jos niskat on oikein jumissa voiko aivojen verenkierto häiriintyä jos lisäksi esim. nukkuu huonolla tyynyllä ja jos on heikko sydän
niskoista johtuva aivojen verenkierto häiriö
4
26304
Vastaukset
- ihan samaa
olen miettinyt minäkin.
Minulla on yläniskan alue (oikea puoli) totaalisen jumissa. Johtuu ilmeisesti siitä, kun pidin jollain tapaa päätä aivan virheellisessä asennossa vuosikaudet.
noh, joka tapauksessa niskani on totaalisen jumissa, ja ihan silmissä sumenee välillä. Olen miettinyt, että johtuuko tuo sumentuminen juuri verenkierron estymisestä?
Koska veri ei varmastikaan kierrä minulla tuolla niskassa niinkuin pitäisi. Eräs itseoppinut ulkomainen hieroja/kansanparantaja (tuttavan tuttava) kerran hieroi niskojani, ja sanoi että "verisuoni on tukossa".
Tuo lausahdus on jäänyt mietityttämään, että mitähän mahtoi tarkoittaa.... minulla ei ole mahdollisuutta tavata häntä uudestaan. (ja kielimuurikin välissä:(.
Mutta siis aivan ilmeisesti veri ei kierrä minulla oikealla puolen niskaa, tunnen sen itsekin. Ja mietin juuri samaa että vaikuttaako myös aivojen verenkiertoon?
Olisi todella hyvä tietää....- Ensihoitaja(ko)
Mikäli niskat ovat todella jumissa, on mahdollista että se estää veren kiertämistä. Enemmänkin niskojen jumissa oleminen huomaa Tensio-päänsäryllä ( jännityspäänsärky), niskojen puutumisen huomaa myös käsien puutumisella, etenkin 3. hermon puutumisella ( nimetön ja pikkusormi pistelevät suoristaessa kättä suoraksi).
- ja siitä on
seurauksena juuri mitä ensihoitaja(ko) kirjoitti mutta sitten myöskin huimausta sekä verenpaineen nousua.Myöskin päänsärkyä,jopa molempien käsien puutumista samoin kuin pään alueella puutumista ja tunnottomuutta.Jännityspäänsärky on hyvä esimerkki juuri tällaisesta tilanteesta,jolloin niskat ovat pitkän aikaa jumissa.Päänsärky on kovaa,jolloin pään lihakset särkevät.Paikallinen hieronta pään kipupisteisiin auttaa ja sitten on myöskin olemassa relaksoivia lääkkeitä.
Migreenipäänsärky toisilla tarkoittaa juuri tuota niskan jumittumista,jolloin kivut ovat kovat ja migreenilääkkeillä saatu apu on hetken,mutta kipu palautuu ja lääkkeiden aiheuttamat haittavaikutukset lisäävät ko. kiputilannetta ja pahimmassa tapauksessa puhutaan kroonistuneesta migreenistä.Eli ei olla oikeilla jäljillä päänsäryn ja verenpainen nousun kanssa.
Kannattaa käydä hierojalla.Hieroja neuvoo sitten eteenpäin tai suorittaa niskan ja pään alueen hieronnan tarvittaessa.- JUhisQQ
Mulla on ilmeisesti niskat ja hartiat aivan jumissa koska lähes päivittäin tulee semmonen hirveä jomotus ja päänsärky vasemmalle puolen päätä. joskus se on myös koko päässä. Eilettäin heitin keihästä ja lämmittelin mielestäni kunnolla ja sitten yhdessä heitossa kiskaisin keihään lähes täysillä ilmaan nii siinä sitte rupes sattuu aiva hulluna ja vasta illalla helpotti pään jomotus . Kertokaapa te joilla on kokemusta niska-ja hartia jumituksista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2251598- 371459
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊631299Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!741290- 781214
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761199Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 541008
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans181002Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per181894