Maxima -01

tyytyväinen autoilija

Menin ostamaan Nissan Maximan vuosimallia 2001 tuossa vuosi sitten. Kilometrejä oli mittarissa n.155tkm, 3.0 koneella ja automaattilootalla.

Nyt melkein 40tkm ajettuani en löydä pahaa sanottavaa autosta. V6 kehrää kuin uusi ja tehot tallella.

Mitään en ole joutunut korjaamaan. Auto on osoittautunut erittäin luotettavaksi, edulliseksi ylläpitää ja mukavaksi ajettavaksi.

Aion pitää auton pitempään, ehkä ajaa aina 300.000 asti tai enemmänkin. Ainoa huono puoli on korkeahko kulutus, mutta auton laatu kompensoi tätä epäkohtaa kummasti, eikä edes harmita.

Suosittelen lämpimästi kaikille ostoa harkitseville. Harvinaiseksi käyvä ja täysin syyttä aliarvostettu auto ihmisille, jotka tarvitsevat luotettavan ja mukavan työjuhdan eikä mitään korjaa-ja-askartele sekundavempulaa.

44

9046

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen...

      Ajatellut Maximan ostoa, kiinnostaisi tietää muutama seikka.

      - kulutus keskimäärin ja kaupunkiajossa
      - varaosien saatavuus ja hinnat yleensä
      - muuta erittelyn arvoista, mm korroosioherkkyys tms erityishuomioita.

      Kiitos tiedoista jo etukäteen

      • tankkaus.com

        Tankkaus.comin mukaan toteutuneet 12kk keskikulutukset ovat maximalla 9,6 - 13,3 l/100km. Melkoinen saastepesä...


      • tyytyväinen autoilija

        Kyllä tuollainen yhdistetty ajo tahtoo 8,5-9 litraan nousta, ehkä vähän alle. Maantiellä pääsee lähemmäs 7 litraa, kaupungissa armotta 10.

        Varaosista olen vähän huono sanomaan kun ei ole tarvinnut mitään ostaa. Näyttää saavan kuitenkin ihan hyvin eikä hinnat kalliita ole.

        Itselläni tosiaan tuo 2001 malli, enkä kyllä ruostetta ole löytänyt. Kannattaa varmasti alusta ruostesuojata varmuuden vuoksi.

        2.0 litraiseen ei kannata haksahtaa. Niissä on kone/elektroniikkaongelmia paljon, eikä kuluta yhtään sen vähempää. Tuntuu laiskalta.

        3.0 on täysin huoleton, automaattilaatikolla ilman muuta.
        Vaihteistoöljyt pitää vaihtaa 60tkm välein, muuten se kestää kyllä. 2001 mallista lähtien xenon valot.

        Kannattaa etsiä malli, jossa ainakin vakionopeussäädin rattinapeilla, ehkä myös nahkapenkit sähkösäädöllä.

        Eturenkaat kuluvat nopeasti=raskas auto - paljon tehoa.

        Huoltoväli 15tkm.

        Tulpat on kuulemma hankala vaihtaa. Joku väitti että imusarja pitää irrottaa, että saa taaemmat tulpat irti. En ole tästä kuitenkaan varma. Platinatulpat ovat kalliita, mutta vaihtuu n. 100tkm välein ainoastaan.

        Itselläni harmaa sisäverhoilu, beige on mielestäni paljon hienompi.

        Ajovalojen korkeudensäätö voi jumittaa. Johtuu sellaisesta pikkusormen kokoisesta "akselista", joka katkeaa takarenkaan sisäpuolella lokasuojan alareunassa. Uusi maksaa parikymppiä. Vaihto 5 minuutissa.

        Olen viemässä Nissanille ISOON huoltoon nyt ja arvioivat hinnaksi n. 500eur (pyysin norm huollon lisäksi ilmastointihuollon).

        Vaihteisto on parhain ajamani automaateista (olen ajanut monella automaatilla), katso että vaihtaa huomaamatta niinkuin pitää.

        Suosittelen lämpimästi (en ole nissan- enkä automyyjä muutenkaan) maximaa. Kyllä nämä autot pitää käyttää hyväkseen kun saa niin käsittämättömän halvalla auton, joka ei laadussa ja kestävyydessä häviä uusille autoille lainkaan. Järkiostos järkevälle autoilijalle. Ei sovi millekään pro skede karvanopparäppärille.

        Tässä vähän jo suunnittelen, että ajan oman auton johonkin 350.000tkm ja vaihdan sitten vähemmän ajettuun 2004 vuoden maximaan. Todella sääli etteivät tuo sitä uutta mallia Eurooppaan.

        Olen vaihdellut autoa vuoden välein Saabista (9-5) Volvoon (V70), Peugeotista (hdi) Hondaan. Ensimmäinen auto, jonka kanssa ei tarvitse olla foorumeilla joka päivä kyselemässä, "onko tämä nyt merkki jostain vakavasta viasta"... jää aikaa muullekin elämälle.


      • tyytyväinen autoilija
        tankkaus.com kirjoitti:

        Tankkaus.comin mukaan toteutuneet 12kk keskikulutukset ovat maximalla 9,6 - 13,3 l/100km. Melkoinen saastepesä...

        En kyllä tiedä miten tuohon 13,3 litraan voi Maximalla päästä, vaikka ajan aina reippaasti ja säästelemättä. 10 litran yli ei ole tainnut kertaakaan mennä vaikka kuinka on helsingin keskustaa pysähdy-aja-pysähdy menetelmällä kaasutellut.

        On jännä ilmiö miten Maxima herättää monessa tunteita. Liekö sitten liian "pröystäilevä" auto suomalaiseen mentaliteettiin?


      • onnellinen Maximoitsija
        tyytyväinen autoilija kirjoitti:

        Kyllä tuollainen yhdistetty ajo tahtoo 8,5-9 litraan nousta, ehkä vähän alle. Maantiellä pääsee lähemmäs 7 litraa, kaupungissa armotta 10.

        Varaosista olen vähän huono sanomaan kun ei ole tarvinnut mitään ostaa. Näyttää saavan kuitenkin ihan hyvin eikä hinnat kalliita ole.

        Itselläni tosiaan tuo 2001 malli, enkä kyllä ruostetta ole löytänyt. Kannattaa varmasti alusta ruostesuojata varmuuden vuoksi.

        2.0 litraiseen ei kannata haksahtaa. Niissä on kone/elektroniikkaongelmia paljon, eikä kuluta yhtään sen vähempää. Tuntuu laiskalta.

        3.0 on täysin huoleton, automaattilaatikolla ilman muuta.
        Vaihteistoöljyt pitää vaihtaa 60tkm välein, muuten se kestää kyllä. 2001 mallista lähtien xenon valot.

        Kannattaa etsiä malli, jossa ainakin vakionopeussäädin rattinapeilla, ehkä myös nahkapenkit sähkösäädöllä.

        Eturenkaat kuluvat nopeasti=raskas auto - paljon tehoa.

        Huoltoväli 15tkm.

        Tulpat on kuulemma hankala vaihtaa. Joku väitti että imusarja pitää irrottaa, että saa taaemmat tulpat irti. En ole tästä kuitenkaan varma. Platinatulpat ovat kalliita, mutta vaihtuu n. 100tkm välein ainoastaan.

        Itselläni harmaa sisäverhoilu, beige on mielestäni paljon hienompi.

        Ajovalojen korkeudensäätö voi jumittaa. Johtuu sellaisesta pikkusormen kokoisesta "akselista", joka katkeaa takarenkaan sisäpuolella lokasuojan alareunassa. Uusi maksaa parikymppiä. Vaihto 5 minuutissa.

        Olen viemässä Nissanille ISOON huoltoon nyt ja arvioivat hinnaksi n. 500eur (pyysin norm huollon lisäksi ilmastointihuollon).

        Vaihteisto on parhain ajamani automaateista (olen ajanut monella automaatilla), katso että vaihtaa huomaamatta niinkuin pitää.

        Suosittelen lämpimästi (en ole nissan- enkä automyyjä muutenkaan) maximaa. Kyllä nämä autot pitää käyttää hyväkseen kun saa niin käsittämättömän halvalla auton, joka ei laadussa ja kestävyydessä häviä uusille autoille lainkaan. Järkiostos järkevälle autoilijalle. Ei sovi millekään pro skede karvanopparäppärille.

        Tässä vähän jo suunnittelen, että ajan oman auton johonkin 350.000tkm ja vaihdan sitten vähemmän ajettuun 2004 vuoden maximaan. Todella sääli etteivät tuo sitä uutta mallia Eurooppaan.

        Olen vaihdellut autoa vuoden välein Saabista (9-5) Volvoon (V70), Peugeotista (hdi) Hondaan. Ensimmäinen auto, jonka kanssa ei tarvitse olla foorumeilla joka päivä kyselemässä, "onko tämä nyt merkki jostain vakavasta viasta"... jää aikaa muullekin elämälle.

        "Tulpat on kuulemma hankala vaihtaa. Joku väitti että imusarja pitää irrottaa, että saa taaemmat tulpat irti. En ole tästä kuitenkaan varma. Platinatulpat ovat kalliita, mutta vaihtuu n. 100tkm välein ainoastaan."

        Ei tarvi irroittaa imusarjaa ja tulppien vaihtoväli on 90tkm.

        "3.0 on täysin huoleton, automaattilaatikolla ilman muuta.
        Vaihteistoöljyt pitää vaihtaa 60tkm välein, muuten se kestää kyllä. 2001 mallista lähtien xenon valot."

        vm-00 on jo xenon valot.


      • tyytyväinen autoilija
        onnellinen Maximoitsija kirjoitti:

        "Tulpat on kuulemma hankala vaihtaa. Joku väitti että imusarja pitää irrottaa, että saa taaemmat tulpat irti. En ole tästä kuitenkaan varma. Platinatulpat ovat kalliita, mutta vaihtuu n. 100tkm välein ainoastaan."

        Ei tarvi irroittaa imusarjaa ja tulppien vaihtoväli on 90tkm.

        "3.0 on täysin huoleton, automaattilaatikolla ilman muuta.
        Vaihteistoöljyt pitää vaihtaa 60tkm välein, muuten se kestää kyllä. 2001 mallista lähtien xenon valot."

        vm-00 on jo xenon valot.

        hyvä tietää.


      • Maxima98
        tyytyväinen autoilija kirjoitti:

        Kyllä tuollainen yhdistetty ajo tahtoo 8,5-9 litraan nousta, ehkä vähän alle. Maantiellä pääsee lähemmäs 7 litraa, kaupungissa armotta 10.

        Varaosista olen vähän huono sanomaan kun ei ole tarvinnut mitään ostaa. Näyttää saavan kuitenkin ihan hyvin eikä hinnat kalliita ole.

        Itselläni tosiaan tuo 2001 malli, enkä kyllä ruostetta ole löytänyt. Kannattaa varmasti alusta ruostesuojata varmuuden vuoksi.

        2.0 litraiseen ei kannata haksahtaa. Niissä on kone/elektroniikkaongelmia paljon, eikä kuluta yhtään sen vähempää. Tuntuu laiskalta.

        3.0 on täysin huoleton, automaattilaatikolla ilman muuta.
        Vaihteistoöljyt pitää vaihtaa 60tkm välein, muuten se kestää kyllä. 2001 mallista lähtien xenon valot.

        Kannattaa etsiä malli, jossa ainakin vakionopeussäädin rattinapeilla, ehkä myös nahkapenkit sähkösäädöllä.

        Eturenkaat kuluvat nopeasti=raskas auto - paljon tehoa.

        Huoltoväli 15tkm.

        Tulpat on kuulemma hankala vaihtaa. Joku väitti että imusarja pitää irrottaa, että saa taaemmat tulpat irti. En ole tästä kuitenkaan varma. Platinatulpat ovat kalliita, mutta vaihtuu n. 100tkm välein ainoastaan.

        Itselläni harmaa sisäverhoilu, beige on mielestäni paljon hienompi.

        Ajovalojen korkeudensäätö voi jumittaa. Johtuu sellaisesta pikkusormen kokoisesta "akselista", joka katkeaa takarenkaan sisäpuolella lokasuojan alareunassa. Uusi maksaa parikymppiä. Vaihto 5 minuutissa.

        Olen viemässä Nissanille ISOON huoltoon nyt ja arvioivat hinnaksi n. 500eur (pyysin norm huollon lisäksi ilmastointihuollon).

        Vaihteisto on parhain ajamani automaateista (olen ajanut monella automaatilla), katso että vaihtaa huomaamatta niinkuin pitää.

        Suosittelen lämpimästi (en ole nissan- enkä automyyjä muutenkaan) maximaa. Kyllä nämä autot pitää käyttää hyväkseen kun saa niin käsittämättömän halvalla auton, joka ei laadussa ja kestävyydessä häviä uusille autoille lainkaan. Järkiostos järkevälle autoilijalle. Ei sovi millekään pro skede karvanopparäppärille.

        Tässä vähän jo suunnittelen, että ajan oman auton johonkin 350.000tkm ja vaihdan sitten vähemmän ajettuun 2004 vuoden maximaan. Todella sääli etteivät tuo sitä uutta mallia Eurooppaan.

        Olen vaihdellut autoa vuoden välein Saabista (9-5) Volvoon (V70), Peugeotista (hdi) Hondaan. Ensimmäinen auto, jonka kanssa ei tarvitse olla foorumeilla joka päivä kyselemässä, "onko tämä nyt merkki jostain vakavasta viasta"... jää aikaa muullekin elämälle.

        Itselläni on uutena ostettu -98 ajettu 250 000. Minkäänlaisia moottori- eikä elektroniikka ongelmia ole koko aikana ilmennyt. Ei myöskään suurenpia harmeja ole ollut kun jarruosat olen pitänyt puhtaina, öljyt ja suodattimet vaihtanut ajallaan. Tulpat olen vaihtanut 130t välein, tosi yksinkertainen työ. Aiemmin oli Camry 2,0, tämä liikkuu huomattavasti reippaammin. Osat joita ei tarvikeliikkeestä saa ovat maahantuojalla tosi kalliita mutta eipä niitä usein tarvitsekkaan. Tosi edullinen auto Ti-miehelle pitää. Kts kulutukset www.tankkaus.com.


      • präde
        Maxima98 kirjoitti:

        Itselläni on uutena ostettu -98 ajettu 250 000. Minkäänlaisia moottori- eikä elektroniikka ongelmia ole koko aikana ilmennyt. Ei myöskään suurenpia harmeja ole ollut kun jarruosat olen pitänyt puhtaina, öljyt ja suodattimet vaihtanut ajallaan. Tulpat olen vaihtanut 130t välein, tosi yksinkertainen työ. Aiemmin oli Camry 2,0, tämä liikkuu huomattavasti reippaammin. Osat joita ei tarvikeliikkeestä saa ovat maahantuojalla tosi kalliita mutta eipä niitä usein tarvitsekkaan. Tosi edullinen auto Ti-miehelle pitää. Kts kulutukset www.tankkaus.com.

        Kokeilin tuossa maksulliseslla radalla huipuja: ei ottanut kuin jotain 195. vaihteisto toimii, mutta onko joku rajoitin. jotkut sanoo että on rajoitettu 240.


      • maxima99

        Matka-ajossa pääsee joskus alle 7,5 litran, kaupungissa menee yli 10. Itsellä ei pelkkää kaupunkiajoa ole lainkaan, mutta seka-ajossa jää alle 10 litran.. Näin 2 litraisella -99 käsivaihteisella. Automaatti saattaa viedä vähän enemmän. Tosin kun korjaamoreissut on saanut unohtaa täysin, niin auton kokonaiskustannukset pysyvät alhaisina.

        Varaosia ostaessa liikken tiskillä hävettää ostaa vain jotain 2,50 euron antennin läpivientikumia, kun muut ostavat latureita, starttimoottoreita ja ties mitä kalliita varaosia. Varaosien saamisesta ei siis ole kauheasti kokemusta. Korrosioherkkyudestäkään en osaa sanoa, kun autoni on suojattu ensimmäisen omistajan toimesta. Toki takalokasuojan alalaidassa ja konepellin etuosassa näyttäisi pieni ruostetäplä olevan.


      • jj78

        kuluttaa enemmän juu ja saastuttaaki ,mut kyl siin on auto toki 2.0 toimii mukavasti 6 kone takaa väännön mitä ei normi 2.0 4 sylinterisis ole. itellä on -04 2.0 manuaali ja vanhemmilla -04 3.0 automaatti. teho ero ratkasee monella. luotettava on. eikä varaosat ole pahan hintasia, kun niitä ei juuri tarvita kun ei vikojakaan ole. ei mul ruostetta ole. ja kyl se kulutus on keskiarvoltaan n. 10 kieppeillä satkulla. suosittelen tilavuus huippu konttiin menee rattaat kevyesti ja viel mahtuu muutkin tavarat.


      • maximisti
        tyytyväinen autoilija kirjoitti:

        Kyllä tuollainen yhdistetty ajo tahtoo 8,5-9 litraan nousta, ehkä vähän alle. Maantiellä pääsee lähemmäs 7 litraa, kaupungissa armotta 10.

        Varaosista olen vähän huono sanomaan kun ei ole tarvinnut mitään ostaa. Näyttää saavan kuitenkin ihan hyvin eikä hinnat kalliita ole.

        Itselläni tosiaan tuo 2001 malli, enkä kyllä ruostetta ole löytänyt. Kannattaa varmasti alusta ruostesuojata varmuuden vuoksi.

        2.0 litraiseen ei kannata haksahtaa. Niissä on kone/elektroniikkaongelmia paljon, eikä kuluta yhtään sen vähempää. Tuntuu laiskalta.

        3.0 on täysin huoleton, automaattilaatikolla ilman muuta.
        Vaihteistoöljyt pitää vaihtaa 60tkm välein, muuten se kestää kyllä. 2001 mallista lähtien xenon valot.

        Kannattaa etsiä malli, jossa ainakin vakionopeussäädin rattinapeilla, ehkä myös nahkapenkit sähkösäädöllä.

        Eturenkaat kuluvat nopeasti=raskas auto - paljon tehoa.

        Huoltoväli 15tkm.

        Tulpat on kuulemma hankala vaihtaa. Joku väitti että imusarja pitää irrottaa, että saa taaemmat tulpat irti. En ole tästä kuitenkaan varma. Platinatulpat ovat kalliita, mutta vaihtuu n. 100tkm välein ainoastaan.

        Itselläni harmaa sisäverhoilu, beige on mielestäni paljon hienompi.

        Ajovalojen korkeudensäätö voi jumittaa. Johtuu sellaisesta pikkusormen kokoisesta "akselista", joka katkeaa takarenkaan sisäpuolella lokasuojan alareunassa. Uusi maksaa parikymppiä. Vaihto 5 minuutissa.

