Länsi-Kreetan nähtävyydet

"pitää nähdä"

Kertokaas, mitä Kreetalla pitää ehdottomasti nähdä! Majoitumme Plataniaksessa, että ihan itäpuolelle ei varmaan ajeta. Mutta siis vuokra-auto käytössä ja retkikohteet vähän hakusessa. Mukana pari pientä tenavaa.

5

2194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkustaja 09

Itsekkin olen vasta menossa, mutta mitä olen tutkinut suosittelen (ja itse olen menossa) Gramvousa & Balos laaguunille meriretkelle. aivan mahtavia maisemia:
      http://www.gramvousa.com/default.aspx?lang=en - tuolta näet kuvia, ja laivayhtiön hintoja. Mutta mattkanjärjestäjätkin tekee retkiä.

• ziukku

elafonissin ranta oli ihan kiva ja varsinkin lapsille kun se on niin matala. Elafonissiin pääsee kivaa vuoristotietä pitkin jonka varrella huikeita maisemia, reitin varrella pikku kyliä. Knossoksen palatsi iraklionissa on hieno nähtävyys. Me käytiin katsomassa myös frangokastellon linnaa jossa nyt sinänsä ei hirveästi ole nähtävää mutta historia on mielenkiintoinen. Noihin paikkoihin meillä meni kolme päivää. Matkat ei kilometreissä ole pitkiä mutta vuoristotiet vievät aikansa.

• pl chania

Mikäli Elafonissiin autolla matkaa niin jos kyydissä on yksikin hiemankin korkeanpaikankammoinen suosittelen että alas Elafonissiin ajaa sisämaan reittiä ja takaisin länsirannan tietä. On nimittäin paljon helpottavampaa matkata tuo vuorten ja meren välissä muutaman sadan metrin korkeudella mutkitteleva tie vuoren puolella.

• ziukku
        pl chania kirjoitti:

Mikäli Elafonissiin autolla matkaa niin jos kyydissä on yksikin hiemankin korkeanpaikankammoinen suosittelen että alas Elafonissiin ajaa sisämaan reittiä ja takaisin länsirannan tietä. On nimittäin paljon helpottavampaa matkata tuo vuorten ja meren välissä muutaman sadan metrin korkeudella mutkitteleva tie vuoren puolella.

Niin helpottaa.Mä ajoin autolla (kuskina)molemmat reitit ja mä en uskalla yleensä edes seistä suorassa.

• ketju pyöräily

Katso myös tuo toinen ketju Pyöräily. Sieltä on linkit Hanialaiseen vuokraamoon, jolla on järjestettyjä retkiä täydellä palvelulla. Jos tenavat ovat niin pieniä, että lastenistuin pyörässä käy, niin helpoimmat retket onnistuvat loistavasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      91
      7405
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      37
      3937
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      45
      3500
    4. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      233
      2713
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2642
    6. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      40
      2433
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      129
      2369
    8. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2249
    9. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      20
      2168
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      1942
    Aihe