Käyttääkö kukaan muu panacodeporetta migreeniin.
Itsellänin on ed. mainittu , sekä maxalt rabtab.
Oletteko tunteet reseptin uusimis reissulla itsenne vähintään narkkareiksi?
Kerrankin yksi laittoi 2x 3 maxalt tablettia.Minulla saattaa olla migreeniä kolmekin kertaa viikossa.
Että saa juosta sitten koko ajan uusimassa.
En viitsisi joskus lääkärissö mainita koko sanaa MIGREENI, olen niin kyllästynyt siihen vähättelyyn.
´Jos minullla ei kohtauksen iskiessä ole lääkettä, niin se on kuusi tuntia vähintään oksentelua ja lopulta sairaalaan piikille.
lääkegallup
19
50254
Vastaukset
- Ibu
Tuntuu vähän oudolta. Ton tilalle mielellään
laittas vaikka Pronaxen mixtuuran ja kyllä
se pillereinäkin nopeesti imeytyy.
Kodeiini tuntuu turhalta. Vaikka ei riippuvuus-
vaara mikään suuri ole normaaliannoksilla.
Toi Maxalt ei ole mikään huumaava mutta annos
on **ISO** ja noin ison annoksen käyttö voi olla
todella vaarallista sydämelle ja vielä pitkään
käytettynä.
Oletko kokeillut beetasalpaaja estohoitoa eli
esim. Propral lääkärin määräämällä annostuksella
ja sekaan joku kipulääke jatkuvaan käyttöön
vaikkei oireita olisi. Tätä vaikka vuosi, jos
tehoaa voi olla ettet enää tarvitse mitään.
PS. Onko neurologiset tutkimukset tehty??????- jepjep.
mulla pore codeja ja otan aina 5-6 aamulla kerran päivässä ja 2mg rivatrilia 1-2 ja tuntuu et vahvistaa vaan..tai ainaki tasottaa oloa ja nostaa kipukynnystä..lyrica ainakin vahvistaa opiaatteja..et semmosta..jepjep.
- jepujep..
jepjep. kirjoitti:
mulla pore codeja ja otan aina 5-6 aamulla kerran päivässä ja 2mg rivatrilia 1-2 ja tuntuu et vahvistaa vaan..tai ainaki tasottaa oloa ja nostaa kipukynnystä..lyrica ainakin vahvistaa opiaatteja..et semmosta..jepjep.
vielä lisäystä ,et selkäkipuihin määrätty ja en ymmärrä miks ei voi jotain muuta lääkettä määrätä ettei tarviis ottaa tuota codia niin paljon,,maksa voi sanoo kaput..=/..
Kyllä. Terveyskeskuksessa sijaislääkärit katsovat migreenipotilasta, että lääkkeiden väärinkäyttäjähän se siinä. Kokeneemmat lääkärit tietävät migreenistä ja sen hoidosta onneksi enemmän. Kuitenkin ainoat, jotka kohdallani ovat todella tuntuneet ymmärtävän tätä pirullista sairautta, ovat olleet neurologeja.
- Pampi
kuulostaakin tutulta!! Tähänastisista lääkkeistä joita olen migreeniin kokeillut, on tuo Panacod ainoa joka on auttanut itse kohtauksen aikana. Pronaxenia olen myös kokeillut (ja monia, monia muita mm. Zomig, Imigran, Naprometin, Clotam, Miranax, Voltaren) ja tällä hetkellä migreenin estolääkkeenä on Triptyl, joka on kyllä melkoisen hyvin toiminut. Kaapissa odottaa myös Relert-resepti, jonka käyttämistä vältän viimeiseen asti lääkkeen kalliudesta johtuen. Varsinkin tuota Panacid-reseptiä uusiessani tulee kyllä rikollinen olo ja tunnen itseni suurinpiirtein narkkariksi...
- Ibu
käytä, ainoastaan jos eivät muuta saa,
voivat yrittää pitää sillä vieroitusoireita
poissa. Muuta kamaa on kadut ja baarit niin
täynnä, että ei narkkarin tartte panacodia
mennä edes lääkäriltä pyytämään.
Justiin tuli töllöstä juttu, että mm. Subutexia
on kadulla vähän joka toisella.
Samoin Tramalia.
Panacodin kodeiinimäärä on niin pieni,
että jos siitä "säväreitä" joku haluaa
kuolee parasetamolimyrkytykseen saadakseen
edes jotain vaikutusta.
Testeissä se tietenkin näkyy opiaattina.
Narkkarille Panacod on suunnilleen plasebo.
Se, miten migreenipotilas selvittää sen terveyskeskuslääkärille onkin toinen juttu.
Hakeutukaa neurologille, ne edes kuuntelee
ja tajuaa jotain. - m@rc
Ibu kirjoitti:
Samoin Tramalia.
edes jotain vaikutusta.
Se, miten migreenipotilas selvittää sen terveyskeskuslääkärille onkin toinen juttu.
ja tajuaa jotain.Panacod on väärinkäytettynä todellakin riippuvuutta aiheuttava opiaatti. Etenkin samanaikainen käyttö, esim. bentsodiatsepiinien kanssa johtaa hyvinkin nopeasti riippuvuuteen. Puhun omasta kokemuksesta, en siis omaa lääketieteellistä koulutusta tai asiantuntemusta. Parasetamoli itsessään on aikamoinen maksamyrkky (suurina annoksina). Pitkään käytettynä Panacod voi aiheuttaa muitakin haitallisia sivuvaikutuksia, kuten esim. ummetusta ja munuaisvaivoja. Tunnen useita "narkkareita", jotka käyttävät Panacodia muiden huumeiden kanssa. Lääketieteessä on todettu ainakin yksi kuolemaan johtanut tapaus, jossa potilas oli ottanut 9 kpl panacodia ja tapaus oli johtanut kuolemaan.
Olin itse Panacod-riippuvainen noin viisi vuotta, joten uskon tietäväni, mistä puhun. Toivoisin kaikkien tämän viestin lukevalle ihmiselle, ettei suhtautuisi Panacodiin liian "turvallisena" lääkkeenä. Jos on muutenkin riippuvaisuuksiin taipuvainen, niin Panacod on aivan yhtä vaarallinen "huume" kuin muutekin opiaatit. Vaikka yhdessä tabletissa Panacodia ei ole kuin 30 mg kodeiinia, täytyy huomioida se, että toleranssi kasvaa nopeasti käytön myötä. Jos ihminen tarvitsee jotain lihasrelaksanttilääkitystä, on olemassa muitakin - vaarattomampia - vaihtoehtoja, kuten esim. Sirdalud ym. Sirdaludin yhteiskäyttö ei tosin ole mahdollista samanaikaisesti joidenkin antibioottien kanssa (esim. Ciproxin).
Toivon, että tähän mielipiteeseeni suhtaudutaan asiallisesti ja tarpeen vaatiessa kysytään asiasta omalta lääkäriltään. Mielestäni kirjoitus "pöh, narkkarit ei Panacodia käytä" oli virheellinen ja HUOM. vain yhden narkkarin mielipide. - Nimetön
m@rc kirjoitti:
Panacod on väärinkäytettynä todellakin riippuvuutta aiheuttava opiaatti. Etenkin samanaikainen käyttö, esim. bentsodiatsepiinien kanssa johtaa hyvinkin nopeasti riippuvuuteen. Puhun omasta kokemuksesta, en siis omaa lääketieteellistä koulutusta tai asiantuntemusta. Parasetamoli itsessään on aikamoinen maksamyrkky (suurina annoksina). Pitkään käytettynä Panacod voi aiheuttaa muitakin haitallisia sivuvaikutuksia, kuten esim. ummetusta ja munuaisvaivoja. Tunnen useita "narkkareita", jotka käyttävät Panacodia muiden huumeiden kanssa. Lääketieteessä on todettu ainakin yksi kuolemaan johtanut tapaus, jossa potilas oli ottanut 9 kpl panacodia ja tapaus oli johtanut kuolemaan.
Olin itse Panacod-riippuvainen noin viisi vuotta, joten uskon tietäväni, mistä puhun. Toivoisin kaikkien tämän viestin lukevalle ihmiselle, ettei suhtautuisi Panacodiin liian "turvallisena" lääkkeenä. Jos on muutenkin riippuvaisuuksiin taipuvainen, niin Panacod on aivan yhtä vaarallinen "huume" kuin muutekin opiaatit. Vaikka yhdessä tabletissa Panacodia ei ole kuin 30 mg kodeiinia, täytyy huomioida se, että toleranssi kasvaa nopeasti käytön myötä. Jos ihminen tarvitsee jotain lihasrelaksanttilääkitystä, on olemassa muitakin - vaarattomampia - vaihtoehtoja, kuten esim. Sirdalud ym. Sirdaludin yhteiskäyttö ei tosin ole mahdollista samanaikaisesti joidenkin antibioottien kanssa (esim. Ciproxin).
Toivon, että tähän mielipiteeseeni suhtaudutaan asiallisesti ja tarpeen vaatiessa kysytään asiasta omalta lääkäriltään. Mielestäni kirjoitus "pöh, narkkarit ei Panacodia käytä" oli virheellinen ja HUOM. vain yhden narkkarin mielipide.Hei Sinä joka olit panacod-riippuvainen viisi vuotta! Miten pääsit irti? Voit auttaa minua - takana kolme vuotta samaa piinaa...
- .!.O.O.!.
m@rc kirjoitti:
Panacod on väärinkäytettynä todellakin riippuvuutta aiheuttava opiaatti. Etenkin samanaikainen käyttö, esim. bentsodiatsepiinien kanssa johtaa hyvinkin nopeasti riippuvuuteen. Puhun omasta kokemuksesta, en siis omaa lääketieteellistä koulutusta tai asiantuntemusta. Parasetamoli itsessään on aikamoinen maksamyrkky (suurina annoksina). Pitkään käytettynä Panacod voi aiheuttaa muitakin haitallisia sivuvaikutuksia, kuten esim. ummetusta ja munuaisvaivoja. Tunnen useita "narkkareita", jotka käyttävät Panacodia muiden huumeiden kanssa. Lääketieteessä on todettu ainakin yksi kuolemaan johtanut tapaus, jossa potilas oli ottanut 9 kpl panacodia ja tapaus oli johtanut kuolemaan.
Toivon, että tähän mielipiteeseeni suhtaudutaan asiallisesti ja tarpeen vaatiessa kysytään asiasta omalta lääkäriltään. Mielestäni kirjoitus "pöh, narkkarit ei Panacodia käytä" oli virheellinen ja HUOM. vain yhden narkkarin mielipide.kodeiini(metyylimorfiini)...
bentsodiatsepiinit....
bentsot kumoaa kodeiinin vaikutuksen.....tai ei kumoa mutta blokkaa aika kovin...
ainaki mulla.esim 30mg opamox / x4
4h pästä 10x/panacod ni ei ne panacodit muuta sano muutaku et alkaa munuaiset viheltää ja maksa sinertää. - vada
m@rc kirjoitti:
Toivon, että tähän mielipiteeseeni suhtaudutaan asiallisesti ja tarpeen vaatiessa kysytään asiasta omalta lääkäriltään. Mielestäni kirjoitus "pöh, narkkarit ei Panacodia käytä" oli virheellinen ja HUOM. vain yhden narkkarin mielipide.Panacod on kyllä todellakin huume. Kodeiinin voi erottaa parasetamolista helposti. Silloin jäljelle jää vain kodeiini. Ja se on kyllä huumetta se. Psyykkinen riippuvuuus tähän aineeseen syntyy todella helposti. Tottahan riippuvuuden kehittyminen on aina yksilökohtainen asia: Eli älkää rakkaat lähimäiset pelleilkö edes leikillään näiden "lääkkeiden" kanssa. Panacod on kyllä hyvä lääke jos on oikeasti kipeä.
Ps: testattu on, valitettavasti... - tapi
vada kirjoitti:
Panacod on kyllä todellakin huume. Kodeiinin voi erottaa parasetamolista helposti. Silloin jäljelle jää vain kodeiini. Ja se on kyllä huumetta se. Psyykkinen riippuvuuus tähän aineeseen syntyy todella helposti. Tottahan riippuvuuden kehittyminen on aina yksilökohtainen asia: Eli älkää rakkaat lähimäiset pelleilkö edes leikillään näiden "lääkkeiden" kanssa. Panacod on kyllä hyvä lääke jos on oikeasti kipeä.
Ps: testattu on, valitettavasti...Kiitos viestistä!
Olen todellakin käyttänyt monesti Panacodia (lähinnä lihasjännityksen vuoksi), mutta olen käyttänyt sitä myös muutamia kertoja väärin. Olen kanssasi täysin samaa mieltä, että Panacod on huume...väärinkäyttetynä. Hyvä lääke oikeeseen tarpeeseen, mutta liian iso riippuvuuden riski. Hyvää ja tervettä jatkoa sulle! - PanaTrama
.!.O.O.!. kirjoitti:
kodeiini(metyylimorfiini)...
bentsodiatsepiinit....
bentsot kumoaa kodeiinin vaikutuksen.....tai ei kumoa mutta blokkaa aika kovin...
ainaki mulla.esim 30mg opamox / x4
4h pästä 10x/panacod ni ei ne panacodit muuta sano muutaku et alkaa munuaiset viheltää ja maksa sinertää.Bentzotko blokkaa Panat!!??
Mullon Diapam 10mg,Xanor 2mg ja Panacodit&Tramidin 50 mg,enkä oo huomannut mitn blokkausta.
