Minne Balille uudelleen

Cameo

Kävimme Balilla pari vuotta sitten ja ihastuimme mm. saaren hindulaisuuteen. Kävimme mm. Sanurilla, Tubanissa, Kutalla, Nusa Duassa ja ihanassa Ubudissa. Lombok sen sijaan oli pettymys. Olemme keski-ikäinen pariskunta ja ajatuksissa lähteä ensi talvena uudelleen Balille. Mutta minne? Ubudiin aivan varmasti uudelleen. Sademetsähotellin tunnelma varsinkin aamuisin oli ainutlaatuinen.

6

820

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olimme viime vuonna kuukauden Indonesiassa ja täytyy sanoa, että käymistämme saarista Bali ei ole suosikkimme. Kävimme Kutalla, Ubudissa, Lovinassa ja Baturissa. Padangbaissa ja Sanurissa vietimme vain yhden yön siirtymien takia. Ubud oli kyllä hieno, sitä suosittelen kaikille. Lovinaan menisin uudelleen paikallisten tuttaviemme takia. Baturin vuoristovaellus oli hieno, jonkun vastaavan voisin tehdä.

      Mutta itse jatkaisin matkaa Gileille tai joillekin muille saarille. Indonesiassa ehdoton suosikkimme on Sumatra, sinne toivon vielä pääseväni uudelleen.

      • sanurista

        Kuinka pitkä matka ubudista on rannalle. Olen karttoja tutkiskellut, mutta välimatkat jääneet hieman epäselviksi. Jos haluaa viettää matkansa rannan lähettyvillä niin ubud ei taida olla paras vaihtoehto? Sanuri vaikuttaisi hyvältä vaihtoehdolta, koska se ei tietääkseni ole pahin turistirysä?


      • tsirbula
        sanurista kirjoitti:

        Kuinka pitkä matka ubudista on rannalle. Olen karttoja tutkiskellut, mutta välimatkat jääneet hieman epäselviksi. Jos haluaa viettää matkansa rannan lähettyvillä niin ubud ei taida olla paras vaihtoehto? Sanuri vaikuttaisi hyvältä vaihtoehdolta, koska se ei tietääkseni ole pahin turistirysä?

        Ubudista on matkaa rannalle useampi kymmenen kilometriä. On ihan sisämaassa. Itse Bali ei tosin ole kovin iso. Itse vuokrasimme taxin ja menimme Kutalta Lovinaan. Ei vie kauaa ja matkalla voi katsella nähtävyyksiä. Lombokin Gileillä kannattaa kävästä. Gili Air ja Gili meno on rauhallisimpia jos hakee rauhallisempaa menoa.


      • vastauksesta..
        tsirbula kirjoitti:

        Ubudista on matkaa rannalle useampi kymmenen kilometriä. On ihan sisämaassa. Itse Bali ei tosin ole kovin iso. Itse vuokrasimme taxin ja menimme Kutalta Lovinaan. Ei vie kauaa ja matkalla voi katsella nähtävyyksiä. Lombokin Gileillä kannattaa kävästä. Gili Air ja Gili meno on rauhallisimpia jos hakee rauhallisempaa menoa.

        Taidan siis tehdä niin että valitsen loma paikaksi jonkin ranta kohteen kuten esimerkiksi sanurin ja lähden sieltä käymään ubudissa.. Luulisi että päivän pituinen retki riittää ja jos matka ei kovin kamala ole, voi päiväretkiä tehdä useammankin. Lähtee vaikka aamulla ja tulee illaksi takaisin.


      • Balin kävijä
        vastauksesta.. kirjoitti:

        Taidan siis tehdä niin että valitsen loma paikaksi jonkin ranta kohteen kuten esimerkiksi sanurin ja lähden sieltä käymään ubudissa.. Luulisi että päivän pituinen retki riittää ja jos matka ei kovin kamala ole, voi päiväretkiä tehdä useammankin. Lähtee vaikka aamulla ja tulee illaksi takaisin.

        Sanur on ihan jees rantakohde. Sanurilta ajaa Ubudiin 1-1½ tuntia riippuen vähän ruuhkasta. Ubud on kyllä mun mielestä yksi Balin hienoimpia paikkoja. Kyllä siellä viikon saa kulumaan komeasti. Ubudissa on kyllä makea luonto ympärillä. Ubud on melkein keskellä saarta, joten sieltä kyllä hyvä tehdä retkiä. Mutta kyllähän niitä Sanuriltakin pystyy yhtälailla tekemään. Saarella on sitten aika kova liikenne ja ruuhka, joten ihan huimia matkoja ei päivän aikana pääse. Itse olin toukokuussa Ubudissa ja Sanurilla. Jos haluat jotain niistä tietää niin kysy vaan. Vastailen kyllä jos tiedän.

        Mut hyvää matkan suunnittelua Balille. Mukava paikka.


      • ankh-c
        vastauksesta.. kirjoitti:

        Taidan siis tehdä niin että valitsen loma paikaksi jonkin ranta kohteen kuten esimerkiksi sanurin ja lähden sieltä käymään ubudissa.. Luulisi että päivän pituinen retki riittää ja jos matka ei kovin kamala ole, voi päiväretkiä tehdä useammankin. Lähtee vaikka aamulla ja tulee illaksi takaisin.

        Kannattaa olla Ubudissa jossain ihanassa (halpojakin löytyy) sademetsähotellissa vaikka pitkä viikonloppu. Päiväksi ei kannata mennä, liikenne on hidasta. Siirtymäpäivä la tai su niin sitten ei ole niin kovia ruuhkia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      466
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe