Mikä on paras hetki vuodesta ostaa metsästyskoira?(+ muita kysymyksiä)

jauhitar

Eli minä ja metsästävä avomieheni ollaan kiinnostuneita hankkimaan mäyräkoira. Haluttaisiin koira, jonka voi ottaa peurametsälle ja jänisjahtiin.. Itse en harrasta metsästystä, olen enemmänkin näyttelyihminen. Kiinnostaisi tietää, mikä on oikea hetki vuodesta ottaa koira, jonka halutaan oppivan peurametsälle?
Minulla on kokemusta koirista yleensä, muttei metsästyskoirista.. Onko mahdollista, että mäyräkoira sopeutuu sekä metsäkoiraksi että seurakoiraksi? Entä tarvitseeko metsästyskäyttössä oleva koira aina tonttia jossa ulkoilla, vai voiko se sopeutua kerrostaloon? Tietysti tarvitsee lenkillä käydä kolmesti päivässä yms..

Jos joku jaksaa vastailla, niin minulla on kyllä lisääkin kysymyksiä! Kyselen niitä sitten kun(jos) joku vastaa tähän topiciin :)

2

449

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • profish1

Itse olen pohtinut juuri samoja asioita, joten toivottavasti joku viisaampi voisi vastata ylläoleviin kysymyksiin.

• keväällä...

Ihanteellisin aika ottaa pentu on tietysti keväällä. Pentuaikana on ulkona lämmintä ja loppukesällä tai syksyllä muutaman kuukauden ikäisenä se on sopivan ikäinen aloittamaan metsään tutustumisen ja ottamaan jo ensimmäiset lyhyet ajotkin. Näin siis ennen kaikkea ajavan mäyräkoiran kanssa.

Muihin kysymyksiin...

Metsästävä mäyräkoira on myös mitä mukavin kotikoira - ihan siitäkin syystä, että se pääsee purkamaan viettejään ja energiaansa metsään eikä pelkästään sohvanjalkaan... ;-)

Omaa pihaa ei välttämättä tarvita (joskin se koiran kanssa on ihan kiva olla) mutta liikuntaa toki - riippumatta siitä onko piha vai ei.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4188
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      112
      2731
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      45
      2232
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      29
      1883
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1843
    6. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1556
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      17
      1400
    8. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      65
      1310
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      132
      1270
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      31
      1178
    Aihe