millaista luonteenlaatua

laji vaatii?

Vaatiiko lajinne jonkinlaisia käyttäytymissääntöjä eli kuten Se Oululainen opettaja, onko joukkoonne pesiytynyt enemmänkin ihmisiä, jotka eivät pysty tai halua hillitsemään itseään julkisilla paikoilla? Olen nähnyt näitä surullisia esimerkkejä nyt tarpeeksi, että luotto on mennyt. Kavahdan harrastustanne, mutta en toki siistä syystä mistä taidatte haaveilla. Voiko kukaan esittää mitään puolustusta tai esimerkillisen hillityä ihmistä, joita löytyy mm. karaten ja aikidon harrastajista. Yhtään? Missään?

9

888

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SURGEON

      Mistä ajattelit itsepuolustuslajien harrastajien haaveilevan?
      Karate ja Aikido ovat molemmat japanilaisia ja kurinalaisuutta ja nöyryyttä vaativia budolajeja joila ei ole mitään tekemistä tämän palstan niin kovin herjatun taekwondon kanssa.

      Lähes jokainen nöyrästi karatea ja/tai aikidoa ylemmälle tasolle kuin vihreä vyö harrastanut on jo oppinut hyvän budolajienomaisen rauhallisen luonteenlaadun eikä tällä tasolla enää alkeiskurssilla karsiutuneita väkivaltaisia "koviksia" juurikaan ole harrastamassa.

      Taekwondo on sitten laji erikseen, jota ei niinkään voi kutsua budo/itsepuolustuslajiksi. Kuten varmaan olet tällä palstalla huomannut...

      Tarkempia vastauksia varten tekstisi kaipaa selvennystä...

      • SURGEON

        Korjaan:Aikido on japanilainen laji ja Karate on OKINAWALAINEN.


      • mä/sä
        SURGEON kirjoitti:

        Korjaan:Aikido on japanilainen laji ja Karate on OKINAWALAINEN.

        Tkd ei ole budolaji vaan MUDOlaji.


      • SURGEON
        mä/sä kirjoitti:

        Tkd ei ole budolaji vaan MUDOlaji.

        no sen kyllä huomaakin=D


      • *snif*

        Siinä taekwondo seurassa jossa minä olen ei ainakaan ole mitään väkivaltaisia pellejä. Törkeää väittää että joka paikassa hyppii taekwondon harrastajia jotka hakkaavat viattomia ihmisiä. Itse en ole nähnyt yhtään.. Seurassani seuraa erottaminen liitosta, jos käyttää tekniikoita salin ulkopuolella (paitsi jos nyt sattuu olemaan hengenhädässä..).


      • mutta..
        SURGEON kirjoitti:

        Korjaan:Aikido on japanilainen laji ja Karate on OKINAWALAINEN.

        Eikös Okinawa ole Japanissa..?


    • mä/sä

      Väität siis, että Taekwondosta löytyy näitä pellejä enemmän kuin muista lajeista, millä perustein?

      Väität, että Karatessa/Aikidossa ei ole näitä pellejä yhtään, millä perustein?

      Mutta joo.Taekwondosta löytyy pellejä NIINKUIN JOKA LAJISTA.
      Ja muista, että tkd on maailman suurin kamppailu(urheillu)laji, joten
      matemaattisesti pellejä löytyy enemmän, mutta se ei tarkoita että pellejä ei löytyisi
      muista lajeista.

      • kauhistunut taas

        Taekwondossa näyttää olevan enemmän "epävireisiä" kuin muualla. Lasten hyväksi käyttöä ja katuväkivaltaa.
        Äskettäin eräs 10 vuotias aloitti taekwondon ja nyrkkeilyn vaikka poika on aivan kauhea, heittelee tikoilla ihmisiä jne. Ei ole kauaa kun poika leikki pihalla nyrkkiraudan kanssa ja näytti naapurin 5 vuotiaalle tytölle kuinka nyrkkiraudalla isketään niskaan. Pojan äiti antaa lähinnä arestia jotta ihmiset rauhoittuvat, mutta kun lapsi pääsee taas ulos niin sama meno jatkuu. Nyt vain sitten kivojen tekniikoiden kanssa uusia kujeita.

        Joten odotellaan jälleen uuttaa taekwondo taituria lehtien palstoille, mutta ehkä, jos säkä käy, poika lentää harrastuksestaan ulos.


    • hoijaa

      Samaa vanhaa trollip*sk**. Levynvaihto, kiitos.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      322
      3393
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      212
      2817
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      143
      2505
    4. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      18
      2029
    5. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      2025
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      10
      1676
    7. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1672
    8. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      17
      1578
    9. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      122
      1286
    10. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      246
      1231
    Aihe