Kokemuksia riesakuoriaisista??

-neuvoton

Hei

Onko kellään kokemuksia riesakuoriaisista OMAKOTITALOSSA? Meillä on keväästä saakka esiintynyt riesakuoriaisia, ja ollaan yritetty ensin itse päästä niistä eroon siivoamalla ja baygonia suihkuttelemalla, mutta eivät tunnu katoavan. Vaikkakin ympäristökeskuksessa neuvoivatkin, että pitäisi Baygonilla lähteä niin en usko siihen. Meillä aika iso tiilitalo ja pelkään, että mitä kauemmin odotellaan, niin sitä enemmän ne leviävät (esim. rakenteisiin), nyt niitä näkyy ehkä kerran päivässä/pari kertaa viikossa yksi siellä, toinen täällä, mutta itse inhoan niitä yli kaiken, joten sekin on liikaa.

Ollaankin harkittu ammattimyrkyttäjän tilaamista, mutta koska on aika kallista pietiä, niin haluaisin tietää, onko kellään hyviä kokemuksia myrkyttäjistä? Eli pääsekö siten eroon niistä lopullisesti vai onko sekin turhaa? Ja nyt on kyse omakotitalosta, olen lukenut, että kerrostaloissa on vaikea päästä eroon kaikenmaailman kuoriaisista, mutta nyt kaipaisinkin vinkkejä omakotitalossa asuvilta. Ja kannattaako myrkytyksen lisäksi tehdä jotain muuta, mikä takaisi sen, että varmasti häviävät? Entä onko kokemuksia eri myrkytysfirmoista?
Asun itse siis vanhempieni luona ja olen pian muuttamassa, joten mitenkäs muutossa takaisin sen, että eivät tule mukana, riittääkö, että pesee kaikki vaatteet ja saunottaa esim. peitot yms.? Huonekaluja ei paljoa ole, kóska olen ajatellut ostaa uudet muutenkin, mutta runkopatjasänkyä en raaskisi laittaa menemään.
Olisin tosi kiitollinen kaikista vastauksista teiltä, jotka olette samaa kokeneet.

-Vinkkejä kaipaava

1

2849

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä vielä

...eli saa siis muutkin, joilla kokemusta riesakuoriaisista vastailla. Erityisesti kaipaan vinkkejä niiltä, jotka on päässy niistä eroon ja joilla on käynyt myrkyttäj. Ja lisäks tietty liittyen tohon muuttoon...
      Vastauksia odotellen...en oikein luota aina noihin ammattilaisten sanomisiin (ympäristökeskus esim.), kun tuntuu, että niillä on aika ruususet kuvat ja sanomiset vaihtelee riippuen henkilöstä ja kunnasta...

- ötököiden kyttääjä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      44
      5822
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      47
      5328
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3708
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3663
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      92
      3269
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3126
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2874
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      57