nurin ennen kukintaa vai vasta kun kukkii? ja missä vaiheessa
on eniten makua?
miten oreganon kanssa
6
3848
Vastaukset
Jotkut sanovat käyttävänsä myös kukkia ja kuivaavansa niitä, mutta kyllä minä käytän lehtiä läpi kesän ja kuivaan sen, mitä kuivaan ennen kukintaa. Oregano muuttuu kukinnan alkaessa puumaiseksi ja lehdetkin kitkerimmiksi ilman varsinaista oreganon makua ja tuoksua.
Kukkia voisi käyttää tietysti koristeena. Parhain maku on tietysti nuorissa lehdissä. Onneksi oregano säilyttää makuaan jonkin verran hyvin myös kuivattuna.- omat pizzamausteet?
Hei crudo, ja muutkin!
Miten olet oreganon lehdet kuivattanut, mitään kuivuria minulla ei ole? omat pizzamausteet? kirjoitti:
Hei crudo, ja muutkin!
Miten olet oreganon lehdet kuivattanut, mitään kuivuria minulla ei ole?Nouki lehtiä ja versojen kärkiosia, uuniin pellille leivinpaperin päälle, lämpö 50 astetta. Pidä välillä uuninluukku auki, jotta kosteus pääsee pois.
Kuivata kunnes taivutellessa ranka rapsahtaa poikki - vie kyllä muutaman tunnin. Säilytä paperipussissa.- omat pizzamausteet?
crudo kirjoitti:
Nouki lehtiä ja versojen kärkiosia, uuniin pellille leivinpaperin päälle, lämpö 50 astetta. Pidä välillä uuninluukku auki, jotta kosteus pääsee pois.
Kuivata kunnes taivutellessa ranka rapsahtaa poikki - vie kyllä muutaman tunnin. Säilytä paperipussissa.Kiitos!
- kaapissa
omat pizzamausteet? kirjoitti:
Hei crudo, ja muutkin!
Miten olet oreganon lehdet kuivattanut, mitään kuivuria minulla ei ole?Olen levitellyt tarjottimelle talouspaperia ja ohuen kerroksen lehtiä, pitänyt pimeässä kaapissa. Ei kovin monta päivää mene, kun ovat rutikuivia. Murustelen lasipurkkiin ja sillä selvä. Ylivuotisetkin ovat vielä hyviä, tuoksu on melkoinen, kun kannen aukaisee - nam!
Miksi niitä pitäisi uunissa kuivata? Ymmärrän sienet ja hedelmät yms, joissa on paljon nestettä, mutta miks yrtit?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan924699Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan343342- 1712771
- 142328
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281522Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631396Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131180- 741019
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää38980Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13902