huomasin että mulla on BED

.......

lueskelin täällä näitä keskusteluja ja painoin BED -kohtaa ja googletin että mikä se on ja huomasin että mulla on se. tuli kyllä aika järkytyksenä vaikka tiedänki että oon joskus tahallani syömättä. joskus onnistun pysymään alle 1000kcal mutta sitte tulee pakonomanen tunne ahmia tai syödä jotain makeaa.nyt vihdoin tiiän ainaki yhen asian mikä mua vaivaa. pitää löytää lisää tietoa tästä. oon yrittäny tahallani "alottaa" bulimiaa ja pro-ana. mutta en oo kokenu olevani tarpeeksi vahva enkä oo uskaltanu oksentaa ja sitte on pakko mennä ahmimaan ku oon ollu syömättä. ja aina kiroan itteäni ku oon taas antanu itelleni periksi.

4

808

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinhän se menee..

      ennen olin samanlainen, halusin oudolla kieroutuneella tavalla että mulla olisi bulimia/anorexia. sitten kun lueskelin foorumeilta,että ne oksentaa useesti jne. niin mä en uskaltanu,en vaan pystyny,vaikka kokeilin, hammasharja kurkkuun,eka yritys..noup. ja sen jälkeen lopetin. en pystynyt.

      Sen huomaa itse itsestään, kun on muuttunut. NYkyään mun mielestä oksentaminen on ihanaa..? O.o juuri pari tuntia sitten ja nauratti vielä jälkeen.

      Ja BED lähtee tällä menolla, en oo pitkään aikaan ahminu, ja täähän alko mulla jo 1luokalla... 8luokan alkuun asti... nyt.. tuntuu ihmeen hyvältä, laihtunut 10kg ja onnellinen, ja silti masentaa ja vituttaa, kaikkea on liikaa.. ja kuten arvaakin, jos on ollut BED sellaiset 6-7buotta,niin aika H*** on painoa.. maximissaan oli 7lla 92 O.o''..huh onneksi nyt oon laihempi :D

      anteeks,tuli kauhee elämäntarina taas :D

      Vinkkinä kaikille, keksikää jotain liikkeessä pitävää tekemistä,niin ei kiirehdi ahmia,lopulta se nälkä unohtuu :D ei vain ajattele sitä!

      kannattaa yrittää lopettaa ajoissa,ellei halua olla samanlainen tankki, jota luultavasti tullaan kiusaamaan ja itsetunto ja varmuus laskee nollaan,kun tuntee itsensä läskiksi. Tsemppiä!

    • elämän kuljetettavissa

      Hei. Itselläni sama tilanne, huomasin ja oikeastaan tajusin viime keväänä, että mikä mua vaivaa. Oon sairastanu BED:tä jo kohta pari vuotta, mutta myönsin sen vasta itselleni viime keväänä. Yritin myös tahallani "aloittaa" bulimiaa, mutta voimia oksentamiseen ei ollut eikä vieläkään ole tarpeeksi. Oireet ovat täsmälleen samanlaiset kuin sinulla. Sairastin ennen BED:tä anoreksiaa, mutta kun vaihdoin koulua silloin pari vuotta sitten anoreksia muuttuikin ahmimishäiriöksi. On vaikeaa kun ei ole ketään kenelle puhua, kukaan ei vaan ymmärrä. Se auttaisi jo paljon jos saisin puhua asiasta, jos olisi jonkinlainen tukihenkilö, mutta terveydenhoitajalle tai psykiatrille en haluaisi mennä, en oikeastaan tiedä mistä tämä johtuu..ehkä en vain halua keskustella asiasta aivan tuntemattoman henkilön kanssa. Pelottaa kamalasti, että miten tässä käy. :s

    • läski-kasa

      Moikka...Luin ton sun viestin ja järkytyin myös..sulla menee ihan samalla tavalla ku mulla..itse oon myös yrittänyt saada bulimiaa..ehkä vieläkin alitajuntaisesti toivon...en tiedä.oon muutaman kerran oksentanut ahmimisen jälkeen..mua ahdistaa se, että jos ahmin oksentamatta niin lihoan.vaikka kyllä oon saanu sellasen käsityksen ettei bulimia laihduta.?oon aina milestäni ollu isompi kun muut tytöt..mut jos katon valokuvia esim ala-asteelta ni huomaan et oon ihan saman kokonen ku muutki, vaikka tallöinkin ajattelin että ooon hirvee possu.
      nyt kyllä oon oikeestikkin hirvee kasa!! mun mitat on 167/73kg.
      onko muilla sellast et ku ajattelee et nyt en syö enään mitään ni alkaa ahminen.?
      pyydän anteeks jos viesti hieman sekava, juttua alko vaa tulee ku kirjotin...

      • bulimikkko :(

        pari kirjoittajaa on täällä kertonut pelkäävänsä bulimian "aloittamista". saanko kysyä, että mikä siinä pelottaa? en tietenkään suosittele sitä kenellekkään, koska itse sitä olen pari vuotta sairastanut ja tiedän millainen helvetti tämä on.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1346
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe