Mikä on paras hetki vuodesta ostaa metsästyskoira?(+ muita kysymyksiä)

jauhitar

Eli minä ja metsästävä avomieheni ollaan kiinnostuneita hankkimaan mäyräkoira. Haluttaisiin koira, jonka voi ottaa peurametsälle ja jänisjahtiin.. Itse en harrasta metsästystä, olen enemmänkin näyttelyihminen. Kiinnostaisi tietää, mikä on oikea hetki vuodesta ottaa koira, jonka halutaan oppivan peurametsälle?
Minulla on kokemusta koirista yleensä, muttei metsästyskoirista.. Onko mahdollista, että mäyräkoira sopeutuu sekä metsäkoiraksi että seurakoiraksi? Entä tarvitseeko metsästyskäyttössä oleva koira aina tonttia jossa ulkoilla, vai voiko se sopeutua kerrostaloon? Tietysti tarvitsee lenkillä käydä kolmesti päivässä yms..

Jos joku jaksaa vastailla, niin minulla on kyllä lisääkin kysymyksiä! Kyselen niitä sitten kun(jos) joku vastaa tähän topiciin :)

2

392

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • profish1

      Itse olen pohtinut juuri samoja asioita, joten toivottavasti joku viisaampi voisi vastata ylläoleviin kysymyksiin.

    • keväällä...

      Ihanteellisin aika ottaa pentu on tietysti keväällä. Pentuaikana on ulkona lämmintä ja loppukesällä tai syksyllä muutaman kuukauden ikäisenä se on sopivan ikäinen aloittamaan metsään tutustumisen ja ottamaan jo ensimmäiset lyhyet ajotkin. Näin siis ennen kaikkea ajavan mäyräkoiran kanssa.

      Muihin kysymyksiin...

      Metsästävä mäyräkoira on myös mitä mukavin kotikoira - ihan siitäkin syystä, että se pääsee purkamaan viettejään ja energiaansa metsään eikä pelkästään sohvanjalkaan... ;-)

      Omaa pihaa ei välttämättä tarvita (joskin se koiran kanssa on ihan kiva olla) mutta liikuntaa toki - riippumatta siitä onko piha vai ei.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      136
      8404
    2. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1373
    3. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      76
      1145
    4. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      59
      1126
    5. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      90
      1047
    6. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      137
      960
    7. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      775
    8. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      768
    9. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      43
      751
    10. Tuli surullinen olo.

      Olit muuttunut niin paljon etten meinannut tunnistaa. Miksi rupsahdit? 😞 m-n
      Ikävä
      40
      664
    Aihe