Elisa 3G+HuaweiE160E KATKOO

DiplomIngenieur

Eli kuinkahan moni kärsii vieläkin tästä ongelmasta?
Samasta ongelmasta kärsivien kyselyitä löytyy netistä
jo useampia...

Vähänkään isompien tiedostojen lataus ei onnistu, esim OpenOffice asennuspaketin lataus katkeaa samaan paikkaan. HSDPA katoilee.

Onko tietoa onko vika käyttiksessä, firmwaressa, itse tikussa vai Elisan yhteyksissä?

9

1657

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DiplomIngenieur

      88.2 megaa tähän mennessä ennätys tuosta tiedostosta, paljonko muilla tulee samalla tikulla samoilla yhteyksillä, häh?

      • 2g3g

        Käytössä on Saunalahden prepair ja tuo Huawei. Erään maston lähellä latausnopeus n. 420 kilotavua, ja erään toisen 60 kilotavua. Molemmat 3G mastoja ja Huaweistä suora näköyhteys antenneihin ja matka n. 500 metriä. Jotku mastot on niin ruuhkaisia ettei ne pysty välittämään virheetöntä dataliikennettä. Maston välityskyky mitoitetaan vaikutusalueella olevan asutuksen ja liikenteen mukaan. Esim. korvessa jo 20-50 puhelinta voi saada linkin datasiirron tukkoon. Varmin toiminta on suuren kaupungin keskustassa, ja huonoin mökkialueilla, joissa viikonloput kesäaikaan saavat linkkimastot ruuhkautumaan.


      • DiplomIngenieur
        2g3g kirjoitti:

        Käytössä on Saunalahden prepair ja tuo Huawei. Erään maston lähellä latausnopeus n. 420 kilotavua, ja erään toisen 60 kilotavua. Molemmat 3G mastoja ja Huaweistä suora näköyhteys antenneihin ja matka n. 500 metriä. Jotku mastot on niin ruuhkaisia ettei ne pysty välittämään virheetöntä dataliikennettä. Maston välityskyky mitoitetaan vaikutusalueella olevan asutuksen ja liikenteen mukaan. Esim. korvessa jo 20-50 puhelinta voi saada linkin datasiirron tukkoon. Varmin toiminta on suuren kaupungin keskustassa, ja huonoin mökkialueilla, joissa viikonloput kesäaikaan saavat linkkimastot ruuhkautumaan.

        Tiedonsiirto siis pelaa niinkuin pitää ja nopeasti siihen saakka kunnes katkeaa täysin. Itse yhteys kyllä pysyy päällä ja selaimen käyttö, nettiradiot toimii mutta lataus katkeaa täysin, vieläpä usein juuri samassa kohtaa esim tuolla openoffice paketilla! Samoista vioista näyttää muutkin kärsivän, joku varmasti tämän jo selvittänyt, johtunee tikusta tai käyttiksestä joka kyllä ajan tasalla...


      • ½!"#¤%&/

        Lataa paketteja keskimäärin 120 kilon sekunttivauhdilla eli hyvin pysyy ilmoitetussa nopeudessa (1 Mbit/s). Käytössä Linux Mint 7 johon Elisan E160E asentui kuin heittämällä.

        Tiedoksi vain kaikille joilla Linux Mint 7 tai uusi 8 tai vastaavasti Ubuntu 9.04/9.10 että tämä kyseinen Elisan mokkula (E160E) asentuu kuin leikiten.

        Sen sijaan Ubuntu 8.04 se ei onnistu niin vain. 8.10 on kysymysmerkki.


    • vi..n!

      Vika on. Kännykkä vista pc. Olen lukenut myös näitä palstoja ja ongelmia tuntuu olevan kaikilla kokoonpanoilla. Joku oli vaihtanut kännykän mokkulaan ja se muka auttoi. Sitten seuraavassa viestissä toinen sanoo että mokkula pätkii. Jos jollain olisi jotain oikeita ratkaisuja, olisin niistä erittäin kiinnostunut myös.

      • Mitään vaikutusta

        Asiaan ? Mulla Elisan Huawei E160E mokkula ei toimi, kun 2G verkossa koska liikaa etäisyyttä lähimpään tukiasemaan. Eniten harmittaa se, kun ei pysty lähettämään sähköpostia ollenkaan, kun ei uusi viesti osio lataudu. Postin vastaanotto kyllä toimii. Kuvatiedostot latautuu kiusallisen hitaasti.
        Vituttaa !


    • vitut...........................

      aika varmasti elisan yhteyksissä tukiasemat paskoja

    • %#&/#"!

      Juuri sama vaiva, ja Huawei E160-tikku.
      Nettinopeus näytti aina melkein tasan 1 megaa, mutta latauksista ei tullut mitään.
      Ja vielä onneton aloitin Ubuntun asennuksella, ja siihen olisi pitänyt saada yli 200 päivitystä.
      Hermot aivan riekaleina.
      Sama juttu toisessa koneessa XP:llä. Mikään lataus ei onnistunut, kun aina yhteys hiipui ja sammui kokonaan.
      Pyyhkäsin Shopittiin pyhää raivoa täynnä, ja en ehtinyt kuin asian selittää, niin löivät käteen E169-tikun, että kokeile tuolla.
      Jumankavita, sillä latasin Ubuntun koko distron vajaa 800 Mb, OpenOfficen ja muutakin, eikä kertaakaan mitään häikkää !!!! Ja minä taistelin 3 kk ##%¤&/&##
      Tikku vaihdettiin päikseen.

      Netistä tongin tietoja.
      Tämä loistavasti toimiva E169 on vanhempi, ja siitä on tehty halpismalli E160 massatuotantoon, ja minulla se oli latauksen osalta täysin toimimaton susi!
      Minun 3 kk:n tuskien tiessä ei ollut mitään muuta syytä.

      • ½!"#¤%&/

        ...toiminee Ubuntu 9.04:ssä. Sen sijaan vuoden 2008 Ubuntulla ei taida onnisua. Itselläni ei ainakaan onnistunut asennus 8.04:llä koska MITÄÄN EI TAPAHTUNUT.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9124
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2678
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      140
      2450
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      6
      1295
    Aihe