1 silmäinen nuoliainen

:(

Ostin tänään akvaarioliikkeestä 6 yksilön touhunuoliaisparven. Kotona huomasin, että yhdeltä touhulta puuttuu toinen silmä! Kaveri touhuaa ja häsää ihan samalla lailla kuin muutkin lajitoverinsa. Mitä haittaa tai vaivaa silmän puuttumisesta voi nuoliaiselle olla, pärjäävätkö yksisilmäisetkin?

3

566

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoitsukki

      se ilman silmääkin, mutta kannattaa ottaa myyjään yhteyttä ja kertoa tuo, sitten voitte sopia pidätkö kalan ja saatko alennusta ns. vammaisesta.

    • kysyn vaan

      Jatkampa samaan ketjuun.
      Hommasin jokin aika sitten helmimonnisia ja huomasin että yhdellä niistä ei ole silmiä ollenkaan! Kysessä ei ole mikään "onnettomuus" vaan näyttää että silmät ovat ummessa tai siis siinä kohtaa missä silmien kuuluisi olla ei ole muuta kuin ihan tavallista kalan nahkaa. Kala kyllä kasvaa ja näyttää viipottavan muiden mukana mutta välillä se törmäilee seiniin ja kantoihin. Kannattaisiko minun päästää kala autuaammille uimavesille vai annanko mennä muiden mukana? Ajattelin jossain vaiheessa yrittää kudettaa niitä joten en kyllä haluaisi silmättömiä poikasia kovin paljon.

      • Corydoras

        Anna monnisen jyllätä, mutta jos kudetat niitä oikein kudetusakvaariossa niin ehkä tätä yksilöä ei kannata laittaa kutemaan, ehkä ei sitten kudekaan yhtälailla muiden kanssa jos ei näe mitään, mahdollisesti ehkä.. onhan se hienoa kun on tollainen spesiaalimonninen akvaariossa, vai kuinka?
        Jos siinä ei mitään muuta vikaa ole kuin silmättömyys, niin anna polskuttaa vaan, kai se heikkenisi tai muuta jos siitä olisi suurta vikaa sille, mutta jos on aina ollut vailla näköä niin on varmaan oppinut elämään itselleen normaalilla tyylillä ja porskuttaa muiden mukana.
        Meillä sokeutuu parhaillaan kissa, 4 vuotias ja kaihi vienyt näön ja toinen silmä jo jouduttu poistamaankin, toinenkin mahdollisesti myöhemmin. Ja en missään vaiheessa ole kissaa ajatellut lopettaa. Nämä on vähän vaikeita kysymyksiä aina, mutta tapauskohtaisesti mennään ja pitää ajatella eläimen parasta. Ihmeen paljon kissojakin elelee vailla näköä, ja osa pyytää hiiriäkin taitavasti :) Eli kun kissatkin pärjää, niin kyllä Sterbai pärjää varmasti!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe