Älä pidä kiinteää laajakaistaa!!!

säästäväinen

Itselläni on ollut vanha kiinteä netti, hinta 53,80€/2 kk. Nyt heinäkuussa tullut lasku olikin 69,80€ /2 kk! Aikamoinen nousu, ja soitin tästä asiasta Elisaan. Kuulemma aiemmin oli lähetetty kirje, jota en sitten kai ollut huomannut. Irtisanoin liittymän.

Kysyin samalla erilaisten liittymien hintoja: mokkulat 8,90€/kk alkaen!!! Olen siis hölmöyksissäni maksanut ihan mieletöntä ylihintaa :(

No onneksi nyt viimein huomasin. Muillekin vaan tiedoksi.

10

1839

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Soneran vastaavaan

      joka näkyy tuolla sivulla vasemmalla ,eli 12,90 €/kk täydellä nopeudella,jopa 3,6 Mbs

      http://www.sonera.fi/verkkokauppa/


      Nykyinen Saunamobiili on korkeintaan 384 kbs & 9,90 € /kk.
      Mun pisti vihaksi, kun sai maksaa Huaweista 120 euroa ja sitten niitä pian jaettiin ilmaiseksi - vanhalle asiakkaalle ei ole tarjottu mitään etuja tilalle.

      • ei kaistat riitä

        Riippuu missä päin asuu, on noiden mokkuloiden kanssa erilaisia yhteysongelmia. Lisäksi niitä alkaa olla jokaisessa taloudessa, niin linjat on tukossa.


      • myydä

        tuollaisia mokkuloita,joiden TEOREETTINEN nopeus on on 3,6 Mbs.
        voi toki olla aamuyöllä,jos masto on pihassasi,mutta muuten ei.
        itse en koske noihin langattomiin lupauksiin koskaan,koska tiedän,että nopeus on aivan jotain muuta,mitä luvataan.
        katsoppa siitä paperista,niin eikö siinä luekkin,että nopeus on maksimissaan tuo luvattu 3.6Mbs,mutta siinä lukee myös,että nopeus on vähintään 0,5Mbs tai vastaavaa.
        koko langaton systeemi on niin syvältä perseestä,että suussa maistuu.
        koko homma perustuu kusetukseen.


      • 1M saunal
        myydä kirjoitti:

        tuollaisia mokkuloita,joiden TEOREETTINEN nopeus on on 3,6 Mbs.
        voi toki olla aamuyöllä,jos masto on pihassasi,mutta muuten ei.
        itse en koske noihin langattomiin lupauksiin koskaan,koska tiedän,että nopeus on aivan jotain muuta,mitä luvataan.
        katsoppa siitä paperista,niin eikö siinä luekkin,että nopeus on maksimissaan tuo luvattu 3.6Mbs,mutta siinä lukee myös,että nopeus on vähintään 0,5Mbs tai vastaavaa.
        koko langaton systeemi on niin syvältä perseestä,että suussa maistuu.
        koko homma perustuu kusetukseen.

        megaa pukkaa tulemaan vuorokauden ympäri niin kuin pitääkin.


      • korvess asuva ihmeinen
        myydä kirjoitti:

        tuollaisia mokkuloita,joiden TEOREETTINEN nopeus on on 3,6 Mbs.
        voi toki olla aamuyöllä,jos masto on pihassasi,mutta muuten ei.
        itse en koske noihin langattomiin lupauksiin koskaan,koska tiedän,että nopeus on aivan jotain muuta,mitä luvataan.
        katsoppa siitä paperista,niin eikö siinä luekkin,että nopeus on maksimissaan tuo luvattu 3.6Mbs,mutta siinä lukee myös,että nopeus on vähintään 0,5Mbs tai vastaavaa.
        koko langaton systeemi on niin syvältä perseestä,että suussa maistuu.
        koko homma perustuu kusetukseen.

        täällä korvessa missä minä asun toi mokkula toimii ihan hyvin vaikka emme asu 3G alueella.olin yllättynyt kuinka nopea tämä on.


    • valintoja..

      netti yhteys 19e/kk ja se jaan vielä kahdelle päätteelle kun tyttärellä on oma kone. Nopeus on riittänyt hyvin, vaikkei huippua ole, muttei hitainkaan.

