi olisi voinut auttaa, jos auttamishalua olisi ollut. Vaikka poliisi olisi toiminutkin lain mukaan, niin toiminnan moraalista voi silti keskustella.
- putkimies_
Otetaas oletettu esimerkki: Olen spriklerijärjestelmän käyttöönottotarkastusta pitämässä poliisilaitoksen päivystyshuoneessa, tulee ruokatunnin aika, syön eväitä p-laitoksen tiloissa.
Sattumalta lojahtaa järjestelmän venttiili katossa ja päivystäjä saa pienen kylvyn.
Kysymys kuuluukin ? Suljenko venttiilin vai sanonko päivystäjälle että ottavat
yhteyttä vikapäivystykseen, ruokailen klo 12 asti ?- edes
Koita edes lohduttaa sitä päivystäjää.
Sano sille että lopettaa itkeskelyn se vaan pahentaa asiaa !
- möhömaha
Pitää syödä että jaksaa, tehköön muut töitä!
- röh,röh,röh
toivottavasti neidellä oli edes hyvää ruokaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791756
- 108987
- 94874
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19683- 51655
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann41567Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164523Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä24475Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466