Nyt kävi näin

juuh,..

Elikkä, olen tälläinen 15v poika, ja tajusin muutama viikko sitte että kuinka paljon mä oikeesti vietän aikaa koneella.

Ostin kuntosalikortin ja aloin kuntoilemaan sen ulkopuolellakin, ollut enemmän kavereiden kanssa.

Siltikään en oikein ymmärrä että mitä muuta tekemistä olisi kuin koneella oleminen. Aikaisemmin ja vieläkin siis vietän erittäin kauan aikaa päivittäin koneella.

Niin, että siis miten pääsisin tästä nettiriippuvuudesta pois ja mitä muuta tekemistä olisi?

5

534

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kanssa aikaa

      siinähän se oikeastaan on.

      Järjestäkää kavereiden kanssa jotkut hauskanpitobileet ihan vain kavereiden kesken, eli syötävää ja vaikka hyvä leffa.

      Tai jos teissä on taitoa sen verran että osaatte tehdä ruokaa, niin tehkää ruokaa yhdessä ja vetäkää se naamariin.

      Menkää porukalla lenkille. Kyllä porukasta aina joku lähtee lenkille mukaan ja siinä samalla voi jauhaa paskaa.

      • on tälläinen

        tilanne, että JOKAINEN kavereistani viettää koko päivän koneella. Itse olisin kyllä lähdössä heidän kanssaan lenkille, mutta tunnen kaverini niin hyvin, että kukaan ei ole lähdössä.

        Itse tunnen kuitenkin itseni paljon sosiaalisemmaksi kuin kaverini, ja näin se onkin.
        Ruoan laitosta en ole niin varma, tuntuisi aika oudolta edes ehdottaa.

        Jos haluan olla kavereideni kanssa meidän on oltava koneella/pelattava konsoleilla.


      • kävisi niin

        Jos kävisi niin että saisin pari kaveria lenkillä, tiedätte varmaankin mitä puheenaiheet olisivat.


    • :/

      No ootko harkinnu jotain mielekästä harrastusta, josta kaikki vois kiinnostuu yhessä? Tai sit vaikka yksinki voit mennä ni saisit kavereita, jotka tekee muutaki. Mun isoveljelle kävi samoin siin just 14-15- vuotiaana, eikä päässy siitä riippuvuudesta erroon. Se on nyt 19 ja vieläki on päivät pitkät himas pelaamassa ja dataamassa. Jos se menee kavereiden kaa johonki, ni joko dataamaan tai juomaan, eli kannattaa nyt irrottautuu. Tee itelles vaikka aikataulu tyyliin 10 tuntii viikossa koneella ja koita säästää sitä. Sit joskus jos tulee "heikko hetki" ni voit käyttää säästettyy aikaa koneella oloon hyvällä omalla tunnolla

    • emiliaa

      voit vaikka soitella kavereille, olla kaupungilla heidän kanssaan, käydä kahvilla tai syömässä, voit alottaa vaikka lukuharrastuksen. Lukemisessa on se, että joitain se kiinnostaa ja joitain ei, mutta ihmiset sanovat, et se ei kiinnosta heitä, vaikka eivät ole edes kokeilleet. Kaikilla oikeesti löytyy jostain joku kiinnostava kirja.

      Voit laitella ruokaa? Kuunnella musiikkia, mennä ulos istuskelemaan vaikka ipodin kanssa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    Aihe