Nyt viimeinen sana: Skike vai Powerslide?

Pentti-setä

Nyt on sitten viimeisen tuomion aika. Onko Skikeistä tai Powerslideistä mihinkään, ja kummat kannattaa ostaa?

Olen hakenut lajia, joka korvaisi kesällä murtsikan. Lenkkeily kun maistuu kesällä puulta. Olisiko skiikkaamisesta sellaiseksi?

Nyt kun kummastakin tuotteesta on kokemuksia monilla teistä usealta kuukaudelta, niin kertokaapa onko niistä mihinkään?

Tekniikkakaan ei suoraan sanottuna päälle päin näytä siltä, että se kestäsi muutamaa kymmentä kilometriä pidempään kovapohjaistenkaan sorateiden rynkystystä. Vai ovatko kestäneet? Onko varaosiin kulunut euroja ja onko niitä ollut edes saatavilla?

Paljonko asfaltti-ihottumaa on tullut? Toimivatko Skiket/Powerslidet soratiellä niin kuin luvataan?

Hyviä kysymyksiä olisi enemmänkin, mutta aloitetaan noista.

Ainakin Suomessa liikkeissä tavara loppuu. Nyt myyjä lupasi "viimeisenä tarjouksenaan" Powerslidet 229 eurolla. Sitä tarjousta tässä pähkäilen. Onko se edes hyvä?

7

2038

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toinen Pentti

      Minulla on vajaan vuoden kokemus luistelurullasuksista, mutta rullaluistimista ei minkäänlaista. Rullasukset hyvällä asfaltilla aivan ok. Jarruja oisin joskus kaivannut. Viime viikolla ostin skiket edullisesti loppuunmyynnistä. Tänään sitten kokeilin. Olipa meno yllättävän helppoa huonollakin asfaltilla. Soralla meinas vauhti hyytyä. Huono kunto. Jarrut toimi hienosti. Jalassa vanhat lenkkarit. Olen tyytyväinen ostokseeni ainakin toistaiseksi.

      • Skiigge Böy

        Kovalla hiekkapohjaisella tiellä skiket ovat mainiot. Jarrut ovat hyvät, ja jarruttaminen on helppoa. Olen kuullut Powersliden jarruista hieman muuta... Renkaita kuluu, ensimmäinen piti vaihtaa jo 1600 km jälkeen. Johtuu ehkä siitä, että skikkailen pääosin hiekkatiellä. Varaosat ovat hintavia. Nyt taidan ostaa tarjouksesta toiset skiket varaosiksi. Hinta on halvempi kuin neljä valmiiksi koottua skiken pyörää saman kaupan hyllyllä! Aluksi oli hiukan ongelmia sen kanssa, että kengän kanta nousi joskus kantakupin reunan päälle. Ongelma korjautui, kun porasin kengän kannan läpi reiän, siitä läpi pätkä kierretankoa, kumpaakin päähän lukkomutteri, kantakuppiin rautasahalla lovet, ja kengän kanta kiinni nippusiteellä rungon alta. Johan on tukevaa menoa!


      • Jaa mitä??
        Skiigge Böy kirjoitti:

        Kovalla hiekkapohjaisella tiellä skiket ovat mainiot. Jarrut ovat hyvät, ja jarruttaminen on helppoa. Olen kuullut Powersliden jarruista hieman muuta... Renkaita kuluu, ensimmäinen piti vaihtaa jo 1600 km jälkeen. Johtuu ehkä siitä, että skikkailen pääosin hiekkatiellä. Varaosat ovat hintavia. Nyt taidan ostaa tarjouksesta toiset skiket varaosiksi. Hinta on halvempi kuin neljä valmiiksi koottua skiken pyörää saman kaupan hyllyllä! Aluksi oli hiukan ongelmia sen kanssa, että kengän kanta nousi joskus kantakupin reunan päälle. Ongelma korjautui, kun porasin kengän kannan läpi reiän, siitä läpi pätkä kierretankoa, kumpaakin päähän lukkomutteri, kantakuppiin rautasahalla lovet, ja kengän kanta kiinni nippusiteellä rungon alta. Johan on tukevaa menoa!

        Mistäs tarjouksesta skikejä ostatte? Ei niitä saa myydä alle 269 euroa!! Näin ainakin maahantuojan mukaan. Enkä ole tuon alle niitä nähnyt kenekään myyvän.


      • Pentti-setä
        Jaa mitä?? kirjoitti:

        Mistäs tarjouksesta skikejä ostatte? Ei niitä saa myydä alle 269 euroa!! Näin ainakin maahantuojan mukaan. Enkä ole tuon alle niitä nähnyt kenekään myyvän.

        Siis Powerslidet luvattiin Mansessa 229 eurolla. Tuskin sitä maahantuoja saa päättää, millä hinnalla liikkeet niitä ulos myyvät.

        En tosin tiedä löytyykö paria enää.

        Kertokaas vielä niistä Powerslidejen parjatuista jarruista. Hankalalta ja epäergonimeselta niiden toiminta Skikeihin verrattuna näyttää, mutta saa ne toimimaan oikeasti edes harjoittelemalla?


      • toinen pentti
        Jaa mitä?? kirjoitti:

        Mistäs tarjouksesta skikejä ostatte? Ei niitä saa myydä alle 269 euroa!! Näin ainakin maahantuojan mukaan. Enkä ole tuon alle niitä nähnyt kenekään myyvän.

        Skiket Oulussa Rintamäellä tarjouksessa 189 €. Kaupaksi näyttivät menevän.


    • Anonyymi

      Käy Tori.fi:stä katsomassa, siellä on uudehkoa kamaa muutamalla kympillä.

    • Anonyymi

      Skiket olivat vuosia sitten muotikamaa. Ja ovat kyllä oikeasti hyvät kuntoiluvälineet. Minäkin niitä muutaman vuoden käytin, mutta nyt on jo jääneet varastoon. Skiket on raskaat käyttää. Pitää olla melkoisen hyvä kunto, jotta niillä voi kuntoilla. Ne ovat myös hieman vaaralliset. Skike ei käännyt kuten rullaluistin. Jos se menee väärrää suuntaan , tulee vaikeuksia ja voi kaatuakin, jos ei jaksa hypätä skikeä oikeaan suuntaan. Kilpahiihtäjille se lienee liian erilainen liikeradoiltaan ja siksi ei saanut suosiota niissä piireissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      373
      4674
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1894
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1631
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      225
      1445
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1410
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1386
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1367
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1228
    Aihe