nielurisaleikkaus

huhu mitä kipua

Eli multa poistettii eilen aamupäivällä nielurisat,pääsin jo ennen kuutta kotiin koska vointi oli hyvä.(Itseasiassa itsekkin hieman ylätyin että tässäkö tämä kipu on).Mutta kun pääsin kotin kivut pikkuhiljaa paheni.En pystynyt nielä mitään,en edes omaa sylkeä!poikaystäväni soitti sitten helsinkiin ja kysyi neuvoja,koska lääkkeetkin piti ottaa.Lääkäri kauhusteli että en ollut kuuteen tuntiin ottanut lääkettälääkkeitä pitäisi ottaa niin usein että kipua ei kerkiä edes tulla.Mutta minä seurasin vain ohjeita,minulle kyllä sanottiin että kuuden tunnin välein,mutta ilmeisesti on liian harvoin.Kuinka uein te muut nielurisaleikkauksessa olleet söitte lääkkeitä.Minulla poretablettejä (max 6 päivässä)ja sitten yhtä nieltävää(jonka joudun murskaaman en edes uskalla ottaa kokonaisena alas).

Minulla on välillä tullut verenmaku suuhu,mutta en sylkäse verta,eli ilmeisesti hyvin niukkaa vuotoa?onko normalia että vuotoa esiintyy jo näin pian leikkauksesta?

Lisäksi minulla on kurkussa jatkuvasti inhottava tunne,ihan kun siellä olisi joain,tai että sieltä olisi irtomassa jotain.Onko tuttua??

Ei tästä nukkumisestakaan näytä tulevan mkitään:)..vVäsyttää tosi paljon,mutta joka kerta kun nukahdan herään heti pieneen kuorsaukseen joka tärisyttää ikävästi kurkkuaniAuts!

No toivottavasti tämä ei ainakaan pahene tästä.Voimia myös muille nielurisaleikkauksesta toipuville!

4

1294

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A

Mullaki oli tuossa maanantaina leikkaus. hirveetähä tämä on. mulla on 8 poretablettia enintään ja joudun ottamaan parin tunnin välein ja sitte jotain toista 1 aamulla ja 1 illala. ainakun aamulla herää ni tuntuu et maailma kaatuu tähä.. ekoina päivinä en nukkunut yhtään, ei uskaltanut mutta nyt jo pystyy nukkumaan noin 5 tuntia yössä. kannattaa pitää kurkku kylmänä niin sielä ei tunnu sitä inhottavaa tuntua et jotain ylimääräistä olis ja paljon, huomasin sen. :) miten se oli peseytyminen leikkauksen jälkeen? ite en oo ees suihkuun uskaltanut mennä ettei vaan tulis mitään, mikä se ois se aika et voi käydä suihkussa? olis kiva jos joku jolla on kokemusta valaisis vähä. eihä sitä muista mitä ne lääkärit on selittäneet ko on ollu niin lääkehuuruissa !

• titta-n

Kyllä muistuu elävästi mieleen 17 vuotta sitten tehty nielurisaleikkaus. Juuri samanlaisia oireita...kun keskellä yötä heräsi siihen kipuun, niin ei saanut edes sanottua mitään, tönäisi vaan miestä, joka tajusi heti että lisää lääkettä. Jälkikäteen tuntuu ihan hullulta, että olevinaan ei pystynyt edes liikkumaan ennenkuin sitä nestemäistä särkylääkettä sai ja se alkoi vaikuttamaan.
        Vaikka minullakin on leikattu ties mitä, tehty kaksi isoa vatsan alueen leikkaustakin, niin kyllä tuo leikkaus on jäänyt elävästi mieleen, tai lähinnä se toipumisaika...voi sitä onnenpäivää kun sai leipää syötyä!!

Miksi ei saisi käydä suihkussa, sitä vähän ihmettelen? Sauna on tietysti toinen juttu, sitä kannattaa välttää ennenkuin on kunnolla kurkku parantunut, ettei ala vuotamaan tms.

• :)

Nyt on leikkauksesta kohta kaksi viikkoa, ja n.3 päivää ollut jo PALJON parempi olo. Kyllä ne kivut näköjään lopulta helpottaa. Mutta tuskaa oli. En olisi luultavasti menyt koko leikkaukseen jos olisin tiennyt mitä kipuja joudun kestämään.. mutta onneksi pahin on nytten ohi. Ruoka maistuu jo, mutta en vielä pysty syömään "kunnon" ruokaa, yritin eilen mutta jää kiinni nieluun ja alka taas särkemään. Panacodin olen lopettanut kokonaan.

Voit hyvin mennä suihkuun, itse taisin uskaltautua vasta kolmantena päivänä.. mutta peseydä mielummin mahd viileässä vedessä.

• leikattu vastikään
        :) kirjoitti:

Nyt on leikkauksesta kohta kaksi viikkoa, ja n.3 päivää ollut jo PALJON parempi olo. Kyllä ne kivut näköjään lopulta helpottaa. Mutta tuskaa oli. En olisi luultavasti menyt koko leikkaukseen jos olisin tiennyt mitä kipuja joudun kestämään.. mutta onneksi pahin on nytten ohi. Ruoka maistuu jo, mutta en vielä pysty syömään "kunnon" ruokaa, yritin eilen mutta jää kiinni nieluun ja alka taas särkemään. Panacodin olen lopettanut kokonaan.

Voit hyvin mennä suihkuun, itse taisin uskaltautua vasta kolmantena päivänä.. mutta peseydä mielummin mahd viileässä vedessä.

Nukutuksesta kun heräsi heräsin nimittäin siihen kun itkin kurkkukipua ja sainkin 2 kertaa kipulääkettä suoraan suoneen. Sen jälkeen sain illalla sairaalassa panacodia ja jotain muuta kipulääkettä ei tunnu kurkku niin kipeältä mutta yöllä heräsin hirveään kipuun ja pyysin hoitajaa antamaan kipulääkettä ja se oli jälleen kerran banacodia helpotti ja pystyin nukkumaan aamuun sain taas aamulla panacodia ja 600 buranaa noin 4-5 tunnin välein nyt kurkku ei ole ollut niin hirveän kipeä mutta suussa on todella sitkeätä limaa ja maistuu pahalta. Myös se pallo mikä roikkuu kitalaessa oli turvonnut leikkauksessa n. 3 kertaiseksi ja osuu kieleen onkohan se normaalia? Minulla on täysin vaaleat peitteet vieläkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      461
      2805
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      15
      2645
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      269
      1582
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      84
      1184
    5. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      440
      1121
    6. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      63
      1098
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      156
      960
    8. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      928
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      889
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      875
    Aihe