Tultiin lauantaina Mallorcalta. Matkan aikana useat tahot sanoivat että normaalisti kunkku lomailee tähän aikaan saarella mutta jostain kumman syystä ei kunkkua "näkynyt".
Pikkasen ihmetytti myös kun Santa Ponsan kaduilla talsi sotilaita ja poliisit ratsasivat autoja ahkeraan. No enää ei ihmetytä...mutta ensi vuonna mennään uudelleen!
Tiesivät pommiuhasta
2
635
Vastaukset
- Mutta kuitenkin
Olen varmaan joskus aiemmin jo kommentoinut tuota sympaattista nimimerkkiäsi, "kananmunia kaasulla", mutta yhtä fancy se on edelleen.
Olimme muutama vuosi sitten matkalla Palman kaupungissa ja yhtenä iltapäivänä koko kaupungin liikenne puuroutui, ilmassa oli helikoptereita, kuului hälytysajoneuvojen ääniä ja koko kaupunki oli totaalisessa kaaoksessa. Onneksi silloin oli kyseessä terrori-iskun varalta järjestetty harjoitus, joten voin kuvitella, mikä on ollut tilanne siellä nyt. Palma Nova on tietysti vähän etäämpänä, mutta voisin kuvitella, että viranomaisvalmiutta myös itse cityn alueella on rankasti vahvistettu.
Hirvittää pelkkä ajatus siitä, että ETA ryhtyisi nyt toimiin noiden turistipaikkojen osalta, tuo Palma Novan isku antaisi viitteitä siitä. Mallorcalla ei ole tullut muutamaan vuoteen lomailtua, koska kesät kuluu nykyisin mökillä. Talvikautta ajatellen tulee tietysti mieleen se, milloin joku saa päähänsä ryhtyä rettelöimään Kanarian saarilla, joissa tulee vietettyä usein pidempiäkin aikoja. Siellähän on varmaan eri saarilla tuhansia suomalaisia viettämässä talviaan ja jotain perusturistirysää lukuun ottamatta pidän saaria turvallisina lomakohteina. En muista yhdestäkään terroritapauksesta kuulleeni. Yhtä loppiaiskulkuetta taannoin kun katseltiin, kiinnitin tosin huomioni lukuisiin turvamiehiin, joita pörräsi siinä ympärillä.
Toi mitä sanoit kunkun oleskelusta kyllä viittaisi johonkin ennakkotietoon. Ollaan lomailtu eri puolilla saarta lähes kaikkina kesäkuukausina, mutta muistan nimenomaan sen, että mainittu henkilö seurueineen oli siellä komealla lomapaikallaan nimenomaan heinäkuussa.
Turvallisia matkoja nimimerkille Huevos con gas! - oli määrä
saapua saarelle ylihuomenna eli lauantaina. Saas nähdä tuleeko. Paikalliset asukkaat ovat ainakin peloissaan pommeista, turisteista ei ole tietoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1282210Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3451820- 391504
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii291305Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941173- 541133
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281035Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327877Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles104810Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53722