Kertokaas, mitä Kreetalla pitää ehdottomasti nähdä! Majoitumme Plataniaksessa, että ihan itäpuolelle ei varmaan ajeta. Mutta siis vuokra-auto käytössä ja retkikohteet vähän hakusessa. Mukana pari pientä tenavaa.
Länsi-Kreetan nähtävyydet
5
2147
Vastaukset
- matkustaja 09
Itsekkin olen vasta menossa, mutta mitä olen tutkinut suosittelen (ja itse olen menossa) Gramvousa & Balos laaguunille meriretkelle. aivan mahtavia maisemia:
http://www.gramvousa.com/default.aspx?lang=en - tuolta näet kuvia, ja laivayhtiön hintoja. Mutta mattkanjärjestäjätkin tekee retkiä. - ziukku
elafonissin ranta oli ihan kiva ja varsinkin lapsille kun se on niin matala. Elafonissiin pääsee kivaa vuoristotietä pitkin jonka varrella huikeita maisemia, reitin varrella pikku kyliä. Knossoksen palatsi iraklionissa on hieno nähtävyys. Me käytiin katsomassa myös frangokastellon linnaa jossa nyt sinänsä ei hirveästi ole nähtävää mutta historia on mielenkiintoinen. Noihin paikkoihin meillä meni kolme päivää. Matkat ei kilometreissä ole pitkiä mutta vuoristotiet vievät aikansa.
- pl chania
Mikäli Elafonissiin autolla matkaa niin jos kyydissä on yksikin hiemankin korkeanpaikankammoinen suosittelen että alas Elafonissiin ajaa sisämaan reittiä ja takaisin länsirannan tietä. On nimittäin paljon helpottavampaa matkata tuo vuorten ja meren välissä muutaman sadan metrin korkeudella mutkitteleva tie vuoren puolella.
- ziukku
pl chania kirjoitti:
Mikäli Elafonissiin autolla matkaa niin jos kyydissä on yksikin hiemankin korkeanpaikankammoinen suosittelen että alas Elafonissiin ajaa sisämaan reittiä ja takaisin länsirannan tietä. On nimittäin paljon helpottavampaa matkata tuo vuorten ja meren välissä muutaman sadan metrin korkeudella mutkitteleva tie vuoren puolella.
Niin helpottaa.Mä ajoin autolla (kuskina)molemmat reitit ja mä en uskalla yleensä edes seistä suorassa.
- ketju pyöräily
Katso myös tuo toinen ketju Pyöräily. Sieltä on linkit Hanialaiseen vuokraamoon, jolla on järjestettyjä retkiä täydellä palvelulla. Jos tenavat ovat niin pieniä, että lastenistuin pyörässä käy, niin helpoimmat retket onnistuvat loistavasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244606- 883714
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313463075- 542657
- 512589
- 2032583
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522318
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1071521