Sydämen johtumishäiriöt

epätoivo ja 100 muuta

Luulin, että minulla oli lisälyöntisyyskohtaus. Sydän muljahteli parin vuorokauden ajan about 20 kertaa / minuutti (ja jatkaa samaa menoa edelleen). Minulla on ollut aiemminkin paljon lisälyöntisyyttä (sekä eteis että kammio), ja sydäntäni on tutkittu useaan otteeseen, eikä mitään ole koskaan löytynyt, joten en ollut huolissani. Menin kuitenkin lopulta lääkäriin, jotta sain "kohtauksen" sydänfilmille. Sydänfilmissäpä ei näkynytkään lisälyöntejä vaan katkoksia (1. asteen av-katkoksia). Lääkäri ei osannut kertoa, mistä on kyse, vaan laittoi lähetteen eteenpäin jatkotutkimuksiin.

Olisiko täällä ketään, joka osais hieman valaista asiaa? Olen raskaana, voiko raskaus aiheuttaa tuollaista?

On minulla joskus aiemminkin kummitellut filmillä yksittäisi av-katkoksia, muttei sentään useampia. Mitä ihmettä on tapahtumassa?? Löysin kyllä googlettamalla jonkin verran tietoa siitä, mitä nuo katkokset ovat, mutten sanaakaan siitä, ovatko ne vaarallisia.

5

3615

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gnutsen

Johtumishäiriössä sinussolmukkeen ja sydänlihaksen välinen yhteys on katkennut.
      Yleensä eteis/kammio-katkos eli AV-katkos.Eli alkaa "pätkimään",katkoksen vakavuus luokitellaan 1-3. 3-asteen on vakavin eli totaliblokki(poikki kokonaan)
      jota hoidetaan tahdistimella(niinkuin itselläni) ja hyvin pelaa taas:).
      Tsemppiä vaan sinulle!

• pelokas 50v

Gnutsen
        Minulla on sama vika kuin sinulla, tahditin ollut 1.5 v mulla ei ole oikein hyvä olo
        tunnen välillä muljahteluja ja silloin tulee todella huono olo, mistä se voisi johtua.
        Verenpaine mulla on nyt 115/76 kun se ennen tahdistinta oli todella korkee.
        Teen raskasta työtä, minusta kaikki ei ole ihan kunnossa, tahdistinpolilla käynti vasta huhtikuussa 2010
        Olen käynyt työpaikka lääkärillä valittamassa huonoa oloa 1 lääkäri antoi peräti 1 päivän lomaa, luuli varmaan että olin rapulassa kun se sattui olemaan Maanantai olin ollut viikonlopun töissä 12h kumpanakin päivänä.

• Gnutsen
        pelokas 50v kirjoitti:

Gnutsen
        Minulla on sama vika kuin sinulla, tahditin ollut 1.5 v mulla ei ole oikein hyvä olo
        tunnen välillä muljahteluja ja silloin tulee todella huono olo, mistä se voisi johtua.
        Verenpaine mulla on nyt 115/76 kun se ennen tahdistinta oli todella korkee.
        Teen raskasta työtä, minusta kaikki ei ole ihan kunnossa, tahdistinpolilla käynti vasta huhtikuussa 2010
        Olen käynyt työpaikka lääkärillä valittamassa huonoa oloa 1 lääkäri antoi peräti 1 päivän lomaa, luuli varmaan että olin rapulassa kun se sattui olemaan Maanantai olin ollut viikonlopun töissä 12h kumpanakin päivänä.

Soita ihmeessä tahdistinpolille ja kerro mikä on vaivana,kyllä sinne yleensä pääsee
        samantien,ei tarvi kontrollikäyntiin asti odottaa.Työpaikka/työterveyslääkärit ei näistä asioista yleensä paljoa tiedä.Voi olla että tahdistin asetuksesi tarvivat säätöä tai tarvitset lisälyönteihin tai rytmäreihin lääkitystä.
        Minullakin on rytmihäiriöihin erikseen lääkitys,tahdistimellahan ei hoideta rytmihäiriöitä niinkuin yleensä luullaan,ellei kyseessä ole rytmihäiriötahdistin jotka
        ovat harvinaisempia.

• näin on

1 asteen AV-katkos ei ole vaarallinen, monella voi olla sellaista.
      2-3 jo ovat.
      yritä elää täysin raitista ja terveellistä elämää, ehkä se on vain ohimenevää.
      Kun sydänmessäsi tuntuu muljahteluja, lepää ja väiltä kahvia ja raskaita ruokia.
      1 AV- sydän kuitenkin johtuu ei paniikkia. Onko verenpaine mittaria , korkea verenpaine alistaa nopeasti katkoksille ja pyydä että ottaisivat kilpirauhaskokeet.

• Alkuperäinen kirjoittaja

Sisätautilääkäri soittikin minulle perjantaina ja valaisi vähän asiaa. Helpotti, kun sai puhua asiantuntijan kanssa. Todennäköisesti tämä johtuu nyt ihan tästä raskaudestani. Toki tämä voi johtua siitä, että minulla ei ole kilpirauhasta, ja jouduttu raskauden vuoksi säätämään lääkitystä. Todennäköisesti kuitenkaan ei johdu siitä, koska arvot ovat tällä hetkellä vajaatoiminnan puolella.
        Verenpainekaan ei tätä todennäköisesti tee, koska on matala.
        Olen muutama vuosi sitten sairastanut basedowin taudin, jota ei heti osattu diagnosoida. Joskus aiempien sydäntutkimusten yhteydessä eräs lääkäri epäili, että hoitomaton basedow olisi ehtinyt vahingoittaa sydäntäni. Mutta tiedä sitten, voiko kyse olla siitä.
        Nyt lääkäri kertoi, että tila voi olla ohimenevä, mutta koska minulla on jo aiemminkin kummitellut filmillä aina silloin tällöin samainen katkos, voi olla että vanhempana tulen tarvitsemaan lääkityksen tai tahdistimen. Nyt jäämme seuraamaan tilanteen kehittymistä.

Kiitoksia kaikille vastanneille!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      60
      14778
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      24
      2549
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      265
      2361
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      123
      1669
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      127
      1443
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      341
      1344
    7. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1183
    8. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      12
      1065
    9. Onko PS kaaoksessa?

Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P
      Perussuomalaiset
      73
      906
    10. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      99
      823
    Aihe