Missä kaikki meniere-potilaat luuraa? Mitä kokemuksia teillä on esim. tupakoinnista, kahvista, viinasta, luontaistuotteista tai vaikkapa huumeista menieren hoidossa.
Kertokaa vinkkejä.
Ostin tänään Noni-kapseleita. Katotaan nyt, vaikutus ehkä alkaa näkyä n. kuukauden päästä. Voisin kokeilla melkeinpä mitä tahansa.
Meniereä sairastavat
11
4693
Vastaukset
- sitäkö
todettiin tämä tauti?Ensioireet ja tutkimukset?
- Sama
Siitähän se alkoi minun kohdallani. Korvan sisällä humisee ja kuulo vähän huononee. Äänet saattaa kuulua eritahdissa ja/tai kaikua. Tätä jatkui kolmisen viikkoa ja sitten huimasi ja etoi. Oksensin niin että sain rytmihäiriön ja olin täysin kauhun vallassa kun en tiennyt mistä on kyse. Luulin sydänkohtaukseksi. Raahauduin terveyskeskukseen jossa rytmi korjattiin lääkkeillä ja olo palautui normaaliksi.
Humina jatkui aikansa ja häipyi alkaakseen uudestaan pitkänkin ajan kuluttua ilman mitään yhteyttä mihinkään ja loppuu sitten kun loppuu. Kestää päiviä tai viikkoja. Välillä poissa kuukausia.
Kuulonhuoltoliiton sivuilla on tietoa menierestä. Parannuskeinoa sieltä ei löydy kuten ei mistään muualtakaan. Diagnoosin tekee korvalääkäri. Kurkistelee nieluun ja korviin ja kyselee. Mene suoraan sinne. - sitäkö
Sama kirjoitti:
Siitähän se alkoi minun kohdallani. Korvan sisällä humisee ja kuulo vähän huononee. Äänet saattaa kuulua eritahdissa ja/tai kaikua. Tätä jatkui kolmisen viikkoa ja sitten huimasi ja etoi. Oksensin niin että sain rytmihäiriön ja olin täysin kauhun vallassa kun en tiennyt mistä on kyse. Luulin sydänkohtaukseksi. Raahauduin terveyskeskukseen jossa rytmi korjattiin lääkkeillä ja olo palautui normaaliksi.
Humina jatkui aikansa ja häipyi alkaakseen uudestaan pitkänkin ajan kuluttua ilman mitään yhteyttä mihinkään ja loppuu sitten kun loppuu. Kestää päiviä tai viikkoja. Välillä poissa kuukausia.
Kuulonhuoltoliiton sivuilla on tietoa menierestä. Parannuskeinoa sieltä ei löydy kuten ei mistään muualtakaan. Diagnoosin tekee korvalääkäri. Kurkistelee nieluun ja korviin ja kyselee. Mene suoraan sinne.mutta mulla on ollut tinnitus lapsesta asti ja se on muuttannuta muotoaan tässä lähivuosina(koventunut) ja kuulon alenemaa on hieman.Sain myös toistaiseksi selittämättömän pyörtymiskohtauksen jossa myös sydämessä tapahtui joku viivejuttu,jota olen myös menossa tutkituttamaan kuin myös "putki"magneettikuvaukseen korvan rakenteen takia.Korviin särkee nykyisin semmosta pientä särkyä viikottain...
- Parantunut
Sama kirjoitti:
Kuulonhuoltoliiton sivuilla on tietoa menierestä. Parannuskeinoa sieltä ei löydy kuten ei mistään muualtakaan. Diagnoosin tekee korvalääkäri. Kurkistelee nieluun ja korviin ja kyselee. Mene suoraan sinne.Korvalääkärini on tehnyt diagnoosin, että olen parantunut Menieren-taudista! Paraneminen vaati usean vuoden ponnistusta ja useiden eri hoitovaihtoehtojen käyttöä ja ennen kaikkea voimakasta itsekuria ja tahtoa parantua. Kaikkein tärkeintä on löytää taudin psyykkinen syy, jonka jälkeen vasta paranemisprosessi alkaa käynnistyä. Samoin neurologiset ongelmat on selvitettävä ja aineenvaihdunta saatava kuntoon. Onneksi Suomessa löytyy lukuisia vaihtoehtohoitoja tähän tautiin.
- Leena
Parantunut kirjoitti:
Korvalääkärini on tehnyt diagnoosin, että olen parantunut Menieren-taudista! Paraneminen vaati usean vuoden ponnistusta ja useiden eri hoitovaihtoehtojen käyttöä ja ennen kaikkea voimakasta itsekuria ja tahtoa parantua. Kaikkein tärkeintä on löytää taudin psyykkinen syy, jonka jälkeen vasta paranemisprosessi alkaa käynnistyä. Samoin neurologiset ongelmat on selvitettävä ja aineenvaihdunta saatava kuntoon. Onneksi Suomessa löytyy lukuisia vaihtoehtohoitoja tähän tautiin.
millä keinoilla pääsit taudista eroon? kokeilitko akupunktiota, kauramallas kuuria, luontaistuotteita yms.? itse en menieren tautia sairasta mutta äidilläni todettiin se noin kuukausi sitten ja oon niin huolestunu ku se on ollu niin huonossa kunnossa. nyt on ollu jo kaks päivää sairaalassa tarkkailussa.. eli jos kukaan osaa kertoo mitään apukeinoja tai "poppaskonsteja" niin oisin kiitollinen!
- hiutale
http://www.suomenmeniereliitto.fi/foorumi.html
Tuolta löytyy vertaistukea. Tervetuloa mukaan porukkaan!! - torsti
minulla on ollut menierin hoidossa apua.Tupakoinnin lopetaminen,sekä kahvin lopetaminen, veren rasvaarvot kuntoon,ressinvähentäminen. Lääkeenä Betaserk,että nesteenpoist lääkitys.Vitamiineista etenin B,1 B,6 B,12 ja E,vitammini.Näillä konsteilla olen sinitellyt nämä vuodet. toivotan teille kaikille huimausvapaata pääsiäistä.
- torsti
niinpä niin en tunne ainetta mitä syöt.Olen sairastanut tätä vuskymmenet.Omaltaosaltani voinsanoa,liikunta on tositärkeä.Fysika kuntoo airoopiset pitkälenkit parantaa verenkiertojärjestelmää, esim. sauvakävely.Ressi pois.Beeryhmän vitamiinit,että e-vitamiini.Toivotavasti tästä on sinulle jotain hyötyä.
- MenierestäParantuminen
Nostetaas keskustelua.
olen 35v ja juuri diagnoosin saanut. 3kk viikottain 6h kestäviä huimauskohtauksia. Onko mitään helpotusta tai parantumista tautiin? Vielä 2 viikkoa korvalääkärin pakeille ja tuntuu kauhealta että olisi 2 kohtausta edessä. En juo, polta enkä käytä kahvia, limukoita. Suolaa käytän hyvin vähän, luultavasti max 2g pvä. - Tuplaharvinaisuus
Kyllä löytyy, oon vähän niin kun tupla harvinaisuus, ensinnäkin alle 20-vuotias toisekseen ilmeisesti nyt jo molemmissa korvissa. Itellä on pysyny lähes oireettomana lääkityksen (betaserc) ja vähäsuolasen ruokavalion avulla, huomasin myös, että kofeiini ja suklaa aiheuttaa mulle kohtauksia, mutta kun niitä välttää niin.
- suolaaineenvaidunta
Ruotsissa menierintautiin määrätään kauramaltaita SPC Flakes on kliinisesti tutkittu
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367549Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361833Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251830- 911593
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791515Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104958- 49890
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28800- 31749
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja21709