        Olen viemässä Nissanille ISOON huoltoon nyt ja arvioivat hinnaksi n. 500eur (pyysin norm huollon lisäksi ilmastointihuollon).

        Vaihteisto on parhain ajamani automaateista (olen ajanut monella automaatilla), katso että vaihtaa huomaamatta niinkuin pitää.

        Suosittelen lämpimästi (en ole nissan- enkä automyyjä muutenkaan) maximaa. Kyllä nämä autot pitää käyttää hyväkseen kun saa niin käsittämättömän halvalla auton, joka ei laadussa ja kestävyydessä häviä uusille autoille lainkaan. Järkiostos järkevälle autoilijalle. Ei sovi millekään pro skede karvanopparäppärille.

        Tässä vähän jo suunnittelen, että ajan oman auton johonkin 350.000tkm ja vaihdan sitten vähemmän ajettuun 2004 vuoden maximaan. Todella sääli etteivät tuo sitä uutta mallia Eurooppaan.

        Olen vaihdellut autoa vuoden välein Saabista (9-5) Volvoon (V70), Peugeotista (hdi) Hondaan. Ensimmäinen auto, jonka kanssa ei tarvitse olla foorumeilla joka päivä kyselemässä, "onko tämä nyt merkki jostain vakavasta viasta"... jää aikaa muullekin elämälle.

        Tulpat on tosi helppo vaihtaa,taaemmat saa vaihdettua imusarjan putkien välistä eikä vaadi minkään purkamista täytyy olla vaan pitkä tulppa avain oliko se nyt 17mm !


      • FFT
        tyytyväinen autoilija kirjoitti:

        Kyllä tuollainen yhdistetty ajo tahtoo 8,5-9 litraan nousta, ehkä vähän alle. Maantiellä pääsee lähemmäs 7 litraa, kaupungissa armotta 10.

        Varaosista olen vähän huono sanomaan kun ei ole tarvinnut mitään ostaa. Näyttää saavan kuitenkin ihan hyvin eikä hinnat kalliita ole.

        Itselläni tosiaan tuo 2001 malli, enkä kyllä ruostetta ole löytänyt. Kannattaa varmasti alusta ruostesuojata varmuuden vuoksi.

        2.0 litraiseen ei kannata haksahtaa. Niissä on kone/elektroniikkaongelmia paljon, eikä kuluta yhtään sen vähempää. Tuntuu laiskalta.

        3.0 on täysin huoleton, automaattilaatikolla ilman muuta.
        Vaihteistoöljyt pitää vaihtaa 60tkm välein, muuten se kestää kyllä. 2001 mallista lähtien xenon valot.

        Kannattaa etsiä malli, jossa ainakin vakionopeussäädin rattinapeilla, ehkä myös nahkapenkit sähkösäädöllä.

        Eturenkaat kuluvat nopeasti=raskas auto - paljon tehoa.

        Huoltoväli 15tkm.

        Tulpat on kuulemma hankala vaihtaa. Joku väitti että imusarja pitää irrottaa, että saa taaemmat tulpat irti. En ole tästä kuitenkaan varma. Platinatulpat ovat kalliita, mutta vaihtuu n. 100tkm välein ainoastaan.

        Itselläni harmaa sisäverhoilu, beige on mielestäni paljon hienompi.

        Ajovalojen korkeudensäätö voi jumittaa. Johtuu sellaisesta pikkusormen kokoisesta "akselista", joka katkeaa takarenkaan sisäpuolella lokasuojan alareunassa. Uusi maksaa parikymppiä. Vaihto 5 minuutissa.

        Olen viemässä Nissanille ISOON huoltoon nyt ja arvioivat hinnaksi n. 500eur (pyysin norm huollon lisäksi ilmastointihuollon).

        Vaihteisto on parhain ajamani automaateista (olen ajanut monella automaatilla), katso että vaihtaa huomaamatta niinkuin pitää.

        Suosittelen lämpimästi (en ole nissan- enkä automyyjä muutenkaan) maximaa. Kyllä nämä autot pitää käyttää hyväkseen kun saa niin käsittämättömän halvalla auton, joka ei laadussa ja kestävyydessä häviä uusille autoille lainkaan. Järkiostos järkevälle autoilijalle. Ei sovi millekään pro skede karvanopparäppärille.

        Tässä vähän jo suunnittelen, että ajan oman auton johonkin 350.000tkm ja vaihdan sitten vähemmän ajettuun 2004 vuoden maximaan. Todella sääli etteivät tuo sitä uutta mallia Eurooppaan.

        Olen vaihdellut autoa vuoden välein Saabista (9-5) Volvoon (V70), Peugeotista (hdi) Hondaan. Ensimmäinen auto, jonka kanssa ei tarvitse olla foorumeilla joka päivä kyselemässä, "onko tämä nyt merkki jostain vakavasta viasta"... jää aikaa muullekin elämälle.

        "Ajovalojen korkeudensäätö voi jumittaa. Johtuu sellaisesta pikkusormen kokoisesta "akselista", joka katkeaa takarenkaan sisäpuolella lokasuojan alareunassa. Uusi maksaa parikymppiä. Vaihto 5 minuutissa."


        Mistä mahdoit löytää nuo härpäkkeet? Säätösysteemi Autokeskuksessa 160 € /kpl, jäi vaihtamatta, kun vain kanittavat toistaiseksi.


      • Sima 2.0
        tyytyväinen autoilija kirjoitti:

        Kyllä tuollainen yhdistetty ajo tahtoo 8,5-9 litraan nousta, ehkä vähän alle. Maantiellä pääsee lähemmäs 7 litraa, kaupungissa armotta 10.

        Varaosista olen vähän huono sanomaan kun ei ole tarvinnut mitään ostaa. Näyttää saavan kuitenkin ihan hyvin eikä hinnat kalliita ole.

        Itselläni tosiaan tuo 2001 malli, enkä kyllä ruostetta ole löytänyt. Kannattaa varmasti alusta ruostesuojata varmuuden vuoksi.

        2.0 litraiseen ei kannata haksahtaa. Niissä on kone/elektroniikkaongelmia paljon, eikä kuluta yhtään sen vähempää. Tuntuu laiskalta.

        3.0 on täysin huoleton, automaattilaatikolla ilman muuta.
        Vaihteistoöljyt pitää vaihtaa 60tkm välein, muuten se kestää kyllä. 2001 mallista lähtien xenon valot.

        Kannattaa etsiä malli, jossa ainakin vakionopeussäädin rattinapeilla, ehkä myös nahkapenkit sähkösäädöllä.

        Eturenkaat kuluvat nopeasti=raskas auto - paljon tehoa.

        Huoltoväli 15tkm.

        Tulpat on kuulemma hankala vaihtaa. Joku väitti että imusarja pitää irrottaa, että saa taaemmat tulpat irti. En ole tästä kuitenkaan varma. Platinatulpat ovat kalliita, mutta vaihtuu n. 100tkm välein ainoastaan.

        Itselläni harmaa sisäverhoilu, beige on mielestäni paljon hienompi.

        Ajovalojen korkeudensäätö voi jumittaa. Johtuu sellaisesta pikkusormen kokoisesta "akselista", joka katkeaa takarenkaan sisäpuolella lokasuojan alareunassa. Uusi maksaa parikymppiä. Vaihto 5 minuutissa.

        Olen viemässä Nissanille ISOON huoltoon nyt ja arvioivat hinnaksi n. 500eur (pyysin norm huollon lisäksi ilmastointihuollon).

        Vaihteisto on parhain ajamani automaateista (olen ajanut monella automaatilla), katso että vaihtaa huomaamatta niinkuin pitää.

        Suosittelen lämpimästi (en ole nissan- enkä automyyjä muutenkaan) maximaa. Kyllä nämä autot pitää käyttää hyväkseen kun saa niin käsittämättömän halvalla auton, joka ei laadussa ja kestävyydessä häviä uusille autoille lainkaan. Järkiostos järkevälle autoilijalle. Ei sovi millekään pro skede karvanopparäppärille.

        Tässä vähän jo suunnittelen, että ajan oman auton johonkin 350.000tkm ja vaihdan sitten vähemmän ajettuun 2004 vuoden maximaan. Todella sääli etteivät tuo sitä uutta mallia Eurooppaan.

        Olen vaihdellut autoa vuoden välein Saabista (9-5) Volvoon (V70), Peugeotista (hdi) Hondaan. Ensimmäinen auto, jonka kanssa ei tarvitse olla foorumeilla joka päivä kyselemässä, "onko tämä nyt merkki jostain vakavasta viasta"... jää aikaa muullekin elämälle.

        2.0 manuaali vuodelta -00 ollut ajossa reilun pari vuotta. Voin kyllä hyvin uskoa ettei tämä sen vähemmällä vedellä kulje kuin isompikaan kone. Lasken kulutuksen aina tankkausten yhteydessä (karvalakki, ei ajotietokonetta) ja tasan kaksi kertaa olen päätynyt alle 9 l/100 km kulutukseen, yleensä 9,1 ... 9,6 l /100 km. Ja tämä siitäkin huolimatta että ajo on ainakin 70-prosenttisesti matka-ajoa nopeudella 60 - 100 km/h. Osasyy varmaan vaihdelaatikon lyhyet välitykset, vitonen silmässä 100 km/h lasissa kierroksia 3000 RPM. Koneen ääni ei kyllä kantaudu sisään silloinkaan.

        Mistä päästäänkin toiseen asiaan, nimittäin rengasmeluun. Tien pinnan laadulla on suuri merkitys sisämeluun, ja vähänkään karkeammalla pinnalla rohinat ja rallatus on aikamoista. Aivan erityisesti ääntä tuntuu kantautuvan peräpään kautta. Myös nastarenkaiden ropina kuuluu selvästi, ja rengaskoteloissa poukkoilevat hiekanjyväsetkin voi kuulla sisään. Siitä en sitten tiedä, voisiko varustellummissa malleissa olla huolellisempi äänieristys. Joka tapauksessa merkin kuin merkin lippulaivalta odottaisi hivenen hiljaisempaa matkustamoa.

        Vielä yksi moite, joka tuskin useimpia häiritsee: niitä kuutosen murinoita tuosta saa kyllä etsimällä etsiä. Ei pienintäkään maskuliinista ruplatusta ole tarjolla.

        Vikoja tuossa laitteessa ei kyllä ole yhden yhtään ollut. Siksipä pidän mahdollisena että seuraava kulkine olisi niin ikään Maxima, mutta 3.0 koneella, automaatilla, nahoilla... eli "kaikilla herkuilla".


      • zombi2
        tyytyväinen autoilija kirjoitti:

        Kyllä tuollainen yhdistetty ajo tahtoo 8,5-9 litraan nousta, ehkä vähän alle. Maantiellä pääsee lähemmäs 7 litraa, kaupungissa armotta 10.

        Varaosista olen vähän huono sanomaan kun ei ole tarvinnut mitään ostaa. Näyttää saavan kuitenkin ihan hyvin eikä hinnat kalliita ole.

        Itselläni tosiaan tuo 2001 malli, enkä kyllä ruostetta ole löytänyt. Kannattaa varmasti alusta ruostesuojata varmuuden vuoksi.

        2.0 litraiseen ei kannata haksahtaa. Niissä on kone/elektroniikkaongelmia paljon, eikä kuluta yhtään sen vähempää. Tuntuu laiskalta.

        3.0 on täysin huoleton, automaattilaatikolla ilman muuta.
        Vaihteistoöljyt pitää vaihtaa 60tkm välein, muuten se kestää kyllä. 2001 mallista lähtien xenon valot.

        Kannattaa etsiä malli, jossa ainakin vakionopeussäädin rattinapeilla, ehkä myös nahkapenkit sähkösäädöllä.

        Eturenkaat kuluvat nopeasti=raskas auto - paljon tehoa.

        Huoltoväli 15tkm.

        Tulpat on kuulemma hankala vaihtaa. Joku väitti että imusarja pitää irrottaa, että saa taaemmat tulpat irti. En ole tästä kuitenkaan varma. Platinatulpat ovat kalliita, mutta vaihtuu n. 100tkm välein ainoastaan.

        Itselläni harmaa sisäverhoilu, beige on mielestäni paljon hienompi.

        Ajovalojen korkeudensäätö voi jumittaa. Johtuu sellaisesta pikkusormen kokoisesta "akselista", joka katkeaa takarenkaan sisäpuolella lokasuojan alareunassa. Uusi maksaa parikymppiä. Vaihto 5 minuutissa.

        Olen viemässä Nissanille ISOON huoltoon nyt ja arvioivat hinnaksi n. 500eur (pyysin norm huollon lisäksi ilmastointihuollon).

        Vaihteisto on parhain ajamani automaateista (olen ajanut monella automaatilla), katso että vaihtaa huomaamatta niinkuin pitää.

        Suosittelen lämpimästi (en ole nissan- enkä automyyjä muutenkaan) maximaa. Kyllä nämä autot pitää käyttää hyväkseen kun saa niin käsittämättömän halvalla auton, joka ei laadussa ja kestävyydessä häviä uusille autoille lainkaan. Järkiostos järkevälle autoilijalle. Ei sovi millekään pro skede karvanopparäppärille.

        Tässä vähän jo suunnittelen, että ajan oman auton johonkin 350.000tkm ja vaihdan sitten vähemmän ajettuun 2004 vuoden maximaan. Todella sääli etteivät tuo sitä uutta mallia Eurooppaan.

        Olen vaihdellut autoa vuoden välein Saabista (9-5) Volvoon (V70), Peugeotista (hdi) Hondaan. Ensimmäinen auto, jonka kanssa ei tarvitse olla foorumeilla joka päivä kyselemässä, "onko tämä nyt merkki jostain vakavasta viasta"... jää aikaa muullekin elämälle.

        Tulppien vaihdon takia ei tarvitse irroittaa imurarjaa ja eikä tuppien hinta ole mikään kovin paha ,kun niillä ajelee 90tkm.


      • Anonyymi
        tankkaus.com kirjoitti:

        Tankkaus.comin mukaan toteutuneet 12kk keskikulutukset ovat maximalla 9,6 - 13,3 l/100km. Melkoinen saastepesä...

        18 vuotta ikää autolla ja nyt meni starttimoottori.


    • jossain

      testissä tuon Maximan sisämelua. Mitä mieltä olet itse asiasta? Onko miten hiljainen auto?

      • tyytyväinen autoilija

        Riippuu suurimmaksi osaksi renkaista. Kannattaa ainakin pysyä erossa nokialaisista(erityisesti) ja hanko-ok:ista.

        Michelin/continental-akselilla hiljaisia renkaita.

        Vähän rengassuhinat kuuluu mutta ei kyllä yhtään poikkeuksellisesti. Olen lukenut tuon saman jutun ja kyllä vaikuttaa melkoiselta liioittelulta tai ennakkoasennoitumiselta sopulin osalta.

        Itse ajan paljon ja pitkiä matkoja, eikä itseäni ole kertaakaan alkanut tällainen asia häiritä. Kaiken lisäksi olen itse tosi pikkutarkka häiriötekijöiden suhteen:)

        En kyllä keksi mitään poikkeuksellista. Moottorin ääntä ei ajossa kuule ja pieni suhina renkaista.

        Ehkä hiukan samaa sarjaa tämä kritiikki, kuin että renkaat laahaavat maata, pakoputkesta tulee ääntä ja tankki vuotaa moottoriin.


      • tyytyväinen autoilja
        tyytyväinen autoilija kirjoitti:

        Riippuu suurimmaksi osaksi renkaista. Kannattaa ainakin pysyä erossa nokialaisista(erityisesti) ja hanko-ok:ista.

        Michelin/continental-akselilla hiljaisia renkaita.

        Vähän rengassuhinat kuuluu mutta ei kyllä yhtään poikkeuksellisesti. Olen lukenut tuon saman jutun ja kyllä vaikuttaa melkoiselta liioittelulta tai ennakkoasennoitumiselta sopulin osalta.

        Itse ajan paljon ja pitkiä matkoja, eikä itseäni ole kertaakaan alkanut tällainen asia häiritä. Kaiken lisäksi olen itse tosi pikkutarkka häiriötekijöiden suhteen:)

        En kyllä keksi mitään poikkeuksellista. Moottorin ääntä ei ajossa kuule ja pieni suhina renkaista.

        Ehkä hiukan samaa sarjaa tämä kritiikki, kuin että renkaat laahaavat maata, pakoputkesta tulee ääntä ja tankki vuotaa moottoriin.

        siis moottorin äänen kuulee ohitustilanteessa kaasun pohjaan painaessa, hieman ennen kuin silmissä alkaa mustenemaan.


      • Sinulla
        tyytyväinen autoilja kirjoitti:

        siis moottorin äänen kuulee ohitustilanteessa kaasun pohjaan painaessa, hieman ennen kuin silmissä alkaa mustenemaan.

        Lääkitys kohdallaan, meinaan että jos Maximan kiihtyvyys aiheuttaa tuollaisia ongelmia?


      • tyytyväinen autoilija
        Sinulla kirjoitti:

        Lääkitys kohdallaan, meinaan että jos Maximan kiihtyvyys aiheuttaa tuollaisia ongelmia?

        tuollaista ironiaa ymmärrä, on liian nuori ymmärtääkseen maximaakaan.


      • maximisti

        Onko paljonkin eroa A32:sen ja A33:sen välillä mulla on A32 ja ainakin rengas melu on päällimmäisenä eli tien pinta vaikuttaa tosi paljon sisä meluun kesärenkaina on contin eco 2:set ja ne on minusta aika äänekkäät ja kuluivat yhdessä kesässä lähes vaihto kuntoon ajettu n.16tkm.!!


    • tosi huono

      Osta Mese!

      • tyytyväinen autoilija

        osta vaan. Onpa ollu suvussa mesejä. 10 vuoden käytön jälkeen ovet piti vaihtaa kun olivat puhkiruostuneet. Pensamittari ei toiminut. Jousenkannakkeet irronneet. kone vuoti diisseliä ja haisi naapuriin saakka. tyhjäkäynti souti. kirkonpenkit ovat paranneltuja versoita mesen penkeistä. kauko-ohjattu keskuslukko ei toiminut. lamppujen heijastepinnat syöpyneet. kattoluukku ei aukea. hälytin kuollut. muuta en halua muistaa.

        Mese on elämäntapa, kulkuvälinettä kaipaavalle suosittelen maximaa.


      • KKBV
        tyytyväinen autoilija kirjoitti:

        osta vaan. Onpa ollu suvussa mesejä. 10 vuoden käytön jälkeen ovet piti vaihtaa kun olivat puhkiruostuneet. Pensamittari ei toiminut. Jousenkannakkeet irronneet. kone vuoti diisseliä ja haisi naapuriin saakka. tyhjäkäynti souti. kirkonpenkit ovat paranneltuja versoita mesen penkeistä. kauko-ohjattu keskuslukko ei toiminut. lamppujen heijastepinnat syöpyneet. kattoluukku ei aukea. hälytin kuollut. muuta en halua muistaa.

        Mese on elämäntapa, kulkuvälinettä kaipaavalle suosittelen maximaa.

        Tulipahan Maximasta mieleen eräs testi...
        3-litraisen automaatin 0-100 kiihtyvyydeksi on ilmoitettu muistaakseni 9,6 sekuntia.
        Muistaakseni Tuulilasi tai TM mittasi kiihtyvyyden automaatille ja saivat ensimmäisellä kellotuksella ajan 8,4.
        Eipä tällä nyt mitään suurta merkitystä ole, mutta tulipahan mieleen :)

        Itse ajelin muutaman vuoden 3-litraisella manuaalilla ja hyvä autohan Maxima on.


      • KKBV kirjoitti:

        Tulipahan Maximasta mieleen eräs testi...
        3-litraisen automaatin 0-100 kiihtyvyydeksi on ilmoitettu muistaakseni 9,6 sekuntia.
        Muistaakseni Tuulilasi tai TM mittasi kiihtyvyyden automaatille ja saivat ensimmäisellä kellotuksella ajan 8,4.
        Eipä tällä nyt mitään suurta merkitystä ole, mutta tulipahan mieleen :)

        Itse ajelin muutaman vuoden 3-litraisella manuaalilla ja hyvä autohan Maxima on.

        isäukolla 2004 mallin 3,0 maxima, nyt 8000 (kyllä, neljä nollaa) ajettu ja keskikulutus on tosiaan itsellä ja ukolla molemmilla ajellessa ollut taajamassa sitä 11-13 paikkeilla, jos nätisti ajelee. Maantiellä pääsee johonkin 8,5l/satku


      • ---a32---
        tsoca kirjoitti:

        isäukolla 2004 mallin 3,0 maxima, nyt 8000 (kyllä, neljä nollaa) ajettu ja keskikulutus on tosiaan itsellä ja ukolla molemmilla ajellessa ollut taajamassa sitä 11-13 paikkeilla, jos nätisti ajelee. Maantiellä pääsee johonkin 8,5l/satku

        Nyt alkaa kuulostaa oikealta. Omistin aikanaan vm98 3.0 aut maximan. Ja kyllä se kolmetoista ainakin taajamassa vei usein ylikin, Eli kyllä noi aikaisemmat lässyttäjät paskaa puhuvat tai laskutaito on puutteellinen


      • ???
        ---a32--- kirjoitti:

        Nyt alkaa kuulostaa oikealta. Omistin aikanaan vm98 3.0 aut maximan. Ja kyllä se kolmetoista ainakin taajamassa vei usein ylikin, Eli kyllä noi aikaisemmat lässyttäjät paskaa puhuvat tai laskutaito on puutteellinen

        Mulla 3.0 manuaali vm -99. En ole muuten kulutuksia laskenut , mutta ajotietokone näyttänyt lukemia 7,6 - 13,5 ajosta riippuen. Mikä sitten lienee todellinen kulutus? Eikä se minua haittaa...on se kyyti sen väärtti.Nyt ajettu vähän alle 200000, eikä tehty muuta, kuin normaalit huollot sekä akku,jarrupalat ja muutama polttimo uusittu. Erittäin luotettava ja vähävikainen auto.


      • tietoa
        ??? kirjoitti:

        Mulla 3.0 manuaali vm -99. En ole muuten kulutuksia laskenut , mutta ajotietokone näyttänyt lukemia 7,6 - 13,5 ajosta riippuen. Mikä sitten lienee todellinen kulutus? Eikä se minua haittaa...on se kyyti sen väärtti.Nyt ajettu vähän alle 200000, eikä tehty muuta, kuin normaalit huollot sekä akku,jarrupalat ja muutama polttimo uusittu. Erittäin luotettava ja vähävikainen auto.

        Olen ajanut vm 2001 manuaali Maksilla nyt 120 tkm, autolla ajettu 230 tkm. Nollaan tietokoneen 10 tkm välein. Kulutukset ovat olleet 7,8- 8,4 l/100km. Osamatkoina on matka-ajossa mennyt jopa tuohon 7,6l/100km, kaupungissa kyllä menee se 13.


      • maximisti
        ---a32--- kirjoitti:

        Nyt alkaa kuulostaa oikealta. Omistin aikanaan vm98 3.0 aut maximan. Ja kyllä se kolmetoista ainakin taajamassa vei usein ylikin, Eli kyllä noi aikaisemmat lässyttäjät paskaa puhuvat tai laskutaito on puutteellinen

        se A32 3.0 autm.-99 keskikulutus pyörii siinä 8.5-9.5 enkä pidä sitä kovinkaan pahana kun ajattelee auton ja koneen kokoa,sisä melu saisi olla ehkä hiukan pienempi varsinkin renkaista johtuva ääni on vastaavan hinta luokan autoihin verrattuna, mutta on kuitenkin niin paljon hyvää sanottavaa ettei se häiritse!


      • pp
        maximisti kirjoitti:

        se A32 3.0 autm.-99 keskikulutus pyörii siinä 8.5-9.5 enkä pidä sitä kovinkaan pahana kun ajattelee auton ja koneen kokoa,sisä melu saisi olla ehkä hiukan pienempi varsinkin renkaista johtuva ääni on vastaavan hinta luokan autoihin verrattuna, mutta on kuitenkin niin paljon hyvää sanottavaa ettei se häiritse!

        kysyä että mitkä renkaat auton alla kun on melua? Itsellä 2.0 98 alla blizzakit 195/65 15 ja menee sukkasillaan ja välillä epäilyttää että onko auto edes käynnissä joten ei moottorimeluakaan ole.


    • On vaihtoehtoja

      Maxima on hieno auto ja kestää kyllä vertailun sisämelunkin suhteen normaaleihin perheautoihin esim. primera ja kumppanit. Varmasti hyvä hankinta, jos etsii vähän vanhempaa -00-04 isohkoa autoa.

      Monille tuo ikä alkaa vain olemaan este ja tulevien vuosien päästöpohjaiset käyttömaksut eivät hyvää tiedä isolle 3.0 koneelle. Dsl koneen puuttumine mallistosta oli ehkä Maximan suurin miinus.

      Vaihtoehtoja kuitenkin löytyy, hyvin saman kaltainen auto Maximan kanssa on Hyundai Sonata vm 05-09. On iso, tilava, hilainen, hyvin maximan kaltainen ajettavuus, luotettavassa maineessa oleva auto. Konevaihtoehtoja on paljon ja dsl löytyy sekä manuaalilla, että automaatilla. Kannattaa ehdottomasti koejaa, jos Maximan kaltainen auto kiinnostaa.

      • jj

        on isohkon auton olonen kun sitä katselee ulkoota, mut pari metrinen selkävaivainen mies kokeekin heti ratin taakse päästyään et on pienempi sisätiloiltaan kun maxima. mut on varmasti hyvä ajaa hyundaikin muuten. itse olen huomannut että vanha2001 vectra ja uusi mondeo ekat autot joissa voi kuskin penkkiä vetää hieman eteenpäin kun istuu kyytiin. seuraava taitaakin olla mondeo farkku kun perhe kasvaa. ja uutta maximaa ei ole tiedossa.


      • onsyjhu
        jj kirjoitti:

        on isohkon auton olonen kun sitä katselee ulkoota, mut pari metrinen selkävaivainen mies kokeekin heti ratin taakse päästyään et on pienempi sisätiloiltaan kun maxima. mut on varmasti hyvä ajaa hyundaikin muuten. itse olen huomannut että vanha2001 vectra ja uusi mondeo ekat autot joissa voi kuskin penkkiä vetää hieman eteenpäin kun istuu kyytiin. seuraava taitaakin olla mondeo farkku kun perhe kasvaa. ja uutta maximaa ei ole tiedossa.

        alle kympi pääse ellei keskinopeus maantiellä ole max. 90. 70 pääsee sinne 8 lukemiin. Hölmöä puhua kulutuksesta jos harkitsee 3 konetta. 200 kaakkia vaatii veronsa. Etutukivarsia saa vaihtaa joka katsastuksessa vuorotellen. Alapallo väljä. Muuten ihan hyvä.


      • bxbvxbvxbvx

        -04 3,0L 80tkm


      • Atu01

        Olen myös etsinyt juuri tälläistä yksilöä...mistä voisin kysellä ko.autoa?


      • erettyuj
        onsyjhu kirjoitti:

        alle kympi pääse ellei keskinopeus maantiellä ole max. 90. 70 pääsee sinne 8 lukemiin. Hölmöä puhua kulutuksesta jos harkitsee 3 konetta. 200 kaakkia vaatii veronsa. Etutukivarsia saa vaihtaa joka katsastuksessa vuorotellen. Alapallo väljä. Muuten ihan hyvä.

        Joo, niveliä menee, heh. ajettu 250 tkm ja piti tosiaan katsastajan määräyksestä vaihtaa alapallo ja koiranluut, siis eka kertaa...ja maksoivat yli 50 ekua. Tulee siinä kilsoille hintaa...:)


    • maaxim

      Laitan nyt tähän ketjuun, kun on aktiivinen....

      Osattaisiinko täällä neuvoa miten ajovalojen "lasit" saisi irrotettua? Maximassani on uudet xenon-polttimot, mutta uskoisin "lasien" puhdistuksen myöskin sisältä tuovan lisää valotehoa.

    • maaxim2

      Vastaus omaan kysymykseeni :)
      En ala irroittelemaan laseja, mutta koitan hinkata lasit puhtaaksi ulkopuolelta.

    • Maxinainen

      Suosittelen lämpimästi. Mulla 3 litranen -01 manuaali. Ajan työajoa vain 30 t km vuodessa, nyt auto ollut reilun 3 vuotta. kulutus pyrii 8-8,5 litran paikkeilla mutta tosiaan ajomukavuus on erinomainen. Ainoa miinus on ilmastoinnin äänekkyys. Kerran ostin halvat kesärenkaat ja ne pitikin sitten ääntä, jatkossa olen hankkinut vain hyviä. Käytän kerran vuodessa huollossa, joka meilläpäin on edullinen, muuta ei ole tarvinnut tehdä. kilometrejä taitaa olla nyt 260 t.

      • suomaassa

        Ostelet renkaita alvariin, vaikka ajanut vain 90t? :-)

        Minulla samanlainen rassi ollut vähän kauemmin, kilsoja tullut 130t ja vain talvikumit ostanut...

        Kaikissa autoissa on huonoa ja hyvää, mutta tässä on vanhana ostettuna paras hinta-laatusuhde kaikista aiemmista, jotka nekin olleet ihan hyviä, kaikenmerkkisiä...:-)


    • nissan2323

      3.0 maxima
      Polttonesteenkulutus EU kaupunki / maantie / yhdistetty (valmistajan ilmoittama)
      15,1 / 7,8 / 10,5 litraa / 100 km

    • Tatsun

      Kokkolassa ´03 mallinen 2.0 litrainen n 190 tkm ajettu myynnissä. Pyynti on 5900 € , liike Kokkomobiili . Itsellä tuli halu ostaa tuota koslaa, vaikka mulla itsellä on jo samanikäinen hieman pienempi auto.
      En tiedä onko pyyntihinta korkeahko ?

    • Anonyymi

      Pitäisikö Maximan raitisilmasuodattimessa olla jokin kotelo johon suodatin laitetaan erikseen? tarkoitan sellaista kehystä johon se paperinen suodatin laitetaan ja koko systeemi sitten työnnetään siihen tarkoitettuun koloon?

      Omassani oli vain työnnetty pelkkä paperinen suodatin sinne. Ulkomaisissa Youtube pätkissä näkee käytettävän kahta erillistä pientä suodatinta päällekkäin.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mies kateissa Lapualla

      Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      117
      6096
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

      Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      33
      4217
    3. Olenko joka hetki

      Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3372
    4. Jos me voitais puhua

      Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      3006
    5. Jenna meni seksilakkoon

      "Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      258
      2120
    6. Joo nyt mä sen tajuan

      Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2014
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

      Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      44
      1892
    8. Mikä sinua ja

      kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      144
      1819
    9. Olipa ihana rakas

      ❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1706
    10. Vain yksi elämä

      Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1579
    Aihe