Kuinka vitsi se otetaan hengiltä? Sitkeä kuin mikä. Ei auta vaikka kalikalla kumauttaa niskaan...ei auta vaikka hännän leikkaat?
Tulemme mereltä...saalina ankerias, kaksi kuhaa, 1 ahven ja yksi kampela;))
Onneksi tuo en tee minä nyt keittiössä;)) siis ole putsaamassa näitä kaloja. Syön kyllä;))
Hyviä Öitä!
t.Pimu
Ankerias;))
19
514
Vastaukset
- Enemmän suolaa
Annat sille pusun:)
Sekä suolaa suuhun.- Pimu F.
ensimmäistä kertaa saalina olen nähnyt ankeriaan;)) Kaikkia muita kyllä...ihan totta, se kiemurtelee vieläkin kuin mikäkin käärme. Mies kyllä uskotteli että, savustettuna varsinaista herkkua. No, savustusuuni ei meillä ole. Pitää huomenna ostaa kaupasta savustuspussi. Vaikka ei tuo samaa asia aja. Rannalla olisi savustusuuni...mutta, ei sitä yhtä ankeriasta viitsi savustaa;)) yö myöhään olisi juttu mennyt, onneksi älyttiin tulla himaan:))... Auttaisiko tuo suola...pitää hihkaista keittiöön.
t.Pimu
- RIMMIR
Ei sitä hengiltä saa, heitä takaisin sinne mereen.
Äklö kala koko ankerias vai liekö se vesikäärme kuitenkin.- Pimu F.
minun on vaan oltava kiltti Pimu ja uskottava;) Ei auta...tosiaan on minustakin kamala;))
t.Pimu - Minämaalta
Pimu F. kirjoitti:
minun on vaan oltava kiltti Pimu ja uskottava;) Ei auta...tosiaan on minustakin kamala;))
t.PimuMerellä koki isänsä pyydyksiä, joissa oli mukavasti ankeriaita. Kyllä sisämaan tytöstä tuntui vähän inhalta, kun paljaissa jaloissa veneen pohjalla kiemurtivat...
- Pimu F.
Minämaalta kirjoitti:
Merellä koki isänsä pyydyksiä, joissa oli mukavasti ankeriaita. Kyllä sisämaan tytöstä tuntui vähän inhalta, kun paljaissa jaloissa veneen pohjalla kiemurtivat...
Onneksi tuo ankerias nyt jo pakkasessa. Kuulemma herrojen herkku;)) Saa nähdä syönkö...kamalan näköinen otus.
Hyvää Yötä sulle, nyt nukkumaan merellä kun on niin uni maittaa sen jälkeen.
tsau; Pimu. - RIMMIR
Pimu F. kirjoitti:
Onneksi tuo ankerias nyt jo pakkasessa. Kuulemma herrojen herkku;)) Saa nähdä syönkö...kamalan näköinen otus.
Hyvää Yötä sulle, nyt nukkumaan merellä kun on niin uni maittaa sen jälkeen.
tsau; Pimu.Sitten kun alat paistelemaan sitä pakastettua ankeriasta ja se alkaa pomppimaan siinä paistinpannulla niin älä kirkase kovin pahasti :))
- Pimu F.
RIMMIR kirjoitti:
Sitten kun alat paistelemaan sitä pakastettua ankeriasta ja se alkaa pomppimaan siinä paistinpannulla niin älä kirkase kovin pahasti :))
tuo pomppinen kuulemma siitä johtuu...että, niitä pikkulihaksia tällä fisulla;)) nooh..katsotaan nyt pystynkö syömään oikeesti sitten?))
t.Pimu
- ei jehova
Parista kalasta,minä nautin siiteristä
- Pimu F.
mies minulla lapsuutensa vietti Kotkassa, siellä isänsä kanssa pikkupoikana aina olivat kalassa;)) Itse täällä Stadissa, kun meilläkin kesäpaikka oli tuolla Villingin lähettyvillä Postinhenkilökunnan omassa saaressa...niin kalassa minäkin faijana kanssa;) enemmän verkoilla pyydettiin....nyt miehen mukana mielellään olen...hän tykkää tällä pitkällä siimallal kalastaa....mukavaa se on kesäisin kun iltaisin olemme merellä, kundikin hyvin viihtyy...sitten parasta sen kalastuksen jälkeen, kun täällä kaupungilla saaria, mihin ovat laittaneet tulisivat niin sinne mennä omine eväineen...iltanuotiolla saa istua ja katsoa kuinka aurinko laskee mereen....Oma saunakin yhdessä saaressa...puut vaan on hyvä tuoda mukaan;)) ovat usein lopussa. Ei tämä sauna nyt mikään luxussauna ole...mutta, ajateltu myös veneilijöitä jotka pidemmältä reissulta tulevat.....jotkut telttailevat myös tuolla saarella;)) Samanhenkisyys yhdistää.....eilen tuli pitkään juteltua nuoren pariskunnan kanssa vaikka mistä....kanootilla olivat liikkeellä;)) Itse en kanootilla uskaltaisi enää, vanha Pimu.
t.Pimu - Pimu F.
