krooninen hiiva

liisa

minulla on erikoinen ongelma...tai sitten hyvinkin yleinen eli jatkuva hiivatulehdus toisinsanoen krooninen. alkoi tuossa viis-kuus vuotta sitten ja tuntuu ettei oo paljoakaan 'puhtaita' päiviä ollut. lääkärissä olen rampannut jatkuvasti ja sieltä tulee vaan tujumpaa ja tujumpaa lääkettä. kohta ei varmaan mikään auta kun ne kolmen päivän emätinpuikotkin on jo menettänyt tehokkuutensa.

olen yrittänyt ruokavaliolla parantaa oloani, mikä taas ei tunnu vaikuttavan pätkääkään. hiivatuotteet pois tai ainakin vähentänyt sen minkä voi ja gefilusta naamaan päivät pitkät...huoh. stringejä en suostu jalkaani laittamaan ja alapääpesunkin hoidan tunnollisesti useaan otteeseen ilman saippuaa...

mitä sitä enään keksis? onko kohtalotovereita ja neuvoja mitenkä siitä pääsisi eroon edes vähäksi aikaa? tuommoinen jatkuva vuotaminen tekee kyllä heikkoa itsetunnolle...ei kehtaa, ei halua jne. jne. siis miesten seurassa...

huolestuttaa vaan...onko tuollaisella jatkuvalla 'hiivakierteellä' kenties vaikutusta kohdunkaulaan tai kohtuun, vaikeutuuko lastensaanti tai kenties jotain muuta vakavempaa?

39

29729

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vinkki

      Vaaleat viljat ja kaikki sokeri pois. Mahdollisimman vähän yleensä mitään viljoja. Päivittäistä penslausta maustamattomalla jugurtilla; yöksi sisään jugurtissa uitettu tamponi; jugurttia myös suun kautta vaikka niin paljon kuin napa vetää. Ei tummanvihreitä vihanneksia/hedelmiä (pinaatti, nokkonen, kurkku..), vaan mieluiten vaaleita. Alapää pestään jugurttihoidon jälkeen apteekista ostettavalla miedolla pesuliuoksella.
      Käytetään puuvillaisia alushousuja. Ei käytetä kumia, se ärsyttää (jos on vakkari seksipartneri). Ei hikoilla. Heti seksin jälkeen otetaan emätinhuuhtelu jugurttitamponi sisään (limakalvojen eritteen, siemenneste mahd. kondomi pahentavat oireita, olen huomannut). Lääkekuureihin turvaudutaan äärimmäisessä hädässä (niillä saa bakteeritasapainon takuulla sekaisin!), ei syödä antibiootteja, ei ainakaan V-Pen Megaa, mieluummin vanhaa kunnon sulfaa.

      Näillä konsteilla pitäisi pysyä oireiden aisoissa. Pärjäillään riesan kanssa... :)

      • miu19

        krooninen hiiva voi olla hyvin helvetillistä ja pidemmän päälle se voi alkaa aiheuttaa muitakin ongelmia. Itselläni toistuvasti melkein aina kuukautisten jälkeen. Hiivaa ollut nyt jatkuvasti yli nelisen vuotta. Aluksi pidin asiaa aivan normaalina, kun joka kuu aina sama juttu.

        Jatkuva hiiva on aiheuttanut minulle läjäpäin muita tulehduksia, jotka eivät meinaa lähteä millään, eikä lääkäri osaa asiaani kuunnella. Koska kuulemma olen niin nuori, että asian pitäisi kyllä korjaantua. Alapää on niin herkillä ettei yhdynnästäkään tule mitään, hyvä jos välillä itse edes uskaltaa koskettaa.

        Jatkuva kipuilu, kutina ja kirvely on aiheuttanut jo sen, ettei tee edes mieli miettiä mitään seksuaalista.

        Välillä mietin, että onko tehty oikeaa diagnoosia koko jutussa, yksityiselle tie kyllä kohta vie jos ei palvelua ala tippua. On naurettavaa että julkisella lääkäri kehtaakin sanoa, että nuoren alapää ongelmat olisivat ihan eri juttu kuin "aikuisen ihmisen"...


      • sulfaton

        Sulfalle allerginen,turpoaa....5,5 vuotta takaperin alkoi jatkuva valkovuoto,syöpälääkityksen(Tamofen)myötä.Gynet sanoo "On normaalia,älä käytä pikkuhousun suojia,hankaavat"...viidestikkö päivässä pitää pikkarit vaihtaa?? Oon senverran "vanha",ettei oo sukupuolista aktiviteettia,mulla,eikä kumppanilla.Itsehoitona,canestenvoide auttaa kirvelyyn,kutinaan ja jopa "stressiin" :)


      • Anonyymi

        Entäs maito-allergiset, jotka eivät voi käyttää mitään maitotuotteita, ei laktoosittomiakaan, miten heille käy, jos tunkee jugurttia emättimeen, ei onnistu.


    • Hanni

      että kyseeessä edes on hiiva?
      Kyllä sen pitäisi lääkkeillä lähteä.Myös jotkut sukupuolitaudit voivat aiheuttaa hiukan samanlaisia oireita.Mm.kondylooma aiheuttaa kutinaa ja monet muut epätavallista vuotoa.Siis mitä oireita sinulla on ja onko sukupuolitautien mahdollisuus suljettu pois?

    • kroonikko myös

      Kirjoituksesi oli kuin itse olisin sen kirjoittanut. Vaivani on täysin samanlainen ja kestänyt saman aikaa. En myöskään tiedä mitä tekisin, olen yrittänyt kaikki konstit. Juuri tälläkin hetkellä vaiva on tosi huono. Parisuhde kärsii ja elämänlaatu kärsii ja kukkaro kärsii. On se kumma kun tällaiseen vaivaan ei saa edes viikon helpotusta.

    • mamax2

      Täällä myöskin kohtalotoveri.. Nyt on taas neljän kuukauden aikana olut 8 hiivatulehdusta ja viimeksi tänään lääkärissä käydessä todettiin yhdeksäs (tunsin oireet ja olin taas varma siitä). Taas tujumpaa lääkettä naamaan, huomenna vuorossa täydelliset labrat, papa ja erikoislääkärin luona käynti. Tää kyllä kaataa seinät ympäriltä, kun elämä pyörii yhden hiivan ympärillä.

      • Ninde67

        Hei,

        Itse kärsin kolme vuotta täysin kroonistuneesta alapään hiivasta, joka toistui joka kuukausi. Söin muutaman kuurin suun kautta otettavia lääkkeittäkin sillä seurauksella, että hiiva palasi takaisin sen jälkeen entistä pahempana. Lääkärit tai gynekologit vain kohauttivat olkapäitään ja jopa väittivät hieman kohonneen sokeriarvojenkin olevan siihen syypää. Ja juu, makeita tai vaaleita leipiä yms. pitää välttää jne. En kuitenkaan pysty täydelliseen kasvisruokavalioon. Sitten sattumalta löysin verkkokaupasta tuotteen, jonka saksalainen lääkäri oli kehittänyt happo-emästasapainon hoitamiseen. Tilasin sitä purkillisen (se ei näyttänyt sisältävn mitään vaarallisia ainesosia, vaan mineraalisuoloja), koska ajattelin että muutama kymmenen euroa ei tunnu missään tuon kiusallisen vaivan poissaamiseksi (tosin olin skeptinen tuon tuotteetn osalta, koska olin aiemmin yrittänyt syödä tohtori Tolosen pillereitä, jotka eivät kyllä auttaneet yhtään.) Tein paketissa olevalla pH-liuskalla virtsasta testin, ja sehän osoitti, että pissa oli hapanta kuin mikä. No, otin niitä tabletteja kuurin ja kas kummaa hiiva alkoi helpottamaan. Kerran pääsi pissa happamoitumaan (näkee niistä testiliuskoista) ja hiiva palasi heti, kun taas otin muutaman tabletin tehokuurin, niin se hävisi, ilman Canestenia tms. lääkettä.. Nyt otan niitä muutaman tabletin viikossa, ja seuraan virtsan happamuutta säännöllisesti. Ei ole ollut hiivan hiivaa lähes puoleen vuoteen. Ruokavaliolla tuon voisi ehkä saada kuriin, mutta pitäisi syödä paljon luomua ja vihreää vihannesta, ei esim. (hapan)maitotuotteita ja ruisleipää, kun juuri tuota viiliä ja jugurttia tarjotaan ratkaisuksi, niin se vaan pahentaa sitä ongelmaa. Tällä hetkellä syön hedelmiä ja vähintään puoli kiloa vihanneksia joka päivä, ja siltikään se ei riitä hiivan hävittämiseen, joten luulen, että minun tapauksessani pitäisi ryhtyä kokonaan kasvissyöjäksi, vielä en ole siihen valmis. Mutta kokeilkaa tätä tai jotain muuta pH-tasapainon palauttavaa tuotetta ihmeessä, on sen väärti, jos ette pysty kasvissyöjäksi. Jos nimittäin pissatesti näyttää happamalta, voin lyödä vetoa, että tämä tuote ainakin auttaa. Tuotemerkki on Pascoe, löytyy nettikaupasta, en ole varma myydäänkö luontaiskaupassakin. Vastaavia saattaa olla muitakin, nyt kun olen alkanut tutkimaan tuota happo-emästasapainoa, niin löysin jopa apteekista kylmäkaapista tänään yhden mineraalisuolaliuoksen pH-tasopainoon, jota aion myös kokeilla. Asiasta löytyy lisää tietoa netistä, kun osaa etsiä happo-emästasapaino hakusanalla. Sen jälkeen alkaa löytämään muitakin tuotteita, kun tietää mitä etsii ja mikä on se syy, mikä tuon vaivan aiheuttaa..


    • polo11

      Mulla on ihan sama tilanne. Jatkuva kutina ja vuoto on jo vienyt hermot..Kiva tietää, ettei ole ainoa joka tälläisestä kärsii, ainakin kaveripiirissäni tämä on tuntematon vaiva..E-pillerien piti auttaa tilnnetta, mutta eipä ole auttanut..Käytän gyno Daktarin rasvaa joka päivä.(!)..Täytyykin kokeilla tuota jogurttihoitoa..Toivottavasti joku päivä helpottuu tää tilanne..

      • Ninde67

        Itselläni on ollut kolmen vuoden hiivasienitulehduskierre, eikä mikään oikein tunnu auttavan, kunnes löysin sellaisen ravintolisän (Pascoe tabletit pH- happo-emästasapainoon) nettikaupasta puolivahingossa. Nämä tabletit tasapainottavat liian happamaksi käynyttä kehoa, ja hiiva häviää kun emästasapaino palautuu. Paketissa on testiliuskat, joilla voi pissasta tsekata, että onko se liian hapanta vai ei. Tämä on ainoa, mikä on auttanut (siis Canestenin ja muiden lääkkeiden lisäksi, jotka aina rikkovat limakalvot tai ovat muutoin vahvoja myrkkyjä..). Olen myös lisännyt vihannesten syömistä, mutta vielä en pystynyt kokonaan hiilihydraatteja ruokavaliosta poistamaan. Ilmeisesti tähän kehon happo-emästasapainoon vaikuttavat stressi, kahvi, alkoholi, sokeri ja muut epäterveelliset ruokailu- ja elintottumukset. Mikä on paradoksaalista on se, että neuvotaan syömään paljon ruisleipää ja kaurapuuroa yms. hyvän sokeritasapainon ylläpitämiseksi, mutta juuri nämä aineet lisäävät kehon happamuutta. Käytännössä pitäisi siis syödä paljon vihanneksia (ja niissäkin tiettyjä vihanneksia pitäisi välttää), mieluummin luomua, ja hedelmiä ja marjoja. Ei juuri hiilihydraatteja, keinomakeutusaineita, sokereita, ja lihaa, kahvia, alkoholia jne. Mutta itse en ole ihan vielä valmis siirtymään täysin vegeksi, vaikka syönkin vähintää puoli kiloa niitä vihanneksia ja hedelmiä, mutta silti se ei näytä riittävän pitämään hiivaa poissa. Olen myös huomannut että tuore leipä ja pulla, joka on siis hiivalla leviottu yhdistettynä kahviin on varma tapa aktivoida se hiiva uudelleen. Toivottavasti löytämästäni tuotteesta olisi muillekin apua, jos ei halua joutua riippuvaiseksi noista lääkkeistä..


      • fsdldlsd
        Ninde67 kirjoitti:

        Itselläni on ollut kolmen vuoden hiivasienitulehduskierre, eikä mikään oikein tunnu auttavan, kunnes löysin sellaisen ravintolisän (Pascoe tabletit pH- happo-emästasapainoon) nettikaupasta puolivahingossa. Nämä tabletit tasapainottavat liian happamaksi käynyttä kehoa, ja hiiva häviää kun emästasapaino palautuu. Paketissa on testiliuskat, joilla voi pissasta tsekata, että onko se liian hapanta vai ei. Tämä on ainoa, mikä on auttanut (siis Canestenin ja muiden lääkkeiden lisäksi, jotka aina rikkovat limakalvot tai ovat muutoin vahvoja myrkkyjä..). Olen myös lisännyt vihannesten syömistä, mutta vielä en pystynyt kokonaan hiilihydraatteja ruokavaliosta poistamaan. Ilmeisesti tähän kehon happo-emästasapainoon vaikuttavat stressi, kahvi, alkoholi, sokeri ja muut epäterveelliset ruokailu- ja elintottumukset. Mikä on paradoksaalista on se, että neuvotaan syömään paljon ruisleipää ja kaurapuuroa yms. hyvän sokeritasapainon ylläpitämiseksi, mutta juuri nämä aineet lisäävät kehon happamuutta. Käytännössä pitäisi siis syödä paljon vihanneksia (ja niissäkin tiettyjä vihanneksia pitäisi välttää), mieluummin luomua, ja hedelmiä ja marjoja. Ei juuri hiilihydraatteja, keinomakeutusaineita, sokereita, ja lihaa, kahvia, alkoholia jne. Mutta itse en ole ihan vielä valmis siirtymään täysin vegeksi, vaikka syönkin vähintää puoli kiloa niitä vihanneksia ja hedelmiä, mutta silti se ei näytä riittävän pitämään hiivaa poissa. Olen myös huomannut että tuore leipä ja pulla, joka on siis hiivalla leviottu yhdistettynä kahviin on varma tapa aktivoida se hiiva uudelleen. Toivottavasti löytämästäni tuotteesta olisi muillekin apua, jos ei halua joutua riippuvaiseksi noista lääkkeistä..

        Hmm, eikös happamuus juuri auta taistelussa hiivaa vastaan? Olen ymmärtänyt, että hiivat ja emätintulehdusbakteerit nimenomaan viihtyvät vähemmän happamassa ympäristössä kuin mitä emättimessä on terveessä normaalitilassa.

        Sytolyysi taas on vaiva, jossa liika happamuus aiheuttaa kirvelyä.


      • möyr
        fsdldlsd kirjoitti:

        Hmm, eikös happamuus juuri auta taistelussa hiivaa vastaan? Olen ymmärtänyt, että hiivat ja emätintulehdusbakteerit nimenomaan viihtyvät vähemmän happamassa ympäristössä kuin mitä emättimessä on terveessä normaalitilassa.

        Sytolyysi taas on vaiva, jossa liika happamuus aiheuttaa kirvelyä.

        Ei se ihan niin yksinkertaista ole. http://www.yourlife.fi/happoemas.html


      • jättäiskö pois

        Yleisesti on mielestäni ollut tiedossa että e-pillerit myös aiheuttaa hiivatulehduksia


      • Ninde67
        jättäiskö pois kirjoitti:

        Yleisesti on mielestäni ollut tiedossa että e-pillerit myös aiheuttaa hiivatulehduksia

        Ei kannata mielestäni jättää e-pillereitä pois, epäilen enemmänkin että ruokavaliolla voi vaikuttaa asiaan. Kannattaa kokeilla Pascoe emäsjauhetta tai tabletteja, jos haluat nopeita tuloksia, pelkällä ruokavaliolla tehtynä voi kestää kauan päästä ylimääräisistä hapoista eroon . Paketissa on pH-liuskat, joilla voi pissasta sen happamuuden tsekata. Jos on hapanta, niin uskon että nämä auttaa. Itse kokeilin kolmen vuoden ajan kaikenmaailman keinot, jopa homeopatiaa myöten, kun en enää muutakaan keksinyt, mutta mikään ei auttanut, paitsi Canesten ja suun kautta otettavat lääkkeet, jolloin alapää oli haavoilla ja hiiva uusitui aina kuurin jälkeen entistä pahempana. Näillä Pascoe tuotteilla hiiva lähtee muutamissa päivissä, eikä tarvitse tippaakaan lääkkeitä. Uskomatonta mutta totta, en olisi tätä itsekään uskonut, ellen olisi tätä omin silmin todennut.


      • oojoo
        Ninde67 kirjoitti:

        Ei kannata mielestäni jättää e-pillereitä pois, epäilen enemmänkin että ruokavaliolla voi vaikuttaa asiaan. Kannattaa kokeilla Pascoe emäsjauhetta tai tabletteja, jos haluat nopeita tuloksia, pelkällä ruokavaliolla tehtynä voi kestää kauan päästä ylimääräisistä hapoista eroon . Paketissa on pH-liuskat, joilla voi pissasta sen happamuuden tsekata. Jos on hapanta, niin uskon että nämä auttaa. Itse kokeilin kolmen vuoden ajan kaikenmaailman keinot, jopa homeopatiaa myöten, kun en enää muutakaan keksinyt, mutta mikään ei auttanut, paitsi Canesten ja suun kautta otettavat lääkkeet, jolloin alapää oli haavoilla ja hiiva uusitui aina kuurin jälkeen entistä pahempana. Näillä Pascoe tuotteilla hiiva lähtee muutamissa päivissä, eikä tarvitse tippaakaan lääkkeitä. Uskomatonta mutta totta, en olisi tätä itsekään uskonut, ellen olisi tätä omin silmin todennut.

        Ihanaa tietää että on muitakin samasta vaivasta kärsiviä!! Tää on niin kamala tauti ja kaikenmaailman ohjeita jaellaan, mut mikään ei tepsi. Ite oon vetäny fluconazolia, sitä kovaratioista lähes putkeen jo vuoden... Kesän se oli poissa, liekö sitten auttanut hameen käyttö (jotta paikat tuulettuu) ja varmaan paremman ravintoarvon hedelmät/marjat/vihannekset.

        Syksyllä sitten iski taas (sekin minulla lähes kroonisena) virtsatietulehdus ja jouduin vetämään antibiootit. Siitä lähtien oon eka ottanu yhen pillerin, kattonu tuleeko se takas, no tulihan se, ottanu pari peräkkäin jne. Lopulta vedin taas semmoisen kahen kk:n kuurin ja loppupuolella tuntui että se meni pois, mutta palasikin kuurin loputtua takaisin. Nyt taas 1 kk takana ja SILTI tänään kirvely tuntuu niinkuin lääkkeen läpi.

        Aion todellakin testata tota happo-emäs-juttua heti ja toivon vaan, että se toimisi minullakin!!!!

        Oon myös jo käynyt antioksidanttilääkärillä, jotta voitaisiin testata onko kyseessä koko kehon hiiva, jossa vain oireena alapään hiivatulehdus. En tiennyt aiemmin että niillä on mitään tekemistä keskenään. Ja muuten -olen kasvissyöjä -ei mitään vaikutusta. Syön kylläkin maitotuotteita ja sokeria olen vetänyt liikaa ikäni, senkin lopetin jouluna, mutta sortumisia tapahtuu...

        Kaikkea sitä myös oppii lääkäreiltä pikkuhiljaa kun siellä ravaa, muttei tietenkään koskaan mitään kerralla, koska ne eivät tiedä... Fluconazol ja nuo canestenit ym. ohentavat limakalvoja, jolloin tauti tosiaan uusiutuu helpommin -varsinkin yhdynnässä. Tämänkin kuulin aivan vasta, naisterveydenhoitajalta, ei mieslääkäriltäni. Kuulemma myöskään fluconazol ei toimisi yksinään, eikä tehoaisi ulkosynnyttimiin vaan olisi käytettävä rasvaa lisänä. -toiset lääkärit ovat kyllä eri mieltä.

        Lisä-kivana minulla on myös alapään herpes, joka varmasti pahentaa tilannetta. Vaikka se minulla on kyllä ollut jo vuosia varsin oireettomana.


      • jäps
        oojoo kirjoitti:

        Ihanaa tietää että on muitakin samasta vaivasta kärsiviä!! Tää on niin kamala tauti ja kaikenmaailman ohjeita jaellaan, mut mikään ei tepsi. Ite oon vetäny fluconazolia, sitä kovaratioista lähes putkeen jo vuoden... Kesän se oli poissa, liekö sitten auttanut hameen käyttö (jotta paikat tuulettuu) ja varmaan paremman ravintoarvon hedelmät/marjat/vihannekset.

        Syksyllä sitten iski taas (sekin minulla lähes kroonisena) virtsatietulehdus ja jouduin vetämään antibiootit. Siitä lähtien oon eka ottanu yhen pillerin, kattonu tuleeko se takas, no tulihan se, ottanu pari peräkkäin jne. Lopulta vedin taas semmoisen kahen kk:n kuurin ja loppupuolella tuntui että se meni pois, mutta palasikin kuurin loputtua takaisin. Nyt taas 1 kk takana ja SILTI tänään kirvely tuntuu niinkuin lääkkeen läpi.

        Aion todellakin testata tota happo-emäs-juttua heti ja toivon vaan, että se toimisi minullakin!!!!

        Oon myös jo käynyt antioksidanttilääkärillä, jotta voitaisiin testata onko kyseessä koko kehon hiiva, jossa vain oireena alapään hiivatulehdus. En tiennyt aiemmin että niillä on mitään tekemistä keskenään. Ja muuten -olen kasvissyöjä -ei mitään vaikutusta. Syön kylläkin maitotuotteita ja sokeria olen vetänyt liikaa ikäni, senkin lopetin jouluna, mutta sortumisia tapahtuu...

        Kaikkea sitä myös oppii lääkäreiltä pikkuhiljaa kun siellä ravaa, muttei tietenkään koskaan mitään kerralla, koska ne eivät tiedä... Fluconazol ja nuo canestenit ym. ohentavat limakalvoja, jolloin tauti tosiaan uusiutuu helpommin -varsinkin yhdynnässä. Tämänkin kuulin aivan vasta, naisterveydenhoitajalta, ei mieslääkäriltäni. Kuulemma myöskään fluconazol ei toimisi yksinään, eikä tehoaisi ulkosynnyttimiin vaan olisi käytettävä rasvaa lisänä. -toiset lääkärit ovat kyllä eri mieltä.

        Lisä-kivana minulla on myös alapään herpes, joka varmasti pahentaa tilannetta. Vaikka se minulla on kyllä ollut jo vuosia varsin oireettomana.

        mulla on ollut jotain saman tyyppistä. itselläni hiivan oireet ei vain ole koskaan kunnolla mennyt pois millään lääkkeellä.

        nyt kuin ninde67 mainitsi sen emäsjauheen, niin tuli mieleen et pari kuukautta sitten mun ystävä sai sellasen pakkauksen äidiltään ja me ihmeteltiin et mikähän toi nyt on. en tajunnut että siitä voi olla apua myös hiivaan. kuin sanoit tän niin katoin netistä mitä muuta luontaistuote kaupassa vois olla apuna hiivaan, ja löysin montakin vaihtoehtoa. esim. tämä http://www.vitanetti.fi/product_details.php?p=41
        "Ongelmana Hiiva", Candida Forte.

        ajattelin jos sen vois kokeilla.. mut kun on niin monta vaihtoehtoa ja ne on aika kalliit niin mul on vaikeaa päättää mikä mun pitäis kokeilla. pitää varmaan mennä johonkin kauppaan neuvoja saamaan.


      • jäps
        jäps kirjoitti:

        mulla on ollut jotain saman tyyppistä. itselläni hiivan oireet ei vain ole koskaan kunnolla mennyt pois millään lääkkeellä.

        nyt kuin ninde67 mainitsi sen emäsjauheen, niin tuli mieleen et pari kuukautta sitten mun ystävä sai sellasen pakkauksen äidiltään ja me ihmeteltiin et mikähän toi nyt on. en tajunnut että siitä voi olla apua myös hiivaan. kuin sanoit tän niin katoin netistä mitä muuta luontaistuote kaupassa vois olla apuna hiivaan, ja löysin montakin vaihtoehtoa. esim. tämä http://www.vitanetti.fi/product_details.php?p=41
        "Ongelmana Hiiva", Candida Forte.

        ajattelin jos sen vois kokeilla.. mut kun on niin monta vaihtoehtoa ja ne on aika kalliit niin mul on vaikeaa päättää mikä mun pitäis kokeilla. pitää varmaan mennä johonkin kauppaan neuvoja saamaan.

        että en ole tajunnut että tämä hiiva voi olla myös syynä mun jatkuvaan väsymykseen (vaikka se johtuu varmaan myös masennuksestani) päänahan kutinaan ja hilseilyyn, ja mun vatsa ongelmiin. joten sen vois varmaan myös lääkärissä mainita.


      • samassa jamassa
        jäps kirjoitti:

        että en ole tajunnut että tämä hiiva voi olla myös syynä mun jatkuvaan väsymykseen (vaikka se johtuu varmaan myös masennuksestani) päänahan kutinaan ja hilseilyyn, ja mun vatsa ongelmiin. joten sen vois varmaan myös lääkärissä mainita.

        nykyajan huonolaatuinen ruoka altistaa hiivalla herkästi. ja antibiootit ovat löylyä kiukaalle.

        hiiva aiheuttaa myös masennusta. masennus aiheuttaa hiivaa. kaikki linkitty toinen toisiinsa.

        aito oikea ruoka, paljon vihanneksia maustettuna yrtteillä, lammasta tai luomulihaa, ei sokeria eikä säilöntäaineita sisältäviä ruokia.

        hyvä blogi on kemikaalicocktail. sieltä oppii ja ymmärtää mikä mättää ja miksi!

        itse on ollut hiiva kirteessä 1,5vuotta. taustalla antibiootteja ja liikaa sokereita ja e:tä. vain hiivadietti auttaa.


      • db taas
        samassa jamassa kirjoitti:

        nykyajan huonolaatuinen ruoka altistaa hiivalla herkästi. ja antibiootit ovat löylyä kiukaalle.

        hiiva aiheuttaa myös masennusta. masennus aiheuttaa hiivaa. kaikki linkitty toinen toisiinsa.

        aito oikea ruoka, paljon vihanneksia maustettuna yrtteillä, lammasta tai luomulihaa, ei sokeria eikä säilöntäaineita sisältäviä ruokia.

        hyvä blogi on kemikaalicocktail. sieltä oppii ja ymmärtää mikä mättää ja miksi!

        itse on ollut hiiva kirteessä 1,5vuotta. taustalla antibiootteja ja liikaa sokereita ja e:tä. vain hiivadietti auttaa.

        Onko kellään muulla kroonisesta hiivasta kärsivällä diabetes? Verensokeriarvot koko ajan korkeemmalla kuin terveillä, niin tietty hiivaa tulee helposti... Mä en osaa myöskään olla ilman pikkuhousunsuojia kun niitä on kerran oppinut käyttämään. Onko tuttua?


      • Paolaola
        db taas kirjoitti:

        Onko kellään muulla kroonisesta hiivasta kärsivällä diabetes? Verensokeriarvot koko ajan korkeemmalla kuin terveillä, niin tietty hiivaa tulee helposti... Mä en osaa myöskään olla ilman pikkuhousunsuojia kun niitä on kerran oppinut käyttämään. Onko tuttua?

        Elikkäs 1-2 maitohappotablettia päivässä pitää itselläni ainakin hiivan kokonaan pois. Jos kaksikin päivää on ottamatta niin alkaa oireita ilmaantua. Syökäähän noita hyvät naiset!


      • Libra-77
        jäps kirjoitti:

        mulla on ollut jotain saman tyyppistä. itselläni hiivan oireet ei vain ole koskaan kunnolla mennyt pois millään lääkkeellä.

        nyt kuin ninde67 mainitsi sen emäsjauheen, niin tuli mieleen et pari kuukautta sitten mun ystävä sai sellasen pakkauksen äidiltään ja me ihmeteltiin et mikähän toi nyt on. en tajunnut että siitä voi olla apua myös hiivaan. kuin sanoit tän niin katoin netistä mitä muuta luontaistuote kaupassa vois olla apuna hiivaan, ja löysin montakin vaihtoehtoa. esim. tämä http://www.vitanetti.fi/product_details.php?p=41
        "Ongelmana Hiiva", Candida Forte.

        ajattelin jos sen vois kokeilla.. mut kun on niin monta vaihtoehtoa ja ne on aika kalliit niin mul on vaikeaa päättää mikä mun pitäis kokeilla. pitää varmaan mennä johonkin kauppaan neuvoja saamaan.

        Olen syönyt Pascoeta jauheena jo vuoden ja vaikka aluksi pidin tuotetta pahanmakuisena, en enää edes noteeraa makua. Kuulema, kun keho on emäksisöitynyt, pahanmakuisuus hellittää. Ja näin on todella tapahtunut tai sitten olen vain tottunut makuun. Tämän tuotteen käyttöä en lopeta! On muuten aivan erinomainen närästykseen ja närästystä ainakin itselläni aiheuttaa juuri samat asiat kuin hiivan eli nopeat hiilarit erityisesti viljat.

        Mutta, oikeastaan halusin kertoa tuotteesta, jota ostin apteekista kasvojen hoitoon. (Olen nähnyt tätä myös luontaistuotekaupan hyllyllä.) Huomasin tämän Mainebase-tuotteen mukana tulevasta käyttöohjeesta, että sitä suositeltiin myös intiimipesuun ja -huuteluihin. Tämä emäksinen mineraalisuola on tarkoitettu ulkoiseen käyttöön ja se on rakenteeltaan karheampaa kuin Pascoe (en tiedä voisiko Pascoetakin käyttää ulkoisesti?), mutta se onkin tarkoitus aina käyttää veden kanssa. Pari kertaa olen ottanut istumakylvyn ohjeen mukaan (istuen lapsen kylpyammeessa), mutta yleensä vain veden kanssa suolan suihkun yhteydessä limakalvoille hieroen. Jos on yhtään ärsytystä tulollaan, suola kirvelee hetken aika lailla, mutta auttaa todella. Yleensä annan vaikuttaakin hetken aikaa ennenkuin huuhtelen pois. Uskoisin, että jos on hyvin akuutti tilanne, istumakylpy on hellävaraisempi. Tuotesarjan esitteessä oli myös ihan emätinhuuhteluihin tarkoitettu huuhtelupussisysteemi sopivine suuttimineen. Onneksi itselläni tilanne on jokseenkin hallinnassa, kun vaan pysyttelen kotimaisista viljoista erossa. (ruis on pahin).
        (Sain mineraalisuolan mukana myös toisen esitteen, jossa kerrottiin valmistajan muista tuotteista. Erityisesti minua kiinnosti emäksinen puuro, joka on tehty hirssistä ja tattarista ja sopisi varmaan hienosti myös lapsille.)


      • tttg
        Libra-77 kirjoitti:

        Olen syönyt Pascoeta jauheena jo vuoden ja vaikka aluksi pidin tuotetta pahanmakuisena, en enää edes noteeraa makua. Kuulema, kun keho on emäksisöitynyt, pahanmakuisuus hellittää. Ja näin on todella tapahtunut tai sitten olen vain tottunut makuun. Tämän tuotteen käyttöä en lopeta! On muuten aivan erinomainen närästykseen ja närästystä ainakin itselläni aiheuttaa juuri samat asiat kuin hiivan eli nopeat hiilarit erityisesti viljat.

        Mutta, oikeastaan halusin kertoa tuotteesta, jota ostin apteekista kasvojen hoitoon. (Olen nähnyt tätä myös luontaistuotekaupan hyllyllä.) Huomasin tämän Mainebase-tuotteen mukana tulevasta käyttöohjeesta, että sitä suositeltiin myös intiimipesuun ja -huuteluihin. Tämä emäksinen mineraalisuola on tarkoitettu ulkoiseen käyttöön ja se on rakenteeltaan karheampaa kuin Pascoe (en tiedä voisiko Pascoetakin käyttää ulkoisesti?), mutta se onkin tarkoitus aina käyttää veden kanssa. Pari kertaa olen ottanut istumakylvyn ohjeen mukaan (istuen lapsen kylpyammeessa), mutta yleensä vain veden kanssa suolan suihkun yhteydessä limakalvoille hieroen. Jos on yhtään ärsytystä tulollaan, suola kirvelee hetken aika lailla, mutta auttaa todella. Yleensä annan vaikuttaakin hetken aikaa ennenkuin huuhtelen pois. Uskoisin, että jos on hyvin akuutti tilanne, istumakylpy on hellävaraisempi. Tuotesarjan esitteessä oli myös ihan emätinhuuhteluihin tarkoitettu huuhtelupussisysteemi sopivine suuttimineen. Onneksi itselläni tilanne on jokseenkin hallinnassa, kun vaan pysyttelen kotimaisista viljoista erossa. (ruis on pahin).
        (Sain mineraalisuolan mukana myös toisen esitteen, jossa kerrottiin valmistajan muista tuotteista. Erityisesti minua kiinnosti emäksinen puuro, joka on tehty hirssistä ja tattarista ja sopisi varmaan hienosti myös lapsille.)

        Eikö ketään oikeasti häiritse nämä markkinointimielessä viestejä kirjoittevat?


      • Valion G-Filus
        Paolaola kirjoitti:

        Elikkäs 1-2 maitohappotablettia päivässä pitää itselläni ainakin hiivan kokonaan pois. Jos kaksikin päivää on ottamatta niin alkaa oireita ilmaantua. Syökäähän noita hyvät naiset!

        Gefilus piimä auttaa vatsavaivoissa. Vaikka onhan sanottu että piimä pitää pi*un terveenä.


      • hiivasta kärsivä 87
        tttg kirjoitti:

        Eikö ketään oikeasti häiritse nämä markkinointimielessä viestejä kirjoittevat?

        Häiritsee!!!

        Itse olen paininut hiivatulehduksien kanssa teini-iästä asti. Pascoe-tabletit ovatauttaneet, mutta nyt kun niistä on ollut pieni tauko alkaa tuntua taas, että hiivaa pukkais.. Ja tosiaan olen köyhtynyt tosi kovin näiden tulehdusten takia. Pääosin olen käynyt ihan terveyskeskuksessa, mutta myös yksityisellä. Lääkkeet auttavat ja vievät tulehduksen, mutta ei mene kauaakaan kun on jo uusi tulehdus. Sitä paitsi on todella ärsyttävää kun lääkärit eivät ota kauhean tosissaan hiivaongelmaa ja aina vaan sanovat et täytyy pestä usein ja ilman saippuaa. Ikinä en oo saippualla pessyt! Nyt viimeisen kuukauden olen pessyt alakerralle tarkoitetun pesuaineen kanssa kylläkin. Olisi kiva saada edes jonkinlaista sympatiaa ja oikeeta kiinnostusta tähän vaivaan.


    • Etsivä löytää

      Oletko kokeillut koskaan probiotteja (maitohappobakteereja)? Minullakin oli aiemmin vähän väliä hiivatulehduksia, mutta ovat jääneet pois, kun aloin käyttämään probiotteja. Hiivahan on kaikkialla elimistössä, jolloin maitohappobakteereilla tilanne saadaan normalisoiduksi. Probiottit auttavat myös, jos varpaiden välit aukeavat.

    • 15 v krooninen hiiva

      Kannattaa ottaa vaikkapa puolen vuoden kuuri tabletteja 1 tab/viikko. Sillä sen pitäisi pikku hiljaa rauhoittua. Varoa myös aina kun vesi vaihtuu ,esim matkoilla kun tekee alapesuja ja vesi on huonoa, loppun huuhtelu pullovedellä. semmosta se on kun prinsessa. welcome to the club.

      • ipskukku

        Hyvä että monet teistä ajattelee myös ruokavaliota hiivan hoidossa, mutta mielestäni on kummaa että puhutte sokerin poisjättämisestä ja kuitenkin mainostatte että syötte paljon marjoja ja hedelmiä. Muistakaa että niissä on paljon sokeria, vaikka se onkin hedelmäsokeria (ja ainakin suolistohiivan hoidossa myös hedelmäsokerin lähteet minimoidaan)! Jättäkää mielummin nämäkin makeat pois ja syökää enemmän vihanneksia.

        Lisäksi haluaisin kysyä jos kukaan muu on kuullut tuotteesta nimeltä Feel fresh? Tämä on tsekkiläinen tuote joka itselleni tuli tutuksi asuessani slovakiassa. Itse käytin samaa organismia (Pythium oligandrum hiivaparasiitti) sisältävää tuotetta kynsisienen hoitoon (joka minulla oli ollut jo monia vuosia), ja se tehosi todella hyvin! Mikrobiologina vähän kyllä epäilyttää hiivaparasiitin käyttäminen, mutta kai tuotetta on testattu... Ajattelin vain että tästä voisi olla hyötyä jollekin muullekin, vaikka hiivavaivani olikin eri laatua. Tuotetta ei saa Suomesta, mutta kai sen voi tilata tuottajalta. Olisi kiva kuulla jos se auttaa.


      • hh
        ipskukku kirjoitti:

        Hyvä että monet teistä ajattelee myös ruokavaliota hiivan hoidossa, mutta mielestäni on kummaa että puhutte sokerin poisjättämisestä ja kuitenkin mainostatte että syötte paljon marjoja ja hedelmiä. Muistakaa että niissä on paljon sokeria, vaikka se onkin hedelmäsokeria (ja ainakin suolistohiivan hoidossa myös hedelmäsokerin lähteet minimoidaan)! Jättäkää mielummin nämäkin makeat pois ja syökää enemmän vihanneksia.

        Lisäksi haluaisin kysyä jos kukaan muu on kuullut tuotteesta nimeltä Feel fresh? Tämä on tsekkiläinen tuote joka itselleni tuli tutuksi asuessani slovakiassa. Itse käytin samaa organismia (Pythium oligandrum hiivaparasiitti) sisältävää tuotetta kynsisienen hoitoon (joka minulla oli ollut jo monia vuosia), ja se tehosi todella hyvin! Mikrobiologina vähän kyllä epäilyttää hiivaparasiitin käyttäminen, mutta kai tuotetta on testattu... Ajattelin vain että tästä voisi olla hyötyä jollekin muullekin, vaikka hiivavaivani olikin eri laatua. Tuotetta ei saa Suomesta, mutta kai sen voi tilata tuottajalta. Olisi kiva kuulla jos se auttaa.

        valkojäkälä,joka kutiaa?


    • Ahdistaa!

      Hei! Olen tyttö 19 w, ja minulla on myös uusinut hiiva säännöllisesti. En ole käynyt lääkärissä asian vuoksi, sillä suoraan sanottuna minua pelottaa/hävettää mennä. Minulle on aina ollut suuri kynnys puhua noloista vaivoista tuntemattomille.

      Hiivasienilääkityksestä on aina ollut vähäksi aikaa apua, mutta sitten se taas palaa kutinana, kirvelynä ja haavoina. Tuntuu että kohta ei enää jaksa tapella tän kanssa. Olen yrittänyt kaikenlaisia kotikonsteja (terveellisempää ruokaa, enemmän liikuntaa tms) mutta ei...
      Lueskelin tätä läpi ja ajattelin kysyä, onko täällä ketään ikäistäni, jos olisi antaa vinkkejä kotihoitoon? Ajattelin alkaa nyt kokeilla syömään maitohappobakteeritabletteja säännöllisesti. Lisäksi, onko jogurtista tosiaan apua?

    • minä myös!

      Huomioittehan myös sen, että myös kumppani pitää hoitaa hiivalääkkeillä samalla kun itse ottaa kuuria. vaikka hiiva ei miehillä oireile, se kuitenkin pesii siellä ja tarttuu sitä kautta takaisin naiseen ja aiheuttaa loppumattoman kierteen.

      Sain itse juuri kolmen viikon hiivalääkityksen, josta miehelle yksi viikko.

    • EX KÄRSIJÄ

      KAIKKI HIIVAONGELMISTA KÄRSIVÄT !!!!
      LUKEKAA PAULA HEINOSEN KIRJOITTAMA KIRJA HIIVASYNDROOMA. SEN LUETTUANNE TIEDÄTTE MISTÄ LIIKA HIIVA ELIMISTÖSSÄ JOHTUU JA MITEN SIITÄ PÄÄSEE EROON.
      SAA HYVINVARUSTETUISTA KIRJASTOISTA JA LUONTAISTUOTEKAUPOISTA.

    • Aika parantaa

      Ainakin omalla kohdalla uskon, että hiivakierteeni saatiin alulle lapsuudessa syötetyillä jatkuvilla antibioottikuureilla. Eli kehoa suojaava hyvä bakteerikanta tuhottiin ja tehtiin tilaa haitallisille mikrobeille. Ei mikään ihme, että olen myöhemmin kärsinyt iho- ja limakalvo-ongelmista.

      Nyt viimeisimmistä suun kautta otetusta antibioottikuurista on 10 vuotta. Miehen vaihdosta 4 vuotta. Pari kolme vuotta olen pärjännyt ilman jatkuvia hiiva- ja bakteerivaginoosin oireita. Ja ihokin on lähes hyvässä kunnossa. Henkilökohtaisesti uskon, että tulehdusten hoito on melko yhdentekevää, jos tilalle ei saa normaalia tervettä toimivaa bakteerikantaa. Ja ainoastaan antibioottihoitojen aiheuttamissa vaikeissa henkeä uhkaavissa ripulisairauksissa käytetään ulosteensiirtohoitoa. Mielestäni vastaava hoito (normaalin bakteerikannan siirto) pitäisi olla olemassa myös emättimen ongelmiin.

      Eli suurista puheista huolimatta tosiasiassa hiivakierteeseen ei ole olemassa pysyvää ja kaikilla toimivaa hoitoa. Oireet helpottavat ajan myötä hoidon ansiosta - tai todennäköisesti hoidosta huolimatta. Eli aika parantaa, ei hoito. Tosi asiassa gynekologit eivät tiedä paljoa tästä asiasta, ja ehkä eivät edes välitä. Tieto ja hoito puuttuu.

      Itsekin aikanaan kokeilin kaikki Candida Fortet ja muut. Maitohappobakteerit vaan pahentavat itselläni oireita, eivät helpota. Kemiallisista lääkevalmisteista olen kokenut parhaimmaksi Betadine-emätinpuikot. Niitä ei ole myyty Suomessa aikoihin, Venäjän apteekeista voi löytyä (itse olen tosin käyttänyt ihan normaalia Betadine-voidetta samaan tarkoitukseen).

      Happamuuden lisääjänä olen kokeillut suht' vähäisten hiivaoireiden aikana voimakassta C-vitamiinikuuria (ohje löytyy hakukoneella netistä), ja se toimii itsellän paremmin kuin maitohappobakteeri. Kuulemma muualla euroopassa suositaan C-vitamiinia, Suomessa maitohappobakteereita.

      Herkkuja syön, mutta pidän ruoka-ajan säännöllisinä (x3/pv, ei välipaloja tai makeita juomia aterioiden välillä). Ruokavaliolla en ole erityistä vaikutusta huomannut hiivaan. Tosin raakaravinnon lisäys smoothien muodossa on tehnyt muuten vatsalle hyvää.

      • MiiaMakiii

        Itse olen edellisen kanssa eri mieltä. SIllä olen löytänyt apua en vai itselleni myös ystävälleni, jota hiiva oli jo pitkään vaivannut. Löysin googlettamalla tämän sivuston, joka auttoi pikkuhiljaa, eikä kummallakaan meistä ole uusiutunut. http://www.hiivatulehdus.com/


      • MiiaMakiii kirjoitti:

        Itse olen edellisen kanssa eri mieltä. SIllä olen löytänyt apua en vai itselleni myös ystävälleni, jota hiiva oli jo pitkään vaivannut. Löysin googlettamalla tämän sivuston, joka auttoi pikkuhiljaa, eikä kummallakaan meistä ole uusiutunut. http://www.hiivatulehdus.com/

        Kiinnostavaa tekstiä! Voitko kertoa vähän,mikä toi juttu on?? Ruokavalion muutos ?
        Olis kiva tietää,mistä se kertoo,ennenkuin maksaa 30 euroo!


    • aakoo000

      Ostin tänään pascoeta jauheena ja tein ph-testin, mutta testilappujen mukaan ph on 8, elikäs emäksinen, ei hapan. Neutraali pharvo on 7. Eli tämän tuotteen epäilykset heräs heti... Olen nyt noin kaksi vuotta kärsinyt emättimen hiivasienitulehduksesta. Olen käyttänyt myös candida fortea, mielestäni sillä ei ollut mitään vaikutusta, tai sitten olisi pitänyt syödä kaksi kuuria putkeen, mutta hinta tuli vastaan. Ja tuota kolmenkympin juttua en lähtis maksamaan. Samaa diipadaapaa mitä kaikki muutkin, jokaisella eri mielipide, toiset on sitä mieltä ettei maitotuotteita ollenkaan ja toiset käskee vetämään jogorttia jne, ja kumpikaan ei tunnu auttavan? Mulla jogortti ei oo todellakaan toiminut. Oon ottanut kaksi lääkekuuria tähän vaivaan ja itsehoitolääkkeitä ihan tarpeeksi, kunnes tajusin että vain kroonistui sen takia tämä vaiva. Uskon, että ruokavalio on tässä avaimena, kunhan se oikea ruokavalio vain löytyy, ja kokeillaan nyt jos toi pascoe silti toimisi. Kerron sitten teille, jos joskus paranen ja miten sen tein. Tuota en tiennyt, että ruisleipä ja tummanvihreät vihannekset vain pahentaa.. niitä olen kyllä syönyt, joten jätän ne pois ja samoin kaikki muut hedelmät, paitsi greippi ja sitruuna.

    • mähänsevaan

      Systerillä oli helvetilliset hiivaoireet toistuvasti, lisäksi maha krenasi, suupielet aukeili, oli aivan jaksamaton. Apu löytyi lopulta tuolta aiemmin mainitulta antioksidanttiklinikalta, oireiden takana oli hiivasyndrooma (joka Saksassa ihan "kunniallinen" diagnoosina, toisin kuin Suomessa). Asianmukainen lääkitys verikokeiden tuloksiin pohjautuen, todella tiukka ruokavalio ensimmäisinä kuukausina (oli herkistynyt lähes kaikelle mahdolliselle, kun suolisto oli siinä kunnossa). Oireet alkoivat rauhoittua yllättävänkin nopeasti, nyt jo vuosia oireeton, myös hiivan suhteen.

    • Anonyymi

      Tämä on vanha ketju, mutta haluan antaa vinkin eteenpäin, jotta kenenkään ei tarvitsisi kärsiä tästä helvetillisestä vaivasta! Itse kärsin kroonisesta hiivasta lähemmäs 10 vuotta (yhtä helvettiä). Kaikki kikat ja konstit ruokavalion, hygienian, vaatteiden jne. kanssa kokeiltu ja käytössä vuosia ilman pysyvää apua. Useat gynet pyörittelivät olkapäitään "nää on yleisiä, kuuluu naisen elämään" ja määräsivät vaan yhä uusia pitkiä hiivalääkekuureja suun kautta. Itse olin aivan loppu tämän asian kanssa, kunnes yksi gyne ehdotti kokeilemaan estrogeenivoidetta vaikka olen nuori.

      Ja nyt kolme kuukautta sitä käyttäneenä hiivaoireet ovat pysyneet poissa 2,5 kk! Olen niin onnellinen ja kiitollinen tälle gynelle! Aluksi laitoin voidetta joka päivä, sisäisesti ja ulkoisesti. Nyt enää muutamana päivänä viikossa pienen määrän. Mitään muuta muutosta en ole tehnyt. Ilmeisesti limakalvoni olivat sen verran huonossa kunnossa, että estrogeeni korjasi niiden vastustuskyvyn normaaliksi. Sain elämäni takaisin!

    • Anonyymi

      Vegeys ei sovi kaikille, kun esim. härkäpapu laukaisee autoimmuunisairauksia, eli pavut, herneet, linssit, idut, kaalit, sipulit, viljat, maidot, jne eivät sovi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2620
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      89
      1966
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1501
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      923
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe