Meniereä sairastavat

Sama

Missä kaikki meniere-potilaat luuraa? Mitä kokemuksia teillä on esim. tupakoinnista, kahvista, viinasta, luontaistuotteista tai vaikkapa huumeista menieren hoidossa.
Kertokaa vinkkejä.
Ostin tänään Noni-kapseleita. Katotaan nyt, vaikutus ehkä alkaa näkyä n. kuukauden päästä. Voisin kokeilla melkeinpä mitä tahansa.

11

4449

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitäkö

      todettiin tämä tauti?Ensioireet ja tutkimukset?

      • Sama

        Siitähän se alkoi minun kohdallani. Korvan sisällä humisee ja kuulo vähän huononee. Äänet saattaa kuulua eritahdissa ja/tai kaikua. Tätä jatkui kolmisen viikkoa ja sitten huimasi ja etoi. Oksensin niin että sain rytmihäiriön ja olin täysin kauhun vallassa kun en tiennyt mistä on kyse. Luulin sydänkohtaukseksi. Raahauduin terveyskeskukseen jossa rytmi korjattiin lääkkeillä ja olo palautui normaaliksi.
        Humina jatkui aikansa ja häipyi alkaakseen uudestaan pitkänkin ajan kuluttua ilman mitään yhteyttä mihinkään ja loppuu sitten kun loppuu. Kestää päiviä tai viikkoja. Välillä poissa kuukausia.
        Kuulonhuoltoliiton sivuilla on tietoa menierestä. Parannuskeinoa sieltä ei löydy kuten ei mistään muualtakaan. Diagnoosin tekee korvalääkäri. Kurkistelee nieluun ja korviin ja kyselee. Mene suoraan sinne.


      • sitäkö
        Sama kirjoitti:

        Siitähän se alkoi minun kohdallani. Korvan sisällä humisee ja kuulo vähän huononee. Äänet saattaa kuulua eritahdissa ja/tai kaikua. Tätä jatkui kolmisen viikkoa ja sitten huimasi ja etoi. Oksensin niin että sain rytmihäiriön ja olin täysin kauhun vallassa kun en tiennyt mistä on kyse. Luulin sydänkohtaukseksi. Raahauduin terveyskeskukseen jossa rytmi korjattiin lääkkeillä ja olo palautui normaaliksi.
        Humina jatkui aikansa ja häipyi alkaakseen uudestaan pitkänkin ajan kuluttua ilman mitään yhteyttä mihinkään ja loppuu sitten kun loppuu. Kestää päiviä tai viikkoja. Välillä poissa kuukausia.
        Kuulonhuoltoliiton sivuilla on tietoa menierestä. Parannuskeinoa sieltä ei löydy kuten ei mistään muualtakaan. Diagnoosin tekee korvalääkäri. Kurkistelee nieluun ja korviin ja kyselee. Mene suoraan sinne.

        mutta mulla on ollut tinnitus lapsesta asti ja se on muuttannuta muotoaan tässä lähivuosina(koventunut) ja kuulon alenemaa on hieman.Sain myös toistaiseksi selittämättömän pyörtymiskohtauksen jossa myös sydämessä tapahtui joku viivejuttu,jota olen myös menossa tutkituttamaan kuin myös "putki"magneettikuvaukseen korvan rakenteen takia.Korviin särkee nykyisin semmosta pientä särkyä viikottain...


      • Parantunut
        Sama kirjoitti:

        Siitähän se alkoi minun kohdallani. Korvan sisällä humisee ja kuulo vähän huononee. Äänet saattaa kuulua eritahdissa ja/tai kaikua. Tätä jatkui kolmisen viikkoa ja sitten huimasi ja etoi. Oksensin niin että sain rytmihäiriön ja olin täysin kauhun vallassa kun en tiennyt mistä on kyse. Luulin sydänkohtaukseksi. Raahauduin terveyskeskukseen jossa rytmi korjattiin lääkkeillä ja olo palautui normaaliksi.
        Humina jatkui aikansa ja häipyi alkaakseen uudestaan pitkänkin ajan kuluttua ilman mitään yhteyttä mihinkään ja loppuu sitten kun loppuu. Kestää päiviä tai viikkoja. Välillä poissa kuukausia.
        Kuulonhuoltoliiton sivuilla on tietoa menierestä. Parannuskeinoa sieltä ei löydy kuten ei mistään muualtakaan. Diagnoosin tekee korvalääkäri. Kurkistelee nieluun ja korviin ja kyselee. Mene suoraan sinne.

        Korvalääkärini on tehnyt diagnoosin, että olen parantunut Menieren-taudista! Paraneminen vaati usean vuoden ponnistusta ja useiden eri hoitovaihtoehtojen käyttöä ja ennen kaikkea voimakasta itsekuria ja tahtoa parantua. Kaikkein tärkeintä on löytää taudin psyykkinen syy, jonka jälkeen vasta paranemisprosessi alkaa käynnistyä. Samoin neurologiset ongelmat on selvitettävä ja aineenvaihdunta saatava kuntoon. Onneksi Suomessa löytyy lukuisia vaihtoehtohoitoja tähän tautiin.


      • Leena
        Parantunut kirjoitti:

        Korvalääkärini on tehnyt diagnoosin, että olen parantunut Menieren-taudista! Paraneminen vaati usean vuoden ponnistusta ja useiden eri hoitovaihtoehtojen käyttöä ja ennen kaikkea voimakasta itsekuria ja tahtoa parantua. Kaikkein tärkeintä on löytää taudin psyykkinen syy, jonka jälkeen vasta paranemisprosessi alkaa käynnistyä. Samoin neurologiset ongelmat on selvitettävä ja aineenvaihdunta saatava kuntoon. Onneksi Suomessa löytyy lukuisia vaihtoehtohoitoja tähän tautiin.

        millä keinoilla pääsit taudista eroon? kokeilitko akupunktiota, kauramallas kuuria, luontaistuotteita yms.? itse en menieren tautia sairasta mutta äidilläni todettiin se noin kuukausi sitten ja oon niin huolestunu ku se on ollu niin huonossa kunnossa. nyt on ollu jo kaks päivää sairaalassa tarkkailussa.. eli jos kukaan osaa kertoo mitään apukeinoja tai "poppaskonsteja" niin oisin kiitollinen!


    • hiutale
    • torsti

      minulla on ollut menierin hoidossa apua.Tupakoinnin lopetaminen,sekä kahvin lopetaminen, veren rasvaarvot kuntoon,ressinvähentäminen. Lääkeenä Betaserk,että nesteenpoist lääkitys.Vitamiineista etenin B,1 B,6 B,12 ja E,vitammini.Näillä konsteilla olen sinitellyt nämä vuodet. toivotan teille kaikille huimausvapaata pääsiäistä.

    • torsti

      niinpä niin en tunne ainetta mitä syöt.Olen sairastanut tätä vuskymmenet.Omaltaosaltani voinsanoa,liikunta on tositärkeä.Fysika kuntoo airoopiset pitkälenkit parantaa verenkiertojärjestelmää, esim. sauvakävely.Ressi pois.Beeryhmän vitamiinit,että e-vitamiini.Toivotavasti tästä on sinulle jotain hyötyä.

    • MenierestäParantuminen

      Nostetaas keskustelua.
      olen 35v ja juuri diagnoosin saanut. 3kk viikottain 6h kestäviä huimauskohtauksia. Onko mitään helpotusta tai parantumista tautiin? Vielä 2 viikkoa korvalääkärin pakeille ja tuntuu kauhealta että olisi 2 kohtausta edessä. En juo, polta enkä käytä kahvia, limukoita. Suolaa käytän hyvin vähän, luultavasti max 2g pvä.

    • Tuplaharvinaisuus

      Kyllä löytyy, oon vähän niin kun tupla harvinaisuus, ensinnäkin alle 20-vuotias toisekseen ilmeisesti nyt jo molemmissa korvissa. Itellä on pysyny lähes oireettomana lääkityksen (betaserc) ja vähäsuolasen ruokavalion avulla, huomasin myös, että kofeiini ja suklaa aiheuttaa mulle kohtauksia, mutta kun niitä välttää niin.

    • suolaaineenvaidunta

      Ruotsissa menierintautiin määrätään kauramaltaita SPC Flakes on kliinisesti tutkittu

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4944
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3237
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1385
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      180
      1216
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      66
      912
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      847
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      718
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe