Kassialma

liikkuu

Ylivieskassa, kuka on tämä "alma"?
Tummiin vaatteisiin pukeutunut, monta kassia/laukkua mukana.

27

3853

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bergsman

      Niin se Ylivieskakin kehittyy, kaupunkina.
      70 luvulla tuli jo pulut "katukuvaan"

    • Kohdannut joskus

      On liikkunut kauankin ainakin ajoittain. Ei ole aivan kaikki kotona tällä almalla, kassit kuuluu tyyliin ja varustukseen. Omaisuus lienee mukana vai mitä kasseissa onkaan!

    • asdfoadögfi

      Voi v*tttu! mitä pellejä.
      Mietitään jossain Suomi24:ssä jonkun henkilöllisyyttä.

      Kysy h*lvetti itse suoraan!
      Vai onko tää joku uus Idoli?

      • siin on

        Jääny aamu lääkitys ottamatta. Koita ny pärjätä kumminkin.


    • muutakaan

      ihmettelemisen aihetta oo, ku jonkun kassit? Pieni on maailma, kun joku seuraa, mitä kukin mukanaan kuljettaa. Voi pyhä yksinkertaisuus!!

      • näin ja näin

        Kassialman Alavieskassa, liekkö sama? Tummat vaatteet, ehkä noin kuus muovipussia mukana.


    • almmajh

      tummiin pukeutunut kassialma sievissä, liekkö sama alma kyseessä.

      • pussi-kassi

        Kassialma lykkäs pyörätuolia Ykan kylällä, vain viisi kassia mukana.


      • ugkgkjgk
        pussi-kassi kirjoitti:

        Kassialma lykkäs pyörätuolia Ykan kylällä, vain viisi kassia mukana.

        Keväällä nähtiin tämä samainen tapaus käveleskelemässä kottikärryjen kanssa kokkolan suuntaan ja nyt kesällä tullut vastaan useamman kerran yka-oulainen välillä ihan muutama kilometri oulaisista päin. Aina hervottomat kantamukset mukana... Töissä työkaveri sano että tää olis kuulemma helluntalainen tää kassialma, ottanu uskonsa liian vakavasti ja jotenkin seonnu sitten sen seurauksena...


      • _:_:_:_:
        ugkgkjgk kirjoitti:

        Keväällä nähtiin tämä samainen tapaus käveleskelemässä kottikärryjen kanssa kokkolan suuntaan ja nyt kesällä tullut vastaan useamman kerran yka-oulainen välillä ihan muutama kilometri oulaisista päin. Aina hervottomat kantamukset mukana... Töissä työkaveri sano että tää olis kuulemma helluntalainen tää kassialma, ottanu uskonsa liian vakavasti ja jotenkin seonnu sitten sen seurauksena...

        minä kanssa kuullu samanlaisen tarinan.


      • kassillinen

        nehän eivät osaa kuin paskaa jauhaa vaan


      • Pussi-assi
        _:_:_:_: kirjoitti:

        minä kanssa kuullu samanlaisen tarinan.

        On joko jehovalainen tai helluntalainen, välillä lykkää kasseja kottikärryillä. Uskonlauseita hokee jos joutuu puheille sen kanssa. On liikkunut jo vuosikausia jalan, pyörällä tai kottikärryillä, kassit aina mukana.


      • kassillinen kirjoitti:

        nehän eivät osaa kuin paskaa jauhaa vaan

        Me ollaan annettu hänelle nimi "Lähetyssaarnaaja". Tämä nainen, kun on joskus jaellut kadulla vastaantulijoille jotain uskonnollisia lehtisiä (ei Jehovien). Ressukka kerää pulloja ympäri lähikuntia pyörän kanssa kulkien. Siitä ne kassit.


      • Opussi-assi
        Sinimarja41 kirjoitti:

        Me ollaan annettu hänelle nimi "Lähetyssaarnaaja". Tämä nainen, kun on joskus jaellut kadulla vastaantulijoille jotain uskonnollisia lehtisiä (ei Jehovien). Ressukka kerää pulloja ympäri lähikuntia pyörän kanssa kulkien. Siitä ne kassit.

        Jospa tietäisi niin voisi pulloja tälle almalle toimittaa kun keräyslaatikkoon menevät. Käyköhän kaikenlaiset pullot kuten alkon sellaiset?


