CDI koneet nokeaa

asentaja..

On se kumma että CDI koneet tukkeaa imusarjat.
Parisataa tuhatta km ja imukanavat on lähes tukossa. EGR ja diesel on huono yhdistelmä. Mersulla on suuret ongelmat.
Muovinen imusarja on mahdoton puhdistaa.
Mielestäni esim e 200 kompressor bensakoneena on hyvä eikä tukkea itseään.
Myös tuon bensakoneen ääni on kiehtova, toisin kuin CDI:n raksutus ja jurina.

9

684

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ladamies

Mulla on CDI 320 turbo ja pitäis asentajan tietää että dieselkone pitää luukuttaa silloin tällöin puhtaaksi. Itse ainakin teen niin. Kaikki Taxit tietää sen vaan taidat olla ainut joka et tiedä ja remppailet varmaan mammojen Diesseleitä. Itsekkin varmaan ajelet semmoista nyhverövauhtia että kone nokeentuu.

• Ei ladamies

Vielä Dieseln äänestä. Olet varmaan kuunnellut ainoastaan 80 luvun diesseleitä. Mun kone kehrää kun kissa eikä erota onko pensa vai diesseli.

• Taitaa..
        Ei ladamies kirjoitti:

Vielä Dieseln äänestä. Olet varmaan kuunnellut ainoastaan 80 luvun diesseleitä. Mun kone kehrää kun kissa eikä erota onko pensa vai diesseli.

Olla vaikkua korvat täynnä.

• ........................

Siinäpä oikeen asiantuntija, miksi pitää erikseen kirjoittaa "turbo" kun mersun CDI koneissa on aina ahdin?? Kyllä 320:n V6:sta heti huomaa että on diesel vaikkei raksutakkaan samanlai kuin 80-luvun dieselit.

• lada
        ........................ kirjoitti:

Siinäpä oikeen asiantuntija, miksi pitää erikseen kirjoittaa "turbo" kun mersun CDI koneissa on aina ahdin?? Kyllä 320:n V6:sta heti huomaa että on diesel vaikkei raksutakkaan samanlai kuin 80-luvun dieselit.

Sorry jos sulta meni yöunet ton turbon takia. Turbo tai ahdin ajavat kumminkin saman asian. Olet kai samaa mieltä että kunnon luukutus silloin tällöin tekee hyvää Dieselille.

• asentaja..
        lada kirjoitti:

Sorry jos sulta meni yöunet ton turbon takia. Turbo tai ahdin ajavat kumminkin saman asian. Olet kai samaa mieltä että kunnon luukutus silloin tällöin tekee hyvää Dieselille.

Ei se sitkeä noki lähde luukuttamalla .
        Tuo luukuttaminen oli hyvä ennen EGR venttiiliä (30 vuotta sitten).
        Silloinkin luukutuksella sai karstoja pois vain palotilasta.
        Voisitte päivittää tietonne.
        Varsinkin tuontiautoissa joilla on nimenomaan luukutettu huohotuskaasut nokeaa ja tukkii imusarjan.

• Ei ladamies
        asentaja.. kirjoitti:

Ei se sitkeä noki lähde luukuttamalla .
        Tuo luukuttaminen oli hyvä ennen EGR venttiiliä (30 vuotta sitten).
        Silloinkin luukutuksella sai karstoja pois vain palotilasta.
        Voisitte päivittää tietonne.
        Varsinkin tuontiautoissa joilla on nimenomaan luukutettu huohotuskaasut nokeaa ja tukkii imusarjan.

Jos te olette noin neroja miksette ole Weholla korjaamassa autoja. Taidatte olla taivaanrannan maalareita vaan ja tänne kirjoittelette vaikkette edes omista Mersua. Mitä minun Asentajakokemukseen tulee niin aloitin autokorjaamolla tsupparina jo 1962 että repikää siitä. Nyt täysin palvelleena eläkkeellä.

• asentaja..
        Ei ladamies kirjoitti:

Jos te olette noin neroja miksette ole Weholla korjaamassa autoja. Taidatte olla taivaanrannan maalareita vaan ja tänne kirjoittelette vaikkette edes omista Mersua. Mitä minun Asentajakokemukseen tulee niin aloitin autokorjaamolla tsupparina jo 1962 että repikää siitä. Nyt täysin palvelleena eläkkeellä.

Aloitin autokorjaamolla 1969 autonasentajana. Tätä ennen kävin ammattikoulun 3 vuotisen autonasentajalinjan. 80 luvulla siirryin korjaamopäälliköksi josta jäin eläkkeelle 2 vuotta sitten.
        Tsupparit eivät tiedä autotekniikasta paljoakaan, riittää kun tyhjentää roskikset.
        Sillä omistanko itse Mersun vai ei ei ole ongelman kanssa mitään tekemistä.

• Ei ladamies
        asentaja.. kirjoitti:

Aloitin autokorjaamolla 1969 autonasentajana. Tätä ennen kävin ammattikoulun 3 vuotisen autonasentajalinjan. 80 luvulla siirryin korjaamopäälliköksi josta jäin eläkkeelle 2 vuotta sitten.
        Tsupparit eivät tiedä autotekniikasta paljoakaan, riittää kun tyhjentää roskikset.
        Sillä omistanko itse Mersun vai ei ei ole ongelman kanssa mitään tekemistä.

Taisit olla yhdenmiehen yrityksessä päällikkönä muija ainoastaan apulaisena. Mukuloistahan ei ole tänäpäivänä enää muuhun kun lävistysten ottoon. Mulla oli sentää alaisia joskus 14.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      20
      5656
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      22
      2849
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      155
      2606
    4. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      26
      2359
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1684
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      146
      1565
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      134
      1404
    8. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      133
      1024
    9. Terveiset kaivatullesi

kesän aluksi tähän ketjuun.
      Ikävä
      89
      984
    10. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      40
      909
    Aihe