kotidoppler

kokemuksia?

Olen tässä mietiskellyt tilaanko angelsoud-kotidopplerin vai en.. edellisessä synnytyksessä oli paljon ongelmia sydänäänten romahdusten kanssa, syykään ei selvinnyt miksi ne laskivat, että nyt tuntuisi jotenkin turvalliselta ostaa tommoinen kotiin.

Kuuleeko laitteella aina äänet, ette käy niin että mitään ei kuulu ja sitten hädässä lähteä äitipolille tarkastukseen..ja kaikki ok kuitenkin.

mitä mieltä olette laitteesta?? ostanko..vai enkö?
ruusuja ja risuja.. :)

14

7926

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pupusi32

Minulle neuvolan täti sanoi, että ehdoton EI kotidopplerille. On kuulemma niin epävarma (hankala löytää ääniä) , että saattaa tulla kahta suurempi huoli. Mieluummin sitten tulee neuvolaan vaikka joka päivä kuuntelemaan äänet.

• juuri tuon

takia Dopplerin ostamatta, koska pelkään jos en kuulekaan ääniä ja alan entistä pelokkaammaksi. Olen muutaman kerran käynyt "ylimääräisellä" kuuntelulla neuvolassa oman mielenrauhan säilymiseksi. Olen neuvolassa kertonut muutenkin, että sydänäänten kuuntelu helpottaa, silloin saan tietää että pikkuisemme voi hyvin. Nla-täti ei kuitenkaan tuntunut pelkoani lainkaan ymmärtävän, vaan oli jo lähettämässä mua johonkin psykologille juttelemaan pelostani. Se varmaan osaisikin poistaa pelkoni... Meillä on siis taustalla usean vuoden lapsettomuus, sen surauksena raskaat hedelmöityshoidot ja vieläpä 1 km, joten totta helkkarissa mua huolettaa!!! Suosittelen siis myös ennemmin niitä ylim. nla käyntejä, kaikki terkkarit ei ihmettele huolestuneita odottajia!

• Nainen...

Tuo on aivan outoa puhetta varsinkin neuvolan tädiltä. Kai jokainen nyt doppleria osaa rauhallisesti liikuttaa. Itse silloin alussa löysin sydänäänet aina helpommin ja nopeammin, kuin he neuvolassa.
        Olipas outo neuvo, jota ei todellakaan kannata kuunnella.

• kkk*

Ostin kotidopplerin ja en ole käyttänyt sitä kuin muutaman kerran koska en saanut ääniä kuulumaan (en varmaan osaa käyttää sitä oikein tai jotain) ja siitäkin sitten tuli turhaa murhetta. Nyt kun liikkeet tuntuvat niin tuo dopler tuntuu vieläkin turhemmalta. Ja meillä ainakin terveydenhoitaja sanoi, että neuvolaan voi aina tulla jos vauvan hyvinvointi huolettaa. Eli minulle se on turha kapistus, mutta kyllä siitä varmaan monet tykkäävät.

• iloinen odottaja

Heippa! Onpas täällä huonoja käsityksiä/kokemuksia dopplereista. Itse hankin sellaisen 12. raskausviikolla (odotan esikoistani), silloin kuului sydänäänet jo hyvin. Ekalla kerralla meni pitkään, ehkä 10min, etsiessä pikkuinen, mutta nyt sydänäänien löytämiseen menee n. 5 sekuntia jos sitäkään. Olen siis 17. viikolla menossa. Myös vauvan liikkeet voi kuulla dopplerilla. Silloin tällöin omaksi ilokseni pikkuisen pulssia kuuntelen. :) Dopplerilla voi myös nauhoittaa sydänääniä tietokoneelle ja lähettää niitä sähköpostin kautta eteenpäin. Sitä geeliä ei tarvii ostaa, mikä tahansa rasva/öljy käy. Olennainen juttu on se että laitteen ja ihon väliin ei pääsis ilmaa. Eli lämpimästi suosittelen laitetta kaikille!!!

• mama10

Eilen saatiin postissa kotia ja voi sitä helpotusta kun kuuli oman vauvelin liikkuvan ja sydänäänet! Malttia pitää olla, jotta saa kuulumaan. Eihän hätäsesti muutenkaan asioita hoidella ei neuvolassakaan. Oli meille ainakin hyvä ostos ja suosittelen!! Meillä meni jotain 2min et alkoi kuulumaan pumputus :))

• äippä33

on erinomainen laite, ostin itse kun olin rv 12 ja nyt menos rv 36 niin sain kyllä ihan ekalla yrittämällä kuulumaan ne äänet silloin aikanaan ja olen säästynyt monelta harmilta kun olen saanut kuunnella että onks kaik ok, lyökö sydän ym. mä kyllä voin suositella sitä kelle vaan.

• suosittelen

mä ostin sen angelsoundsin 13. viikolla, takana kaksi km.. eka kerralla en saanut kuulumaan, odotin pari tuntia niin sit maltoin etsiä paremmin ja sen jälkeen joka kerta olen kyl löytänyt. kyllä se oli mulle ainakin helpotus ne aina kuulla, varsinkin kun toinen km oli keskeytynyt, vasta np ultrassa huomattiin.

sitten kun alkoi liikkeet tuntumaan niin harveni kuuntelu kerrat, varmaan 25. viikon jälkeen en ole kuunnellut ollenkaan. nyt on menossa rv 37:)

mä tilasin joltain treläiseltä tytöltä huuto.netistä uutena, maksoi 45e. pieni hinta mielenrauhasta!!! liukkaria käytin kuuntelugeelinä, se oli parempi kuin kosteusvoide mun mielestä. mieskin tykkäsi tosi paljon kuunnella.

• Tanjuska 77

Neuvolassa täti ei tyrmännyt doblereita vaan sanoi niitten kans tarvitsevan hermoja ja malttia :D Paras paikka olisi saada lapaluiden väliin et varmasti kuuluu, mut koitappa siinä sokkona etsiä.

itse tilasin juuri doblerin, kaikkea kun pitää onnessaan hömpöttää :P

• tiiuu
        Tanjuska 77 kirjoitti:

Neuvolassa täti ei tyrmännyt doblereita vaan sanoi niitten kans tarvitsevan hermoja ja malttia :D Paras paikka olisi saada lapaluiden väliin et varmasti kuuluu, mut koitappa siinä sokkona etsiä.

itse tilasin juuri doblerin, kaikkea kun pitää onnessaan hömpöttää :P

neukka ei saanut kuuluun rv 9 5 mut itse sain sitten kotona kuuluun pienen etsiskelyn jälkeen=)
        Eka kerta kesti kauimmiten,mut sit äänet joteski oppi löytään heti.
        Elikkäs en voi muuta kuin suositella!!!

• minä-
        tiiuu kirjoitti:

neukka ei saanut kuuluun rv 9 5 mut itse sain sitten kotona kuuluun pienen etsiskelyn jälkeen=)
        Eka kerta kesti kauimmiten,mut sit äänet joteski oppi löytään heti.
        Elikkäs en voi muuta kuin suositella!!!

minäkin voin lämpimästi suositella,itselläni ei masua vielä näy mutta äskenkin kuuntelin poikkuisen sydämenlyöntejä,antaa kyllä mielenrauhan :) Minulla menossa rv14.

• Sariella

Se on itse asiassa yksi parhaimmista ostoista, jotka olen vauvaan liittyen tehnyt.
      Silloin, kun ei vielä potkuja tuntenut, niin tuolla sain joka kerta sydänäänet kuuluviin. Alussa tietenkin voi joutua hetken etsimään, jos ei ole siihen tottunut. Ei siihen kuitenkaan kauaa mene. Rauhallisesti vain liikuttaa doppleria.
      Mullakin pikkuinen löytyi aluksi aina tuolta todella alhaalta juuri häpyluun yläpuolelta, missä en odottanut hänen olevankaan.
      Se on kirjaimellisesti enkelin ääni, kun vaikka aamuisin herättyään sen kuulee. Näin se päivä alkaa hyvin.
      Suosittelen ehdottomasti!

• kvlkvl

Mulla oli myös toi Angelsounds. Oli hyvä laite, mutta meni vaan rikki. Ei tietysti hermoheikoille hyvä, eteenkään kun sydäntä kuuntelee ennen viikkoa 20tms, koska sitä sydänääntä ei aina niin pieneltä löydä..että se pitää ymmärtää ennen kun rupee kuuntelemaan :) Etenkin kun oma sydän kuuluu niin kovana niin vauvan äänet jää herkästi taustalle.

• Tanjuska 77

Meillä on tuo Angelsound dobleri ja toimii erittäin hyvin! Saatiin se rv 18 ja heti kuului aivan uskomattoman hyvin. Itse olin tosi kyyninen laitetta tiolatessani kun olin lukenut paljon huonoja kokemuksia. Oikean paikan etsimiseen kanattaa varata aikaa ja hermoja, puoli senttiäkin sivulle niin jo taas katoaa äänet :D

Meille tuo on aivan ihana vekotin kun tuleva isukki ei ole vielä kertaakaan päässyt neuvolaan mukaan. Ja sitten mun äiti; äiti on jo yli 70 eikä silloin ole 60 ja 70 luvuilla sen käydessä neuvoloissa mitään sydänääniä itse saanut kuulla! Äiti oli ihan haltioissaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      225
      7037
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      45
      1305
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      29
      1118
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      911
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      49
      885
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      62
      877
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      96
      846
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      801
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      776
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      753
    Aihe