Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

JA FINNIT KAIKKI POISSA

EPIDUO

Hej:) Ajattelin kertoa tänne teille kanssaystävät, että löysin mulle sopivan avun finneihin ja lievään akneen joka kulkee suvussa osittain. Oon kärsiny finneistä noin 14 vuotiaasta, nyt oon pian 22. Nyt kesällä iho oikeen pamahti käsiin ja käppäilin taas kerran lääkärille joka määräs apteekista tuotteen = EPIDUO. Ja muutaman päivä käytön jälkeen se jo auttoi ja nyt ei oo näpyn näppyä:) Oon testannu jos se auttais mustapäihin, joita löytyy paljon, mutta joita ei onneksi meikkivoiteen alta oikein näy. Ei se taida niihin auttaa, mutta ajattelin alkaa käymään kosmetologilla niin iho näyttää paremmalta. Mutta tosiasias ne näpyt vaivas kesällä niin paljon etten meinannu ulos päästä.. Menkää ja pyytäkää tota epiduota jos näpyt vaivaa, suosittelen lämpimästi:)

12

5396

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • llllpppp

      Hei saako Epiduo lääkettä apteekista ilman reseptiä?
      Ja mikä on hinta?

      • ap

        lääkärille piti mennä näppyjä näyttämään. Olikohan 25e/30ml tuubi... Mut aika riittoisaa se on ku ei tarvii ku näppylöiden päälle laittaa.. Ja en oo ihan varma hinnasta koska ostin sen katsomatta pahemmin hintaa kun iho oli niin kauhee..


      • hinnat

      • ajsfdjkhafds

    • Mau__

      Itse kävin läpi 4kk Epiduo-kuurin. ensimmäisinä päivinä ja viikkoina ihoni parani silminnähtävästi mutta ikävä kyllä kolmannen viikon kohdalla haitat ohittivat hyödyt.

      Epiduon tarkoitus on paikallisesti kuivattaa ihoa (en muista oliko lääkkeessä mukana ulkoisesti käytettävää antibioottia myös) mutta vaikutus oli niin raju että kasvojeni iho kuivui hilseämispisteeseen. Kuivattava efekti tulee esiin vasta 1-3pv käyttämiskerrasta. Poskista ja leuasta iho hilseisi ja rapistui mutta kuitenki sen pahemmin kuoriintumatta. Lääke ei siis uusi ihoa kuten vaikkapa Roaccutan mutta sen sijaan vaan kuivattaa sitä päällisin puolin. Orionin Aqualan ja Humektan -sarjan kosteusvoiteet auttoivat väliaikaisesti mutta nekin vain "liimasivat" hilseilleen ihon takaisin, vesipesunkin jälkeen iho oli kuin saharan aavikko.

      Käyttäkää ainetta varovasti ja kohtuudella vaikka alussa saisittekin nopeita muutoksia suurilla kerroksilla voidetta. Levittäkää voidetta ohuelti(!, vain nuppineulan nupin kokoinen määrä / parin finnin alue ) vain kriittisimmille aknealueille iltaisin (vaikutusalue on noin 0.5 - 1 sentin suurempi kuin voiteen levitysalue). Älkää laittako voidetta aamuisin kuin korkeintaan puhkeamispisteessä olevien finnien päälle kuivattamaan niitä (voi lisäillä päivän mittaan) ja välttäkää aurinkoa, se todella kuivattaa ihoa entistä enemmän.

      Itse laitoin yleensä iltaisin pienen kerroksen Humektania ja annoin sen imeytyä ennen lääkevoidetta jos ihoni oli erittäin kuiva.

      Itse olen Roa-kuurilla ja tulokset ovat huimat! Toivottavasti teille kuitekin riittää Epiduo eikä tarvitse kärsiä Roan sivuvaikutuksista! :)

      • Akneakneakneakne

        Itselläni epiduo kuivatti rinnan alueen hilseileväksi. Ihoalue punotti ja oli kamalan näköinen. Toisaalta akne kyllä hävisi hetkeksi mutta kun annoin ihoalueen rauhoittua ja parantua epiduon jälkeen niin akne pamahti uudelleen samaan kohtaa.

        Epiduo myös värjäsi jokaisen paitani, lakanat, tyynyliinat ja pyyhkeet.

        En suosittele herkkäihoisille.


      • gaagga
        Akneakneakneakne kirjoitti:

        Itselläni epiduo kuivatti rinnan alueen hilseileväksi. Ihoalue punotti ja oli kamalan näköinen. Toisaalta akne kyllä hävisi hetkeksi mutta kun annoin ihoalueen rauhoittua ja parantua epiduon jälkeen niin akne pamahti uudelleen samaan kohtaa.

        Epiduo myös värjäsi jokaisen paitani, lakanat, tyynyliinat ja pyyhkeet.

        En suosittele herkkäihoisille.

        eipä tuota kannata käyttää ellei ole jtkn antibioottia.


      • Lovely123321
        gaagga kirjoitti:

        eipä tuota kannata käyttää ellei ole jtkn antibioottia.

        Mulla on ollu EpiDuo 2 kuukautta käytössä.
        Aluksi 3-4 päivän jälkeen iho muuttui punaiseksi, hilseili, kosteusvoiteen laitto siis oikeasti sattui. Jonkin ajan päästä ihoni tottui siihen eikä enään hilseillyt.
        Nyt, 2 kuukauden jälkeen ihoni on karmeampi kuin koskaan, joskin on kuivanut niin ettei enää kiillä pari tuntia pesun jälkeen. Ei siis ole toiminut minulla.

        Mutta sulle, aloittaja, sanon sen, että ihotautilääkärin mukaan EpiDuo poistaa myöskin mustapäät.


      • Bläääh
        Lovely123321 kirjoitti:

        Mulla on ollu EpiDuo 2 kuukautta käytössä.
        Aluksi 3-4 päivän jälkeen iho muuttui punaiseksi, hilseili, kosteusvoiteen laitto siis oikeasti sattui. Jonkin ajan päästä ihoni tottui siihen eikä enään hilseillyt.
        Nyt, 2 kuukauden jälkeen ihoni on karmeampi kuin koskaan, joskin on kuivanut niin ettei enää kiillä pari tuntia pesun jälkeen. Ei siis ole toiminut minulla.

        Mutta sulle, aloittaja, sanon sen, että ihotautilääkärin mukaan EpiDuo poistaa myöskin mustapäät.

        Oon käyttänyt epiduoa vajaa vuoden ja kyllä se kuivattaa pienemmät finnit. Isompiin ei auta.

        Ei kannata levittää koko naamaan, vain finnien päälle. Miinuksena on, että se aiheuttaa kutinaa ja punertavaa hilseilevää ihottumaa siihen kohtaan, mistä poistaa finnin. Se lähtee kyllä parissa päivässä pois. Itse laitan bepanthen emulsiovoidetta näihin kohtiin.

        Eli parempi kuin ei mitään, mutta ei mikään ihme aine. Ei varmaan kannata, jos on paha akne. Itelläni käytössä myös Diane Novat, jotka on rauhoittanut ihoa, muttei poistanut kuitenkaan aknea kokonaan... Nykyään naamassa yleensä n. 10 näkyvampää finniä, kun ennen Dianeja oli useita satoja.. Kai tässä pitäis tyytyväinen olla, vaikka voishan toi akne jo pikku hiljaa parantua kun oon jo 27 v...


      • äiti80

        Mun tyttö on käyttänyt tätä geeliä ja se todella auttaa ihoon. Pitää olla sinnikäs ja kestää polttelu ja ihon järkyttävä kuivuminen,,,ensimmäiset 6 kk oli yhtä tuskaa, mutta nyt on tulos paljon parempi ja kestävämpi kuin oli antibiootti-kuureilla ollessa. Edelleen rasva siis käytössä, mutta kirvely ja kuivuminen on jo helpottanut. Itselläni nuorena syöty Roacuttan kuurikaan ei tuonut pysyvää apua omaan ihoon. Toivon , että tyttöni iho pysyy jatkossakin tämän rasvan avulla näin hyvänä. Suosittelen kaikille joilla on oikeasti huono iho! Mutta varautukaa kärsimään joitakin kuukausia aluksi.


    • asdkj4k5123234234

      Itellä samaa ainetta nimellä Differin, vain tuo Brevoxyyli puuttuu, tosin itsellä ei tulehduksellisii näbbylöitä näy... ja toimii silti hyvin.

    • Aknedoctor234

      örh, heittäkää tuo epiduo vek, Benzooliperoksidi on ihon tuho numero #1.

      Differin on ihon parannus numero #1, sen jälkeen avitcid.

      kokemusta on.
      Hyi vittu tuo peroksidi mitä epiduos on.... se syö ihon elävältä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2015
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1430
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1337
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      69
      1216
    Aihe