Ankerias;))

Pimu F.

Kuinka vitsi se otetaan hengiltä? Sitkeä kuin mikä. Ei auta vaikka kalikalla kumauttaa niskaan...ei auta vaikka hännän leikkaat?

Tulemme mereltä...saalina ankerias, kaksi kuhaa, 1 ahven ja yksi kampela;))

Onneksi tuo en tee minä nyt keittiössä;)) siis ole putsaamassa näitä kaloja. Syön kyllä;))

Hyviä Öitä!

t.Pimu

19

789

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Enemmän suolaa

      Annat sille pusun:)

      Sekä suolaa suuhun.

      • Pimu F.

        ensimmäistä kertaa saalina olen nähnyt ankeriaan;)) Kaikkia muita kyllä...ihan totta, se kiemurtelee vieläkin kuin mikäkin käärme. Mies kyllä uskotteli että, savustettuna varsinaista herkkua. No, savustusuuni ei meillä ole. Pitää huomenna ostaa kaupasta savustuspussi. Vaikka ei tuo samaa asia aja. Rannalla olisi savustusuuni...mutta, ei sitä yhtä ankeriasta viitsi savustaa;)) yö myöhään olisi juttu mennyt, onneksi älyttiin tulla himaan:))... Auttaisiko tuo suola...pitää hihkaista keittiöön.

        t.Pimu


    • RIMMIR

      Ei sitä hengiltä saa, heitä takaisin sinne mereen.

      Äklö kala koko ankerias vai liekö se vesikäärme kuitenkin.

      • Pimu F.

        minun on vaan oltava kiltti Pimu ja uskottava;) Ei auta...tosiaan on minustakin kamala;))

        t.Pimu


      • Minämaalta
        Pimu F. kirjoitti:

        minun on vaan oltava kiltti Pimu ja uskottava;) Ei auta...tosiaan on minustakin kamala;))

        t.Pimu

        Merellä koki isänsä pyydyksiä, joissa oli mukavasti ankeriaita. Kyllä sisämaan tytöstä tuntui vähän inhalta, kun paljaissa jaloissa veneen pohjalla kiemurtivat...


      • Pimu F.
        Minämaalta kirjoitti:

        Merellä koki isänsä pyydyksiä, joissa oli mukavasti ankeriaita. Kyllä sisämaan tytöstä tuntui vähän inhalta, kun paljaissa jaloissa veneen pohjalla kiemurtivat...

        Onneksi tuo ankerias nyt jo pakkasessa. Kuulemma herrojen herkku;)) Saa nähdä syönkö...kamalan näköinen otus.

        Hyvää Yötä sulle, nyt nukkumaan merellä kun on niin uni maittaa sen jälkeen.

        tsau; Pimu.


      • RIMMIR
        Pimu F. kirjoitti:

        Onneksi tuo ankerias nyt jo pakkasessa. Kuulemma herrojen herkku;)) Saa nähdä syönkö...kamalan näköinen otus.

        Hyvää Yötä sulle, nyt nukkumaan merellä kun on niin uni maittaa sen jälkeen.

        tsau; Pimu.

        Sitten kun alat paistelemaan sitä pakastettua ankeriasta ja se alkaa pomppimaan siinä paistinpannulla niin älä kirkase kovin pahasti :))


      • Pimu F.
        RIMMIR kirjoitti:

        Sitten kun alat paistelemaan sitä pakastettua ankeriasta ja se alkaa pomppimaan siinä paistinpannulla niin älä kirkase kovin pahasti :))

        tuo pomppinen kuulemma siitä johtuu...että, niitä pikkulihaksia tällä fisulla;)) nooh..katsotaan nyt pystynkö syömään oikeesti sitten?))

        t.Pimu


    • ei jehova

      Parista kalasta,minä nautin siiteristä

      • Pimu F.

        mies minulla lapsuutensa vietti Kotkassa, siellä isänsä kanssa pikkupoikana aina olivat kalassa;)) Itse täällä Stadissa, kun meilläkin kesäpaikka oli tuolla Villingin lähettyvillä Postinhenkilökunnan omassa saaressa...niin kalassa minäkin faijana kanssa;) enemmän verkoilla pyydettiin....nyt miehen mukana mielellään olen...hän tykkää tällä pitkällä siimallal kalastaa....mukavaa se on kesäisin kun iltaisin olemme merellä, kundikin hyvin viihtyy...sitten parasta sen kalastuksen jälkeen, kun täällä kaupungilla saaria, mihin ovat laittaneet tulisivat niin sinne mennä omine eväineen...iltanuotiolla saa istua ja katsoa kuinka aurinko laskee mereen....Oma saunakin yhdessä saaressa...puut vaan on hyvä tuoda mukaan;)) ovat usein lopussa. Ei tämä sauna nyt mikään luxussauna ole...mutta, ajateltu myös veneilijöitä jotka pidemmältä reissulta tulevat.....jotkut telttailevat myös tuolla saarella;)) Samanhenkisyys yhdistää.....eilen tuli pitkään juteltua nuoren pariskunnan kanssa vaikka mistä....kanootilla olivat liikkeellä;)) Itse en kanootilla uskaltaisi enää, vanha Pimu.

