Länsi-Kreetan nähtävyydet

"pitää nähdä"

Kertokaas, mitä Kreetalla pitää ehdottomasti nähdä! Majoitumme Plataniaksessa, että ihan itäpuolelle ei varmaan ajeta. Mutta siis vuokra-auto käytössä ja retkikohteet vähän hakusessa. Mukana pari pientä tenavaa.

5

2147

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkustaja 09

Itsekkin olen vasta menossa, mutta mitä olen tutkinut suosittelen (ja itse olen menossa) Gramvousa & Balos laaguunille meriretkelle. aivan mahtavia maisemia:
      http://www.gramvousa.com/default.aspx?lang=en - tuolta näet kuvia, ja laivayhtiön hintoja. Mutta mattkanjärjestäjätkin tekee retkiä.

• ziukku

elafonissin ranta oli ihan kiva ja varsinkin lapsille kun se on niin matala. Elafonissiin pääsee kivaa vuoristotietä pitkin jonka varrella huikeita maisemia, reitin varrella pikku kyliä. Knossoksen palatsi iraklionissa on hieno nähtävyys. Me käytiin katsomassa myös frangokastellon linnaa jossa nyt sinänsä ei hirveästi ole nähtävää mutta historia on mielenkiintoinen. Noihin paikkoihin meillä meni kolme päivää. Matkat ei kilometreissä ole pitkiä mutta vuoristotiet vievät aikansa.

• pl chania

Mikäli Elafonissiin autolla matkaa niin jos kyydissä on yksikin hiemankin korkeanpaikankammoinen suosittelen että alas Elafonissiin ajaa sisämaan reittiä ja takaisin länsirannan tietä. On nimittäin paljon helpottavampaa matkata tuo vuorten ja meren välissä muutaman sadan metrin korkeudella mutkitteleva tie vuoren puolella.

• ziukku
        pl chania kirjoitti:

Mikäli Elafonissiin autolla matkaa niin jos kyydissä on yksikin hiemankin korkeanpaikankammoinen suosittelen että alas Elafonissiin ajaa sisämaan reittiä ja takaisin länsirannan tietä. On nimittäin paljon helpottavampaa matkata tuo vuorten ja meren välissä muutaman sadan metrin korkeudella mutkitteleva tie vuoren puolella.

Niin helpottaa.Mä ajoin autolla (kuskina)molemmat reitit ja mä en uskalla yleensä edes seistä suorassa.

• ketju pyöräily

Katso myös tuo toinen ketju Pyöräily. Sieltä on linkit Hanialaiseen vuokraamoon, jolla on järjestettyjä retkiä täydellä palvelulla. Jos tenavat ovat niin pieniä, että lastenistuin pyörässä käy, niin helpoimmat retket onnistuvat loistavasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4606
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3714
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      46
      3075
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2657
    5. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2589
    6. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      203
      2583
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2390
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2318
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1945
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      107
      1521
    Aihe