Tarkoititko kenties että bentzot saattas hieman vain vähentää esim.Panacodien vaikutusta-siis sitä euforiaa?? - nistipää
Ibu kirjoitti:
Samoin Tramalia.
edes jotain vaikutusta.
ja tajuaa jotain.Tuosta panacodista...väärin, sen parasetamoolin pystyy helposti uuttamaan paukkulasista (10-15 tabua) pois. Ja kodeiinimäärä kymmenellä tabulla on 300mg, josta 10% metabolisoituu etyylimorfiiniksi...ja antaa kunnon kiksit kyllä. mutmut, panacodit vaihtoon ardinexeiks..niissä on ibuprofeiinia 200mg tabu, turvallista syödä pari liuskaa päivässä..mut ilman taukoja ei euforisoi..ja taukoahan ei pysty pitämään ku on niin julmetusti noita nameja..tramalista vielä..kun se tuli ~10 vuotta sitten markkinoille niin pidettiin "kauheana" lääkkeenä, lääkärit siis..nykyään on opittu että ei se niin vahva ole..ei näy ees perushuumeseuloissa opiaatteina ;P
t: nisti - -Enigma-
Nimetön kirjoitti:
Hei Sinä joka olit panacod-riippuvainen viisi vuotta! Miten pääsit irti? Voit auttaa minua - takana kolme vuotta samaa piinaa...
Kortisooni kuuri ja sairaala reissu!!!
- miss Nefer
Ketorin 100mg on mulle semmoinen sopiva Maxalt Rabtab 10 mg rinnalle. Ketorin pitää osata ottaa tarpeeksi ajoissa ennen kohtausta.
Ku ei tuota Maxaltia ole vara ostaa, kuin palkkapäivänä. Ja pahimmilla viikoilla menisi 4 päivänä yksi kappale. Kysyin apteekissa, että kuinkahan monta pussia sais ostaa kerralla niin meinas että vaikka resepti tyhjäksi. Ja niin kyllä teenkin. Onneksi lääkäri kirjoitti vähän useamman paketin reseptille. Että on siinä naapurin mummoilla ollut ihmettelemistä, kun ostaa ketoriniä, maxaltia ja miehelle vielä eri särkylääkettä.
Estohoidoista ei yksikään onnistunut. Beetasalpaajista jäi kaikista kauhein muistikuva. Tuntui että henki lähtee. Ja koko ajan pyöri päässä. - migrenimamma
minä käytän ja myös kivun ollessa helvetillinen imigramia.Joskus on burana 600mg auttanut...ja myös miranax...mutta sehän riippuu ihan misä vaiheessa kipua ehdit lääkkeen ottamaan jos herään yöllä kipuun ei siihen meinaa mikään auttaa...=(.Ja on rikollinen olo=(...mutta minkäs voin kivulleni ja joku kyseli että onko neurologi tuttkinut hei eime mitään eilisen teeren poikia me migreeni potilaat olla ..!Mulle sanoi kerran yks lääkäri että:"MIgreeni on tunnollisten ihmisten sairaus"...Ja estolääkityksenä mulla on triptyl joka on auttanut loujan tähen ..
- peacemama
Mull rupes pikkuhiljaa hampaat hajota.
Hammaslääkäri kirjotti panacodia ihan kyselemättä. Että ei mulla ole mitään vaikutusta. Ei edes kipua saa pois. Lisäks pitää ottaa viel Ibuprofeenia, sekin reseptillä.
Oisko toi pcod jotenki sponsannu lääkäreitä vime aikoina?
Miksikö valvon? Säryn takia.
pm- Operoidut olkapäät
Olen olkapääleikkauksen (molemmat) jälkeen käyttänyt pitkään Panacodia, nykyisin otan tarvittaessa 2 kpl kerralla, ja jos on tarve, suositteli neurologi lisänä myös Ibuxin 600mg siihen lisänä.
Panacod on muuten ihan ok, vaikutus vain lakkaa n. 3 tunnin kuluttua. Lisäksi jos illalla ottaa ennen nukkumaanmenoa tulee outoja "valveunia".
Kyllä Panacodiinki jää "koukkuun" ja kun sen säännöllisen käytön (2tblX3-4/vrk lopetin, tuli selviä vierotusoireita. Olkapäät on paskat loppuelämän, kipuun oon tottunu ja töitäni en lopettanu, teen sen minkä pystyn. Ja tarvittaessa Panacodia.
- Erisan
Olen itse ottanut panacodia ihan pelkästään pääkipuun. Auttaa aivan heti!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1444672Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k873439- 1061668
- 901519
Työeläkeloisille ottaa koville heidän rikosten julki tuominen
Niin koville, että yrittävät estää kansalaiskeskustelun, jolla turvattaisiin perustuslain takaama omaisuudensuoja palkan71492- 1051019
Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka26943- 46870
- 74854
- 47753