Meniereä sairastavat

Sama

Missä kaikki meniere-potilaat luuraa? Mitä kokemuksia teillä on esim. tupakoinnista, kahvista, viinasta, luontaistuotteista tai vaikkapa huumeista menieren hoidossa.
Kertokaa vinkkejä.
Ostin tänään Noni-kapseleita. Katotaan nyt, vaikutus ehkä alkaa näkyä n. kuukauden päästä. Voisin kokeilla melkeinpä mitä tahansa.

11

4851

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitäkö

      todettiin tämä tauti?Ensioireet ja tutkimukset?

      • Sama

        Siitähän se alkoi minun kohdallani. Korvan sisällä humisee ja kuulo vähän huononee. Äänet saattaa kuulua eritahdissa ja/tai kaikua. Tätä jatkui kolmisen viikkoa ja sitten huimasi ja etoi. Oksensin niin että sain rytmihäiriön ja olin täysin kauhun vallassa kun en tiennyt mistä on kyse. Luulin sydänkohtaukseksi. Raahauduin terveyskeskukseen jossa rytmi korjattiin lääkkeillä ja olo palautui normaaliksi.
        Humina jatkui aikansa ja häipyi alkaakseen uudestaan pitkänkin ajan kuluttua ilman mitään yhteyttä mihinkään ja loppuu sitten kun loppuu. Kestää päiviä tai viikkoja. Välillä poissa kuukausia.
        Kuulonhuoltoliiton sivuilla on tietoa menierestä. Parannuskeinoa sieltä ei löydy kuten ei mistään muualtakaan. Diagnoosin tekee korvalääkäri. Kurkistelee nieluun ja korviin ja kyselee. Mene suoraan sinne.


      • sitäkö
        Sama kirjoitti:

        Siitähän se alkoi minun kohdallani. Korvan sisällä humisee ja kuulo vähän huononee. Äänet saattaa kuulua eritahdissa ja/tai kaikua. Tätä jatkui kolmisen viikkoa ja sitten huimasi ja etoi. Oksensin niin että sain rytmihäiriön ja olin täysin kauhun vallassa kun en tiennyt mistä on kyse. Luulin sydänkohtaukseksi. Raahauduin terveyskeskukseen jossa rytmi korjattiin lääkkeillä ja olo palautui normaaliksi.
        Humina jatkui aikansa ja häipyi alkaakseen uudestaan pitkänkin ajan kuluttua ilman mitään yhteyttä mihinkään ja loppuu sitten kun loppuu. Kestää päiviä tai viikkoja. Välillä poissa kuukausia.
        Kuulonhuoltoliiton sivuilla on tietoa menierestä. Parannuskeinoa sieltä ei löydy kuten ei mistään muualtakaan. Diagnoosin tekee korvalääkäri. Kurkistelee nieluun ja korviin ja kyselee. Mene suoraan sinne.

        mutta mulla on ollut tinnitus lapsesta asti ja se on muuttannuta muotoaan tässä lähivuosina(koventunut) ja kuulon alenemaa on hieman.Sain myös toistaiseksi selittämättömän pyörtymiskohtauksen jossa myös sydämessä tapahtui joku viivejuttu,jota olen myös menossa tutkituttamaan kuin myös "putki"magneettikuvaukseen korvan rakenteen takia.Korviin särkee nykyisin semmosta pientä särkyä viikottain...


      • Parantunut
        Sama kirjoitti:

        Siitähän se alkoi minun kohdallani. Korvan sisällä humisee ja kuulo vähän huononee. Äänet saattaa kuulua eritahdissa ja/tai kaikua. Tätä jatkui kolmisen viikkoa ja sitten huimasi ja etoi. Oksensin niin että sain rytmihäiriön ja olin täysin kauhun vallassa kun en tiennyt mistä on kyse. Luulin sydänkohtaukseksi. Raahauduin terveyskeskukseen jossa rytmi korjattiin lääkkeillä ja olo palautui normaaliksi.
        Humina jatkui aikansa ja häipyi alkaakseen uudestaan pitkänkin ajan kuluttua ilman mitään yhteyttä mihinkään ja loppuu sitten kun loppuu. Kestää päiviä tai viikkoja. Välillä poissa kuukausia.
        Kuulonhuoltoliiton sivuilla on tietoa menierestä. Parannuskeinoa sieltä ei löydy kuten ei mistään muualtakaan. Diagnoosin tekee korvalääkäri. Kurkistelee nieluun ja korviin ja kyselee. Mene suoraan sinne.

        Korvalääkärini on tehnyt diagnoosin, että olen parantunut Menieren-taudista! Paraneminen vaati usean vuoden ponnistusta ja useiden eri hoitovaihtoehtojen käyttöä ja ennen kaikkea voimakasta itsekuria ja tahtoa parantua. Kaikkein tärkeintä on löytää taudin psyykkinen syy, jonka jälkeen vasta paranemisprosessi alkaa käynnistyä. Samoin neurologiset ongelmat on selvitettävä ja aineenvaihdunta saatava kuntoon. Onneksi Suomessa löytyy lukuisia vaihtoehtohoitoja tähän tautiin.


      • Leena
        Parantunut kirjoitti:

        Korvalääkärini on tehnyt diagnoosin, että olen parantunut Menieren-taudista! Paraneminen vaati usean vuoden ponnistusta ja useiden eri hoitovaihtoehtojen käyttöä ja ennen kaikkea voimakasta itsekuria ja tahtoa parantua. Kaikkein tärkeintä on löytää taudin psyykkinen syy, jonka jälkeen vasta paranemisprosessi alkaa käynnistyä. Samoin neurologiset ongelmat on selvitettävä ja aineenvaihdunta saatava kuntoon. Onneksi Suomessa löytyy lukuisia vaihtoehtohoitoja tähän tautiin.

        millä keinoilla pääsit taudista eroon? kokeilitko akupunktiota, kauramallas kuuria, luontaistuotteita yms.? itse en menieren tautia sairasta mutta äidilläni todettiin se noin kuukausi sitten ja oon niin huolestunu ku se on ollu niin huonossa kunnossa. nyt on ollu jo kaks päivää sairaalassa tarkkailussa.. eli jos kukaan osaa kertoo mitään apukeinoja tai "poppaskonsteja" niin oisin kiitollinen!


    • hiutale
    • torsti

      minulla on ollut menierin hoidossa apua.Tupakoinnin lopetaminen,sekä kahvin lopetaminen, veren rasvaarvot kuntoon,ressinvähentäminen. Lääkeenä Betaserk,että nesteenpoist lääkitys.Vitamiineista etenin B,1 B,6 B,12 ja E,vitammini.Näillä konsteilla olen sinitellyt nämä vuodet. toivotan teille kaikille huimausvapaata pääsiäistä.

    • torsti

      niinpä niin en tunne ainetta mitä syöt.Olen sairastanut tätä vuskymmenet.Omaltaosaltani voinsanoa,liikunta on tositärkeä.Fysika kuntoo airoopiset pitkälenkit parantaa verenkiertojärjestelmää, esim. sauvakävely.Ressi pois.Beeryhmän vitamiinit,että e-vitamiini.Toivotavasti tästä on sinulle jotain hyötyä.

    • MenierestäParantuminen

      Nostetaas keskustelua.
      olen 35v ja juuri diagnoosin saanut. 3kk viikottain 6h kestäviä huimauskohtauksia. Onko mitään helpotusta tai parantumista tautiin? Vielä 2 viikkoa korvalääkärin pakeille ja tuntuu kauhealta että olisi 2 kohtausta edessä. En juo, polta enkä käytä kahvia, limukoita. Suolaa käytän hyvin vähän, luultavasti max 2g pvä.

    • Tuplaharvinaisuus

      Kyllä löytyy, oon vähän niin kun tupla harvinaisuus, ensinnäkin alle 20-vuotias toisekseen ilmeisesti nyt jo molemmissa korvissa. Itellä on pysyny lähes oireettomana lääkityksen (betaserc) ja vähäsuolasen ruokavalion avulla, huomasin myös, että kofeiini ja suklaa aiheuttaa mulle kohtauksia, mutta kun niitä välttää niin.

    • suolaaineenvaidunta

      Ruotsissa menierintautiin määrätään kauramaltaita SPC Flakes on kliinisesti tutkittu

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe