Morjesta! Tuli hankittua tosiaan bayliner 2455 ciera sunbridge.Muutamia oireita tollasessa vanhassa veneessä aina on,tässä muutama johon kaipaan hiukan asiantuntevaa neuvoa:
-Mistä ottaa gm:n diesel kierroslukumittari käskynsä,toisin sanoen kierroslukumittari ei toimi.
-Jääkaappi ei kylmene,kaasun kanssa en oo päässyt yrittämään mutta sähköllä kokeillessani,kaapin sisällä olevat elementit lämpeni.Otin kaapin irti ja olen sitä nyt heilutellut ja sekoitellut koska luin jostain että kaapin "sekoittelu" sais kaapissa olevat "liemet"liikkeelle. -Ei ainakaan toistaiseks ole auttanut.
-Kuinka pitää vaihdevaijeri säätää,tällä hetkellä se on sellanen että vapaalle on hiton vaikea saada asettumaan.Aina tahtoo loikata pakki tai eteenpäin ja jos sattuu vapaalle putoamaan,kuuluu sellanen ääni kuin vaihde olis juur menossa päälle eli gggrrrrr .... =)
-Paljonko tollasen gm:n 6,5 l diesel kuuluu ottaa kierroksia vapaalla ja paljonko veto päällä?Tällä hetkellä ei ainakaan veto päällä ota kierroksia juur mitään,Jaksaa juur kuljettaa venettä 20 solmun nopeudella,Voi olla että potkuri on liian suuri moottorin tehoon nähden Koska ei kertakaikkiaan jaksa sillä kulkea.En nyt muista sen kokoa mut jos omia muistatte,laittakaa esille.
Terv Jussi
Tuli Hankittua Bayliner
12
1869
Vastaukset
- pumpulla?
Mikä vetolaite? Varmaankin Cobra...Miksei myyjältä/edelliseltä omistajalta voinnut
kysyä?- ostit
Miksi ihmeessä ostit jossa tuollaisia vikoja.. aika "normaaleita" vikoja on mutta kyllä pala rahaa ja hermot kun noita ratkot mutta toivottavasti oli vähintään 5000e halvempi kuin vastaava kunnossa olevat paatti!?
Ensinnäkin,kone on se 6,5 niinkuin kirjoituksestani käy ilmi.Toiseksi,Se nuori kolli joka veneen myi,ei tiennyt siitä sen enempää kuin sika sateliitista.Kolmanneksi,veneen hinta oli tosiaan sen 5 tuhatta halvempi muihin vaihtoehtoihin verraten.Neljänneksi,vaihdeongelman sain jo korjattua vaijeria säätämällä.
- kun..
Rahti3187 kirjoitti:
Ensinnäkin,kone on se 6,5 niinkuin kirjoituksestani käy ilmi.Toiseksi,Se nuori kolli joka veneen myi,ei tiennyt siitä sen enempää kuin sika sateliitista.Kolmanneksi,veneen hinta oli tosiaan sen 5 tuhatta halvempi muihin vaihtoehtoihin verraten.Neljänneksi,vaihdeongelman sain jo korjattua vaijeria säätämällä.
6.5 moottoreita alettiin käyttämään muualla kuin alkuperäisessä kohteessaan,
pumpuksi vaihtui 6.2 koneen pumppu..vaihdeongelma kuulosti legendaariselta mikrokytkin vialta.. kun.. kirjoitti:
6.5 moottoreita alettiin käyttämään muualla kuin alkuperäisessä kohteessaan,
pumpuksi vaihtui 6.2 koneen pumppu..vaihdeongelma kuulosti legendaariselta mikrokytkin vialta..Taideettiin saada tosiaan järjestykseen,luulisin.Sikäli erikoinen juttu tuli mieleeni,korjatkaa jos olen väärässä: Ymmärrän mikrokytkinten tarkoituksen Bensiini koneissa jossa saadaan sytytystä häirittyä niillä mikrokytkimillä mutta miten on sitten dieselin kanssa?Ainakaan minun moottorin mikrokytkimet ovat täysin tiedottomat koneen käydessä ja eihän tollasessa vanhassa mekaanisella pumpulla varustetussa dieselissä ole lainkaan vastaavaa sytytysjärjestelmää kuin bensiinikäyttöisessä.
Kierroslukumittarin ongelmaa en ole saanut ratkaistua,laturilta lähtee kolme johtoa ja mittarille tulee kolme johtoa.Kokeilin yleismittarin kanssa mittarin päästä lukemia,Yksi on maa ja kahteen tuleen tulee n 12,5 volttia ja sit on luonnollisesti mittarivalaistus mut se me voidaan jättää sikseen.Onko siis tulkittavissa että mittari vain on sökö?
Näihin jos saan jotain järkevää vastausta,oon kiitollinen.Rundikello kun on kuitenkin aika tärkee juttu.
Jaa niin,Kertokaas nyt vielä,paljonko tollananen 6,5 l diesel kiertää ajossa,tyhjäkäynnillä kiertää kyllä hyvin ja vastaa kaasuun herkästi mut mut vetopäällä puhti puuttuu eikä myöskään vauhtia otettaessa pöläytä mustaa yhtään,onko siis tulkittavissa että polttoainesuodatin on jumissa.Uuden aion joka tapauksessa hankkia.
