Elisa 3G+HuaweiE160E KATKOO

DiplomIngenieur

Eli kuinkahan moni kärsii vieläkin tästä ongelmasta?
Samasta ongelmasta kärsivien kyselyitä löytyy netistä
jo useampia...

Vähänkään isompien tiedostojen lataus ei onnistu, esim OpenOffice asennuspaketin lataus katkeaa samaan paikkaan. HSDPA katoilee.

Onko tietoa onko vika käyttiksessä, firmwaressa, itse tikussa vai Elisan yhteyksissä?

9

1697

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DiplomIngenieur

88.2 megaa tähän mennessä ennätys tuosta tiedostosta, paljonko muilla tulee samalla tikulla samoilla yhteyksillä, häh?

• 2g3g

Käytössä on Saunalahden prepair ja tuo Huawei. Erään maston lähellä latausnopeus n. 420 kilotavua, ja erään toisen 60 kilotavua. Molemmat 3G mastoja ja Huaweistä suora näköyhteys antenneihin ja matka n. 500 metriä. Jotku mastot on niin ruuhkaisia ettei ne pysty välittämään virheetöntä dataliikennettä. Maston välityskyky mitoitetaan vaikutusalueella olevan asutuksen ja liikenteen mukaan. Esim. korvessa jo 20-50 puhelinta voi saada linkin datasiirron tukkoon. Varmin toiminta on suuren kaupungin keskustassa, ja huonoin mökkialueilla, joissa viikonloput kesäaikaan saavat linkkimastot ruuhkautumaan.

• DiplomIngenieur
        2g3g kirjoitti:

Käytössä on Saunalahden prepair ja tuo Huawei. Erään maston lähellä latausnopeus n. 420 kilotavua, ja erään toisen 60 kilotavua. Molemmat 3G mastoja ja Huaweistä suora näköyhteys antenneihin ja matka n. 500 metriä. Jotku mastot on niin ruuhkaisia ettei ne pysty välittämään virheetöntä dataliikennettä. Maston välityskyky mitoitetaan vaikutusalueella olevan asutuksen ja liikenteen mukaan. Esim. korvessa jo 20-50 puhelinta voi saada linkin datasiirron tukkoon. Varmin toiminta on suuren kaupungin keskustassa, ja huonoin mökkialueilla, joissa viikonloput kesäaikaan saavat linkkimastot ruuhkautumaan.

Tiedonsiirto siis pelaa niinkuin pitää ja nopeasti siihen saakka kunnes katkeaa täysin. Itse yhteys kyllä pysyy päällä ja selaimen käyttö, nettiradiot toimii mutta lataus katkeaa täysin, vieläpä usein juuri samassa kohtaa esim tuolla openoffice paketilla! Samoista vioista näyttää muutkin kärsivän, joku varmasti tämän jo selvittänyt, johtunee tikusta tai käyttiksestä joka kyllä ajan tasalla...

• ½!"#¤%&/

Lataa paketteja keskimäärin 120 kilon sekunttivauhdilla eli hyvin pysyy ilmoitetussa nopeudessa (1 Mbit/s). Käytössä Linux Mint 7 johon Elisan E160E asentui kuin heittämällä.

Tiedoksi vain kaikille joilla Linux Mint 7 tai uusi 8 tai vastaavasti Ubuntu 9.04/9.10 että tämä kyseinen Elisan mokkula (E160E) asentuu kuin leikiten.

Sen sijaan Ubuntu 8.04 se ei onnistu niin vain. 8.10 on kysymysmerkki.

• vi..n!

Vika on. Kännykkä vista pc. Olen lukenut myös näitä palstoja ja ongelmia tuntuu olevan kaikilla kokoonpanoilla. Joku oli vaihtanut kännykän mokkulaan ja se muka auttoi. Sitten seuraavassa viestissä toinen sanoo että mokkula pätkii. Jos jollain olisi jotain oikeita ratkaisuja, olisin niistä erittäin kiinnostunut myös.

• Mitään vaikutusta

Asiaan ? Mulla Elisan Huawei E160E mokkula ei toimi, kun 2G verkossa koska liikaa etäisyyttä lähimpään tukiasemaan. Eniten harmittaa se, kun ei pysty lähettämään sähköpostia ollenkaan, kun ei uusi viesti osio lataudu. Postin vastaanotto kyllä toimii. Kuvatiedostot latautuu kiusallisen hitaasti.
        Vituttaa !

• vitut...........................

aika varmasti elisan yhteyksissä tukiasemat paskoja

• %#&/#"!

Juuri sama vaiva, ja Huawei E160-tikku.
      Nettinopeus näytti aina melkein tasan 1 megaa, mutta latauksista ei tullut mitään.
      Ja vielä onneton aloitin Ubuntun asennuksella, ja siihen olisi pitänyt saada yli 200 päivitystä.
      Hermot aivan riekaleina.
      Sama juttu toisessa koneessa XP:llä. Mikään lataus ei onnistunut, kun aina yhteys hiipui ja sammui kokonaan.
      Pyyhkäsin Shopittiin pyhää raivoa täynnä, ja en ehtinyt kuin asian selittää, niin löivät käteen E169-tikun, että kokeile tuolla.
      Jumankavita, sillä latasin Ubuntun koko distron vajaa 800 Mb, OpenOfficen ja muutakin, eikä kertaakaan mitään häikkää !!!! Ja minä taistelin 3 kk ##%¤&/&##
      Tikku vaihdettiin päikseen.

Netistä tongin tietoja.
      Tämä loistavasti toimiva E169 on vanhempi, ja siitä on tehty halpismalli E160 massatuotantoon, ja minulla se oli latauksen osalta täysin toimimaton susi!
      Minun 3 kk:n tuskien tiessä ei ollut mitään muuta syytä.

• ½!"#¤%&/

...toiminee Ubuntu 9.04:ssä. Sen sijaan vuoden 2008 Ubuntulla ei taida onnisua. Itselläni ei ainakaan onnistunut asennus 8.04:llä koska MITÄÄN EI TAPAHTUNUT.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      89
      4220
    2. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      103
      2373
    3. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      34
      2348
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      97
      2114
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1907
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      32
      1885
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1577
    8. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      29
      1548
    9. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      188
      1540
    10. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      75
      1304
    Aihe