Pakasteravut

Tupla

Mites on pakasterapujen kanssa, saakos niitä syödä sulatettuna vai pitääkö ne keittää ennen syöntiä kertaalleen?
Tuoreita ei raaski ostaa kun ne maksaa niin paljon..

15

7329

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ravut

..keittää tai paistaa hyvin.Ja jäisinä!! Jos otat ravut sulamaan, ja
      keität tai paistat vasta sitten, voi tulla helpolla jonkinlainen ruokamyrkytys.
      Niin on käynyt monelle tuttavalleni.Ja se on vielä vaarallisempaa kun on raskaana.

• Tupla

Mihin se perustuu että ne pitää keittää jäisinä, ei kuullosta kovin herkulliselta..?

• .............
        Tupla kirjoitti:

Mihin se perustuu että ne pitää keittää jäisinä, ei kuullosta kovin herkulliselta..?

Siihen, että sulattaessa ruokamyrkytyksen riski kasvaa. Eli jäisinä kypsennys. Merenelävät pilaantuvat helposti.

• ..siihen se..
        ............. kirjoitti:

Siihen, että sulattaessa ruokamyrkytyksen riski kasvaa. Eli jäisinä kypsennys. Merenelävät pilaantuvat helposti.

..perustuu kuten edellisessä sanottiin.Ruokamyrkytyksen riski kasvaa.
        Ystävin söit tässä pari viikkoa takaperin katkarapuja, ja "tyhmänä" oli
        antanut niiden sulaa ensin aamusta iltaan jääkaapissa.No eikös siinä
        sitten niin käynyt että ruokamyrkytyshän tästä tuli.Kuume,oksentelu,ripuli..
        Eli joko tuoreena ostaminen ja heti valmistus tai sitte pakkasesta jäisinä valmistus!

• Tupla
        ..siihen se.. kirjoitti:

..perustuu kuten edellisessä sanottiin.Ruokamyrkytyksen riski kasvaa.
        Ystävin söit tässä pari viikkoa takaperin katkarapuja, ja "tyhmänä" oli
        antanut niiden sulaa ensin aamusta iltaan jääkaapissa.No eikös siinä
        sitten niin käynyt että ruokamyrkytyshän tästä tuli.Kuume,oksentelu,ripuli..
        Eli joko tuoreena ostaminen ja heti valmistus tai sitte pakkasesta jäisinä valmistus!

Kauanko niitä sitten pitää keittää jos ne on jäisiä?

• Josssssu

Jos ne on keitetty ennen pakastamista kuten yleensä on, ei tarvi keittää.

Ja jääkaapissa jossa lämpö on aina alle 10 astetta voi huoletta kyllä sulattaa! Älkää ihmiset ruvekko ylihysteerisiksi.

• pitää..

keittää! Asia ei todellakaan ole aivan näin kun sinä sen sanot:
        "Jos ne on keitetty ennen pakastamista kuten yleensä on, ei tarvi keittää. Ja jääkaapissa jossa lämpö on aina alle 10 astetta voi huoletta kyllä sulattaa! Älkää ihmiset ruvekko ylihysteerisiksi."

..Olen ollut töissä keittiöllä, ja sielläkin pakaste ravut pitää keittää/paistaa ennen syömistä, ja JÄISINÄ!!Ja jos raskaana olevalle tulee ruokamyrkytys, niin ei se ole leikin asia!

• ...
        pitää.. kirjoitti:

keittää! Asia ei todellakaan ole aivan näin kun sinä sen sanot:
        "Jos ne on keitetty ennen pakastamista kuten yleensä on, ei tarvi keittää. Ja jääkaapissa jossa lämpö on aina alle 10 astetta voi huoletta kyllä sulattaa! Älkää ihmiset ruvekko ylihysteerisiksi."

..Olen ollut töissä keittiöllä, ja sielläkin pakaste ravut pitää keittää/paistaa ennen syömistä, ja JÄISINÄ!!Ja jos raskaana olevalle tulee ruokamyrkytys, niin ei se ole leikin asia!

..keitä n.10-15min.Ja niin että vesi kiehuu pienesti koko ajan.Tai paista n.10min kuumalla pannulla.

• Tupla
        ... kirjoitti:

..keitä n.10-15min.Ja niin että vesi kiehuu pienesti koko ajan.Tai paista n.10min kuumalla pannulla.

Soitin kättärille ja sanoivat että kannattaa keittää ne ensiksi(kiehauttaa), mutta ei ollut kuulema väliä onko ne jäisiä vai sulia.

• minulle..
        Tupla kirjoitti:

Soitin kättärille ja sanoivat että kannattaa keittää ne ensiksi(kiehauttaa), mutta ei ollut kuulema väliä onko ne jäisiä vai sulia.

kyllä sanottiin että PITÄÄ nimen omaan olla jäisiä.Että pöpö riski on
        erittäin suuri jos sulatat ne ensin.Siis tuo oli neuvo raskaana olevalle..
        Olenhan minä ennen raskautta syönyt rapuja (kaikenlaisia) kaikellalailla valmistettuna, joskus silloin tällöin tullut sulatetuista, joita EI ole keitetty tai paistettu, niin oksentelua,ripulia tms. Eli ruokamyrkytys riski on kyllä aika iso loppujen lopuksi, ellei niitä valmista jäisinä.
        Että kannattaisi ajatella nyt järjellä, ja valmistaa ne jäisinä!