    • ei noin yksioikoista

      Tuo on aivan oman asuinpaikan mukaan tuo hinta. Eli jos asuu kaupungissa ja näissäkin ihan ydinkeskustassa, on eniten mahdollisuuksia ja halvimmat hinnat.

      maalla, pohjoisessa, idässä tai saaristossa, maksaa tuplat tai triplat ja yhteys huono.
      Itse maksan nyt 5M/2M 32e/kk, kesämökillä jos ottaisi netin, maksaisi 1M 69e/kk, nopeampaa ei edes saisi ja mokkulat ei kuulu.

      • 14 + 3 =?

        vehje eikä välttämättä tarvii mitään mokkuloita tai nettitikkuja tms. Luuri kaapelilla kiinni tietsikkaan, laitetaan jutut yhteysasetukset kuntoon ja eikun menox. Jos käyttää luuria modeemina, niin voi käyttää myös luurin omaa (mini)selainta samaan hintaan esim. reissussa tms. ja toimii myös 2G-alueella, hitaasti luonnollisemmin. Hiton näppärä tarkastella eri juttuja ja hakea tietoa netistä pelkistetysti, esim. junien ja bussien aikatauluja ja lukea viimeisimmät uutiset.

        Yksi huono puoli on akun nopeahko kuluminen eli käytännössä luuri kannattaa pitää laturissa kiinni kun surffailee. Toisaalta akun kuluminen ei sinänsä haittaa koska säästetyllä rahalla voi periaatteessa ostaa uuden akun riittävän usein (riippuu puhelimesta ja akun mallista miten maksaa). Mokkulaa tms. on tavallaan turha ostaa erikseen jos kerta puhelimella pärjää. Itse olen tehnyt näin jo 2007 vuoden alusta, 9,90 €/kk hintaan. Nopeus ei nyt ole se paras mahdollinen mut "riittää mulle" tähän hintaan. :-)


      • khana
        14 + 3 =? kirjoitti:

        vehje eikä välttämättä tarvii mitään mokkuloita tai nettitikkuja tms. Luuri kaapelilla kiinni tietsikkaan, laitetaan jutut yhteysasetukset kuntoon ja eikun menox. Jos käyttää luuria modeemina, niin voi käyttää myös luurin omaa (mini)selainta samaan hintaan esim. reissussa tms. ja toimii myös 2G-alueella, hitaasti luonnollisemmin. Hiton näppärä tarkastella eri juttuja ja hakea tietoa netistä pelkistetysti, esim. junien ja bussien aikatauluja ja lukea viimeisimmät uutiset.

        Yksi huono puoli on akun nopeahko kuluminen eli käytännössä luuri kannattaa pitää laturissa kiinni kun surffailee. Toisaalta akun kuluminen ei sinänsä haittaa koska säästetyllä rahalla voi periaatteessa ostaa uuden akun riittävän usein (riippuu puhelimesta ja akun mallista miten maksaa). Mokkulaa tms. on tavallaan turha ostaa erikseen jos kerta puhelimella pärjää. Itse olen tehnyt näin jo 2007 vuoden alusta, 9,90 €/kk hintaan. Nopeus ei nyt ole se paras mahdollinen mut "riittää mulle" tähän hintaan. :-)

        Tollaset mokkulat ei sovi kaikkeen käyttöön. Esim. tiedostojen siirtoon ja pelaamiseen erittäin huonoja. Mutta kai niillä pärjää jos surffaa vain sähköpostiin ja nettipankkiin.


    • Tyytyväinen asiakas.

      Hankin saunalahden mokkulan jo viime keväänä ja kk maksu siitä vain 8.90e välillä yhteys katkeilee ja välillä pelaa kohtalaisesti, MUTTA! mikä tärkeintä, maksaa vain 8.90e/kk...tuohon hintaan se saakin vähän pätkiä :) Olen tyytyväinen valintaani, koska en lataa mitään hirveitä tiedostoja, käytän nettiä ns normi surfaukseen ja laskujen maksuun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3517
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2129
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1825
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1746
    5. 80
      1165
    6. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      310
      1112
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      131
      1019
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      949
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      905
    Aihe