        t.Pimu


      • Pimu F.
        Pimu F. kirjoitti:

        mies minulla lapsuutensa vietti Kotkassa, siellä isänsä kanssa pikkupoikana aina olivat kalassa;)) Itse täällä Stadissa, kun meilläkin kesäpaikka oli tuolla Villingin lähettyvillä Postinhenkilökunnan omassa saaressa...niin kalassa minäkin faijana kanssa;) enemmän verkoilla pyydettiin....nyt miehen mukana mielellään olen...hän tykkää tällä pitkällä siimallal kalastaa....mukavaa se on kesäisin kun iltaisin olemme merellä, kundikin hyvin viihtyy...sitten parasta sen kalastuksen jälkeen, kun täällä kaupungilla saaria, mihin ovat laittaneet tulisivat niin sinne mennä omine eväineen...iltanuotiolla saa istua ja katsoa kuinka aurinko laskee mereen....Oma saunakin yhdessä saaressa...puut vaan on hyvä tuoda mukaan;)) ovat usein lopussa. Ei tämä sauna nyt mikään luxussauna ole...mutta, ajateltu myös veneilijöitä jotka pidemmältä reissulta tulevat.....jotkut telttailevat myös tuolla saarella;)) Samanhenkisyys yhdistää.....eilen tuli pitkään juteltua nuoren pariskunnan kanssa vaikka mistä....kanootilla olivat liikkeellä;)) Itse en kanootilla uskaltaisi enää, vanha Pimu.

        t.Pimu

        korjaus tuohon ed.

        t.Pimu


    • hengiltä,

      vai polskiiko se vielä ammeessa?

      Mitä siitä tehdään? Ikinä en ole luonnossa nähnyt ainuttakaan.

      • Pimu F.

        pystynyt...(kirkumiseksi meni, että laita pois!)....Savustettuna kuulemma todellinen herkku. Savuankerias on parasta...kuulemma. Viihtyy tuo ankerias paikoissa joissa on syvää ja kivikkoista....yleensä nuo saarien ja niemien kärjet parhaita paikkoja..tämäkin saatiin aika lähellä isoa laiva väylää...Sellainen käärmeen tapainen kala....kiemurtelee pitkään;)) tuossakin kalassa ehkä noin 2 kg puhdasta aika rasvaista kalan lihaa...ei mikään kovin pieni ankerias tämäkään ollut...nyt jo onneksi pakkasessa paloina..

        t.Pimu


      • oli sitten
        Pimu F. kirjoitti:

        pystynyt...(kirkumiseksi meni, että laita pois!)....Savustettuna kuulemma todellinen herkku. Savuankerias on parasta...kuulemma. Viihtyy tuo ankerias paikoissa joissa on syvää ja kivikkoista....yleensä nuo saarien ja niemien kärjet parhaita paikkoja..tämäkin saatiin aika lähellä isoa laiva väylää...Sellainen käärmeen tapainen kala....kiemurtelee pitkään;)) tuossakin kalassa ehkä noin 2 kg puhdasta aika rasvaista kalan lihaa...ei mikään kovin pieni ankerias tämäkään ollut...nyt jo onneksi pakkasessa paloina..

        t.Pimu

        melkoinen vonkale. Varmasti hyvä ateria tiedossa.
        Tulee vähän nahkiainen mieleen, toki pienempi on. Niitä en saata suuhuni laittaa, vaikka kuulema ovat kovinkin hyviä.

        Kiitos, kun valaisit asiaa! :)


      • Pimu F.
        oli sitten kirjoitti:

        melkoinen vonkale. Varmasti hyvä ateria tiedossa.
        Tulee vähän nahkiainen mieleen, toki pienempi on. Niitä en saata suuhuni laittaa, vaikka kuulema ovat kovinkin hyviä.

        Kiitos, kun valaisit asiaa! :)

        kyllä ne tuoreltaan, savustettuina ihan syötäviä ovat...harvemmin täälläkin ihan tuoreena saa..ovat vähän sitkeitä jo.

        t.Pimu


      • toki
        Pimu F. kirjoitti:

        kyllä ne tuoreltaan, savustettuina ihan syötäviä ovat...harvemmin täälläkin ihan tuoreena saa..ovat vähän sitkeitä jo.

        t.Pimu

        puhu muista kuin valmiista nahkiaisista, paistetuista, maisteliemessä olleista, joita isäntä väittää herkuksi.
        Maksavat maltaita kappale, mutta haitanneeko tuo miittään
        Harvoin niitä on saatavana.

        Minä olisin innokas kalastaja, mutta isäntä inhoaa koko hommaa, enkä itse hirveä laittaa matoa koukkuun, saati ottaa pois siitä mahdollista saalista. :/


      • Pimu F.
        toki kirjoitti:

        puhu muista kuin valmiista nahkiaisista, paistetuista, maisteliemessä olleista, joita isäntä väittää herkuksi.
        Maksavat maltaita kappale, mutta haitanneeko tuo miittään
        Harvoin niitä on saatavana.

        Minä olisin innokas kalastaja, mutta isäntä inhoaa koko hommaa, enkä itse hirveä laittaa matoa koukkuun, saati ottaa pois siitä mahdollista saalista. :/

        kerran vuodessa...niin sellainen tapahtuma, missä kokit laittavat eri kalalajista ruokaa ja tuota infoa muutenkin jakavat...miten tuota tuoretta kalaa käsitellään" no näitä" maistijaisissa joskus, on tullut käytyä...siellä tuli näitä nahkiaisia syötyä....muistaakseni olivat savustettuja;)) kovin vaan olivat suolaisia.. ei kai täälläkään noita nahkiaisia aina tarjolla ole. Ei edes tuolla Hagiksen hallissa..ihan varma en ole..täytyisi kysyä tuota Hatsalta;))

        t.Pimu


    • Anonyymi

      Mutta eikös se oikea herrojen herkku ole oma sukupuolielimen pää, jonka taitava herrasmieskokki paistaa hienossa kartanossa kalliiseen hintaan. Ja tämä tuli ihan televisiosta.

    • Anonyymi

      Hyi hlvt millaista eläinrääkkäystä. - Nm. Oisit jättänyt mereen, jos et osaa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1935
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1043
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      102
      965
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      737
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      574
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe