oli Juho (Jussi) Pirttiaho. Vähäisten tietojen mukaan hän olisi elänyt joko Paaslahden tai Honkarannan puolella Haapajärveä? Sillon 1910 ja -20 luvuilla. Aattakee!
Vielä; Anus puhujat älkää sekaantuko tähän joudutte pahansilmän alle!
Mikä mies
15
2761
Vastaukset
- Puavo
Jussi (Juho August) ilmoitti ammatikseen seppä tai seppä mekaanikko. Asunut myös Iisalmen ydin taajamassa ollu töissä Vänninmäessä, Uudellamaalla, Pietarissa Nobelilla. Kun aviossa on ollut niin jäiköhän jälkeläisiä?
- kysynyt
kirkkoherran virastosta? Maksaa kyllä varmaan jotakin nämä virkaotteet. joitan sukutukimus sivuja on myös olemassa niistä vois saada apuja.
- Puavo
kysynyt kirjoitti:
kirkkoherran virastosta? Maksaa kyllä varmaan jotakin nämä virkaotteet. joitan sukutukimus sivuja on myös olemassa niistä vois saada apuja.
Jos tilaan kirkkoherranvirastosta jotakin niin se vie tavattoman kauan. Itselläni ei ole aikaa ja en osaakkaan ( niin juukelin sekavia ne kirkonkirjat ovat, ainakin minulle). Kaiken lisäksi asun vieraalla paikkakunnalla! Ja on sitä muutakin tietoa kuin kirkonkirjat esim. muistitieto?
- Pikku-Puavo
No sanokee sittä: Olivatko Juho Jaakko Hakkarainen ja Pirttiaho kavereita ja saman toiminnan miehiä?
- Sama Puavo
Vähän selvisi. Jussi poikahan posottaa valokuvassa viinapullo kourassa kieltolain loputtua. Oli saanut pitkän jonotuksen jälkeen ostaa ensimmäisen pullon.
- Maza11
Hauska kuva, kaveri on sillä hetkellä Onnellinen mies ja ottaa tilanteesta kaiken irti. Kuvahan on kirjassa Hetki hiljaa, Iisalmen kamera 10v.
- Sama Puavo
Maza11 kirjoitti:
Hauska kuva, kaveri on sillä hetkellä Onnellinen mies ja ottaa tilanteesta kaiken irti. Kuvahan on kirjassa Hetki hiljaa, Iisalmen kamera 10v.
Hotelli- ja ravintola alan museossa vai onko se arkisto. Mutta mistä syystä merkittävä mies? Eepä taija tieto kulukee?
- Maza11
Sama Puavo kirjoitti:
Hotelli- ja ravintola alan museossa vai onko se arkisto. Mutta mistä syystä merkittävä mies? Eepä taija tieto kulukee?
Se on tilannekuva viinakaupan avautumisesta ja hiän on sattunut siinä olemaan ensimmäisenä jonossa. Tuo kirja "Hetki hiljaa, Iisalmen kamera 10v. " löytyy varmaan Iisalmen kaupunginkirjastosta, mene ja kysy sieltä. Sivulla 73.
- Anonyymi
Hei. Löytyi eilen tämä keskustelupalsta. Joku kyseli Juho Aukusti Pirttiahosta. Olen hänen tyttären tytär Helsingistä. Juholla oli kaksi avionta tytärtä Helsingissä janäillä tyttärillä kummallakin kaksi lasta, joten suku jatkuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei. Löytyi eilen tämä keskustelupalsta. Joku kyseli Juho Aukusti Pirttiahosta. Olen hänen tyttären tytär Helsingistä. Juholla oli kaksi avionta tytärtä Helsingissä janäillä tyttärillä kummallakin kaksi lasta, joten suku jatkuu.
Ahaa. Kyselin taannoin siksi kun tuo Juho August oli niin aktiivinen 1918 kapinan aikaan Iisalmessa, että jos olisi jotain muutakin tietoa kuin kuulustelupöytäkirjojen kertomat. Kolme kuvaa Juhosta ainakin on, tuo viinapullokuva ja sitten seppänä pajassa, Paaslahdella pärehöylän raudoituksessa. Puavo tiälä vielä muisteloo.
- Puavo jatkaa
Vielä kyselen, miksi panttaatte tietoa, kun varmaakin varmemmin joku tietää kysytystä jotakin. Nämä on jo niin vanhoja henkilöitä ja tapahtumia, että niistä pitäisi voida kertoa, jos ei nyt naureskellen niin ainakin realistisella mielellä. Antaahan tulla?
- lanttupekka
Sinä tääällä kyselet ja "kiristät" kanssaihmisiä, utsi ite jostain arkistoista jos joku ukko ja
hänen tekemiset niin paljon kiinnostavat!
- nettiarvonta
Suomen sukututkimusseuran nettihaulla:
http://hiski.genealogia.fi/hiski/25fdlo
Eipä löytynyt Pirttiahon kastettuja lapsia kuin yksi tyttö Iisalmesta,
ja Kiuruvedeltä kymmenkunta, joista viimeisen nimi on sinnepäin:
9.10.1873 syntynyt
12.10.1873 kastettu
Niemisjärvi, Kiuruveilä
27 = Talon numero
Torp. Isak Pirttiaho = Isä
Lisa Juusola 45 = Aiti, 45v.
August = Lapselle kasteessa annettu nimi (ei ole Juho August)
Vaan olisiko ennättänyt jo kuuluisuuden isäksi?
Hiskissä pitässiin olla tietoja vuoteen 1909 saakka, vaan on aukkoja.- Sama Puavo
Nettiarvonnalle. Melkoisen paljon olenkin saanut kysytystä selville, mutta perimätieto vielä kiinnostaisi? Tuo "LanttuPekka" kuuluu sarjaan "tiedän jotakin" mutta olen lanttupää.
- Anonyymi
Sama Puavo kirjoitti:
Nettiarvonnalle. Melkoisen paljon olenkin saanut kysytystä selville, mutta perimätieto vielä kiinnostaisi? Tuo "LanttuPekka" kuuluu sarjaan "tiedän jotakin" mutta olen lanttupää.
Eikös hän ollut selvänäkijä. Näki jo silloin että kepulit saavat kynsilleen tässä maitokisassa 18.6.2019. Niin vain kävi, että valio sai korvaukset selkäänsä, Suonenjoella taputetaan käsiä. Taas todettiin, että luikuruus ei kannata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442490Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2001181Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 66868
- 91867
- 53851
- 46839
- 56803