Mitä mieltä, uskaltaako lähteä? Kokemuksia?
Mistä Viron rannikon merikartta? Mihin kannattaa jättää vene esim päiväksi?
Bella 512 Excel, 80 hv - Tallinnaan?
3
1100
Vastaukset
- tallinniitti
Sillä ainoalla kerralla kun itse vierailin Virossa omalla veneellä, pienin ylittäjä oli vähän yli 5 m RIB vene. Itse olin vähän yli 6m DC:llä, jolla painoa 1,5 tn japohjakulmaa yli 20 astetta. Mennessä olisi voinut pitää matkavauhtina vaikka lähemmäs 30 solmua, mutta ettei avomerinautinto loppuisi lliian pian mentiin 20. Reitti porkkalan kautta Piritaan, Tallinnaan. Keskellä suomenlahtea tuntuu aina olevan jonkinmoinen maininki, joka tuntuu tyynelläkin kovemmassa vaudissa. Paluussa oli korkeamman itämainingin päällä sivuvastainen uusi terävä aallokko, vauhtia pidettiin 12 max 14 solmua, joka aalto piti ottaa erikseen ja rojahtaa seuraavaa aaltoa vasten. Uskomattoman hitaasti liikkui piste plotterin ruudulla keskellä suomenlahtea. Taisi vähän selkäkin kipeytyä "offshorepenkistä" huolimatta
Venelehdessä ja kipparissa on ollut juttua busterilla (ei magnum) ja 5 m avoveneellä ylittämisestä, seikkailuksi menivät molemmat keikat. itse olin todella tarkkana säiden suhteen, ja olisin edelleen. Helsingin sää, tallinnna sää, merisää keskellä suomenlahtea nyt ja paluuhetkellä ja sillä valillä pitää tietää. Jos ajatte esim ukkosrintamaan tuolla veneellä 25 mailia lähimmastä rannasta, voi noutaja viedä. - Suopelto
18m/s tuulennopeudella ja sopivasta suunnasta nostaa aallonkorkeuden jopa 3 metriin ( Sivu huomautus)
Ja vaikka tämäkin palsta on täynnä veneilijöitä jotka säännöllisesti veneilevät 2-3 metrisessä allokossa, niin todellisuudessa puhutaan 0,5-runsas metri (aallot kun tuppaavat tuntumaan todellista korkeammilta).
2-metriä tarkoittaa, että normaalimittainen mies ei näe aallon harjan yli veneen sukeltaessa aallonpohjalle. 3-metriä vastaa jo kerrostalon 1. maan yläpuolella olevan kerroksen parvekekaiteen korkeutta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?861749Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,171101Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.981066Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79962- 92819
Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot151798Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51754Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs51710- 53674
Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv51671