Minulla on se käsitys, että tulella on jokin psyykkinen merkityksensä magiassa. Jokainen tietää, että tuli vaikuttaa ihmisen tunteisiin kynttilästä kokkoon, mutta onko sillä jokin aivan erityinen energeettinen merkitys esoteerisen psykologian kentässä? Herkistääkö se meitä parempiin suorituksiin?
Tulen merkitys magiassa ?
2
711
Vastaukset
- JakePii
Tulen merkitys syntyy nimenomaan sen konkreettisista funktioista. Se tuottaa valoa ja lämpöä ja on näin elämää antava elementti. Se myös tuhoaa polttamansa joten se on myös universumin uudistavan voiman edustaja. Tulen yhteys tulee ymmärtää myös suhteessa muihin elementteihin. Se sulattaa maan metallit, höyrystää veden ja panee ilman liikkumaan. Jungilaiseen psykologiaan yhdistettynä tuli edustaa intuitiota siinä missä vesi tunnetta, ilma ajatusta ja maa aistimaailmaa. Tuli on sekä kabbalan että kalevalan mukaan kolmantena luotu elementti heti ilman ja veden jälkeen. Maa luotiin viimeisenä. Kabbalassa tulta edustava kirjain shin edustaa myös henkeä eli jos tästä jotain voi päätellä on tuli elementeistä lähimpänä elämän alkuperää. Ajattelepa vaikka aurinkoa, tuota suurta tulipalloa joka antaa elämän planeetallemme. Tulta käytetään rituaaleissa yleensä tuomaan henki paikalle. Joko itse tuli edustaa Pyhää Suojelusenkeliä tai sitten tulesta nouseva savu antaa kehon jollekin kutsutulle hengelle.
- Rödfinne
Tulella on myös mystisiä muotoja. Virvaliekit ja liekkiöt kuuluvat kansanperinteen pimeämpään puoleen. Liekkiö edustaa lapsivainajan henkeä.
Isoäitini isoisä oli kuulu noita, joka mm. katsoi tulevia palavan viinan sinisistä liekeistä. Tuli on auttanut transsiin pääsyssä. Eläviin liekkeihin on voinut projisoida sisäisiä näkyjä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 275323
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r34677- 1521681
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1551446Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais151279- 931114
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike211094viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.206987En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.67958- 37839