Opiskelijakortin voimassaolo

Tietämätönnainen

Mietin tässä, että kun maksoin koko lukuvuoden maksun, mutta aion ottaa maisterin paperit ulos heti kuin mahdollista. Eli toivon mukaan viimeistään lokakuussa.

Onko opiskelijakortti silti voimassa sen jälkeenkin etujen kannalta? Eli voinko esim hyödyntää matkaetua busseissa, käydä yliopiston liikuntapalveluissa?

3

2151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ikuinen opiskelija.

Opiskelijakortti on voimassa seuraavan seuraavan vuoden syyskuun loppuun muistaakseni mutta os tarkasti katsoo käyttölehtoja niin alennusta ei pitäisi hinkua esim. rautateillä matkustaessa jos tutkinto on suoritettu. Tuskinpa alennus jätetään myöntämättä vaikka opiskelisi kolmatta tai neljättä tutkintoa. Onpa sellaistakin nähty eräällä alalla että vs. professori maksoi ruokansa opiskelijakortilla vaikka ei luulisi rahasta olevan kiinni.

• lokki2

VR:llä on tosiaan ehtona opiskelija-alennuksen saamiseksi, että ei saa olla suoritettua korkeakoulututkintoa. Mutta eihän ne sitä mistään saa tietää, ellet sitä itse mene huutelemaan.

• fm-englanti
        lokki2 kirjoitti:

VR:llä on tosiaan ehtona opiskelija-alennuksen saamiseksi, että ei saa olla suoritettua korkeakoulututkintoa. Mutta eihän ne sitä mistään saa tietää, ellet sitä itse mene huutelemaan.

Onkohan tuo nyt "urbaanilegenda"? En ole kyllä ikinä vastaavaa juttua kuullut VR:n kohdalla. Kysehän on yksiselitteisesti siitä, että jos on ylioppilaskunnan jäsen ja on maksanut jäsenmaksun, niin on oikeutettu etuihin.

Itselläni on fm-tutkinnon ohella aiemmin suoritettu amk-tutkinto ja vielä jäljellä myös opinto-oikeus toiseen fm-tutkintoon ja olen siis kirjoilla yliopistolla. Hyvin on opiskelijakortin kanssa asiat sujuneet.

Ei VR tosiaan mistään sitä näe, onko joku jo tutkintoja suoritellut vai ei.

Aloittajalle: voit käyttää sitä korttia lukuvuositarrassa olevan lukuvuoden syyskuun loppuun asti. Eli vaikka valmistuisit nyt syksyn mittaan, niin korttia voit käyttää vielä ensi vuoden syyskuun loppuun asti. Ota huomioon, että sinun pitää maksaa koko lukuvuoden jäsenmaksu.

Tosin (ja tämä voi kyllä olla "urbaanilegenda" ja siis ihan puhdasta tuubaa) sellaista muistan joskus kuulleeni, että valmistuessa olisi joissain paikassa vaadittu kortin palautusta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      127
      4255
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      3012
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      113
      2534
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      46
      2111
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      256
      1699
    6. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      46
      1626
    7. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1567
    8. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1436
    9. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1430
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1211
    Aihe