nurin ennen kukintaa vai vasta kun kukkii? ja missä vaiheessa
on eniten makua?
miten oreganon kanssa
6
4430
Vastaukset 6
Jotkut sanovat käyttävänsä myös kukkia ja kuivaavansa niitä, mutta kyllä minä käytän lehtiä läpi kesän ja kuivaan sen, mitä kuivaan ennen kukintaa. Oregano muuttuu kukinnan alkaessa puumaiseksi ja lehdetkin kitkerimmiksi ilman varsinaista oreganon makua ja tuoksua.
Kukkia voisi käyttää tietysti koristeena. Parhain maku on tietysti nuorissa lehdissä. Onneksi oregano säilyttää makuaan jonkin verran hyvin myös kuivattuna.- omat pizzamausteet?
Hei crudo, ja muutkin!
Miten olet oreganon lehdet kuivattanut, mitään kuivuria minulla ei ole? omat pizzamausteet? kirjoitti:
Hei crudo, ja muutkin!
Miten olet oreganon lehdet kuivattanut, mitään kuivuria minulla ei ole?Nouki lehtiä ja versojen kärkiosia, uuniin pellille leivinpaperin päälle, lämpö 50 astetta. Pidä välillä uuninluukku auki, jotta kosteus pääsee pois.
Kuivata kunnes taivutellessa ranka rapsahtaa poikki - vie kyllä muutaman tunnin. Säilytä paperipussissa.- omat pizzamausteet?
crudo kirjoitti:
Nouki lehtiä ja versojen kärkiosia, uuniin pellille leivinpaperin päälle, lämpö 50 astetta. Pidä välillä uuninluukku auki, jotta kosteus pääsee pois.
Kuivata kunnes taivutellessa ranka rapsahtaa poikki - vie kyllä muutaman tunnin. Säilytä paperipussissa.Kiitos!
- kaapissa
omat pizzamausteet? kirjoitti:
Hei crudo, ja muutkin!
Miten olet oreganon lehdet kuivattanut, mitään kuivuria minulla ei ole?Olen levitellyt tarjottimelle talouspaperia ja ohuen kerroksen lehtiä, pitänyt pimeässä kaapissa. Ei kovin monta päivää mene, kun ovat rutikuivia. Murustelen lasipurkkiin ja sillä selvä. Ylivuotisetkin ovat vielä hyviä, tuoksu on melkoinen, kun kannen aukaisee - nam!
Miksi niitä pitäisi uunissa kuivata? Ymmärrän sienet ja hedelmät yms, joissa on paljon nestettä, mutta miks yrtit?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231128
- 651023
Carunan hinnat
Yks proffa vauuttaa, ettei Caruna voi noin vain nostaa hintoja koska suomen laki kieltää, toinen proffa sanoo että Carun93803- 77753
- 44699
Kunnan päätie ja sen lähialueet
Arvon hyrynsalmelaiset. Tätä palstaa on näin Ukkohallan mökkiläisena ihan viihteellistä lukea. Milloin teitä ahdistaa la37675- 67614
Mikä sun kaivatussa on se miksi ihastuit
ja ikävöit? Eli se jokin asia, mikä aiheutti tunteen, että tuossa on sitä jotain? Meinasitko tehdä asialle jotain vai ka22582Mitä luulet
Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?37498Luule ja ajattele minusta
mitä tykkäät nainen, olet ajat sitten antanut itsestäsi ihan omanlaisen kuvan.. 😅44467