Ahven Syö

Hiekkaa

ELI:

Töyhtökääpiöahven uros (joskus naaraskin?) ottaa pohjasta hiekanjyviä suuhunsa. Sitten sylkee pois. Mikä tässä on ideana? Mielestäni tosiaan kerran nähnyt naaraankin toimivan samoin.

2

528

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

Kohta on pieniä affenan poikasia akva täynnä ;)
      Koiras tekee esi valmistelut ja naaras viimeistelee kodin sopivaksi kudulle... toivottavasti onnistuvat...

Mitä muuta kalastoa siellä on minkälaisessa akvassa, olisko poikasilla oikeesti edellytykset selvitä vaariostaan...
      Vesi arvojakin voisit kertoa, missä saat pikkuahvenet kutemaan...

• :-S

Jaa semmosta. Hmm... No niin mie vähän tuuminki, ku se uros niin pörhistellee ja naaraski oli niin kirkkaan keltanen väriltään (aina välillä)... MUTTA ei se homma ihan nyt taida onnistua :'( Mie oon nimittäin se "sinilevätyyppi" - ja mulla on koko akvaarion puhdistus/pelastus -projekti kesken!! JUURIKIN tänään vein pesuun kaikki mahdolliset piilopaikat ELI ts. mahdolliset kutupaikat :( PLUS ETTÄ :::> kyllä sinilevä hävis, mutta voin kertoa, että (hapenpuutettako??) on kalatkin "HIEMAN" kärsineet. Noin lyhyesti asiasta vain mainitakseni...

Pitänee kirjotella tästä aiheesta huomenissa tarkemmin tuonne muualle, missä käyn sitä itse sinileväkeskustelua SINUN ja muidenkin kanssa ;)

Ahvenista vaan sen verran, että on tää yks pariskunta ennenki ollu näissä "puuhissaan" - en ole varma oliko kerran mahdollisesti jo jotain "tapahtunutkin", mutta poikasiksi asti ei ole kehittynyt mitään... Aina puhutaan kuinka tarkkoja ahvenet on vedenlaadusta. Mie oon kyllä yrittäny sillälailla siistinä ja mukavana pitää akvan, mutta koska akva on pieni (90l) niin kyllä siinä on oma hommansa - ja huonot hetkensä. SILTI ahvenet on kyllä ollu loistokunnossa. Aika tärkeäksi olen huomannut tuon riittävien piilopaikkojen olemassaolon. (toinen naaras on alusta asti ollu tosi apaattinen ja harmaa ja muutenki masentava näky, että kyllä tässä persoonakin on vissiin kalalla aika isossa roolissa?? < muut kalat vaan kiusaa sitä. Tilanne pahenee... Nykyään se on aika laihakin - MUTTA silti hengissä. Olisin luullet sen, jos JONKUN kuolevan tän levä-hetken tiimoilta!!!) :O

Muuta: vesi on tosi lämmin ( 26) < en tiiä kuinka se onkin aina TASAN tuon 26 astetta, sillä olen ottanut lämmittimen kokonaan pois... MIELENKIINTOISTA?? koska ei meillä mielestäni huonelämpökään ihan tuota kahta kuutta ole... Vesi on myös pehmeää... tooooosi pehmeää.... muuten kai se on ihan "normaalia akvaariovettä vaaan". Pohjahiekka ei ole mitään hienointa hiekkaa... Ja se on itseasiassa valkoista. Mitä mietin KAUAN että onkohan huono valinta. Ei ilmeisesti ollut. Sä oikeastaan tiedätkin jo kaiken mun akvaariosta ;) Muttet vaan tiedä tietäväsi - koska mulla ei ole vakituista nimimerkkiä täällä - ainakaan vielä...

ja se kalasto on (kuolemien jälkeen)

1 albiinomonninen
        4 seeprakalaa
        3 kirsikkabarbia
        1 u 2 n ahvenet
        2 intiaaninsulkaa

^mutta nää jotka on selvinny, lieneeki sitten terästä ;) isoimmat kalat on kunnossa (meinaan esim siis tuo lihavin seeprakala on yhtä "hehkeä" ku aaaaina ennenki)...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      47
      5067
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      74
      3265
    3. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      314
      2057
    4. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      265
      1855
    5. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      115
      1709
    6. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      53
      1296
    7. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      95
      1259
    8. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      70
      1202
    9. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      133
      1177
    10. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      280
      1137
    Aihe