• naurattavaa ............
        minulle.. kirjoitti:

kyllä sanottiin että PITÄÄ nimen omaan olla jäisiä.Että pöpö riski on
        erittäin suuri jos sulatat ne ensin.Siis tuo oli neuvo raskaana olevalle..
        Olenhan minä ennen raskautta syönyt rapuja (kaikenlaisia) kaikellalailla valmistettuna, joskus silloin tällöin tullut sulatetuista, joita EI ole keitetty tai paistettu, niin oksentelua,ripulia tms. Eli ruokamyrkytys riski on kyllä aika iso loppujen lopuksi, ellei niitä valmista jäisinä.
        Että kannattaisi ajatella nyt järjellä, ja valmistaa ne jäisinä!

sinäkin joka keittiöllä muka töissä , huh huh ...

voit sulattaa ne vaikka jääkaapissa parisen tuntia ja sit kiehauttaa ei keittää, niistä ei ole mitään jäljellä jos keität ne. älä keitä suoraa pakkasesta jäisenä.

ja jos paistat niin pyöräytä vaan pannulla, muuten kutistuvat ja menevät ihan kuiviksi/ kovaksi.

olen siis oikeesti keittiöllä töissä kokkina ja kokannut rapuja jo 20 vuotta ....

raskaana olen ja syön rapuja 3-4 kertaa viikossa. ja syönyt jo kolmen raskauden aikana. käsihygieeniasta pitää vaan pitää hyvää huolta kaikkien raakaaineitten kans.

• että......
        naurattavaa ............ kirjoitti:

voit sulattaa ne vaikka jääkaapissa parisen tuntia ja sit kiehauttaa ei keittää, niistä ei ole mitään jäljellä jos keität ne. älä keitä suoraa pakkasesta jäisenä.

ja jos paistat niin pyöräytä vaan pannulla, muuten kutistuvat ja menevät ihan kuiviksi/ kovaksi.

olen siis oikeesti keittiöllä töissä kokkina ja kokannut rapuja jo 20 vuotta ....

raskaana olen ja syön rapuja 3-4 kertaa viikossa. ja syönyt jo kolmen raskauden aikana. käsihygieeniasta pitää vaan pitää hyvää huolta kaikkien raakaaineitten kans.

onko tässä kyse nimenomaan ns. tavan ravuista, katkaravuista vai mistä?

Kun vastasin, ettei tarvi keittää niin tarkoitin katkarapuja :) Oikeita rapuja en oo koskaan pakasteena ostanut vaan elävänä ja keitän ne itse ja syönkin heti :) (sen kerran vuodessa heheh ettei nyt joku luule että päivittäin lesoilen ravuillani)

Rauhaa hyvät naiset :)

• oikeasti ..
        naurattavaa ............ kirjoitti:

alan ammattilainen..eli ravintolakokki.
        Ja ei ainakaan minun paistamani (KATKARAVUT) ole kovettuneet.Ne pitää OSATA paistaa.Kaikki ovat kehuneet erittäin hyviksi ja maukkaiksi.Ja kyllä tosiaankin JOS on raskaana,niin JÄISINÄ kannattaa keittää! Ei auta jos tiputat ne kiehuvaan veteen ja otat parin minuutin päästä pois, keitä vaan se 10min.

Olet aika riskin ottanut jos olet 3-4kertaa viikossa syönyt raskauden aikana rapuja (olivat nyt minkälaisia rapuja tahtoo), ja jos et ole valmistanut niitä oikein SUOSITUSTEN mukaisesti.

• Tupla
        oikeasti .. kirjoitti:

alan ammattilainen..eli ravintolakokki.
        Ja ei ainakaan minun paistamani (KATKARAVUT) ole kovettuneet.Ne pitää OSATA paistaa.Kaikki ovat kehuneet erittäin hyviksi ja maukkaiksi.Ja kyllä tosiaankin JOS on raskaana,niin JÄISINÄ kannattaa keittää! Ei auta jos tiputat ne kiehuvaan veteen ja otat parin minuutin päästä pois, keitä vaan se 10min.

Olet aika riskin ottanut jos olet 3-4kertaa viikossa syönyt raskauden aikana rapuja (olivat nyt minkälaisia rapuja tahtoo), ja jos et ole valmistanut niitä oikein SUOSITUSTEN mukaisesti.

Kyse on ihan pakaste joki/täpläravuista.
        Ehkäpä mä nyt sitten keitän ne jäisenä, varmuuden vuoksi.

• meitsi ja rv 21
        Tupla kirjoitti:

Kyse on ihan pakaste joki/täpläravuista.
        Ehkäpä mä nyt sitten keitän ne jäisenä, varmuuden vuoksi.

Niin, en keittäisi joki/täplärapujakaan koska ne on jo keitetty ennen pakastamista.

Sulatus vaan ja naamariin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5792
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4364
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3237
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2951
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      339
      1549
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      62
      1276
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      232
      1206
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1169
    10. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      401
      1161
    Aihe