Pimu F. kirjoitti:
mies minulla lapsuutensa vietti Kotkassa, siellä isänsä kanssa pikkupoikana aina olivat kalassa;)) Itse täällä Stadissa, kun meilläkin kesäpaikka oli tuolla Villingin lähettyvillä Postinhenkilökunnan omassa saaressa...niin kalassa minäkin faijana kanssa;) enemmän verkoilla pyydettiin....nyt miehen mukana mielellään olen...hän tykkää tällä pitkällä siimallal kalastaa....mukavaa se on kesäisin kun iltaisin olemme merellä, kundikin hyvin viihtyy...sitten parasta sen kalastuksen jälkeen, kun täällä kaupungilla saaria, mihin ovat laittaneet tulisivat niin sinne mennä omine eväineen...iltanuotiolla saa istua ja katsoa kuinka aurinko laskee mereen....Oma saunakin yhdessä saaressa...puut vaan on hyvä tuoda mukaan;)) ovat usein lopussa. Ei tämä sauna nyt mikään luxussauna ole...mutta, ajateltu myös veneilijöitä jotka pidemmältä reissulta tulevat.....jotkut telttailevat myös tuolla saarella;)) Samanhenkisyys yhdistää.....eilen tuli pitkään juteltua nuoren pariskunnan kanssa vaikka mistä....kanootilla olivat liikkeellä;)) Itse en kanootilla uskaltaisi enää, vanha Pimu.
t.Pimukorjaus tuohon ed.
t.Pimu
- hengiltä,
vai polskiiko se vielä ammeessa?
Mitä siitä tehdään? Ikinä en ole luonnossa nähnyt ainuttakaan.- Pimu F.
pystynyt...(kirkumiseksi meni, että laita pois!)....Savustettuna kuulemma todellinen herkku. Savuankerias on parasta...kuulemma. Viihtyy tuo ankerias paikoissa joissa on syvää ja kivikkoista....yleensä nuo saarien ja niemien kärjet parhaita paikkoja..tämäkin saatiin aika lähellä isoa laiva väylää...Sellainen käärmeen tapainen kala....kiemurtelee pitkään;)) tuossakin kalassa ehkä noin 2 kg puhdasta aika rasvaista kalan lihaa...ei mikään kovin pieni ankerias tämäkään ollut...nyt jo onneksi pakkasessa paloina..
t.Pimu - oli sitten
Pimu F. kirjoitti:
pystynyt...(kirkumiseksi meni, että laita pois!)....Savustettuna kuulemma todellinen herkku. Savuankerias on parasta...kuulemma. Viihtyy tuo ankerias paikoissa joissa on syvää ja kivikkoista....yleensä nuo saarien ja niemien kärjet parhaita paikkoja..tämäkin saatiin aika lähellä isoa laiva väylää...Sellainen käärmeen tapainen kala....kiemurtelee pitkään;)) tuossakin kalassa ehkä noin 2 kg puhdasta aika rasvaista kalan lihaa...ei mikään kovin pieni ankerias tämäkään ollut...nyt jo onneksi pakkasessa paloina..
t.Pimumelkoinen vonkale. Varmasti hyvä ateria tiedossa.
Tulee vähän nahkiainen mieleen, toki pienempi on. Niitä en saata suuhuni laittaa, vaikka kuulema ovat kovinkin hyviä.
Kiitos, kun valaisit asiaa! :) - Pimu F.
oli sitten kirjoitti:
melkoinen vonkale. Varmasti hyvä ateria tiedossa.
Tulee vähän nahkiainen mieleen, toki pienempi on. Niitä en saata suuhuni laittaa, vaikka kuulema ovat kovinkin hyviä.
Kiitos, kun valaisit asiaa! :)kyllä ne tuoreltaan, savustettuina ihan syötäviä ovat...harvemmin täälläkin ihan tuoreena saa..ovat vähän sitkeitä jo.
t.Pimu - toki
Pimu F. kirjoitti:
kyllä ne tuoreltaan, savustettuina ihan syötäviä ovat...harvemmin täälläkin ihan tuoreena saa..ovat vähän sitkeitä jo.
t.Pimupuhu muista kuin valmiista nahkiaisista, paistetuista, maisteliemessä olleista, joita isäntä väittää herkuksi.
Maksavat maltaita kappale, mutta haitanneeko tuo miittään
Harvoin niitä on saatavana.
Minä olisin innokas kalastaja, mutta isäntä inhoaa koko hommaa, enkä itse hirveä laittaa matoa koukkuun, saati ottaa pois siitä mahdollista saalista. :/ - Pimu F.
toki kirjoitti:
puhu muista kuin valmiista nahkiaisista, paistetuista, maisteliemessä olleista, joita isäntä väittää herkuksi.
Maksavat maltaita kappale, mutta haitanneeko tuo miittään
Harvoin niitä on saatavana.
Minä olisin innokas kalastaja, mutta isäntä inhoaa koko hommaa, enkä itse hirveä laittaa matoa koukkuun, saati ottaa pois siitä mahdollista saalista. :/kerran vuodessa...niin sellainen tapahtuma, missä kokit laittavat eri kalalajista ruokaa ja tuota infoa muutenkin jakavat...miten tuota tuoretta kalaa käsitellään" no näitä" maistijaisissa joskus, on tullut käytyä...siellä tuli näitä nahkiaisia syötyä....muistaakseni olivat savustettuja;)) kovin vaan olivat suolaisia.. ei kai täälläkään noita nahkiaisia aina tarjolla ole. Ei edes tuolla Hagiksen hallissa..ihan varma en ole..täytyisi kysyä tuota Hatsalta;))
t.Pimu
- Anonyymi
Mutta eikös se oikea herrojen herkku ole oma sukupuolielimen pää, jonka taitava herrasmieskokki paistaa hienossa kartanossa kalliiseen hintaan. Ja tämä tuli ihan televisiosta.
- Anonyymi
Hyi hlvt millaista eläinrääkkäystä. - Nm. Oisit jättänyt mereen, jos et osaa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212636Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292272- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532150Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211752Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2891447
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399- 1321389