Kumpikos kannattaa ottaa? Harvia näyttäisi ainakin olevan hivenen kalliimpi.
Harvia AinaValmis vs. Helo Hetivalmis
11
44670
Vastaukset
- kale
täysin tuhnut löylyt antavat molemmat-- surkeaa---
- Pate
Makuja on monia -toinen tahtoo grillata itseänsä saunassa niin että hartioille nousee vesikelloja.
Itselle taas maistuu sellaiset pehmeät, kosteat löylyt. Ja siihen tarpeeseen sopii esim. tuo Harvian Forte tosi hyvin ("instant pleasure", mitäköhän tuostakin tulee joillekin mieleen :-))
Allaolevan linkin kuvassa kiuas on vielä pakkauksessaan (ei siis käyttövalmiina...):
http://koti.mbnet.fi/patrick/talo/152_5240.JPG
Omalla kohdalla kiukaan valintaan vaikuttivat suuresti ulkonäkö ja makuasioistahan ei sovi kiistellä. Hyvä kiuas siis, sano. - Pate
Pate kirjoitti:
Makuja on monia -toinen tahtoo grillata itseänsä saunassa niin että hartioille nousee vesikelloja.
Itselle taas maistuu sellaiset pehmeät, kosteat löylyt. Ja siihen tarpeeseen sopii esim. tuo Harvian Forte tosi hyvin ("instant pleasure", mitäköhän tuostakin tulee joillekin mieleen :-))
Allaolevan linkin kuvassa kiuas on vielä pakkauksessaan (ei siis käyttövalmiina...):
http://koti.mbnet.fi/patrick/talo/152_5240.JPG
Omalla kohdalla kiukaan valintaan vaikuttivat suuresti ulkonäkö ja makuasioistahan ei sovi kiistellä. Hyvä kiuas siis, sano.Tuli päivitettyä linkki, uusi on siis:
http://koti.mbnet.fi/patrick/talo/152_5240_Harvia_Forte.JPG - Kele
vissin lääkkeet ottamatta. Kun hetivalmis kiuas on oikein mitoitettu ja ilmavaihto oikea saat valtavan hyvät löylyt.
- Pate
Kele kirjoitti:
vissin lääkkeet ottamatta. Kun hetivalmis kiuas on oikein mitoitettu ja ilmavaihto oikea saat valtavan hyvät löylyt.
Jeps, kun hetivalmiiseen kiukaaseen mättää riittävästi vettä niin alas tulee isompikin ukko (itse olen 190 cm :-))
- Vanhempi suunnittelija
Pate kirjoitti:
Jeps, kun hetivalmiiseen kiukaaseen mättää riittävästi vettä niin alas tulee isompikin ukko (itse olen 190 cm :-))
Ei epäilystäkään ettei tule. En minäkään viihtynyt kylmässä saunassa kuin minuutin ja tulin pois.
On meinaan kokemusta. Ostin käytetyn 200 eurolla aloituskiukaaksi 3,5 vuotta sitten, kokeilin muutaman viikon ja totesin paskaksi ja myin eteenpäin jollekin seuraavalle kokeilijalle isolla voitolla. Nyt on Harvia 9 kW puolessa tunnissa-valmis ja puukiuas niinikään puolessa-tunnissa valmis. Kun panee molemmat samaan aikaan on varttitunnissa-valmis siinä. - kale
Kele kirjoitti:
en puhu vesirakoista--koko idea on susi syntyessään--Hetivalmis-- eli hetivalmis 30minuuttia--ompa todella HETI VALMIS--OIKEA DRIVE THROUGH--SYDÄNVIKAISILLE SOPII TUHNUPÖSSYT
- Ei kinkku
Eivätpä tiedä Kale & knit mistä puhuvat. Mulla on ollut Harvia AinaValmis jo 10 vuotta ja edelleen toimii hyvin. Anopilla on Helon vastaava - ei siinäkään sinällään mitään vikaa ole, mutta sauna vähän normaalia isompi ja huonosti eristetty, koska se on aikanaan puukiukaalle tehty.
Minun saunani on normaali n. 8 kuutioinen ja hyvin riittää lämpö. Näissä molemmissa kiukaissa on alhaalla luukku, jonka avaamalla saa kivien läpi virtaavan ilman määrää lisättyä ja silloin löylyt ovat kuumemmat ja kuivemmat. Luukun ollessa kiinni, löylyt ovatkin tuhnut, mutta ah niin kosteat...- Prio
Muutetaan huomenna uuteen kämppään ja siellä odottaa Harvia Forte ainavalmis kiuas...Kertokaahan siitä "höyrysauna" ominaisuudesta jotain :)
- nautiskelija
Prio kirjoitti:
Muutetaan huomenna uuteen kämppään ja siellä odottaa Harvia Forte ainavalmis kiuas...Kertokaahan siitä "höyrysauna" ominaisuudesta jotain :)
Meillä on ollut Harvia Forte melkein vuoden. Muuten tosi mukava, mutta heikko lenkki siitäkin löytyi. Kannen saranat pitää vaihtaa puolen vuoden välein. Se kyllä kismittää. Luulisi tällä hinnalla saavan vahvemman systeemin.
- juha
Prio kirjoitti:
Oheisesta linkistä löytyy paljon tietoa kiukaan käytöstä ja toiminnoista. Itse en vielä moista kiuasta omista, mutta ostopäätös on jo 80%:sesti valmis. Olen hankkinut tietoa Aina Valmiista kiukaista internetistä jo viikkoja. Luin linkistä löytyvät käyttöohjeet ja aika tyhjentävästi sieltä tietoa löytyi.
http://www.harvia.fi/pdf/AF_FISV.pdf
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236935Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401231Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61827Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14746- 43723