      • vai sinne
        Opussi-assi kirjoitti:

        Jospa tietäisi niin voisi pulloja tälle almalle toimittaa kun keräyslaatikkoon menevät. Käyköhän kaikenlaiset pullot kuten alkon sellaiset?

        On kadonnut kassi-alma?


      • paistaa
        vai sinne kirjoitti:

        On kadonnut kassi-alma?

        Varma kesän merkki kassialma oli tänään kylällä.


      • fake-no-more
        paistaa kirjoitti:

        Varma kesän merkki kassialma oli tänään kylällä.

        ahistaa tuo ihminen vaikka ehkä ite voi huonosti ja apuja tarvii. kerran tuli mun luo ja en saanu kunnolla puheesta selvää. sinisis vaatteissa pahoja henkiä minussa näki ja alkoi niitä karkoittamaan. perässä huiton tuli kun pakoon yritin. nähty myös ristinmerkkejä huitovan ihmisten kohalla.


    • Giglinmark.

      Leimaudunko kassialmaksi?! :D

      • pässin pussi

        No riippuu tai roikkuu, kenen pusseja tai kasseja kannat.
        Ainahan sitä voi leimautua, vaikkei kävis kaupassa.


      • välliiakös sill
        pässin pussi kirjoitti:

        No riippuu tai roikkuu, kenen pusseja tai kasseja kannat.
        Ainahan sitä voi leimautua, vaikkei kävis kaupassa.

        pittäähä sitä tok maapiällinee ommmmaisuus pittää mukanaa..


      • oikeasti kulkijasta
        välliiakös sill kirjoitti:

        pittäähä sitä tok maapiällinee ommmmaisuus pittää mukanaa..

        mitään. Googleta vaikka nimellä Laukku-Leena. Leena on tällä hetkellä Humppilassa. On ollut erittäin kylmää nukkua tuossa kevyenliikenteenväylällä.


    • Topi Tithi

      "Alma"vietti 19-20 /3 Jokioisten keskustan tuntumassa noin 40 kassin jamatkalaukun kera. Olen tavannut hänet vuosien myötä hämeenlinnassakin.En koskaan ole nähnyt polkupyörää saati kottikärryjä "Almalla".yksi tai kaksi "pussukkaa"jonon perältä etummaiseksi ja sma tuhat kertaa niin taas on kilometri taivallettu. Mysteerö on se että saman kesän aikana hänet on nähty Kittilässä H:linnassa ja humppilassa. Ne jotka ovat olleet juttusilla sanovat "Almaa" järkevän oloiseksi ja ihan fiksuksi ihmiseksi. Näitä pullonkerääjiä on joka kylässä omansa samoin kun uskonnon sekoittamia.

    • mnbnb
      • Topi Tilhi

        26 /3.2011 Tapasin "Alman" Forssan Autokeitaan tiskin äärellä tarkastelemassa sämpylöitä ym valmisleipiä .Tervehdin :tervevaan pitkän matkan kulkija, voisinko tarjota kahvit,valkkaa itse purtava minä maksan. Hän tuijotti minua hetkenaikaa jja kysyi :tunnemmeko me toisemme, johonanteeksipyydellen änkytin että emme vielä mutta jospa pikku iltapala auttaisi .Hyvinkin vihaisnoloisenahän poistui ulos ,parkkipaikalle kasatun kassi kasansa "vartijaksi"Ehkä tunnin kuluttua hän aloitti tämän tavaravuoren siirtämisen tyynempään paikkaan tänään lauantaina tullessani Humppilasta totesin "Alman"nyyteineen siirtyneen valtatie2 linjaauto pysäkille siihen keitaan kohdalle silloin kello oli n.18.40


    • ei kaikki hyvin?

      Tunsin naisen hyvin. Nuorena hän oli hyvä ystäväni! Vuosia ollut jonkin erikoisen uskonlahkon kannattaja. En tiedä miksi...

    • kassien alma

      Ylivieskan almalla ei ollut kuin yksi kassi mukana, mikä lie tullunna.

    • Anonyymi

      Naislääkäri kiertää kassoja tietty matkalaukku, ja tietty kohtelu,

      Tietoja ei palauteta opinnot esto lääkäri

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2398
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1912
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1373
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1260
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1235
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1171
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1101
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1055
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    10. 15
      1014
    Aihe