Viragossahan on öljytankki alhaalla vasemmalla ja tarkistus ikkuna vieläkin alempana, minkä näkee kun pyörä on pystyssä. Missä on vaihteiston öljyt vai onko ne kenties samassa??? Kardaanin öljyventtiili on takapyörässä, mutta missä vaihteiston??? Epätietoinen...pää leviää!
Virago 535:n öljyt...
8
4974
Vastaukset
- ququ
Eiköhän sen vaihteiston öljymäärän näe siitä tarkistusikkunasta!
- bzzrr
Tarkoittaako tuo "ystävällissävyinen" vastaus, että moottorin ja vaihteiston öljyt ovat yksi ja sama asia. Itse kysymykseenhän ei vastattu. : (
- motskareissa
bzzrr kirjoitti:
Tarkoittaako tuo "ystävällissävyinen" vastaus, että moottorin ja vaihteiston öljyt ovat yksi ja sama asia. Itse kysymykseenhän ei vastattu. : (
Moottorissa ja vaihteistossa.
- Sanasieppo
bzzrr kirjoitti:
Asiahan tuli tuossa jo selväksi.
En lakkaa ihmettelemästä, miksi suurin osa täällä säästelee sanoja ikäänkuin ennen, sähkösanomia lähetettäessä. Silloin se perustui siihen, että jokaisesta sanasta joutui maksamaan erikseen :)
Tässä monisanaisempi vastaus:
Kyllä, näissä nykypyörissä on yksi ainoa öljytila. Siinä samassa liemessä lilluu, paitsi kampia ja vaihteistoa ja kytkintä, myöskin alternaattori eli generaattori eli laturi.
Siitä seuraa että öljynä on syytä käyttää 4-tahti moottoripyörille tarkoitettuja öljujä, jotka ovatkin kaupoissa selvästi merkittyinä. "Tavallisista" moottoriöljyistä ne poikkeavat lähinnä siinä, että niihin on lisätty kytkimen pitoa parantavia aineita. Kytkin siis saattaa luistaa jos käyttää tavallista, autoissa käytettävää öljyä. Valitettavasti tämä merkitsee sitäkin, että täyssynteettisten öljyjen käyttö ei ole mahdollista. - bergsman
Sanasieppo kirjoitti:
Asiahan tuli tuossa jo selväksi.
En lakkaa ihmettelemästä, miksi suurin osa täällä säästelee sanoja ikäänkuin ennen, sähkösanomia lähetettäessä. Silloin se perustui siihen, että jokaisesta sanasta joutui maksamaan erikseen :)
Tässä monisanaisempi vastaus:
Kyllä, näissä nykypyörissä on yksi ainoa öljytila. Siinä samassa liemessä lilluu, paitsi kampia ja vaihteistoa ja kytkintä, myöskin alternaattori eli generaattori eli laturi.
Siitä seuraa että öljynä on syytä käyttää 4-tahti moottoripyörille tarkoitettuja öljujä, jotka ovatkin kaupoissa selvästi merkittyinä. "Tavallisista" moottoriöljyistä ne poikkeavat lähinnä siinä, että niihin on lisätty kytkimen pitoa parantavia aineita. Kytkin siis saattaa luistaa jos käyttää tavallista, autoissa käytettävää öljyä. Valitettavasti tämä merkitsee sitäkin, että täyssynteettisten öljyjen käyttö ei ole mahdollista.Useat nyky-pyörät "vaativat" täys- tai osa-synteettistä öljyä,
jota voi ostaa sieltä missä MP-öljyjä myydään.
Eli väite:
>>Valitettavasti tämä merkitsee sitäkin, että täyssynteettisten öljyjen käyttö ei ole mahdollista. - low-tech
bergsman kirjoitti:
Useat nyky-pyörät "vaativat" täys- tai osa-synteettistä öljyä,
jota voi ostaa sieltä missä MP-öljyjä myydään.
Eli väite:
>>Valitettavasti tämä merkitsee sitäkin, että täyssynteettisten öljyjen käyttö ei ole mahdollista.En muista enää API-luokitusta märälle kytkimelle. Oliko nyt niin, että SG käy vai oliko niin että ei käy? Niitä oli sen tuhat lyhennettä.
Siitä huolimatta, itse tungen motonetin 20w50 all fleet mineralia joka paikkaan, jamahaan, hoodeeseen sekä autoon (ja kerronko minne) ja hyvin toimii käytännössä.
Itse asiassa kierrätän ne öljyt joskus ensin mopoissa ja tuuppaan ne seuraavaksi autoon jos se sen hetkinen kuluttaa sitä. Se on nääs sitä hiilijalanjäljen pienentämistä.... - Motonomi
low-tech kirjoitti:
En muista enää API-luokitusta märälle kytkimelle. Oliko nyt niin, että SG käy vai oliko niin että ei käy? Niitä oli sen tuhat lyhennettä.
Siitä huolimatta, itse tungen motonetin 20w50 all fleet mineralia joka paikkaan, jamahaan, hoodeeseen sekä autoon (ja kerronko minne) ja hyvin toimii käytännössä.
Itse asiassa kierrätän ne öljyt joskus ensin mopoissa ja tuuppaan ne seuraavaksi autoon jos se sen hetkinen kuluttaa sitä. Se on nääs sitä hiilijalanjäljen pienentämistä....API ei luokittele mitään märälle kytkimelle. JASO sitä vastoin luokittelee eli purkista pitää löytyä teksti JASO MA tai JASO MA2, joka on uudempi.
- Mopottaja
http://www.yccf.fi/fi/ linkit osiosta löytyy linkki mistä saat huoltomanuaalin ladattua netistä. Suosittelen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2474639Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii773086- 472473
- 281813
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451777- 811470
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851295PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69958
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894