Terv JussiRahti3187 kirjoitti:
Taideettiin saada tosiaan järjestykseen,luulisin.Sikäli erikoinen juttu tuli mieleeni,korjatkaa jos olen väärässä: Ymmärrän mikrokytkinten tarkoituksen Bensiini koneissa jossa saadaan sytytystä häirittyä niillä mikrokytkimillä mutta miten on sitten dieselin kanssa?Ainakaan minun moottorin mikrokytkimet ovat täysin tiedottomat koneen käydessä ja eihän tollasessa vanhassa mekaanisella pumpulla varustetussa dieselissä ole lainkaan vastaavaa sytytysjärjestelmää kuin bensiinikäyttöisessä.
Kierroslukumittarin ongelmaa en ole saanut ratkaistua,laturilta lähtee kolme johtoa ja mittarille tulee kolme johtoa.Kokeilin yleismittarin kanssa mittarin päästä lukemia,Yksi on maa ja kahteen tuleen tulee n 12,5 volttia ja sit on luonnollisesti mittarivalaistus mut se me voidaan jättää sikseen.Onko siis tulkittavissa että mittari vain on sökö?
Näihin jos saan jotain järkevää vastausta,oon kiitollinen.Rundikello kun on kuitenkin aika tärkee juttu.
Jaa niin,Kertokaas nyt vielä,paljonko tollananen 6,5 l diesel kiertää ajossa,tyhjäkäynnillä kiertää kyllä hyvin ja vastaa kaasuun herkästi mut mut vetopäällä puhti puuttuu eikä myöskään vauhtia otettaessa pöläytä mustaa yhtään,onko siis tulkittavissa että polttoainesuodatin on jumissa.Uuden aion joka tapauksessa hankkia.
Terv Jussion sähköinen pumppu, eli tiedon voit ottaa eculta. Mutta jos otat tiedon laturilta niin antaa 12 pulssia per kierros...varmaan halvinta/järkevintä ostaa tarvikevermeet.
Vanha Cobra ei varmaan tykkää dieselin väännöstä vaihdettaessa vaihteita...
Periaatteessahan dieselit tuli vasta kartiokytkinmalliin joka on jo huomattavasti
parempi..
- Crisu....
Terve Jussi!
Jos omsikan välitys-suhde on 1:1.5 niin potkurin tulis olla 17-19" nousulla.
Yhden tuollaisen dieselöinnissä ollut mukana ja useamman kertaa sillä ollaan ajeltu.
Kyllä 6.5L koneen pitäis jaksaa hyvin viedä tota beikkuu. Ainakin pumppu kannattaa käyttää dieseleihin erikoistuneella pajalla testattavana ja säädettävänä venekäyttöön paremmin sopivaksi.
Tämän ko. projektin osalta pumppu säädettiin ekan kesän jälkeen Mynädieselissä. Tehot kasvoi selvästi ja varsinkin liukuun nousu parani. Viiden hengen kuorma varusteet ja ei mitään teho ongelmaa.
17" potkurilla 3100rpm nopeus 28 solmua. Max kierrokset n. 3600. Eipä tullut silloin GPS:ää katottuu.- saadaan
laturilta... välitys taitaa olla tiheämpi, tuo on periaatteessa 7.5 7.45 koneiden välitys..yhden kanssa tuollaisen beikun tiedän, oliskohan kulkenut vajaa 40solmua
5.7 koneen välityksillä..
Enkä muutenkaan koskaan ota kantaa mihinkään joka liittyy OMC:n vetolaitteisiin, niihin kysymyksiin löytyy kyllä päteviä vastaajia muutenkin.
Mutta jääkaappisi. Kuullostaa kovasti siltä, että kylmäaine on karannut. Pätevä asentaja voi paikallistaa vuotokohdan, ja sen tiivistämisen jälkeen täyttää uudet kylmäaineet. Itse et sitä voi tehdä. Ainut riski on jääkaapin ikä, jos se on 80-luvulta, niin siihen sopivaa kylmäainetta ei välttämättä enää saa käyttää (jolloin uuden hankinta on välttämätöntä). Jossain kohtaa kaappia pitäisi löytyä kilpi jossa mainitaan kylmäaineen laatu ja täyttömäärä. Kirjoita tiedot muistiin, ja soita kylmäkonehuoltoon, sieltä saat heti vastauksen korjauksen mahdollisuudesta/mahdottomuudesta.- pelle peltier
Onkohan kaappi peltier elementillä? Silloin syöttösähkön napaisuus vaikuttaa siihen että lämpeneekö vai kylmeneekö.
Vaikuttaa että olet ostanut "sian säkissä". Etkös koeajolla huomannut mitään erikoista?
Kierroslukumittarin pulssi otetaan laturin W-liittimeltä. Mittari näyttää mitä näyttää sillä siihenhän vaikuttaa laturin hihnapyörien suhde. Kukaan tällä palstalla ei tiedä kuinka mittari saadaan näyttänään oikein. Mittarin näyttämää voi verrata johonkin luotettavaan mittariin ja tehdä vaikka itse omat lukemat tauluun (rumat). Mittarin näytön kalibroinista täältä ei kannata mitään kysyä sillä sitä ei kukaan osaa eikä siitä mitään ymmärrä. En minäkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1597307
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1506016- 1535337
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.484757Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?554088- 733312
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.623280Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m253122- 472497
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢182409