Ahven Syö

Hiekkaa

ELI:

Töyhtökääpiöahven uros (joskus naaraskin?) ottaa pohjasta hiekanjyviä suuhunsa. Sitten sylkee pois. Mikä tässä on ideana? Mielestäni tosiaan kerran nähnyt naaraankin toimivan samoin.

2

515

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

      Kohta on pieniä affenan poikasia akva täynnä ;)
      Koiras tekee esi valmistelut ja naaras viimeistelee kodin sopivaksi kudulle... toivottavasti onnistuvat...

      Mitä muuta kalastoa siellä on minkälaisessa akvassa, olisko poikasilla oikeesti edellytykset selvitä vaariostaan...
      Vesi arvojakin voisit kertoa, missä saat pikkuahvenet kutemaan...

      • :-S

        Jaa semmosta. Hmm... No niin mie vähän tuuminki, ku se uros niin pörhistellee ja naaraski oli niin kirkkaan keltanen väriltään (aina välillä)... MUTTA ei se homma ihan nyt taida onnistua :'( Mie oon nimittäin se "sinilevätyyppi" - ja mulla on koko akvaarion puhdistus/pelastus -projekti kesken!! JUURIKIN tänään vein pesuun kaikki mahdolliset piilopaikat ELI ts. mahdolliset kutupaikat :( PLUS ETTÄ :::> kyllä sinilevä hävis, mutta voin kertoa, että (hapenpuutettako??) on kalatkin "HIEMAN" kärsineet. Noin lyhyesti asiasta vain mainitakseni...

        Pitänee kirjotella tästä aiheesta huomenissa tarkemmin tuonne muualle, missä käyn sitä itse sinileväkeskustelua SINUN ja muidenkin kanssa ;)

        Ahvenista vaan sen verran, että on tää yks pariskunta ennenki ollu näissä "puuhissaan" - en ole varma oliko kerran mahdollisesti jo jotain "tapahtunutkin", mutta poikasiksi asti ei ole kehittynyt mitään... Aina puhutaan kuinka tarkkoja ahvenet on vedenlaadusta. Mie oon kyllä yrittäny sillälailla siistinä ja mukavana pitää akvan, mutta koska akva on pieni (90l) niin kyllä siinä on oma hommansa - ja huonot hetkensä. SILTI ahvenet on kyllä ollu loistokunnossa. Aika tärkeäksi olen huomannut tuon riittävien piilopaikkojen olemassaolon. (toinen naaras on alusta asti ollu tosi apaattinen ja harmaa ja muutenki masentava näky, että kyllä tässä persoonakin on vissiin kalalla aika isossa roolissa?? < muut kalat vaan kiusaa sitä. Tilanne pahenee... Nykyään se on aika laihakin - MUTTA silti hengissä. Olisin luullet sen, jos JONKUN kuolevan tän levä-hetken tiimoilta!!!) :O

        Muuta: vesi on tosi lämmin ( 26) < en tiiä kuinka se onkin aina TASAN tuon 26 astetta, sillä olen ottanut lämmittimen kokonaan pois... MIELENKIINTOISTA?? koska ei meillä mielestäni huonelämpökään ihan tuota kahta kuutta ole... Vesi on myös pehmeää... tooooosi pehmeää.... muuten kai se on ihan "normaalia akvaariovettä vaaan". Pohjahiekka ei ole mitään hienointa hiekkaa... Ja se on itseasiassa valkoista. Mitä mietin KAUAN että onkohan huono valinta. Ei ilmeisesti ollut. Sä oikeastaan tiedätkin jo kaiken mun akvaariosta ;) Muttet vaan tiedä tietäväsi - koska mulla ei ole vakituista nimimerkkiä täällä - ainakaan vielä...

        ja se kalasto on (kuolemien jälkeen)

        1 albiinomonninen
        4 seeprakalaa
        3 kirsikkabarbia
        1 u 2 n ahvenet
        2 intiaaninsulkaa

        ^mutta nää jotka on selvinny, lieneeki sitten terästä ;) isoimmat kalat on kunnossa (meinaan esim siis tuo lihavin seeprakala on yhtä "hehkeä" ku aaaaina ennenki)...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      629
      4564
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      49
      3570
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      103
      3461
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3011
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2429
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2364
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2271
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2120
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2045
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      2013
    Aihe